abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:45:26 #1
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534183
Een vriendin van mij zit al 8 maanden in Afrika, waar ze nog minstens twee maanden blijft. Ze zat bij de postbank en inmiddels is haar nieuwe ING pas opgestuurd. Hoewel haar oude postbankpas nog 'had moeten werken' is deze al geblokkeerd, en dit is niet meer terug te draaien. We hebben allebei intensief met de ING gebeld, en hier blijkt niks mogelijk te zijn omdat ze niet langer dan 2 weken op één plek blijft en opsturen via de bank langer duurt dan dat. Het is een vrij onmogelijke situatie: zij heeft geen geld, en ik kan de bankpas niet op een normale manier naar Afrika krijgen.

TNT verstuurt geen bankpassen via expresspost, dus die vallen al af. DHL zei door de telefoon dat bankpassen versturen problematisch was, omdat ze met handtekening verstuurd moeten worden (dit zien zij als veliger) en de post soms open wordt gemaakt om dit te controleren. Dan bestaat dus het risico dat 66 euro verzendkosten voor niets is betaald. UPS heb ik nog niet gebeld, maar ik vermoed dat ze een zelfde soort policy hebben. Een andere mogelijkheid is de pas via gewone priority post te versturen, met alle risico's van dien..

Heeft iemand ervaring met deze of soortgelijke situatie? Hoe groot is het risico dat het via DHL niet lukt? Moet ik de handtekening vervalsen (met toestemming van die vriendin) en sturen met DHL?
I'm just a girl in the world.
pi_71534351
Zij kan haar pas alleen krijgen middels een handtekening van haar. Kan zij niet iemand machtigen hier in Nederland, zodat jij bijvoorbeeld de pas kan accepteren van de postbode en hem dan als "normale" post gewoon kan versturen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71534358
Waarom zou je zeggen dat je een bankpas verstuurd? En je verstuurd hem toch niet tegelijk met een pincode? Stop dat ding gewoon in een enveloppe en verstuur het met DHL, FedEx, UPS etc.

Oh en overweeg om bij ING te blijven, ik hoor er zo veel gezeik over.
pi_71534364
Gewoon een pakketje sturen, aangetekend en verzekerd, waarin je de bankpas in een mooi doosje doet...
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:56:45 #5
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534466
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef Tahiti het volgende:
Waarom zou je zeggen dat je een bankpas verstuurd? En je verstuurd hem toch niet tegelijk met een pincode? Stop dat ding gewoon in een enveloppe en verstuur het met DHL, FedEx, UPS etc.

Oh en overweeg om bij ING te blijven, ik hoor er zo veel gezeik over.
Bij TNT moet je een express zending open aanbieden, oftewel ze willen precies weten wat er in zit. Aangezien ik nog nooit iets met DHL heb verstuurd weet ik niet hoe dit hierbij gaat. Ze betaalt er wel bijna 70 euro voor, dus als het misgaat is dat echt vervelend.
Maar als ik op de site aangeef dat er een contract ofzo in zit, of verzekeringspapieren, zou het dan goed gaan? Ze mogen het niet open maken neem ik aan?
pi_71534475
Heeft ze geen creditcard dan? Zou me uberhuapt zonder creditcard niet naar het buitenland gaan
¯ _(ツ)_/¯
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:57:33 #7
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534486
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef rene90 het volgende:
Zij kan haar pas alleen krijgen middels een handtekening van haar. Kan zij niet iemand machtigen hier in Nederland, zodat jij bijvoorbeeld de pas kan accepteren van de postbode en hem dan als "normale" post gewoon kan versturen.
Ik heb de pas al, die is gewoon bij haar door de brievenbus gegooid. Alleen DHL heeft het er dus over dat ze alleen passen met handtekening willen versturen.
pi_71534489
Kan het niet gewoon als simpel pakketje, of als simpele brief?
Top 5 China producten
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:58:07 #9
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534506
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:57 schreef Type-R het volgende:
Heeft ze geen creditcard dan? Zou me uberhuapt zonder creditcard niet naar het buitenland gaan
Jawel, maar de limiet en grote opnamekosten daarvan zijn niet ideaal.
pi_71534542
Volgens mij moet je ook een keer in NL pinnen met je pas voordat deze in het buitenland werkt? (toch?) Misschien ook iets om even rekening mee te houden voordat ie onbruikbaar in Afrika is ;-)
pi_71534583
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:56 schreef annoh het volgende:

[..]

Bij TNT moet je een express zending open aanbieden, oftewel ze willen precies weten wat er in zit. Aangezien ik nog nooit iets met DHL heb verstuurd weet ik niet hoe dit hierbij gaat. Ze betaalt er wel bijna 70 euro voor, dus als het misgaat is dat echt vervelend.
Maar als ik op de site aangeef dat er een contract ofzo in zit, of verzekeringspapieren, zou het dan goed gaan? Ze mogen het niet open maken neem ik aan?
Ik heb een paar keer via FedEx verstuurt o.a. documenten en ik heb dat gewoon afgesloten aan de koerier meegegeven. Ze komen dat gewoon ophalen op ieder adres dat je opgeeft je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Het kost uiteraard wel een paar centen
pi_71534596
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:57 schreef annoh het volgende:

[..]

Ik heb de pas al, die is gewoon bij haar door de brievenbus gegooid. Alleen DHL heeft het er dus over dat ze alleen passen met handtekening willen versturen.
Dan zet jij er toch een handtekening op, ik heb nog nooit ergens bij het pinnen meegemaakt dat er iemand die handtekening controleert.
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:02:08 #13
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534601
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef Jester het volgende:
Volgens mij moet je ook een keer in NL pinnen met je pas voordat deze in het buitenland werkt? (toch?) Misschien ook iets om even rekening mee te houden voordat ie onbruikbaar in Afrika is ;-)
Daar hebben ze door de telefoon niets over gezegd, maar is misschien wel een goed idee, voor de zekerheid. Zou echt helemaal zuur zijn
pi_71534638
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef Jester het volgende:
Waarom zou dat zijn?
pi_71534641
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:01 schreef Invie het volgende:

[..]

Dan zet jij er toch een handtekening op, ik heb nog nooit ergens bij het pinnen meegemaakt dat er iemand die handtekening controleert.
Goede optie, je gewoon van de domme houden. Geef ze maar die handtekening zodat het verstuurd word.
Top 5 China producten
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:04:44 #16
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534659
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:03 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Waarom zou dat zijn?
Is bij de rabobank vongens mij wel zo. Misschien voor als mensen de post onderscheppen en naar België rijden om de pas te gebruiken.
pi_71534769
Maar zonder pincode heb je er toch weinig aan?
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:10:00 #18
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71534783
De pincode blijft hetzelfde, dus die weet ze wel
pi_71534827
Ja ok, maar waarom zou je het dan eerst in Nederland moeten gebruiken? Lijkt me stug dat er een soort van 'activatie' nodig is.
pi_71534867
misschien een stomme opmerking maar in sommige landen heb je je pincode niet nodig om te betalen dus is het wel zo veilig om ze per post te versturen ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_71534975
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:12 schreef gers het volgende:
misschien een stomme opmerking maar in sommige landen heb je je pincode niet nodig om te betalen dus is het wel zo veilig om ze per post te versturen ?
Echt waar? Welke landen dan?
pi_71535018
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:16 schreef Tahiti het volgende:

[..]

In Frankrijk hoefde ik vaak niet mijn pincode in te toetsen als ik iets kocht in een winkel, ik heb echter geen idee hoe dit in Afrika is
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_71535047
Frankrijk bijvoorbeeld..
pi_71535069
quote:

[..]

Hier in Nederland zelfs, bij een (hier) nieuwe winkelketen; Primark.
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:20:31 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71535094
quote:

[..]

Je kunt met Maestro ook zonder pincode betalen. Kan in vele buitenlanden (ook in Europa).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')