als je geluk hebt; jaquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:38 schreef StookerT het volgende:
Dit voor voor die KA en Mito nog niet uitmaken, maar in principe kan ik met die 400 ampere kabels de komende 10 jaar vooruit als ik het goed begrijp?
Dan zijn ze inderdaad te dun. Punt is wel dat auto's een steeds hogere spanning krijgen, dus je hebt kans dat de kabels over een paar jaar onbruikbaar zijn geworden. Daarom kun je beter een stel goede kabels kopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:39 schreef gateway het volgende:
[..]
als je geluk hebt; ja
Me pa heeft ook van die startkabels.... nou nou nou.... accu leeg van de auto, kabels ertussen, auto start nog niet en de kabels gloeiend heet!
Ja, 400 Ampere is genoeg. Ik zou voor die 10 euro extra zeker voor deze kabels gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:38 schreef StookerT het volgende:
Dit voor voor die KA en Mito nog niet uitmaken, maar in principe kan ik met die 400 ampere kabels de komende 10 jaar vooruit als ik het goed begrijp?
lulkoekquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:41 schreef Uro het volgende:
[..]
Dan zijn ze inderdaad te dun. Punt is wel dat auto's een steeds hogere spanning krijgen, dus je hebt kans dat de kabels over een paar jaar onbruikbaar zijn geworden. Daarom kun je beter een stel goede kabels kopen.
Oke stroom. Jezus, die benamingen altijd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:43 schreef gateway het volgende:
[..]
lulkoek
Hoger spanning? echt niet, auto's hebben nog steeds 12 volt. Stroom, dat misschien wel, beetje startmotor heeft snel 200 a 300 ampere nodig (kortstondig)
En nog, de dikte van de startkabel (van het koper, niet de isolatie!) en de kwaliteit van de klemmen en hoe je ze aanklemt (ze moeten goed contact maken) is ook van belang
Doe dan eens je best en probeer het eens te onthouden. Het staat nogal knullig namelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:45 schreef Uro het volgende:
[..]
Oke stroom. Jezus, die benamingen altijd.
duurder wil niet altijd zeggen dat het beter is, dikker natuurlijk welquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Over het algemeen geld hoe duurder/dikker de kabels, hoe langer ze het uithouden.
Daar zijn veel mensen veel te lui voorquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:39 schreef DJSmiley het volgende:
Elke startkabel voldoet wel voor een personenauto.
Ik heb ook gewoon elcheapo kabels in mn auto liggen.
Zware kabels zijn niet nodig, mits je goed oplet. Als je accu leeg is (dus niet defect!) kun je prima af met goedkope kabels. Accu erop, motor van de 'bron' laten draaien, aansluiten, en kwartiertje laten draaien. De accu is dan voldoende bijgeladen om te starten, en meestal pakt ie dan ook.
Uiteraard kun je dan niet lang doorstarten, en moet je de accu zelf verder opladen (dus stuk rondrijden, en niet 1km verderop uitstappen)
Je moet niet een auto starten over de startkabels zelf. Dat gaat idd fout bij goedkope kabels, die draden zijn veel te dun. Zeker bij diesels is de startstroom aanzienlijk. Eerst laden, dan starten dus, tenzij je echt heavy-use kabels hebt
Dikkere kabels is dus zeker aan te raden, maar niet noodzakelijk (mits bewust mee omgegaan)
ow dus in 2015 hebben auto 20volt? plaats van 12v?quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:41 schreef Uro het volgende:
[..]
Dan zijn ze inderdaad te dun. Punt is wel dat auto's een steeds hogere spanning krijgen, dus je hebt kans dat de kabels over een paar jaar onbruikbaar zijn geworden. Daarom kun je beter een stel goede kabels kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |