abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71560495

Op 3 mei 1903 is Heracles opgericht en behoort daarmee tot een van de oudste voetbalverenigingen in Nederland. Het is een club met een rijke historie waarin het grote hoogtes maar ook diepe dalen heeft gekend.

Bekijk hier de historie van de club
Bekijk de mythe van de naamgever
Verplaats je nog eens naar het oude stadion aan de Bornsestraat

Heracles is een echte familieclub, het is dan ook niet vreemd dat beide supportersverenigingen over eigen ruimtes in het stadion beschikken.

Supportersvereniging Hart voor Heracles
Bianco Nero/ Almelo Tifosi

Officiele site: www.heracles.nl

Fansites: www.hafc-1903.nl, www.heracles-vakj.nl

Fotosites: www.cootjedesign.nl, www.heraclesfotosite.nl

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. http://wiki.fok.nl/index.php/Heracles_Almelo

[ Bericht 2% gewijzigd door Blawh op 03-08-2009 17:18:43 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:18:27 #2
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_71560889
Kut kunstgras
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 12:32:38 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71561273
DIE TT .

Met Verbeek denk ik dat Heracles iig netjes boven de nacompetitiestreep komt te staan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_71561320
Kan iemand de OP bijwerken ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2009 14:03:36 ]
pi_71563367
Mooi elftal van de week! Al mail terug gehad van de NOS Blawh?

Ik ben zelfs zo gek geweest om alle ploegen met kunstgras te vergelijken of de uit/thuis balans is veranderd na de invoering. Zal later dit hier ook even plaatsen.
Heraaacles Almelooo
pi_71563953
Alleen dat ze het hebben doorgespeeld naar de SV redactie.

Ben benieuwd naar je bevindingen.
pi_71564418
Derksen had het ook weer over het kunstgras, maar voegt er gelukkig nog wel aan toe dat het een fantastische prestatie van Heracles was.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:43:08 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71564591
Bij studie voetbal was het helemaal te triest voor woorden, die vonden bijna nog dat Quansah rood had moeten hebben voor de overtreding Swerts en dat Swerts bijna in zijn recht stond
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:04:05 #9
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_71565144
Ook ik heb me gisteren weer lopen ergeren aan die kutzakken van Studio Voetbal. Al die onzin over het kunstgras ben ik inmiddels spuugzat. Bij Volendam hebben ze het er vorig jaar nooit over gehad, nee ... als die wonnen dan was het met spetterend voetbal, vol wil en oh jee die dekselse Platje.

Toch gewoon gedegradeerd, en wat doet Heracles jaar in jaar uit? Oh ja, niet degraderen!

Het voelt een beetje alsof het onmogelijk is om de kwaliteit van de groep te bewijzen, hoeveel we ook winnen. Altijd komt dat kut-argument naar boven. Ze stikken er maar in met hun "goed geinformeerde" mening!
451 °F
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:31:18 #10
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71565878
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:43 schreef Dos37 het volgende:
Bij studie voetbal was het helemaal te triest voor woorden, die vonden bijna nog dat QuansahWillie rood had moeten hebben voor de overtreding Swerts en dat Swerts bijna in zijn recht stond
Inderdaad, trieste bende zeg.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:32:05 #11
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71565912
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:55 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Mooi elftal van de week! Al mail terug gehad van de NOS Blawh?

Ik ben zelfs zo gek geweest om alle ploegen met kunstgras te vergelijken of de uit/thuis balans is veranderd na de invoering. Zal later dit hier ook even plaatsen.
Ben benieuwd.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71567171

Dit is wat we tot nu toe dus hebben. Sparta, Willem II en Heracles omdat dit de enige clubs zijn die al 4 jaar op rij tussen plek 12-16 spelen.

De verschillen zijn erg klein, 2 balletjes binnenkant paal ipv buitenkant paal om precies te zijn. Als bijvoorbeeld dat doelpunt van Schullie goedgekeurd wordt en het doelpunt in de ArenA afgekeurd hebben we 1 punt meer in uitwedstrijden behaald waardoor de scoren van 2008/2009 naar 25% schiet en het totaal gemiddelde boven de 29,5% uitkomt.

