quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:43 schreef LoudGirl het volgende:Er zijn twee mogelijkheden:
wijziging van het inkomen.
wijziging van het aantal studerende kinderen
Het kan zijn dat er aanvankelijk is gerekend met een voorlopig inkomen verstrekt door de Belastingdienst. Dat gebeurt soms om te voorkomen dat je heel lang moet wachten op je aanvullende beurs omdat de definitieve gegevens nog niet beschikbaar zijn. Blijkt uit de definitieve gegevens van de Belastingdienst dat het inkomen van je vader hoger was, dan miet je inderdaad een deel aanvullende beurs terugbetalen.
De oudserlijke bijdrasge van je vader wordt verdeeld over het aantal studerende kinderen. Blijkt achteraf dat één van de kinderen zijn/haar studie al eerder had beëindigd, dan wordt de ouderlijke bijdrage voor jou met terugwerkende kracht verhoogd en moet je een deel aanvullende beurs terugbetalen.
Ik gok op optie 1, want IBG heeft net een hele blubs definitieve inkomens binnengekregen. Akls je het zeker wilt weten, moet je je vader laten bellen. IBG mag jou namelijk geen info verstrekken over zijn gegevens. Hij heeft de wijziging die heeft geleid tot jouw schuld trouwens ook van IBG gemeld gekregen middels een zgn, bericht ouders.
Zolang je stufi hebt, wordt deze schuld idd verrekend. Het maximale verrekenbedrag is ¤ 144 en een beetje. Krijg je normaal minder dan dit bedrag, dan krijg je idd niks meer tot de schuld is verrekend.
Dat bericht ouders heb ik hier inderdaad naast me liggen, ik moet dat alleen even vergelijken met de berichten van vorig jaar, want de vorige bijdrage van mijn ouders staat er niet bij.
Ik denk echter dat dit met iets anders te maken heeft (na wat papierwerk doorspitten met m'n ma). Het inkomen waarmee dit is vergeleken is gebaseerd op de belastingaanslag van 2006. Daar hebben m'n ouders destijds een fout in gemaakt met betrekking tot lijfrente. Daardoor kregen we in een klap veel geld terug, maar dit bleek dus achteraf fout te zijn. Daardoor hebben we dit jaar 4000 euro terug moeten betalen, deze schuld is nu volledig afgelost.
Ik denk dus dat dit op de een of andere manier invloed moet hebben gehad op het belastbaar verzamelinkomen van mijn ouders: dat zij dus minder netto inkomen hadden, waardoor de IB-groep ons dus inderdaad meer stufi toebedeelde... Kan hier een kern van waarheid in zitten?
En wat IBG mij niet mag verstrekken vertellen mijn ouders me zelf wel

Volgende vraag: hoe zit dat dan met het betalen hiervan? Dat extra geld is uiteraard al opgegaan aan studie, wisten wij veel dat dat fout was...
Wanneer kunnen wij die acceptgiro verwachten? Er staat: "Als je geen toelage meer ontvangt, krijg je een acceptgiro om het resterende bedrag terug te betalen." Wat is het moment dat ik geen toelage meer ontvang? Als ik mijn stufi stopzet (dus ook geen OV-jaarkaart meer kan gebruiken), of als ik geen stufi meer ontvang, over twee maanden dus?
En zouden daar eventueel betalingsregelingen voor getroffen kunnen worden?
Alvast bedankt voor de info trouwens

.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." -
Arnold J. Rimmer, Red Dwarf ||
Last.fm