Ik weet het niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef Matthijs- het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat sommige mensen nergens echt geinteresseerd in zijn.
Ik vind werken/bijbaantjes altijd wel leuk. Na een tijdje vind ik ze alleen niet meer spannend/bereik ik er niets mee en ga ik op zoek naar wat anders.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:01 schreef kless het volgende:
Is er ook maar iets waar je arbeitsfreude aan overhoudt?
Ik ben niet zo goed in het verwoorden van dit soort dingen. Ik vind mijzelf namelijk een grote aansteller die niet eens haar propedeuse kan halen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef di0r1 het volgende:
Wellicht moet je wat serieuzer worden gezien je smileygebruik ()?
quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:45 schreef geelkuikentje het volgende:
Lees ik er nou over heen wat je momenteel doet? En wat je als tweede opleiding ga doen?
Ik wil juist graag studeren, studentenleven etc. Lijkt mij leuk. En het geld, sja.. ik zou mij er wel druk om moeten maken maar dat doe ik niet. Ik heb nu toch al een jaar minder, wat is twee jaar minder?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:44 schreef Viking84 het volgende:
Tja, je weet het nu niet en ik heb ook niet de illusie dat je het op korte termijn (lees: vóór sept) wél gaat weten. Ik kan je alleen maar adviseren om een tijdje iets anders te gaan doen, want het is zonde van je stufi als je nu weer een jaar verprutst. Je hebt nog tot je 30e de tijd om je studiefinanciering aan te spreken, dus waarom ga je niet gewoon een tijdje werken?
En voor zover ik jou ken zou je echt iets met mode of interieur oid moeten gaan doen. Iets creatiefs.
Zoals ik heb gezegd, ik ga niet een jaar werken. Dan heb ik volgend jaar weer het zelfde probleem.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
Pief, ga gewoon lekker een jaartje werken.
Meld je aan bij een uitzendbureau en pak allerlei dingen aan, van langdurige projecten (meerdere maanden) tot dingetjes voor een of twee weken.
Wat Vik zegt, het is zonde om een jaar stufi te verkwanselen aan het feit 'ik MOET studeren'. je moet niets... behalve weten wat je wilt als je zoiets kostbaars aanbreekt
Succes!
als je wel gaat studeren en maar iets kiest 'wat je wel leuk lijkt', heb je een jaar minder stufiquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:47 schreef P.F het volgende:
[..]
Zoals ik heb gezegd, ik ga niet een jaar werken. Dan heb ik volgend jaar weer het zelfde probleem.
Ja maar weer een jaar iets doen wat je niet ligt en daarmee weer een kostbaar jaar stufi verkwanselen, daar schiet je ook niks mee op natuurlijk. Straks weet je ineens wél wat je wilt en is je geld op of moet je lenen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:47 schreef P.F het volgende:
[..]
Zoals ik heb gezegd, ik ga niet een jaar werken. Dan heb ik volgend jaar weer het zelfde probleem.
Ik zeg net ik ga het niet doen. Punt. En het geld maakt in dit opzicht niet uit, ik ga echt niet gelukkig worden van een jaar werken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar weer een jaar iets doen wat je niet ligt en daarmee weer een kostbaar jaar stufi verkwanselen, daar schiet je ook niks mee op natuurlijk. Straks weet je ineens wél wat je wilt en is je geld op of moet je lenen.
Dat lijkt mij wel een heel goed idee, kan ik gewoon googelen naar een bureau, of zijn er goede en minder goede? Hoe werkt dat precies?quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Doe een (serieuze) studie/personaliteitstest. Hier zijn bureau's voor en het kost best wat geld, maar dan krijg je ook een uitgebreide analyse van je interesses en vooral je kunne. Ik kan het echt aanraden, heb in mijn eigen omgeving gezien wat voor openbaringen het kan opleveren. En dan doel ik dus niet op een internettestje of iets dergelijks, maar een degelijk en uitgebreid onderzoeksbureau.
Gewoon googlen ja, even bellen en vragen wat de test precies inhoud. Vaak ben je minimaal een dag(deel) kwijt, en ja het kost wat.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel een heel goed idee, kan ik gewoon googelen naar een bureau, of zijn er goede en minder goede? Hoe werkt dat precies?
Ik ken wat mensen die goede ervaringen hebben met een in Gelderland, maar dat ligt voor jou natuurlijk niet naast de deur. Ik zou inderdaad googelen en vooral zoeken naar ervaringen van andere mensen. En natuurlijk even bellenquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel een heel goed idee, kan ik gewoon googelen naar een bureau, of zijn er goede en minder goede? Hoe werkt dat precies?
Wel als je een halfjaar gaat werken en een halfjaar reizenquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
nu nog alinea's leren gebruiken in dat pauzejaar![]()
maar idd.. maar ik denk dat we kunnen zeggen wat we willen over verstandige keuzes, maar dat werken/reizen er niet in wil
maar dan nog kunnen wij niet bedenken wat jij 'misschien wel leuk vindt' PF..
Ik zou de politiek ingaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:01 schreef P.F het volgende:
Dus dan werk ik om een huis te huren waar ik nooit ben omdat ik werk. Neen.
Ik doe het niet. Punt.
Daarom noem ik ook die self assessment cursus. Die heeft mij erg goed geholpen bij mijn studie- beroepskeuze.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:15 schreef Grumpey het volgende:
Zo'n test is natuurlijk alleen nuttig als je ook daadwerkelijk weet wat je leuk vindt en waar je plezier aan beleefd. En nee, die kennis komt niet aanwaaien met de post of door de buurman. Daarvoor moet je gewoon eens een dag de auto pakken naar een bankje met een goed uitzicht en geen enkele vorm van afleiding en alles even doorlopen. Vragen zoals "wanneer zou ik trots op mezelf kunnen zijn?" en "hoe belangrijk vind ik geld?" etc. gewoon even goed doordenken.
Vriendinnetje doet D&S en als ik zie hoe een gebikkel dat is en de nachten die ze doorhaalt.. Pff.. Ik zal haar eens vragen hoe FM is.quote:
Waar heb je dat gedaan, wat kostte het en hoe heeft het je geholpen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:24 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Daarom noem ik ook die self assessment cursus. Die heeft mij erg goed geholpen bij mijn studie- beroepskeuze.
Bibliotheek verdien je bij mijn weten weinig mee, dus alleen doen als je het echt leuk vindt. Levensmiddelentechnologie: eerst kijken of het is wat je denkt, anders niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:41 schreef P.F het volgende:
Mijn moeder dacht dat ik wel iets met boeken kon gaan doen, bijvoorbeeld in een bibliotheek werken of levensmiddelentechnologie. Die eerste klinkt eigenlijk best leuk!
Is dan een talenstudie niet leuk? Als je van lezen/literatuur e.d. houdt, is misschien een studie Nederlands of Engels iets voor je, of een andere taal, of literatuurwetenschap.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:41 schreef P.F het volgende:
Mijn moeder dacht dat ik wel iets met boeken kon gaan doen, bijvoorbeeld in een bibliotheek werken of levensmiddelentechnologie. Die eerste klinkt eigenlijk best leuk!
Hm...... Ik heb niets tegen werken, echt niet.. Maar voor een minimaal loon veel dagen werken zie ik niet zitten......... Dan liever wat minder werken en in die resterende tijd iets anders doen? Maar wat?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Bibliotheek verdien je bij mijn weten weinig mee, dus alleen doen als je het echt leuk vindt. Levensmiddelentechnologie: eerst kijken of het is wat je denkt, anders niet aan beginnen.
Hm.... Ik heb geen talenknobbel hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Is dan een talenstudie niet leuk? Als je van lezen/literatuur e.d. houdt, is misschien een studie Nederlands of Engels iets voor je, of een andere taal, of literatuurwetenschap.
Daar heb ik mij precies 4 jaar geleden voor ingeschreven en op het laatste moment dacht ik. Nehh..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:16 schreef Feitosa het volgende:
Als je het niet zeker weet , zou ik voor een zo breed mogelijke studie gaan.
Commerciele economie o.i.d.
Na mijn HBO studie heb ik een schakeljaar gevolgd aan de TUe. Die cursus kon ik toen "gratis" volgen. Die cursus werd toen verzorgd door Kastelijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar heb je dat gedaan, wat kostte het en hoe heeft het je geholpen?
ik herhaal mijn vraag nog maar even een keer in de hoop op antwoordquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
en als dat niet binnen 3 weken lukt, wat ga je dan doen?
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik herhaal mijn vraag nog maar even een keer in de hoop op antwoord
Wat is je back-up plan mocht je voor 1 september nog niet weten wat je doet? Ga je je propdeuse toch proberen te halen voor eventueel een WO opleiding? Wachten en pas in februari instromen als je tegen die tijd wel wat hebt bedacht?
Wat denk je dat ik aan het doen benquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
je zult er toch een moeten gaan bedenken vrees ik..
als ik jou was, stel, he, zou ik dan maar proberen die P te halen.. Je had toch aardig wat vakken wel gehaald?
Ideetje: is jouw opleiding ook in een andere stad te doen? Is het een optie om contact op te nemen met die school om te kijken of je het komend jaar daar je P mag halen? Dan kun je in de rest van de tijd ook nog je VWO afmaken en bedenken wat je echt wilt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:38 schreef P.F het volgende:
BAS = Bindend Afwijzend Studieadvies.
Dus in principe is dat bindend.
Ja in Den Haag, Groningen en Nijmegen. Is misschien wel een ideequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Ideetje: is jouw opleiding ook in een andere stad te doen? Is het een optie om contact op te nemen met die school om te kijken of je het komend jaar daar je P mag halen? Dan kun je in de rest van de tijd ook nog je VWO afmaken en bedenken wat je echt wilt.
Accountant, of anders fiscalist.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:59 schreef P.F het volgende:
Ik zat vandaag te denken over een beroep net financiële administratie, regeltjes, etc. Ik weet niet of dat bestaat en hoe dat heet. Maar dat lijkt mij interessant.
Iets van boekhouding of financieel adviseur?
Het klinkt zo wel saai, maar het werk lijkt mij leuk. Denk ik. Het zijn allemaal maar gevoelens en vermoedens..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Accountant, of anders fiscalist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |