quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:05 schreef JoeThePlumber het volgende:
Een vraagje...net even gekeken op Discovery Channel over Stalingrad (ww2)!
Waarom moesten de Duitsers zo enorm Stalingrad proberen in te nemen? Waarom kon dat niet alleen maar omsingelen en verder gaan en focussen op de Russische reserves...
Dat kan dan wel, maar als ik kijk naar het zuiden en het noorden vanaf Stalingrad zie ik wat minder breder rivier om erover te gaan...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:09 schreef Krogzar het volgende:
Omdat Hitler Stalin wou vernederen. Het was vele malen verstandiger geweest om gewoon om Stalingrad heen te rijden en 't op de standaard duitse tactiek te veroveren, maar Hitler stond erop dat Stalingrad veroverd werd.
Daarnaast loopt er een erg grote rivier dwars door Stalingrad en die waren ze nog niet over.
Maar ja, klinkt net zo idioot dat ze niet doorgegaan zijn met Groot Brittannië...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:27 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Dat kan dan wel, maar als ik kijk naar het zuiden en het noorden vanaf Stalingrad zie ik wat minder breder rivier om erover te gaan...
Hitler was niet logisch of dacht in ieder geval niet rationeelquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:40 schreef JoeThePlumber het volgende:
Dat is juist me knaagt, Hitler wist heus wel dat stadsoorlog behoorlijk moeilijk is. Waarom dus niet gewoon omsingelen (zorgen dat ze geen voedsel krijgen, middeleeuws manier)! Voor distributie is dat dan ook een makkelijk manier (tijd voor vliegvelden, wegen en rails aanleggen)...
in de documentaire was dus ook te zien dat die omsingeling niet kon omdat Stalingrad aan de Wolga is gebouwd zodat een tangbeweging van het Duitse leger om de stad heen onmogelijk was, de Russische soldaten in de stad hadden gedurende het beleg via de Wolga een aanvoerlijn met bootjes gehad dat ondanks voortdurende bomardementen van de Duitsers intact bleefquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:40 schreef JoeThePlumber het volgende:
Dat is juist me knaagt, Hitler wist heus wel dat stadsoorlog behoorlijk moeilijk is. Waarom dus niet gewoon omsingelen (zorgen dat ze geen voedsel krijgen, middeleeuws manier)! Voor distributie is dat dan ook een makkelijk manier (tijd voor vliegvelden, wegen en rails aanleggen)...
Hitler was en is een politicus. Die weten niks van oorlog. Met als resultaat tot op heden (zeer zeldzame uitzonderingen daar gelaten) dat er onnodig veel soldaten dood gaan. Of dat nou WO1 en 2 is of de oorlog in Irak en Afghanistan. Daarom zou er ook een nieuwe regel moeten komen. Dat een politicus die een oorlog wil zelf aan het front dient. De hedendaagse soldaten zijn slachtvee.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:40 schreef JoeThePlumber het volgende:
Hitler heeft aan het front gediend.. en zag dat hij slachtvee was.. Met een oorlogstrauma stortte hij zich op de bestrijding van Joden via de politiek... en tevens wilde hij een nieuw Rijk bouwen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:26 schreef Megumi het volgende:
. Dat een politicus die een oorlog wil zelf aan het front dient. De hedendaagse soldaten zijn slachtvee.
maar, ook niet vergeten: 4 jaar frontervaring en nog steeds maar korporaal.. Promotiekansen voor het oprapen en nog steeds nergens komen -> zo'n militair genie zal het niet zijn geweestquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hitler heeft aan het front gediend.. en zag dat hij slachtvee was..
Vreemd ik heb toch uit meerdere bronnen vernomen dat Hitler de Eerste Wereldoorlog als 'de beste tijd van zijn leven' beschouwde en zich verraden voelde toen Duitsland capituleerde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hitler heeft aan het front gediend.. en zag dat hij slachtvee was.. Met een oorlogstrauma stortte hij zich op de bestrijding van Joden via de politiek... en tevens wilde hij een nieuw Rijk bouwen.
Geen goed idee dus van je..
Hij kwam met een trauma in het ziekenhuis terecht .. de vlucht van de keizer en de capitulatie verergerden het. Niet dat het een excuus is, maar het is wel een verklaring voor zijn psychopathische jodenhaat..quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:28 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Vreemd ik heb toch uit meerdere bronnen vernomen dat Hitler de Eerste Wereldoorlog als 'de beste tijd van zijn leven' beschouwde en zich verraden voelde toen Duitsland capituleerde.
http://www.nrcboeken.nl/recensie/adolf-hitler-mein-kampf-19251926quote:Wanneer verdichtten Hitlers indrukken zich tot een wereldbeeld? Zijn jaren in Wenen hebben zeker een belangrijke invloed gehad. Maar in München, na het einde van de Eerste Wereldoorlog, vindt de echte omslag plaats. Vooral de ondergang van het keizerrijk in 1918 en de kortstondige Sovjet-republiek die in München werd uitgeroepen zijn traumatische ervaringen. Hitler zou in het militaire hospitaal van Pasewalk, waar hij aan het einde van de oorlog belandde, de gedachte van het joodse en marxistische verraad van het Duitse volk tijdens de oorlog hebben opgevat, met als conclusie de roep om vergelding.
de bierhal-staatsgreep van 1923quote:"I am going to fulfill the vow I made to myself five years ago when I was a blind cripple in the military hospital - to know neither rest nor peace until the November criminals had been overthrown, until on the ruins of the wretched Germany of today there should have arisen once more a Germany of power and greatness, of freedom and splendor."
Tja, men leest er niet overheen, maar het is moeilijk om te beantwoorden, tuurlijk jouw uitleg lijkt me ook wel erg voordehandliggend, maar zeker weten wat Hitlers bedoelingen waren doen we natuurlijk niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:09 schreef FP128 het volgende:
En iedereen leest over de vraag heen nl. "Waarom!"wilde hij zo graag Stalingrad hebben? Simpel:
Personificatie van Stalin! Die stad had de naam van Stalin en moest dus coute co coute gepakt worden.
Volgens mij hebben meerdere mensen al ongeveer hetzelfde gezegd in dit topic...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:09 schreef FP128 het volgende:
En iedereen leest over de vraag heen nl. "Waarom!"wilde hij zo graag Stalingrad hebben? Simpel:
Personificatie van Stalin! Die stad had de naam van Stalin en moest dus coute co coute gepakt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |