Tong80 houdt dit al veel langer vol.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:14 schreef Kralicek het volgende:
Lekker, 18 jaar lang zonder licht en bijna geen menselijk contact.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:16 schreef Tanjaa het volgende:
Tuurlijk zijn er andere gruwelijke dingen maar je moet het niet gaan vergelijken.
Ik stelde ook dat tazmamart erger was. Zo plaats je het ook in een ander licht.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:16 schreef Triggershot het volgende:
Beroepsmatig tvp. Ik wil geen topics in C&H met de veronderstelling dat Auschwitz 'beter' was dan X.
Prima, de vergelijking(en) achterwege gelaten te hebben in je OP en rest van het topic kunnen we het nu verder over Tazmamart hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:17 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Ik stelde ook dat tazmamart erger was. Zo plaats je het ook in een ander licht.
Maar ehm..quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:17 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Ja, en daar is niks mis mee. Dat is een persoonlijke keuze. Liever dood dan zo lang lijden. Die mensen wisten niet of er ooit een einde aan zou komen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:20 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Maar ehm..
'En persoonlijk lijtk vergast worden me beter dan 18 jaar lang in het donker wegkwijnen'
Dat zei je anders wel..
Bel eens met de stichting correlatie of probeer nog eens wat in R&P.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:23 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Ja, en daar is niks mis mee. Dat is een persoonlijke keuze. Liever dood dan zo lang lijden. Die mensen wisten niet of er ooit een einde aan zou komen.
Onderbouw die stelling eens, dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:17 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Dit geld ook niet voor de vernietigingsgedeelten he. Ik heb het over de werkkampen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Onderbouw die stelling eens, dan?
In die gevangenis had je de keus: Doodgaan of (proberen te) blijven leven. In Auschwitz had je die keus niet. Daar ging je dood, punt. En niet alleen jij, maar je hele familie, puur en alleen omdat je tot een bepaalde geloofsgroep behoorde...
Ik vind het dus een beetje stupide stelling, maar dat kan aan mij liggen.
Um, Auschwitz was geen werkkamp. Auschwitz had een wrkafdeling waar redelijk sterke en gezonde Joden een tijdje mochten werken, alvorens alsnog afgevoerd te worden naar de overkant en vergast te worden. En het enige verschil tussen de werkkampen en de vernietigingskampen was de wijze waarop ze je dood maakten. In de werkkampen mocht je jezelf doodwerken, in de vernietigingskampen werd je doodgemaakt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:49 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Dit geld ook niet voor de vernietigingsgedeelten he. Ik heb het over de werkkampen.
Je mocht even werken aan een V1 of V2 om daarna wanneer je lichaam op minimaal voedsel kapot was weer naar de vernietigingskampen te gaan. Echt je snapt er helemaal niks van he. Kijk eens op de onderstaande link om te lezen wat de nazi's van plan waren met de joden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:49 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Dit geld ook niet voor de vernietigingsgedeelten he. Ik heb het over de werkkampen.
Bwoehahahahaha. Ja, dan ben je natuurlijk direct een expert. Veel meer dan mensen die er jarenlang onderzoek naar hebben gedaan en erover hebben gepubliceerd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:00 schreef Kralicek het volgende:
Ik weet genoeg over de kampen, heb er zelfs een vakje over gevolgd.
Uiteraard. En andere mensen in een topic mogen dan vinden dat je onzin verkoopt.quote:Het lijkt mij gewoon een minder erge lijdensweg om je dood te werken dan geestelijk helemaal kapot te gaan. Maargoed, ik mag vinden wat ik vind.
Nou, als ik zie wat ik in het vorige topic las.. heb je daar echt geen vak over gevolgd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:00 schreef Kralicek het volgende:
Ik weet genoeg over de kampen, heb er zelfs een vakje over gevolgd.
Het lijkt mij gewoon een minder erge lijdensweg om je dood te werken dan geestelijk helemaal kapot te gaan. Maargoed, ik mag vinden wat ik vind.
Precies.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uiteraard. En andere mensen in een topic mogen dan vinden dat je onzin verkoopt.
En denk eens aan de killing fields van Cambodja. De moorden in Roewanda geef mij maar twintig jaar eenzame opsluiting op rijstepap any time.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:03 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Nou, als ik zie wat ik in het vorige topic las.. heb je daar echt geen vak over gevolgd.
Maar denk je nou echt dat de mensen in auschwitz níet geestelijk zij kapot gegaan? Heb je oooit een concentratiekamp bezocht?
Ik heb er de tijd niet voor om alles te lezen maar TS lees je eens in.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bwoehahahahaha. Ja, dan ben je natuurlijk direct een expert. Veel meer dan mensen die er jarenlang onderzoek naar hebben gedaan en erover hebben gepubliceerd.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |