abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71535293
Lastig....

De samenvatting: Ik ben vorig jaar met mijn eerste opleiding begonnen, na heel lang nadenken/oriënteren. Dit bleek niet echt helemaal te werken vandaar dat ik in september met een tweede opleiding mag gaan beginnen.

Een jaartje er tussenuit/ werken heb ik al eens gedaan, maar ook daarna zag ik het licht niet En nee, ik ga niet een (half)jaar reizen om dan tot mijn ware ik te komen oid..

Ik ben dus 21, havo diploma, vwo op 2 certificaten na ( ). Die zou ik ook wel eens kunnen gaan halen.

Ik weet het gewoon niet Ik heb ook niet echt hobby's of passies of zo ( )

Ik wil gewoon een leuke studie, niet te veel praktijk, niet te veel chicks, niet in de zorg, gewoon, leuk.

Ik heb met decanen etc. gepraat. Maar ik weet het gewoon niet

Hier zal waarschijnlijk niemand iets mee kunnen ( ) maarrr zijn er stappen die ik nog meer kan ondernemen? Iets waar ik overheen kijk?
pi_71535834
Lees ik er nou over heen wat je momenteel doet? En wat je als tweede opleiding ga doen?
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:51:12 #3
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_71536009
Wellicht moet je wat serieuzer worden gezien je smileygebruik ( )?
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_71536032
Haal lekker die 2 certificaten volgend jaar
Doe Luzac, dat heb ik ook gedaan en het werkte voor mij
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:55:43 #5
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71536137
Hoe is het toch mogelijk dat sommige mensen nergens echt geinteresseerd in zijn.
Oh really?
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:01:27 #6
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_71536312
Is er ook maar iets waar je arbeitsfreude aan overhoudt?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:09:19 #7
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_71536554
- doe normaal -

[ Bericht 79% gewijzigd door GlowMouse op 02-08-2009 14:28:31 ]
How does it feel? To treat me like you do.
pi_71537024
doe ict. Daar heb je geen chickies
pi_71537574
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef Matthijs- het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat sommige mensen nergens echt geinteresseerd in zijn.
Ik weet het niet.

Ik heb wel altijd plastisch chirurg of visagist/kapster willen worden Dat eerste is niet echt haalbaar, dat tweede lijkt mij niet meer leuk.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:42:17 #10
148823 znarch
ondertitel
pi_71537602
Doe eens een (echte) beroepskeuze test ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71537616
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:01 schreef kless het volgende:
Is er ook maar iets waar je arbeitsfreude aan overhoudt?
Ik vind werken/bijbaantjes altijd wel leuk. Na een tijdje vind ik ze alleen niet meer spannend/bereik ik er niets mee en ga ik op zoek naar wat anders.
pi_71537642
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef di0r1 het volgende:
Wellicht moet je wat serieuzer worden gezien je smileygebruik ( )?
Ik ben niet zo goed in het verwoorden van dit soort dingen. Ik vind mijzelf namelijk een grote aansteller die niet eens haar propedeuse kan halen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:44:04 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71537662
Tja, je weet het nu niet en ik heb ook niet de illusie dat je het op korte termijn (lees: vóór sept) wél gaat weten. Ik kan je alleen maar adviseren om een tijdje iets anders te gaan doen, want het is zonde van je stufi als je nu weer een jaar verprutst. Je hebt nog tot je 30e de tijd om je studiefinanciering aan te spreken, dus waarom ga je niet gewoon een tijdje werken?

En voor zover ik jou ken zou je echt iets met mode of interieur oid moeten gaan doen. Iets creatiefs .
Niet meer actief op Fok!
pi_71537669
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:45 schreef geelkuikentje het volgende:
Lees ik er nou over heen wat je momenteel doet? En wat je als tweede opleiding ga doen?
pi_71537726
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:44 schreef Viking84 het volgende:
Tja, je weet het nu niet en ik heb ook niet de illusie dat je het op korte termijn (lees: vóór sept) wél gaat weten. Ik kan je alleen maar adviseren om een tijdje iets anders te gaan doen, want het is zonde van je stufi als je nu weer een jaar verprutst. Je hebt nog tot je 30e de tijd om je studiefinanciering aan te spreken, dus waarom ga je niet gewoon een tijdje werken?

En voor zover ik jou ken zou je echt iets met mode of interieur oid moeten gaan doen. Iets creatiefs .
Ik wil juist graag studeren, studentenleven etc. Lijkt mij leuk. En het geld, sja.. ik zou mij er wel druk om moeten maken maar dat doe ik niet. Ik heb nu toch al een jaar minder, wat is twee jaar minder?

Plus, dit jaar ben ik eindelijk in het ritme van "studeren", dat heb ik nooit eerder gekund. Dat gevoel wil ik wel vasthouden.
pi_71537739
Pief, ga gewoon lekker een jaartje werken.

Meld je aan bij een uitzendbureau en pak allerlei dingen aan, van langdurige projecten (meerdere maanden) tot dingetjes voor een of twee weken.

Wat Vik zegt, het is zonde om een jaar stufi te verkwanselen aan het feit 'ik MOET studeren'. je moet niets... behalve weten wat je wilt als je zoiets kostbaars aanbreekt

Succes!
Ja doei.
pi_71537754
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:44 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik heb het niet gepost. En de tweede weet ik nog niet.
pi_71537789
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
Pief, ga gewoon lekker een jaartje werken.

Meld je aan bij een uitzendbureau en pak allerlei dingen aan, van langdurige projecten (meerdere maanden) tot dingetjes voor een of twee weken.

Wat Vik zegt, het is zonde om een jaar stufi te verkwanselen aan het feit 'ik MOET studeren'. je moet niets... behalve weten wat je wilt als je zoiets kostbaars aanbreekt

Succes!
Zoals ik heb gezegd, ik ga niet een jaar werken. Dan heb ik volgend jaar weer het zelfde probleem.
pi_71537837
Ik zou iig niet met een nieuwe opleiding beginnen voor je écht weet wat je wilt. Waarom ben je met de eerste gestopt? Je deed iets met voeding toch? Was de branche niet leuk of de opleiding zelf niet? Want anders zou je een vergelijkbare opleiding op een ander niveau, of een iets andere opleiding op hetzelfde niveau kunnen proberen.
pi_71537851
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:47 schreef P.F het volgende:

[..]

Zoals ik heb gezegd, ik ga niet een jaar werken. Dan heb ik volgend jaar weer het zelfde probleem.
als je wel gaat studeren en maar iets kiest 'wat je wel leuk lijkt', heb je een jaar minder stufi
Ja doei.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:49:58 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71537880
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:47 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja maar weer een jaar iets doen wat je niet ligt en daarmee weer een kostbaar jaar stufi verkwanselen, daar schiet je ook niks mee op natuurlijk. Straks weet je ineens wél wat je wilt en is je geld op of moet je lenen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:05:13 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_71538345
Doe een (serieuze) studie/personaliteitstest. Hier zijn bureau's voor en het kost best wat geld, maar dan krijg je ook een uitgebreide analyse van je interesses en vooral je kunne. Ik kan het echt aanraden, heb in mijn eigen omgeving gezien wat voor openbaringen het kan opleveren. En dan doel ik dus niet op een internettestje of iets dergelijks, maar een degelijk en uitgebreid onderzoeksbureau.
pi_71539099
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar weer een jaar iets doen wat je niet ligt en daarmee weer een kostbaar jaar stufi verkwanselen, daar schiet je ook niks mee op natuurlijk. Straks weet je ineens wél wat je wilt en is je geld op of moet je lenen.
Ik zeg net ik ga het niet doen. Punt. En het geld maakt in dit opzicht niet uit, ik ga echt niet gelukkig worden van een jaar werken.
pi_71539116
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Doe een (serieuze) studie/personaliteitstest. Hier zijn bureau's voor en het kost best wat geld, maar dan krijg je ook een uitgebreide analyse van je interesses en vooral je kunne. Ik kan het echt aanraden, heb in mijn eigen omgeving gezien wat voor openbaringen het kan opleveren. En dan doel ik dus niet op een internettestje of iets dergelijks, maar een degelijk en uitgebreid onderzoeksbureau.
Dat lijkt mij wel een heel goed idee, kan ik gewoon googelen naar een bureau, of zijn er goede en minder goede? Hoe werkt dat precies?
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:51:26 #25
148823 znarch
ondertitel
pi_71539708
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:30 schreef P.F het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel een heel goed idee, kan ik gewoon googelen naar een bureau, of zijn er goede en minder goede? Hoe werkt dat precies?
Gewoon googlen ja, even bellen en vragen wat de test precies inhoud. Vaak ben je minimaal een dag(deel) kwijt, en ja het kost wat.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')