abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71504294
http://www.trouw.nl/krant(...)s_van_Tazmamart.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Tazmamart

Lekker, 18 jaar lang zonder licht en bijna geen menselijk contact.

Jammer dat het vorige topic gesloten werd. Blijkbaar zien mensen niet in dat er ook andere gruwelijke dingen zijn gebeurd naast de kampen.
pi_71504339
Tuurlijk zijn er andere gruwelijke dingen maar je moet het niet gaan vergelijken.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
  Forum Admin vrijdag 31 juli 2009 @ 23:16:08 #3
35723 crew  GGMM
pi_71504343
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:14 schreef Kralicek het volgende:
Lekker, 18 jaar lang zonder licht en bijna geen menselijk contact.
Tong80 houdt dit al veel langer vol.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 23:16:45 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71504358
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:16 schreef Tanjaa het volgende:
Tuurlijk zijn er andere gruwelijke dingen maar je moet het niet gaan vergelijken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71504360
Beroepsmatig tvp. Ik wil geen topics in C&H met de veronderstelling dat Auschwitz 'beter' was dan X.
pi_71504382
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:16 schreef GGMM het volgende:

[..]

Tong80 houdt dit al veel langer vol.
Doe es niet

ik moest wel lachen
pi_71504395
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:16 schreef Triggershot het volgende:
Beroepsmatig tvp. Ik wil geen topics in C&H met de veronderstelling dat Auschwitz 'beter' was dan X.
Ik stelde ook dat tazmamart erger was. Zo plaats je het ook in een ander licht.
pi_71504432
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:17 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Prima, de vergelijking(en) achterwege gelaten te hebben in je OP en rest van het topic kunnen we het nu verder over Tazmamart hebben.
pi_71504462
quote:

[..]

Maar ehm..

'En persoonlijk lijtk vergast worden me beter dan 18 jaar lang in het donker wegkwijnen'

Dat zei je anders wel..
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_71504532
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:20 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Maar ehm..

'En persoonlijk lijtk vergast worden me beter dan 18 jaar lang in het donker wegkwijnen'

Dat zei je anders wel..
Ja, en daar is niks mis mee. Dat is een persoonlijke keuze. Liever dood dan zo lang lijden. Die mensen wisten niet of er ooit een einde aan zou komen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:43:21 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71505084
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:23 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Ja, en daar is niks mis mee. Dat is een persoonlijke keuze. Liever dood dan zo lang lijden. Die mensen wisten niet of er ooit een einde aan zou komen.
Bel eens met de stichting correlatie of probeer nog eens wat in R&P.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:46:02 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71505143
quote:

[..]

Onderbouw die stelling eens, dan?

In die gevangenis had je de keus: Doodgaan of (proberen te) blijven leven. In Auschwitz had je die keus niet. Daar ging je dood, punt. En niet alleen jij, maar je hele familie, puur en alleen omdat je tot een bepaalde geloofsgroep behoorde...

Ik vind het dus een beetje stupide stelling, maar dat kan aan mij liggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_71505250
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Onderbouw die stelling eens, dan?

In die gevangenis had je de keus: Doodgaan of (proberen te) blijven leven. In Auschwitz had je die keus niet. Daar ging je dood, punt. En niet alleen jij, maar je hele familie, puur en alleen omdat je tot een bepaalde geloofsgroep behoorde...

Ik vind het dus een beetje stupide stelling, maar dat kan aan mij liggen.
Dit geld ook niet voor de vernietigingsgedeelten he. Ik heb het over de werkkampen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:49:58 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71505259
Kijk TS wat die personen aangaat is het triest wat hun is overkomen. Maar omdat met de joden moord te vergelijken? Die leefden in de kampen door als ze dat uberhaupt mochten als een uitgemergelde zak botten op helemaal geen voedsel behalve de ratten die nog rondliepen kregen ze niks te eten. De kampen waren ingericht op het doden van zo veel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:52:28 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_71505321
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:49 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Dit geld ook niet voor de vernietigingsgedeelten he. Ik heb het over de werkkampen.
Um, Auschwitz was geen werkkamp. Auschwitz had een wrkafdeling waar redelijk sterke en gezonde Joden een tijdje mochten werken, alvorens alsnog afgevoerd te worden naar de overkant en vergast te worden. En het enige verschil tussen de werkkampen en de vernietigingskampen was de wijze waarop ze je dood maakten. In de werkkampen mocht je jezelf doodwerken, in de vernietigingskampen werd je doodgemaakt.

Heeeeel misschien, he, moet je je eens even gaan inlezen in de kampen (werk en/of vernietigings), voordat je dit soort vergelijkingen trekt. Vergeet dan ook niet even een boekje open te slaan over de Goelag-kampen in Rusland.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:53:05 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71505336
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:49 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Je mocht even werken aan een V1 of V2 om daarna wanneer je lichaam op minimaal voedsel kapot was weer naar de vernietigingskampen te gaan. Echt je snapt er helemaal niks van he. Kijk eens op de onderstaande link om te lezen wat de nazi's van plan waren met de joden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wannsee_Conference
pi_71505494
Ik weet genoeg over de kampen, heb er zelfs een vakje over gevolgd.

Het lijkt mij gewoon een minder erge lijdensweg om je dood te werken dan geestelijk helemaal kapot te gaan. Maargoed, ik mag vinden wat ik vind.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:02:03 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_71505527
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:00 schreef Kralicek het volgende:
Bwoehahahahaha. Ja, dan ben je natuurlijk direct een expert. Veel meer dan mensen die er jarenlang onderzoek naar hebben gedaan en erover hebben gepubliceerd.
quote:
Het lijkt mij gewoon een minder erge lijdensweg om je dood te werken dan geestelijk helemaal kapot te gaan. Maargoed, ik mag vinden wat ik vind.
Uiteraard. En andere mensen in een topic mogen dan vinden dat je onzin verkoopt.
pi_71505569
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:00 schreef Kralicek het volgende:

Nou, als ik zie wat ik in het vorige topic las.. heb je daar echt geen vak over gevolgd.

Maar denk je nou echt dat de mensen in auschwitz níet geestelijk zij kapot gegaan? Heb je oooit een concentratiekamp bezocht?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:05:01 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71505605
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uiteraard. En andere mensen in een topic mogen dan vinden dat je onzin verkoopt.
Precies.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:08:00 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71505681
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:03 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Nou, als ik zie wat ik in het vorige topic las.. heb je daar echt geen vak over gevolgd.

Maar denk je nou echt dat de mensen in auschwitz níet geestelijk zij kapot gegaan? Heb je oooit een concentratiekamp bezocht?
En denk eens aan de killing fields van Cambodja. De moorden in Roewanda geef mij maar twintig jaar eenzame opsluiting op rijstepap any time.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:15:11 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71505861
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bwoehahahahaha. Ja, dan ben je natuurlijk direct een expert. Veel meer dan mensen die er jarenlang onderzoek naar hebben gedaan en erover hebben gepubliceerd.
[..]

Ik heb er de tijd niet voor om alles te lezen maar TS lees je eens in.
http://nuremberg.law.harvard.edu/php/docs_swi.php?DI=1&text=overview
The Harvard Law School Library has approximately one million pages of documents relating to the trial of military and political leaders of Nazi Germany before the International Military Tribunal (IMT) and to the twelve trials of other accused war criminals before the United States Nuremberg Military Tribunals (NMT).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')