Ik krijg altijd jeuk bij het idee dat ik mij moet gaan douchen in een vettig hokje waar die ochtend al +/-200 man/vrouw voor me in zijn geweest..
Nee..

Lijkt me niet echt een fris idee, dan douche ik me liever 3 dagen niet, dan is mij eigen vies nog redelijk schoon..

Ik blijf namelijk sinds mijn eerste visualisatie mbt de Lowlandsdouches
(anno 1994), al jaren met het idee rondlopen dat je na (te) lang wachten dan eindelijk zo'n hokje binnen mag stappen, en dat je dan met je voeten in een broeierig warm vochtig klef nestje van schaamhaar/haar en andere vage kwakjes en overdragelijke smetjes van je voorgangers mag gaan staan. Om vervolgens een douchegordijntje (wat m.i. niet eens de naam douchegordijn mag hebben) achter je dicht te trekken wat dan weer net niet lang genoeg is om je net dat beetje privacy te bieden waarop je gehoopt had, maar wat wel weer net kort genoeg is zodat je nog ff fijn de andere douchers, die zich om aan het kleden zijn, kunt "moonen" als men zich bukt om de zeep op te rapen..
Ik weet niet of dat beeld nog zo terecht is wat betreft de douchecabines, ik neem aan dat deze in 16 jaar ook zo hun ontwikkelingen in het voordeel van de gebruiker hebben ondergaan, of niet!??..
Ik ben al die jaren na mijn eerst ervaring nooit meer in de douches geweest, maar de Lowlandsdouche is m.i. nog steeds de enige plek ter wereld waar men zoveel schoonmaakmiddel kunt gebruiken als men wilt, maar waar het geen enkel nut heeft..