mee eens. mag van mij gewoon gelezen worden, heb niks te verbergen. aan het begin is het wel netjes als er gevraagd wordt of er even mag gekeken worden. maar later hoeft dat van mij ook niet persee meer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:48 schreef littledrummergirl het volgende:
als mijn vriend het gewoon ff vraagt mag ie rustig mijn mailbox oid openen hoor, geen problemen mee
Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn. Als ik een relatie begin, vertrouw ik die meid sowieso nooit meteen. Dat heeft bij mij altijd even tijd nodig.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:47 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zou het dus wel hebben. Ok je hebt een relatie maar voor mij is het ook belangrijk iets voor mezelf te hebben en dus mijn eigen privacy te hebben.
Als er iets belangrijks is dan meld ik het zelf wel aan mijn partner maar in mijn eigen tijd en mijn eigen tempo. Ten tweede zou het ook iets zeggen over de ander dat die behoefte heeft aan dingen te lezen namelijk dat die me niet vertrouwd , als je elkaar vertrouwd heb je de behoefte niet om de ander te controleren.
bedenk er wel bij dat het niet 'zomaar' is.. de partner moet wel toestemming hebben gegeven dat de andere weleens/wanneer hij of zij zelf wilt/NIET de inbox bekijkt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
Echt belachelijk dat iemand zomaar in je post zit te neuzen. Of dat nu op het internet is of de mobiel, dat dóe je gewoon niet.
Geschreven brieven maak je toch ook niet open?
Delen: prima.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef JohnDorian het volgende:
[..]
bedenk er wel bij dat het niet 'zomaar' is.. de partner moet wel toestemming hebben gegeven dat de andere weleens/wanneer hij of zij zelf wilt/NIET de inbox bekijkt.
ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet willen, en daar heb ik respect voor. maar er zijn ook mensen die ook dit soort dingen willen delen met de partner.
Dat vind ik de slechtste reden te vragen of je in iemands berichten mag gaan kijken. Geruststelling/bevestiging kun je om gaan vragen, niet in pure achterdocht iemands telefoon doorlezen. In mijn ogen heeft die snuffel-persoon dan eerder zelf onverwerkte issues dan degene die weigert daaraan mee te werken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef ego-tripper het volgende:
[..]
Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn. Als ik een relatie begin, vertrouw ik die meid sowieso nooit meteen. Dat heeft bij mij altijd even tijd nodig.
juist niet. Als mijn vriendin me zou vragen om mijn inbox te lezen (waar écht niets fouts in staat) zou ik dat vrij erg vinden omdat er dan duidelijk geen vertrouwen is van haar naar mij toe, en zonder vertrouwen kan je volgens mij ook niet spreken van een relatie. Je begint geen relatie om daarna vertrouwen in elkaar op te bouwen, je moet elkaar al kunnen vertrouwen voor je echt een relatie hebt. Dus het groeien van het vertrouwen omt voor het hebben van de relatie. En ja, je bent nooit 100% zeker, maar ben jij zeker dat je vriend(in) geen 2de emailaccount opent? Je kan evengoed een volledige logging van alle data op zijn pc houden, of er een privédetective opzetten, want een cleane inbox hebben zegt echt niets.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef ego-tripper het volgende:
[..]
Het gaat ook niet puur om het controleren. Maar dan nog, als je partner toch graag even een geruststelling wil? Vooral als het nog een beetje pril is. Alsof op de dag van vandaag je je partner blindelings moet gaan vertrouwen? Dan ben je toch echt naief bezig in mijn ogen. Vertrouwen zal je moeten winnen, doormiddel van jezelf open te stellen, dus ook je inbox denk ik dat dat vertrouwen sneller gewonnen zal zijn.
Amenquote:Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef Loveless85 het volgende:
WTF al die goddamn hippies hier die lekker elkaars telefoon, hyves, mails e.d. lezen. Ik heb niks te verbergen nee, maar m'n vriendin zou echt niet zomaar ff ineens lekker mijn mail door moeten gaan bladeren ofzo... Als er iets belangrijks is vertel ik het wel, en ook al heb ík niks te verbergen, er kunnen wel mails in staan die vertrouwelijk zijn voor anderen (vrienden met problemen, zakelijk oid). Ik vind dat je elkaar gewoon moet vertrouwen, en zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.
Ik zou het echt prima vinden als iemand eens ff meekijkt of wat dan ook, maar alle inboxen van elkaar gaan checken om 'ff rond te neuzen', hell no...
Iedereen hier die dat doet raad ik aan lekker 1 GSM, 1 Mail, 1 Hyve etc. voor saampjes te nemen![]()
![]()
quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:50 schreef Loveless85 het volgende:
WTF al die goddamn hippies hier die lekker elkaars telefoon, hyves, mails e.d. lezen. Ik heb niks te verbergen nee, maar m'n vriendin zou echt niet zomaar ff ineens lekker mijn mail door moeten gaan bladeren ofzo... Als er iets belangrijks is vertel ik het wel, en ook al heb ík niks te verbergen, er kunnen wel mails in staan die vertrouwelijk zijn voor anderen (vrienden met problemen, zakelijk oid). Ik vind dat je elkaar gewoon moet vertrouwen, en zoals TS het vertelt checkt hij dus echt de hyves van zn partner omdat 'vreemdgaan niet bepaald sporadisch voorkomt', kortom hij vertrouwt zijn partner gewoon niet.
Ik zou het echt prima vinden als iemand eens ff meekijkt of wat dan ook, maar alle inboxen van elkaar gaan checken om 'ff rond te neuzen', hell no...
Iedereen hier die dat doet raad ik aan lekker 1 GSM, 1 Mail, 1 Hyve etc. voor saampjes te nemen![]()
![]()
dat dusquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:41 schreef Catbert het volgende:
Als ik een relatie heb heb ik "onze" ruimte en "mijn" ruimte. M'n inbox e.d. horen bij "mijn" ruimte en daar heeft helemaal niemand wat in de zoeken. Het gaat gewoon om het princiepe.
een probleem kan het zijn als de relatie uitgaat, jij kan haar dan naaien en zij jou ook!quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:41 schreef ego-tripper het volgende:
Wat is volgens jullie dan hier zo'n probleem mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |