Chinaquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:45 schreef marcel-o het volgende:
abortus![]()
in china zijn jaarlijks zo'n 6 miljoen abortussen
maargoed ook. elk jaar 6miljoen mensen erbij in 1 land lijkt me niet gezond
Voor heel uitzonderlijke gevallen (zoals nader omschreven in de OP) is het een goede zaak. Voor mensen die dom of laks zijn geweest ben ik niet blij dat het bestaat.quote:
Ik ook, maar dan om de redenen die KD aanhaalt, niet omdat prescilla zonodig op haar 14e met angelo moest neuken zonder condoom.quote:
De Morning After Pil is vrij eenvoudig te krijgen, al ligt ie niet in de supermarkt. Is ook niet leuk voor het meisje om te nemen maar is toch een stuk minder ingrijpend dan een abortus.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef Meddo het volgende:
Wat mij betreft komt er een pilletje in de supermarkt te liggen.
En het aanbieden ter adoptie dan? Dat is toch een veel betere oplossing dan abortus?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef remlof het volgende:
Abortus is ook iets ingrijpends, daar moet zeker niet lichtvaardig over gedaan worden. Maar de ouders moeten wel in staat zijn om het kind gelukkig op te laten groeien en de verantwoordelijkheid nemen voor hun kindje. Als ze dat niet kunnen/willen is abortus volgens mij de beste oplossing.
Als de ouders het kind niet gelukkig kunnen laten opgroeien bestaat er nog altijd adoptie. Nee, dat is niet leuk om te doen, maar dat had je dan eerder moeten bedenken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef remlof het volgende:
Abortus is ook iets ingrijpends, daar moet zeker niet lichtvaardig over gedaan worden. Maar de ouders moeten wel in staat zijn om het kind gelukkig op te laten groeien en de verantwoordelijkheid nemen voor hun kindje. Als ze dat niet kunnen/willen is abortus volgens mij de beste oplossing.
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En het aanbieden ter adoptie dan? Dat is toch een veel betere oplossing dan abortus?
Beperkingen moeten we elkaar sowieso opleggen. Of vind jij het bijvoorbeeld goed dat een moeder abortus pleegt bij een foetus van 8 maanden?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik ben 100% voor abortusIedereen moet dat voor zich zelf kunnen bepalen. Wil jij geen abortus, dan pleeg je het toch lekker niet, maar ga andere mensen je eigen beperkingen aub niet opleggen.
Oke, op een andere manier dan. Ik heb een hekel aan religieuze figuren die abortus willen verbieden omdat mensen niet voor eigen God zouden mogen spelen terwijl niet iedereen in een God gelooft. Als iemand van zijn ongeboren kind afwil moet dat gewoon kunnen.quote:
nee inderdaad een tienermoeder is een betere oplossingquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:50 schreef RicardoSmit het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan om de redenen die KD aanhaalt, niet omdat prescilla zonodig op haar 14e met angelo moest neuken zonder condoom.
Wat is precies het verschil tusen het afbreken van een zwangerschap na een maandje (of 2 of 3, weet eigenlijk niet hoelang het mag), en de pil slikken of condoom gebruiken om bevruchting te voorkomen? Of een vrouw die ongesteld wordt, moord! Ik zeg, bij iedere mogelijkheid de vrouw zwanger maken!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voor heel uitzonderlijke gevallen (zoals nader omschreven in de OP) is het een goede zaak. Voor mensen die dom of laks zijn geweest ben ik niet blij dat het bestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |