Vind ik wel een cool nummer, met een heus orkest...
Zit er vol mee.
Ik hou zowieso erg van popmuziek waarbij akoestische instrumenten worden gebruikt. Zo vind ik bijvoorbeeld ook dat soul-muziek uit de jaren '60 zo geweldig met al die koperblazers. Ik zag zo straks nog Nirvana Unplugged op VH1, ook schitterend...
quote:Goh, nog een die "Lamb" kent...
Op vrijdag 21 februari 2003 15:20 schreef Hooghoudt het volgende:
Echte muziek met violen und so weiter: Lamb (Zero en Bonfire, om maar wat te noemen).
Een paar nummers van Massive Attack... Kom alleen niet meer op de titels. Jeeeeez...
Morgul [Dark Metal] heeft ook fantastische nummers met echte violen. Eerst keihard gebeuk en na de climax een heerlijk stukje vrolijke viool in een of ander Frans kroegje...
Ik weet et, ze zijn niet erg bekend.. Tis metallica, maar dan gecoverd door 4 chello's, zonder zang, maar ERG mooi. Damn, als die lui Nothing else Matters spelen lopen de rillingen je over de rug... *ril*
Hooverphonic - Mad About you
quote:Daarom:
Op maandag 10 maart 2003 10:30 schreef RemCow het volgende:
Hoe kan ik deze ook vergetenHooverphonic - Mad About you
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 14:08 schreef Tom_Tom- het volgende:
Luister ook eens naar Hooverphonic (Mad About You bijvoorbeeld). Zit vol met van die violen enzo.
quote:Oops
Op maandag 10 maart 2003 13:32 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Daarom:
[..]
quote:The Beatles hebben natuurlijk nog veel meer nummers met klassiek orkest opgenomen. Het ene wat experimenteler (A Day In The Life, I Am The Walrus, Strawberry Fields Forever) dan het andere (She's leaving home bijvoorbeeld).
Op zaterdag 22 februari 2003 01:51 schreef jammin4life het volgende:
Ik vind zelf Eleanor Rigby van de Beatles een goed voorbeeld van een poplaat met een mooie vioolpartij erin verwerkt.
Zelf vind ik Cloudbusting van Kate Bush ook erg mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |