Dat was ook het eerst wat ik dacht.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:18 schreef HunterSThompson het volgende:
Als je het geld niet hebt o m een BV op te richten, en het op korte termijn ook niet gaat verdienen, zoals je zelf zegt, heeft een LTD ook geen toegevoegde waarde.
juist wel, vanwege de aansprakelijkheidsbeperkingquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:18 schreef HunterSThompson het volgende:
Als je het geld niet hebt o m een BV op te richten, en het op korte termijn ook niet gaat verdienen, zoals je zelf zegt, heeft een LTD ook geen toegevoegde waarde.
vind ik op dit moment even niet relevant om te vermelden. Er zijn een aantal mensen die mijn identiteit kennen en die ik niet wijzer wil maken dan noodzakelijkquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:16 schreef Buschetta het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden wat je wilt gaan doen ivm internationale wetgeving .
Maar je zegt zelf dat je het geld niet hebt om een BV op te richten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
juist wel, vanwege de aansprakelijkheidsbeperking
bizar genoeg zijn dáár dus constructies voor.. (wist ik ook niet)quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar je zegt zelf dat je het geld niet hebt om een BV op te richten.
Hoe wil je de Ltd de BV dan laten oprichten?
De Ltd zal dus geld moeten lenen en je geeft zelf aan dat dat een imago-probleem is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
bizar genoeg zijn dáár dus constructies voor.. (wist ik ook niet)
alternatief is de ltd. inschrijven in Nederland (geen enkel probleem), maar dan zit je weer met het "imago-probleem" van de Ltd.
Het gestorte kapitaal kun je niet zomaar weer uit de bv trekken voor zover ik weet...quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De Ltd zal dus geld moeten lenen en je geeft zelf aan dat dat een imago-probleem is.
Waarom dan niet zelf voor een paar dagen 18k lenen en een BV oprichten.
Snap echt niet waarom je zo moeilijk doet.
Dat gebeurt dagelijks. Resteert er gewoon een vordering op de aandeelhouder.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het gestorte kapitaal kun je niet zomaar weer uit de bv trekken voor zover ik weet...
Dat kan echt niet zomaar denk ik. Je moet `bewijzen' dat je kapitaalkrachtig genoeg bent om een BV op te starten. Dat kun je dus niet zomaar omzeilen door een lening te nemenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom dan niet zelf voor een paar dagen 18k lenen en een BV oprichten.
De BV moet bewijzen dat er 18k aan kapitaal gestort is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:33 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Dat kan echt niet zomaar denk ik. Je moet `bewijzen' dat je kapitaalkrachtig genoeg bent om een BV op te starten. Dat kun je dus niet zomaar omzeilen door een lening te nemen
Welke constructies dan? Want je moet alsnog 18k in je op te richten BV krijgen, of je het nou via een Ltd doet of niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef teamlead het volgende:
bizar genoeg zijn dáár dus constructies voor.. (wist ik ook niet)
Ja, dat is eerder regel dan uitzondering volgens mij. Ik ken iig veel mensen die het op die manier gedaan hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:35 schreef eleusis het volgende:
Ik heb een keer 4 BV's opgericht op die manier, de bank liet het geld in een week van rekening tot rekening gaan voor de bankverklaringen en daarna kon het weer opgenomen worden. Dat was de normaalste zaak van de wereld zeiden ze.![]()
het wemelt van de adviesbureaus die dat voor je regelen (tegen betaling uiteraard). Ik neem aan dat zij dat doen middels een constructie waarbij zij aan de ltd een bedrag lenen o.i.d.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:55 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Welke constructies dan? Want je moet alsnog 18k in je op te richten BV krijgen, of je het nou via een Ltd doet of niet.
nodig is een groot woord. Wenselijk is het in ieder geval wel om de aansprakelijkheid te beperken. Nadenken over welke vorm dan het beste past lijkt me dan geen overbodige luxe. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet alsnog een eenmanszaak kan worden als uiteindelijk onder de streep blijkt dat dat het gunstigst isquote:Ik vraag me wel af hoe serieus je bezig bent als je een onderneming wilt starten waarvoor je een rechtspersoon nodig hebt, maar geen 18k op kunt hoesten.
omdat ik er geen trek in heb aansprakelijk te zijn met mijn privevermogen als het zakelijk mis zou gaan. Lijkt me toch niet zo vreemdquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:08 schreef Uro het volgende:
Ik snap het niet. Waarom wil je allerlei ingewikkelde constructies op je nek halen om het risico in te dekken, als je ook gewoon een eenmanszaak kan beginnen. Met een beetje gezond verstand loop je in principe vrijwel geen risico's. Je moet natuurlijk niet allerlei leningen aangaan.
Uit jouw woorden maak ik op dat je iets wil beginnen op een risicovolle markt? Dan is het misschien het overwegen waard om investeerders te zoeken voor je BV?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
omdat ik er geen trek in heb aansprakelijk te zijn met mijn privevermogen als het zakelijk mis zou gaan. Lijkt me toch niet zo vreemdWorst case scenario (waar ik niet van uitga, maar waar ik volgens mij wel over moet nadenken): mijn nieuw op te zetten onderneming gaat failliet. Dan zou ik het niet echt heul tof vinden om bv. mijn huis kwijt te raken....
Maar dat moet dan wel een risicovolle onderneming zijn. Belastingtechnisch is het ook niet aantrekkelijk om een BV op te zetten tenzij je al vrij zeker weet meer dan een ton winst te maken. Ik zou gewoon een eenmanszaak beginnen met een goede zakelijke aanprakelijkheidsverzekering.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
omdat ik er geen trek in heb aansprakelijk te zijn met mijn privevermogen als het zakelijk mis zou gaan. Lijkt me toch niet zo vreemdWorst case scenario (waar ik niet van uitga, maar waar ik volgens mij wel over moet nadenken): mijn nieuw op te zetten onderneming gaat failliet. Dan zou ik het niet echt heul tof vinden om bv. mijn huis kwijt te raken....
In je eentje een VOF beginnen? Dat wordt dan een eenmanszaakquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:06 schreef Xcalibur het volgende:
Was er geen sprake van om die 18.000,- grens af te schafen?
Omdat het in de praktijk toch niks voorstelt?
Een VOF beginnen lijkt me een logische keuze trouwens, waarom per se een BV willen als je het kennelijk niet kunt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |