abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71514551
Als ik mijn XP computer opstart, en bij het welkomscherm ben, kan ik geen gebruik maken van muis en toetsenbord, zodat inloggen niet mogelijk is.
Heropstarten werkt niet, opstarten en veilige modus geeft hetzelfde resultaat, laatst bekende juiste config terugzetten werkt ook niet...
Computer is al enige jaren oud, maar dit probleem heeft zich nog nooit voorgedaan.
Iemand een idee van oorzaak en oplossing?
pi_71514717
Even toetsenbord van buurman lenen, kijken of 't dan wel werkt. Blijkbaar werkt je toetsenbord wél voor het inlogscherm.
pi_71514801
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:25 schreef Anchor het volgende:
Even toetsenbord van buurman lenen, kijken of 't dan wel werkt. Blijkbaar werkt je toetsenbord wél voor het inlogscherm.
Toetsenbord werkt, anders zou ik niet kunnen navigeren in 'geavanceerde opties voor windows' of in de Bios
pi_71515018
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:29 schreef Thomas04 het volgende:

[..]

Toetsenbord werkt, anders zou ik niet kunnen navigeren in 'geavanceerde opties voor windows' of in de Bios
Is geen garantie dat hij onder Windows wel hoort te werken.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:41:20 #5
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_71515033
In je bios USB legacy support danwel aan, danwel uit zetten?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_71515218
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:41 schreef neo2000 het volgende:
In je bios USB legacy support danwel aan, danwel uit zetten?
Zowel muis als toetsenbord zijn met ps/2 aangesloten...
Heeft die verandering in bios dan nut?

De computer werkte correct, tot dat hij heropgestart werd na een netwerkkaart probleem...
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:58:04 #7
48067 neo2000
pi_71515333
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:51 schreef Thomas04 het volgende:

[..]

Zowel muis als toetsenbord zijn met ps/2 aangesloten...
Heeft die verandering in bios dan nut?

De computer werkte correct, tot dat hij heropgestart werd na een netwerkkaart probleem...
Hmm.. Ps/2 doet het gewoonweg wel of gewoonweg niet. Misschien eens opstarten zonder tb en muis, hierna uitzetten, nogmaals opstaretn met tb + muis weer aangesloten? Met ps2 kan namelijk niet zoveel mis gaan..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_71515352
virusje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71515494
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:58 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Hmm.. Ps/2 doet het gewoonweg wel of gewoonweg niet. Misschien eens opstarten zonder tb en muis, hierna uitzetten, nogmaals opstaretn met tb + muis weer aangesloten? Met ps2 kan namelijk niet zoveel mis gaan..
Zonder toetsenbord wil hij helemaal niet opstarten, geeft dan foutmelding dat ik tb moet insteken...
Opstart zonder muis geeft gebruikelijke resultaat, tb werkt dan ook niet...
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:24:13 #10
48067 neo2000
pi_71515784
Geen ander ps2 tb of muisje in de buurt..? Anders wordt het toch usb aanschaffen vrees ik. misschien je poortjes stuk o.i.d.

Als je de connectortjes/pinnetjes bij je ps aansluitingen bekijkt, staan deze dan nog helemaal recht? Zwarte pinnetje niet afgebroken?
pi_71515988
Ik heb de netwerkkaart die een probleem gaf voordat ik de computer heropstartte eruit gehaald, en nu werkt alles blijkbaar terug normaal... maar waarom een netwerkkaart van 3 dagen oud dit kan veroorzaken weet ik niet...
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:57:21 #12
48067 neo2000
pi_71516315
Misschien een interrupt probleempje.. Zie:
http://www.helpwithpcs.com/upgrading/change-irq-settings.htm

Misschien zit je netwerkkaartje op dezelfde IRQ als je TB en muis of zo..
pi_71517169
Gooi de netwerk kaart in de bios eens op een andere IRQ,
dat is best wel weer een old-school probleem btw...

maar dat zou het best wel eens op kunnen lossen....
en anders ff proberen met ander netwerk kaartje...

blijkbaar vinden ze elkaar niet zo lief lijkt het zo....
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_71517478
Ik heb het netwerkkaartje is een ander slot gestoken, TB en muis blijven nu werken...
Echter, mijn netwerkkaart krijg ik nu niet meer geïnstalleerd. hij vind geen stuurprogramma binnen xp, en ook een manuele installatie van een (met andere pc) gedownloade driver werkt niet...
Netwerkkaart defect?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')