abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:50:04 #1
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71534285
Hallo! Samen met mijn vriendin gaan we de eerste 3 weken van september naar Amerika. *Eindelijk*! Ik heb al wel een miljoen films gezien en ik kan niet wachten om er nu echt naartoe te gaan. Alleen denk ik dat wij erg veel willen in drie weken en ik ben benieuwd of het wel redelijk haalbaar is. Dus voor de voorpret en omdat ik benieuwd ben naar ervaringen en advies, dit topic.

We hebben dus drie weken in totaal. We vliegen op New York omdat ik daar als eerste naartoe wil. Omdat we een retourticket NY hebben moeten we ook weer terugvliegen naar NY.

We willen 6 dagen in NY blijven en de 7e dag vliegen naar San Francisco. In SF willen we een auto huren en dan rijden naar Las Vegas en om de Grand Canyon. In Las Vegas willen we maar 1 nacht blijven. NA San Francisco gaat het toch om de omgeving en de National Parks.

De reden dat we niet gelijk naar SF zijn gevlogen, is dat we eerst upstate NY zouden gaan om kennissen op te zoeken. Maar we ontmoeten ze liever in NYC om vervolgens naar SF te gaan.

Plaatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
> Heeft iemand ervaring met deze rit? Is 2 weken genoeg om SF te zien, rond de Grand Canyon te rijden en terug in NY te komen?
> Waar kunnen we het beste naartoe gaan na Navajo NP?

Dit is vind ik een hele handige link. Alle NP's staan erop. http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/nps_map99.pdf

Samenvatting:
Week 1: New York.
Week 2/3: San Francisco > auto huren > Las Vegas > 'rondje om Grand Canyon' waarbij we veel National Parks willen zien.
> Is dit genoeg tijd?
stom
pi_71534721
Ik zou NY korter maken! 3-4 dagen daar is meer dan genoeg en dan heb je nog ruimte om in de "natuur" wat langer te blijven...
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:07:29 #3
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_71534723
het is maar zoals je het zelf wilt...ben je iemand die liever 3 dagen rond iets hangt (Bv de grand canyon) of iemand die het na een uur wel heeft gezien...

ik ga bv in Oktober naar Canada voor een week en ga dan naar: Niagara falls, Toronto, Ottowa, Montreal, London (zit een kennis) en de natuurgebieden daar. Alles met een gehuurde auto. Tuurlijk was ik liever 4 weken gegaan, maar zo blijf je niet hangen rond punten die maar "zozo" zijn.

Ik heb wel het idee dat je redelijk lang in New York zelf blijft terwijl je eigenlijk door amerika wil reizen. Wat je het beste kan doen is alle dagen uitzetten die je hebt, en elke dag een bestemming kiezen...dus

dag1 (week 2 dus): vliegen naar SF, autohuren > rijden naar national park 1 oid
dag2: verder rijden naar punt B
etc...

als je alles in google maps doet weet je ook hoeveel tijd je telkens kwijt bent om van punt a naar b te rijden. Tevens kan je dan al wat hotelletjes etc in de buurt van je punt gaan zoeken zodat je altijd weet waar je ongeveer kan gaan slapen en wat je dan natuurlijk ook kwijt bent aan geld
PSN: diTani
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:38:13 #4
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71535612
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:07 schreef RedemptioN het volgende:
het is maar zoals je het zelf wilt...ben je iemand die liever 3 dagen rond iets hangt (Bv de grand canyon) of iemand die het na een uur wel heeft gezien...

ik ga bv in Oktober naar Canada voor een week en ga dan naar: Niagara falls, Toronto, Ottowa, Montreal, London (zit een kennis) en de natuurgebieden daar. Alles met een gehuurde auto. Tuurlijk was ik liever 4 weken gegaan, maar zo blijf je niet hangen rond punten die maar "zozo" zijn.

Ik heb wel het idee dat je redelijk lang in New York zelf blijft terwijl je eigenlijk door amerika wil reizen. Wat je het beste kan doen is alle dagen uitzetten die je hebt, en elke dag een bestemming kiezen...dus

dag1 (week 2 dus): vliegen naar SF, autohuren > rijden naar national park 1 oid
dag2: verder rijden naar punt B
etc...

als je alles in google maps doet weet je ook hoeveel tijd je telkens kwijt bent om van punt a naar b te rijden. Tevens kan je dan al wat hotelletjes etc in de buurt van je punt gaan zoeken zodat je altijd weet waar je ongeveer kan gaan slapen en wat je dan natuurlijk ook kwijt bent aan geld
Ik wil graag ieder hoekje van New York zien. Dus iets van 4-6 dagen totaal. Daarnaast zijn wij altijd erg snel ergens weer weg. We hebben het altijd erg snel gezien. Het is inderdaad een goed idee om de rit te globaal te plannen met Google maps. Maar ik wil het niet al vast gaan leggen.

Het liefste zou ik door alle NP's die redelijk op de route liggen rijden. Eerst gaan we bepalen welke wel en niet de moeite zijn.
stom
pi_71535726
Wat betreft je vragen over de westkust, kun je het beste terecht in Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 11
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:44:56 #6
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71535810
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:41 schreef DutchTrain het volgende:
Wat betreft je vragen over de westkust, kun je het beste terecht in Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 11
Is dat een soort slowchat? Ik zie er wel een hele hoop handige info in staan. Thnx.
stom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')