abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71542800
Beste Fokkers,

Ik lees van tijd tot tijd de relatie sector van het forum door omdat ik het gewoon interessant vind.

Nu is mij opgevallen dat als er iemand iets zegt over het lezen van inbox/outbox van telefoon of email of eens inlogged op de hyves van zijn vriendin om daar een beetje rond te neuzen dat er meteen word geroepen van dat dat niet kan en dump haar/hem als hij/zij zoiets doet...

Waarom? Wat maakt het uit als iemand je inbox leest? Je hebt toch niks te verbergen voor iemand waar je van houd? Ik zie niet echt een reden waarom dat niet zou kunnen. En ja, je kan wel over vertrouwen beginnen te lullen maar om eerlijk te zijn, vreemdgaan is niet bepaald iets wat maar sporadisch gebeurd. Dit gebeurd ontzettend veel en ik kan volledig begrijpen als mensen af en toe de inbox doorbladeren van hun partner.

Mijn vriendin doet dit bij mij ook. Ik heb hier geen problemen, ik heb geen geheimen voor haar en vice versa. Ik weet bijvoorbeeld overal haar log-in voor en zit ook wel eens op haar hyves. Het is niet zo zeer dat ik haar controleer maar gewoon wat rondneuzen. Het geeft ook wat meer rust denk ik voor mensen die wat sneller jaloers zijn. En als jij de telefoon van je partner pakt en je gaat naar inbox en ze graait dat ding snel uit je poten, dan weet je toch ook al dat er iets niet klopt....

Dus tsjeh, ik weet niet waarom het zo'n probleem zou moeten zijn en een instant-dump reden moet zijn.

Wat is volgens jullie dan hier zo'n probleem mee?
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:46:35 #2
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_71542933
Ik snap heel goed dat mensen soms de inbox/outbox van hun partner willen checken, maar persoonlijk ben ik daar tegen, en wel vanwege "privacy". Ik zie zo'n inbox als iets persoonlijks, en zomaar zonder medeweten en/of toestemming dat lezen zie ik als een inbreuk op de privacy, een beetje net zoals bij iemand inbreken en zijn/haar spullen doorzoeken. Ik vind het gewoon niet netjes.
You know, I've learned something today
pi_71543018
als mijn vriend het gewoon ff vraagt mag ie rustig mijn mailbox oid openen hoor, geen problemen mee
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71543113
ik weet ook niet wat het probleem is, ik kijk ook wel eens in de gsm/mail van m'n vriend en andersom ook. En echt niet om te controleren of hij vreemd gaat of niet want daar is me dat echt niet om te doen, maar meer om te kijken wat er is afgesproken met vrienden ofzo (want dat vergeet ie wel eens door te geven) en of ie nog leuke mail heeft.

Ik snap ook niet dat sommigen daar zo'n probleem van kunnen maken, beetje zielig maja
pi_71543163
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:48 schreef littledrummergirl het volgende:
als mijn vriend het gewoon ff vraagt mag ie rustig mijn mailbox oid openen hoor, geen problemen mee
mee eens. mag van mij gewoon gelezen worden, heb niks te verbergen. aan het begin is het wel netjes als er gevraagd wordt of er even mag gekeken worden. maar later hoeft dat van mij ook niet persee meer.

het is niet altijd om te controleren.. maar zoals er al gezegt werd, voor de mensen die wat meer last hebben van jaloers zijn is het ook wel lekker om het te mogen. het geeft inderdaad rust!
ook is het intressant gewoon... het is iemand anders zijn leven en (mits die gene het goed vindt) is het leuk om te lezen waar die allemaal over praat met vrienden en met wie ze allemaal praat enzo.
pi_71543266
Ja, privacy... Je deelt toch vrijwel je leven met iemand. Wat voor een privacy word je ontnomen dan als iemand je inbox leest?

Je smsjes die erin staan van: Boh maat, ik heb mijn chick gisteren hard in der kont gepakt! of iets in die trent...?

Ben je dan zo anders tegen mensen als je partner er niet bij is? Of pas je jezelf in karakter aan als je partner erbij is? Want ik neem aan dat je in smsjes hetzelfde reageert als je in het echt zou doen. Ik ben precies hetzelfde bij mijn vrienden als bij mijn vriendin. Gewoon mezelf...

