Ja en bovendien een 306 is uit 1992 ofzo?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:24 schreef BigBear het volgende:
Ik heb zelf ook een 306 (1.6) gehad. Daar moest ik elke 1500 km 1 liter olie bij gooien...
Bij mij is wel een keer de dynamo vastgeslagen, waardoor de motor ook niet meer aansloeg. Daar aan vooraf ging ook dat bok-gedrag waar jij het over hebt. De ANWB heeft toen het aandrijfriempje doorgezaagd, waardoor ik wel weer even verder kon rijden (alleen werd de accu niet meer opgeladen).
Ik hoop voor je dat het bv. de dynamo is, maar een blok zonder olie is natuurlijk nooit goed. Ik vrees dat je weinig kans maakt bij de dealer, aangezien je ook een onderzoeksplicht hebt (bv. het oliepeil checken). Ik ken helaas niet alle details van de wet- en regelgeving.
De mijne was geloof ik uit 1998 en had iets van 170.000 op de teller. Maar het kan best dat ze al vanaf 1992 gemaakt worden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en bovendien een 306 is uit 1992 ofzo?
Die is niet al te nieuw meer.
Ja goed, wat ik er mee bedoel is dat het aankoopbedrag niet al te hoog geweest zal zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:56 schreef BigBear het volgende:
[..]
De mijne was geloof ik uit 1998 en had iets van 170.000 op de teller. Maar het kan best dat ze al vanaf 1992 gemaakt worden.
quote:Garantie
Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten. U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag van minimaal ¤ 4.500 of 35% van de oorspronkelijke catalogus-waarde. Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten.
Nationale Auto Pas
Door de koppeling aan de Nationale Auto Pas geeft het BOVAG Garantiebewijs tevens een betrouwbaar beeld van de historie van de auto. Alle kilometerstanden worden u namelijk, zoals ze bij de Nationale Auto Pas zijn geregistreerd, bekend gemaakt. Zo heeft u alles bij elkaar in een document. Overzichtelijk, maar bovenal duidelijk en betrouwbaar.
Bemiddeling
Met de BOVAG Garantie kunt u tevens terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. De deskundige medewerkers van BOVAG zullen proberen om tot een acceptabele oplossing voor beide partijen te komen.
Verstandig advies!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:53 schreef rene90 het volgende:
Check nog eens je olie op een koude motor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |