abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71503376
Ja, beste jongens en meisjes, jullie zien het goed. Een serieuze klacht in KLB, zet je schrap.

Door dat gedoe met die abortusboot is abortus weer een hot thema de laatste dagen. Ik vind het altijd wel een interessant onderwerp, dus ik volg het wel met enige interesse. Het valt mij op hoe lichtvaardig er soms over abortus gesproken wordt. Zo zei een vrouw van de week bij On Air (dat DWDD-achtige programma met Harm Edens) dat ze "100% voor abortus is". Ben ik de enige die rillingen krijgt bij een dergelijke uitspraak?
Ook zei ze dat abortus moet kunnen want "iedereen maakt wel eens een foutje". Nog meer rillingen bij mij.

Begrijp me goed, ik ben niet 100% tegen abortus. Als de naderende bevalling gevaar oplevert voor de moeder, of er is sprake van verkrachting, dan is abortus een totaal ander verhaal.
Maar ongeboren kinderen doodden omdat de moeder en/of vader in kwestie een 'beetje dom is geweest' gaat mij echt veel te ver. Er zijn tig betere oplossingen voorhanden dan een abortus.

Daarom word ik vaak ook zo moe van de dooddoener "ja, maar wat wil je dan, dat zo'n kind opgroeit in een gezin waar hij/zij ongewenst is?". Dit hoeft niet per se, wat te denken van pleeg- of adoptieouders? "Ja, maar wordt zo'n kind dan niet doodongelukkig?"
Zucht... ik denk als je een peiling gaat houden onder 'ongewenste kinderen' dat 9 van de 10 zou zeggen dat hij toch dankbaar is dat hij de kans gekregen heeft op deze aarde geboren te worden. Hoe moeilijk de jeugd ook geweest mag zijn.

Ik erger me ook mateloos aan het idee dat je per definitie 'berkrompen' of 'overconservatief' bent als je reserveringen houdt t.o.v. abortus.

Zo. Dat moest er even uit. Ik hoop niet dat jullie al teveel zijn geschrokken van een serieuze klacht.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:45:50 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71503413
abortus

in china zijn jaarlijks zo'n 6 miljoen abortussen
maargoed ook. elk jaar 6miljoen mensen erbij in 1 land lijkt me niet gezond
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_71503430
Ik, als niet christen, ben het met je eens
pi_71503460
Ik ben het met je eens.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:47:14 #5
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_71503465
-doe eens niet-

[ Bericht 96% gewijzigd door remlof op 31-07-2009 22:49:22 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:47:20 #6
138448 PeZu
Suspended animation
pi_71503470
abortus, ik ben blij dat het bestaat
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_71503476
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:45 schreef marcel-o het volgende:
abortus

in china zijn jaarlijks zo'n 6 miljoen abortussen
maargoed ook. elk jaar 6miljoen mensen erbij in 1 land lijkt me niet gezond
China
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:48:30 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_71503514
Abortus is ook iets ingrijpends, daar moet zeker niet lichtvaardig over gedaan worden. Maar de ouders moeten wel in staat zijn om het kind gelukkig op te laten groeien en de verantwoordelijkheid nemen voor hun kindje. Als ze dat niet kunnen/willen is abortus volgens mij de beste oplossing.
pi_71503520
Wat mij betreft komt er een pilletje in de supermarkt te liggen.
You dream it, I live it.
pi_71503522
Ik ben 100% voor abortus Iedereen moet dat voor zich zelf kunnen bepalen. Wil jij geen abortus, dan pleeg je het toch lekker niet, maar ga andere mensen je eigen beperkingen aub niet opleggen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:49:26 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_71503542
Die mensen die "een beetje dom zijn geweest" moeten ze wanneer ze kiezen voor abortus ook maar direct stereliseren.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_71503560
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:47 schreef PeZu het volgende:
Voor heel uitzonderlijke gevallen (zoals nader omschreven in de OP) is het een goede zaak. Voor mensen die dom of laks zijn geweest ben ik niet blij dat het bestaat.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_71503566
quote:
pi_71503573
quote:
Ik ook, maar dan om de redenen die KD aanhaalt, niet omdat prescilla zonodig op haar 14e met angelo moest neuken zonder condoom.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:51:06 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_71503602
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef Meddo het volgende:
Wat mij betreft komt er een pilletje in de supermarkt te liggen.
De Morning After Pil is vrij eenvoudig te krijgen, al ligt ie niet in de supermarkt. Is ook niet leuk voor het meisje om te nemen maar is toch een stuk minder ingrijpend dan een abortus.
pi_71503619
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef remlof het volgende:
Abortus is ook iets ingrijpends, daar moet zeker niet lichtvaardig over gedaan worden. Maar de ouders moeten wel in staat zijn om het kind gelukkig op te laten groeien en de verantwoordelijkheid nemen voor hun kindje. Als ze dat niet kunnen/willen is abortus volgens mij de beste oplossing.
En het aanbieden ter adoptie dan? Dat is toch een veel betere oplossing dan abortus?
pi_71503623
Kinderen hinderen.
pi_71503635
Voor de rechten van het geboren kind en daarom automatisch voor abortus.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:52:06 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71503643
gristenhonden menen weer eens te moeten oordelen over hoe andere mensen over kwesties te denken hebben en gelijk even invullen hoe men er over denkt.
Zum Kotzen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_71503664
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef remlof het volgende:
Als de ouders het kind niet gelukkig kunnen laten opgroeien bestaat er nog altijd adoptie. Nee, dat is niet leuk om te doen, maar dat had je dan eerder moeten bedenken.
pi_71503672
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En het aanbieden ter adoptie dan? Dat is toch een veel betere oplossing dan abortus?
Voorkomen is beter dan genezen.
pi_71503681
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik ben 100% voor abortus Iedereen moet dat voor zich zelf kunnen bepalen. Wil jij geen abortus, dan pleeg je het toch lekker niet, maar ga andere mensen je eigen beperkingen aub niet opleggen.
Beperkingen moeten we elkaar sowieso opleggen. Of vind jij het bijvoorbeeld goed dat een moeder abortus pleegt bij een foetus van 8 maanden?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:53:02 #23
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_71503692
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:47 schreef Penisbaard het volgende:
-doe eens niet-
Oke, op een andere manier dan. Ik heb een hekel aan religieuze figuren die abortus willen verbieden omdat mensen niet voor eigen God zouden mogen spelen terwijl niet iedereen in een God gelooft. Als iemand van zijn ongeboren kind afwil moet dat gewoon kunnen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:53:06 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_71503696
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:50 schreef RicardoSmit het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan om de redenen die KD aanhaalt, niet omdat prescilla zonodig op haar 14e met angelo moest neuken zonder condoom.
nee inderdaad een tienermoeder is een betere oplossing _!
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_71503699
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Voor heel uitzonderlijke gevallen (zoals nader omschreven in de OP) is het een goede zaak. Voor mensen die dom of laks zijn geweest ben ik niet blij dat het bestaat.
Wat is precies het verschil tusen het afbreken van een zwangerschap na een maandje (of 2 of 3, weet eigenlijk niet hoelang het mag), en de pil slikken of condoom gebruiken om bevruchting te voorkomen? Of een vrouw die ongesteld wordt, moord! Ik zeg, bij iedere mogelijkheid de vrouw zwanger maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')