Wat voor een privacy kan je daar aan winnen dan door het niet laten lezen van je berichten?
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:20:33 #7
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_71544063
Bij mij mag mn vriend (als ie dat zou willen)ook gewoon kijken in mn telefoon ed. Ik heb niks te verbergen dus waarom daar zo spastisch over doen
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:33:00 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_71544439
Heb er ook helemaal geen problemen mee!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_71544802
Ik zou het dus wel hebben. Ok je hebt een relatie maar voor mij is het ook belangrijk iets voor mezelf te hebben en dus mijn eigen privacy te hebben.
Als er iets belangrijks is dan meld ik het zelf wel aan mijn partner maar in mijn eigen tijd en mijn eigen tempo. Ten tweede zou het ook iets zeggen over de ander dat die behoefte heeft aan dingen te lezen namelijk dat die me niet vertrouwd , als je elkaar vertrouwd heb je de behoefte niet om de ander te controleren.
pi_71544867
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:47 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zou het dus wel hebben. Ok je hebt een relatie maar voor mij is het ook belangrijk iets voor mezelf te hebben en dus mijn eigen privacy te hebben.
Als er iets belangrijks is dan meld ik het zelf wel aan mijn partner maar in mijn eigen tijd en mijn eigen tempo. Ten tweede zou het ook iets zeggen over de ander dat die behoefte heeft aan dingen te lezen namelijk dat die me niet vertrouwd , als je elkaar vertrouwd heb je de behoefte niet om de ander te controleren.
Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn. Als ik een relatie begin, vertrouw ik die meid sowieso nooit meteen. Dat heeft bij mij altijd even tijd nodig.
pi_71544891
WTF al die goddamn hippies hier die lekker elkaars telefoon, hyves, mails e.d. lezen. Ik heb niks te verbergen nee, maar m'n vriendin zou echt niet zomaar ff ineens lekker mijn mail door moeten gaan bladeren ofzo... Als er iets belangrijks is vertel ik het wel, en ook al heb ík niks te verbergen, er kunnen wel mails in staan die vertrouwelijk zijn voor anderen (vrienden met problemen, zakelijk oid). Ik vind dat je elkaar gewoon moet vertrouwen, en zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.

Ik zou het echt prima vinden als iemand eens ff meekijkt of wat dan ook, maar alle inboxen van elkaar gaan checken om 'ff rond te neuzen', hell no...

Iedereen hier die dat doet raad ik aan lekker 1 GSM, 1 Mail, 1 Hyve etc. voor saampjes te nemen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 18:50:58 ]
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 18:57:48 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_71545070
Echt belachelijk dat iemand zomaar in je post zit te neuzen. Of dat nu op het internet is of de mobiel, dat dóe je gewoon niet.
Geschreven brieven maak je toch ook niet open?
pi_71545468
grrrrrrrrr problemen met quoten.

@ egotripper dan zo maar.
Zelfs in het begin niet. Soms leer je elkaar beter kennen door elkaar ruimte te gunnen en hopen op de beste uitkomst. Iemand die in het begin al van alles van me wil controleren voorspeld voor mij niet veel goeds .
Ik vind de vergelijking met post inderdaad hetzelfde je maakt toch ook andermans post niet open , zo zie ik dat ook eigenlijk.
pi_71545571
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
Echt belachelijk dat iemand zomaar in je post zit te neuzen. Of dat nu op het internet is of de mobiel, dat dóe je gewoon niet.
Geschreven brieven maak je toch ook niet open?
bedenk er wel bij dat het niet 'zomaar' is.. de partner moet wel toestemming hebben gegeven dat de andere weleens/wanneer hij of zij zelf wilt/NIET de inbox bekijkt.
ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen, en daar heb ik respect voor. maar er zijn ook mensen die ook dit soort dingen willen delen met de partner.
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 19:29:42 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_71545750
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef JohnDorian het volgende:

[..]

bedenk er wel bij dat het niet 'zomaar' is.. de partner moet wel toestemming hebben gegeven dat de andere weleens/wanneer hij of zij zelf wilt/NIET de inbox bekijkt.
ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen, en daar heb ik respect voor. maar er zijn ook mensen die ook dit soort dingen willen delen met de partner.
Delen: prima.
Zonder toestemming in je post neuzen: niet prima.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:33:14 #16
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71545823
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef ego-tripper het volgende:

[..]

Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn. Als ik een relatie begin, vertrouw ik die meid sowieso nooit meteen. Dat heeft bij mij altijd even tijd nodig.
Dat vind ik de slechtste reden te vragen of je in iemands berichten mag gaan kijken. Geruststelling/bevestiging kun je om gaan vragen, niet in pure achterdocht iemands telefoon doorlezen. In mijn ogen heeft die snuffel-persoon dan eerder zelf onverwerkte issues dan degene die weigert daaraan mee te werken.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_71545834
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef ego-tripper het volgende:

[..]

Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn.
juist niet. Als mijn vriendin me zou vragen om mijn inbox te lezen (waar écht niets fouts in staat) zou ik dat vrij erg vinden omdat er dan duidelijk geen vertrouwen is van haar naar mij toe, en zonder vertrouwen kan je volgens mij ook niet spreken van een relatie. Je begint geen relatie om daarna vertrouwen in elkaar op te bouwen, je moet elkaar al kunnen vertrouwen voor je echt een relatie hebt. Dus het groeien van het vertrouwen omt voor het hebben van de relatie. En ja, je bent nooit 100% zeker, maar ben jij zeker dat je vriend(in) geen 2de emailaccount opent? Je kan evengoed een volledige logging van alle data op zijn pc houden, of er een privédetective opzetten, want een cleane inbox hebben zegt echt niets.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71545856
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef Loveless85 het volgende:
WTF al die goddamn hippies hier die lekker elkaars telefoon, hyves, mails e.d. lezen. Ik heb niks te verbergen nee, maar m'n vriendin zou echt niet zomaar ff ineens lekker mijn mail door moeten gaan bladeren ofzo... Als er iets belangrijks is vertel ik het wel, en ook al heb ík niks te verbergen, er kunnen wel mails in staan die vertrouwelijk zijn voor anderen (vrienden met problemen, zakelijk oid). Ik vind dat je elkaar gewoon moet vertrouwen, en zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.

Ik zou het echt prima vinden als iemand eens ff meekijkt of wat dan ook, maar alle inboxen van elkaar gaan checken om 'ff rond te neuzen', hell no...

Iedereen hier die dat doet raad ik aan lekker 1 GSM, 1 Mail, 1 Hyve etc. voor saampjes te nemen
Amen
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71549853
Zou er ook niet zo veel problemen mee hebben, als hij het gewoon eerst vraagt. Kan zijn dat iemand me dingen heeft verteld in vertrouwen en dat diegene niet wil dat anderen het weten, dan zou ik wel vriendelijk verzoeken dat niet te lezen, omdat het vertrouwelijk is. Ookal verwijder ik dat soort dingen meestal meteen.
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
pi_71549946
De verzender kan anders wel wat te verbergen hebben.
pi_71549978
Sowieso de argumenten over 'vreemdgaan' e.d. gaan niet op. Als je beide elkaars mail leest of smsjes, dan ga je natuurlijk niet je scharrel naar dat adres of 06 laten mailen of smsen.

Dan maak je gewoon een nieuwe mail, of je haalt ander simmetje, of erger nog, ze naaien de eerste de beste crackhoer achter centraal

Mensen worden er wss alleen maar vindingrijker van, zeker als je van elkaar weet dat je elkaars mail checkt (oh nee; leest). Tis niet ineens dat die mensen noooooit vreemdgaan ofzo
pi_71550105
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef Loveless85 het volgende:

zondag 2 augustus 2009 @ 23:41:49 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71552800
Als ik een relatie heb heb ik "onze" ruimte en "mijn" ruimte. M'n inbox e.d. horen bij "mijn" ruimte en daar heeft helemaal niemand wat in de zoeken. Het gaat gewoon om het princiepe.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_71553096
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:41 schreef Catbert het volgende:
Als ik een relatie heb heb ik "onze" ruimte en "mijn" ruimte. M'n inbox e.d. horen bij "mijn" ruimte en daar heeft helemaal niemand wat in de zoeken. Het gaat gewoon om het princiepe.
dat dus
Ja doei.
pi_71553605
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:41 schreef ego-tripper het volgende:
Wat is volgens jullie dan hier zo'n probleem mee?
een probleem kan het zijn als de relatie uitgaat, jij kan haar dan naaien en zij jou ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')