Ben wel benieuwd naar jouw cijfers HAFC-Nijverdal.
pi_71569199
Mooi overzicht Blawh, het is nu al duidelijk dat we in elk geval niet een dermate groot voordeel (statistisch) hebben dat we zonder kunstgras gedegradeerd waren.

Ik maak het nog even iets uitgebreider, op de onderzoektechnische manier die wij op de UT hebben geleerd. Is het gelijk ook wetenschappelijk onderbouwd!

Kan daarvoor iemand deze cijfers bevestigen:

-Heracles speelt vanaf seizoen 2003/2004 op kunstgras
-Cambuur speelde van seizoen 2003/2004 tot 2007/2008 op kunstgras
-Omniworld speelt sinds 2005/2006 op kunstgras
-AGOVV speelt sinds 2006/2007 op kunstgras
-Volendam speelt sinds 2006/2007 op kunstgras
Heraaacles Almelooo
pi_71569372
Zwolle heb je ook nog he.
pi_71569472
Zwolle had ik er inderdaad al bij staan, die spelen nog maar 1 seizoen op kunstgras toch?
Heraaacles Almelooo
pi_71569504
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:49 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Zwolle had ik er inderdaad al bij staan, die spelen nog maar 1 seizoen op kunstgras toch?
Vanaf 2007/2008. Die andere cijfers kloppen volgens mij.
pi_71569610
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:51 schreef Blawh het volgende:

[..]

Vanaf 2007/2008.
Ohja, toen voetbalden ze nog op die bouwplaats...
Heraaacles Almelooo
pi_71570457
quote:
Martina trekt conclusies en wil weg
Javier Martina gelooft niet meer in een toekomst met veel speelminuten bij Ajax. De creatieve rechtsbuiten wil daarom vertrekken bij de Amsterdamse club.

Zijn zaakwaarnemer Jeroen Hoogewerf is voor hem aan het rondkijken. "De transfermarkt zit nog muurvast", tekende de manager daarbij aan tegenover Sportweek. "Javier staat overal open. We wachten maar af."

Martina komt niet in de plannen van trainer Martin Jol voor. De 22-jarige aanvaller heeft een contract tot medio 2010 bij de Amsterdammers.
Nu Everton vanaf links gestuurd wordt en Hakola rechtsbuiten speelt hebben we hem niet meer nodig. Tenminste, ik neem aan dat hij weinig trek heeft op een plek op de bank. Toch is hij wmb welkom, is denk ik beter dan Douglas op de bank.
pi_71570462
toch wel weer goed nieuws dat we een international er bij hebben, hopen dat ie wat toevoegt.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:39:44 #20
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_71570782
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:26 schreef Blawh het volgende:

Nu Everton vanaf links gestuurd wordt en Hakola rechtsbuiten speelt hebben we hem niet meer nodig. Tenminste, ik neem aan dat hij weinig trek heeft op een plek op de bank. Toch is hij wmb welkom, is denk ik beter dan Douglas op de bank.
Wat heeft dit opgeschoten ventje laten zien dan, dat hij een basisplaats waar dan ook in de Eredivisie kan eisen?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_71571130
Vorig seizoen werd Hakola vooral als linksbuiten ingezet, toen hadden we veelal Douglas of Willie op rechtsbuiten. Nu is Everton de man vanaf links, met Steur en John als backup. Op rechts kunnen Hakola, Willie en Douglas geposteerd worden. Voor beide flanken dus 3 opties, de noodzaak voor een rechtsbuiten is niet meer zo groot als een paar maand geleden.

En ik denk dat Martina zichzelf beter inschat dan hij werkelijk is, nog geen 2 maand geleden dacht hij nog bij Ajax een plek te kunnen veroveren en wilde hij niet naar Heracles. Dan denk ik niet dat hij wil komen nar Heracles waar de kans aanzienlijk is dat hij op de bank komt te zitten. Mocht hij daar vrede mee hebben dan is hij wmb welkom, want Willie en Douglas vind ik zeer magere alternatieven op rechtsbuiten.
pi_71573814
Een jongen op een ander forum heeft zijn profielwerkstuk over kunstgras gedaan en kwam op het feit dat de met kunstgrasspelende teams 59,2% van hun punten in eigen stadion behaalden en dat de andere teams 59,0% van hun punten thuis behaalden. Gemeten over een periode van 5 seizoenen. Een te verwaarlozen verschil.

