De Hoer
Heel de dag heb ik aan Sylvie Meis lopen denken. Want wat zouden ze over haar nou in het Zuiderpark gezongen hebben? Iets met intelligentie zal het vast niet geweest zijn.
Op alle radio- en tv-zenders werd het incident genoemd, maar niemand durfde het aan om te zeggen wat de "supporters" nou hadden gezongen. In een maatschappij waar onthoofdingen zo van internet te downloaden zijn, moest het toch wel wat zijn.
En nu... nu lees ik het opeens op internet. Ronald Koeman, de fatsoensrakker die ooit zijn billen afveegde met een Duits voetbalshirt, ja inderdaad, die Ronald Koeman heeft nu de schokkende woorden genoemd:
Sylvie Meis is de hoer van Amsterdam.
Zo... die zit. Als dit is wat de Den Haag supporters hebben gezongen, dan maak ik me ernstig zorgen. Over die Den Haag supporters. Als dit het beste is wat ze kunnen verzinnen?
Sorry hoor, we hebben zo'n beetje alles al voorbij horen komen. Scheidsrechter Van Zwieten kreeg de nodige verwensingen naar z'n hoofd. Oerwoudgeluiden bij donkere spelers. Sissende geluiden bij balbezit van Ajax... het mocht allemaal. Maar Sylvie Meis een hoer noemen, da's voor die arme Rafael te veel. Volgende keer lopen ze met z'n allen van het veld af.
De aanhang van Feyenoord heeft een internetsite waar wat regels staan. Er worden 2 tolerantiegrenzen genoemd:
1. Ernstig kwetsende spreekkoren waarbij woorden dan wel uitingen gebruikt worden gebruikt die maatschappelijk gezien niet geaccepteerd zijn, zoals daar bijvoorbeeld is het woord kanker.
2. Ernstig kwetsende spreekkoren waarbij een of meerdere personen of bevolkingsgroepen de dood wordt toegewenst of waarbij in dit opzicht naar bepaalde bevolkingsgroepen wordt verwezen.
En aangezien Sylvie niet doodgewenst werd en prostitutie in Nederland een erkende bedrijfstak is (dus maatschappelijk gezien geaccepteerd) vraag ik me af op welke grond Ajax denkt van het veld te kunnen stappen.