Mijn eigen bevindingen zal ik later plaatsen, ploegen als Zwolle, Heracles en Volendam behaalden in hun eerste divisie periode een hoger percentage punten in uitwedstrijden nadat ze kunstgras hadden aangelegd. De percentages: 2,0% (Zwolle), 3,0% Volendam en 10,4% voor Heracles.
Heraaacles Almelooo
pi_71574631
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:29 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Een jongen op een ander forum heeft zijn profielwerkstuk over kunstgras gedaan en kwam op het feit dat de met kunstgrasspelende teams 59,2% van hun punten in eigen stadion behaalden en dat de andere teams 59,0% van hun punten thuis behaalden. Gemeten over een periode van 5 seizoenen. Een te verwaarlozen verschil.

Mijn eigen bevindingen zal ik later plaatsen, ploegen als Zwolle, Heracles en Volendam behaalden in hun eerste divisie periode een hoger percentage punten in uitwedstrijden nadat ze kunstgras hadden aangelegd. De percentages: 2,0% (Zwolle), 3,0% Volendam en 10,4% voor Heracles.

Misschien kun je ze tegen die tijd ook hier posten? Hebben de boze tongen ook weer een aantal feiten om over na te denken.

Het kunstgras topic
pi_71578039
quote:
Prachtige proloog in nieuw boek

Almelo - Gertjan Verbeek glorieert bij zijn rentree in de eredivisie door een zege op kampioen AZ.

Rancune? Revanche? Gertjan Verbeek fronst een wenkbrauw. Hij is gewoon opnieuw begonnen. Boekje-Feyenoord al bijna onder het stof, boek-Heracles opengeslagen met een zwierige proloog.

Gertjan Verbeek is terug bij de club waar hij als zelfstandig trainer begon; Heracles dus. Hij valt assistent Krüzen in de armen als de te lang ongeconcentreerde en onsamenhangende kampioen AZ met 3-2 is verslagen tijdens de ouverture. De omroeper merkt op dat hij nog verjaart ook op deze zaterdag, voor de 47ste keer.

Wie nog op vakantie was deze zaterdag, heeft pech gehad. So Incredible, schalt die andere trots van Almelo, de stem van Ilse DeLange, door het dansende Polman Stadion. Maar wat is nog ongelooflijk in het Nederlandse voetbal, waar bijna iedereen van iedereen kan winnen?

Ook voetballiefhebbend Almelo hunkert bij het begin van weer een competitie. Vaders hijsen hun zonen in gloednieuw zwart-wit, mannen met een hart dat al decennia klopt voor Heracles, zoals vader en zoon Kimmel, uiten hun trots over de terugkeer van Verbeek. ‘Geweldig. Een ervaren karaktertrainer.’

Willie Overtoom is uitblinker in een vrije rol achter de spits en zegt na afloop: ‘De trainer geeft me vertrouwen en tips. En hij heeft veel ervaring. In vergelijking met hem was onze vorige trainer Heerkes een beginneling.’

Die ervaring kon Verbeek niet helpen bij Feyenoord, waar zijn aanpak en denkwijze te weinig aansloot bij te veel spelers. Hier, in de luwte van Almelo, is hij weer op zijn plaats. Voorlopig dan. Het is misschien ook goed dat hij opnieuw is begonnen, met de kras van Feyenoord op zijn ziel.

Hier is niet elke oprisping van eigenzinnigheid nieuws, hier hoeft hij geen denigrerende tussenzinnetjes te lezen als hij voorop gaat bij een overlevingstocht met de spelers, als de hedendaagse Rambo. Of Heracles trouwens op survivaltocht is geweest? De verslaggever van de regionale krant: ‘Nee, dan had ik het geweten.’

Het is simpel eigenlijk. Of zoals Heracles-doelman Pieckenhagen opmerkt: ‘Verbeek houdt van discipline. Dat hij bij Feyenoord niet is geslaagd, ligt aan de spelers. Hij heeft een heel eigen visie. Als hij iets doet, zet hij door, overtuigd als hij is van zijn gelijk. Als je als speler iets anders wilt, zul je hem met argumenten moeten overtuigen, of je nu 18 jaar bent of 38.’ Directeur Hoogma: ‘Gertjan is duidelijk en helder. Ik denk dat elke groep dat nodig heeft.’

Verbeek gebruikt op deze avond het woord ‘doorbraakdenken’. Dat was zijn opdracht bij Feyenoord: een andere cultuur introduceren, een leven en denken in topsport. Halverwege het seizoen gooide de voormalige bokser de handdoek, toen hij zag dat de partijen niet tot elkaar kwamen. Maar: ‘Ik gun Feyenoord het allerbeste. Ik ken geen jaloezie, geen rancune.’ Vol zelfvertrouwen: ‘Ik denk zelfs dat Mario Been kan profiteren van mijn werk.’

Doorbraakdenken is trouwens ook nodig in Almelo, om eens een stabiele middenmoter te zijn, in weer een nieuw stadion met 15 duizend plaatsen in plaats van 8.500. Dat duurt nog wel even. Verbeek zag zich op een vrijdag, niet zo lang voor de competitie, met drie dames van de administratie op kantoor. Waar was iedereen? Directeur Hoogma, op vakantie. Perschef Van Lenthe, op vakantie. Voorzitter Smit, op vakantie. ‘Daar heb ik iets van gezegd, want dat kan natuurlijk niet. Dat is amateuristisch.’

Directeur Hoogma, met een prachtige bruine teint van een buitenlands verblijf: ‘Of ik het met hem eens ben? Dat bespreken we intern.’

Verbeek had trouwens al een half jaar vakantie gevierd, na zijn vertrek bij Feyenoord. Hij reed op een motor door Amerika, toen voorzitter Smit hem opbelde met het verzoek terug te keren naar Almelo.

Zijn taak: de club verder opbouwen en laten wat goed is: het familiaire gevoel, de gezelligheid in het stadion. Als Willie Overtoom 2-0 maakt, nadat hij Schaars en Pocognoli heeft gedold en de bal onder doelman Romero doorschuift, weerklinkt de claxon uit de reclame van de transporteur Overtoom. ‘Dat is snel.’

Heracles speelt aardig voetbal, met een selectie die nog niet compleet is. Om de groep op peil te brengen, resteert bijna een maand. Zoals wel meer tijd nodig heeft. Verbeek is gekleed in jeans, op deze avond. Nieuw beleid? ‘Nee, het pak is niet klaar. Ik kan niet iets aantrekken dat er niet is.’ Voor zijn doen heeft hij zich netjes gekleed. Keurig overhemd, waar hij liever in een T-shirt loopt.

‘We hebben drie punten van de kampioen’, concludeert Verbeek. En de volgende thuiswedstrijd is tegen Feyenoord. Rancune mag hem dan vreemd zijn, maar het zou toch wat zijn zeg.
Willie.

Wat een kutopmerking, Gert is er mede verantwoordelijk voor dat hij weer in het profcircuit speelt en vorig seizoen zo goed als alles speelde. Dat Gertjan een vooruitgang is t.o.v. Heerkes dat wist iedereen natuurlijk, maar Gert heeft het ook gewoon goed gedaan door ons er 2x in te houden.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:56:50 #25
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_71579016
Tsk. Willie is zelf ook een beginneling en mag blij zijn dat hij bij Heracles speelt. Hij heeft een belachelijke hoeveelheid wedstrijden gespeeld onder Heerkes die hem alle vertrouwen heeft gegeven. Een beetje meer respect zou hem sieren.

Hij speelt nu één wedstrijdje op 10 en scoort toevallig ... dat maakt je niet meteen onze gewenste nummer 10, een spelverdeler met overzicht en scoringskracht. Als hij het hele seizoen goed presteert ben ik bereid om zijn woorden opnieuw te evalueren maar voorlopig toch echt niet.

Ben overigens ook erg benieuwd naar de cijfers over kunstgras. Van mij mag deze data + het onderzoek van die andere jongen direct naar Studio Voetbal en alle andere voetbalgerelateerde programma's!
451 °F
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')