abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71503013
http://en.wikipedia.org/wiki/Tazmamart
Stel je voor: je zit 18 jaar lang gevangen in een piepkleine cel ,compleet in het donker gehuld. De plafonds zijn zo laag dat je niet kan staan. Medicijnen en water krijg je niet, ziekte heerst overal. De rantsoenen voor het eten zijn klein en bestaan alleen uit zetmeelproducten. Maar stiekem wil je dood. Je leven is namelijk gereduceerd tot helemaal niks. Naar buiten mag je alleen om je dode vrienden te begraven...

Dan had de gemiddelde jood, die niet vergast werd, het nog beter...

Praat hier over de meest gruwelijke gevangenis van Marokko...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kralicek op 31-07-2009 22:40:11 ]
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 22:32:35 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71503054
Ja want de gemiddelde jood is dood dan heb je het inderdaad beter samen met je hele familie uitgemoord worden is beter dan in een gevangenis zitten.

Edit: die niet vergast is stond er net nog niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:34:04 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71503096
Vind het niet zo 'netjes' om te zeggen dat de gemiddelde Jood het toen beter had. Bedoel, weet niet of je ingelezen bent en hier en daar wat beelden gezien hebt? Familie die in kampen gezeten hebben?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:35:20 #4
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_71503134
1) Fix je link. Er staat een punt teveel.
2) Dat klinkt tenminste als een gevangenis. Niet dat luxeleventje zoals in NL.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71503167
Meneer Mengele dacht daar anders over.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71503185
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:34 schreef Biogarde het volgende:
Vind het niet zo 'netjes' om te zeggen dat de gemiddelde Jood het toen beter had. Bedoel, weet niet of je ingelezen bent en hier en daar wat beelden gezien hebt? Familie die in kampen gezeten hebben?
Ik ben bekend met Levi en Wiesel. Auschwitz was al gruwelijk, maar die mensen waren tenminste nog actief. Dit was gewoon 20 jaar lang hetzelfde: zitten ine en donkere cel en ondertussen gemarteld worden.
pi_71503233
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:36 schreef Quir het volgende:
Meneer Mengele dacht daar anders over.
Dat klopt, maar de joden daar werden zelfs niet 18 jaar lang aan een stuk door gemarteld.

De lange tijdsduur maakt het voor mij iig erger,
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:39:29 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71503246
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:37 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Ik ben bekend met Levi en Wiesel. Auschwitz was al gruwelijk, maar die mensen waren tenminste nog actief. Dit was gewoon 20 jaar lang hetzelfde: zitten ine en donkere cel en ondertussen gemarteld worden.
Je moet je echt laten nakijken. Sorry dat ik het zeg.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 22:39:49 #9
Toezicht is gezond!
pi_71503253
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:37 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Ja die paar honderd meter lopen naar de gaskamers was inderdaad erg actief lees voor mijn part op wikipedia eens iets over Auschwitz
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_71503304
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja die paar honderd meter lopen naar de gaskamers was inderdaad erg actief lees voor mijn part op wikipedia eens iets over Auschwitz
Ik oet me helemaal niet laten nakijken.
Niet elke jood werd vergast. Je hebt het nu over het vernietigingskamp. Ik heb het vooral over de werkkampen.

En persoonlijk lijtk vergast worden me beter dan 18 jaar lang in het donker wegkwijnen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 22:41:52 #11
Toezicht is gezond!
pi_71503311
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:39 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de joden daar werden zelfs niet 18 jaar lang aan een stuk door gemarteld.

De lange tijdsduur maakt het voor mij iig erger,
Nee, je familie vermoord zien worden en hun lijken weg moeten dragen om ze daarna te begraven is geen marteling.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 22:42:52 #12
Toezicht is gezond!
pi_71503341
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:41 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Niet elke jood werd vergast. Je hebt het nu over het vernietigingskamp. Ik heb het vooral over de werkkampen.

En persoonlijk lijtk vergast worden me beter dan 18 jaar lang in het donker wegkwijnen.
Meid. Als het niet zo vreselijk was zou ik het je toewensen. Je zou je dood moeten schamen dat jij dit durft te zeggen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:43:42 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71503360
We houden het even simpel.

Gevangenis -->> 99% hoort daar. Geen medelijden mee. Eigen schuld, dikke bult.
Concentratie/werk (zoals jij ze noemt)kampen -->> Niemand hoorde daar.

Snap je het verschil?
pi_71503368
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, je familie vermoord zien worden en hun lijken weg moeten dragen om ze daarna te begraven is geen marteling.
In Tazmamart mocht je alleen naar buiten om je vrienden te begraven die zelfmoord hadden gepleegd. Omdat de bewakers ze weigerden te doden zodat hun lijden langer duurde.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 22:45:26 #15
Toezicht is gezond!
pi_71503403
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:44 schreef Kralicek het volgende:

[..]

In Tazmamart mocht je alleen naar buiten om je vrienden te begraven die zelfmoord hadden gepleegd. Omdat de bewakers ze weigerden te doden zodat hun lijden langer duurde.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:43 schreef Biogarde het volgende:

Snap je het verschil?
pi_71503429
quote:

Snap je het verschil?
Als je goed had gelezen waren de gevangenen daar studenten, soldaten die gewoon naar een plek werden gebracht zonder te weten wat ze te wachten stond. Daar kwamen ze erachter dat het een copup tegen te koning van marokko was. De meesten hadden niet eens afgevuurd.

Zij hoorden daar ook niet.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:46:48 #17
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_71503446
knip
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_71503450
Username van TS doet me denken aan een niet zo populair persoon ergens uit de buurt van Bosnie als ik het goed heb.

Mogelijk dat dat een en ander kan verklaren van de achterlijke posting van TS
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71503458
quote:

Snap je het verschil?
En ja er was een verschil tussen vernietigings en werk kampen. Ken je geschiedenis.
pi_71503496
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:46 schreef Sakura het volgende:
Username van TS doet me denken aan een niet zo populair persoon ergens uit de buurt van Bosnie als ik het goed heb.

Mogelijk dat dat een en ander kan verklaren van de achterlijke posting van TS
Nee het is tsjechisch en het betekent konijntje. -_-
pi_71503498
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:41 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Hee, jij begint met een vergelijking met Auschwitz. Hoe dan ook, alles wat je zegt gaat volledig mank door kortzichtig en zeer beperkt historisch inzicht.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 22:48:03 #22
Toezicht is gezond!
pi_71503499
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:47 schreef Kralicek het volgende:

[..]

En ja er was een verschil tussen vernietigings en werk kampen. Ken je geschiedenis.
Jij noemt Auschwitz..... Ken je geschiedenis.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:48:20 #23
263440 birrrd
letterpret
pi_71503512
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:39 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Je moet je echt laten nakijken. Sorry dat ik het zeg.
Check haar geopende topics over haarzelf in R&P.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71503552
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Meid. Als het niet zo vreselijk was zou ik het je toewensen. Je zou je dood moeten schamen dat jij dit durft te zeggen.
Is het niet ieders keuze of ie liever wil blijven leven in bepaalde omstandigheden of juist niet?
Persoonlijk kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Liever dood dan jarenlang gemarteld worden.

Het probleem echter met de stelling is dat de joden niet zomaar even gedood werden, maar dat daar ook een hele lange lijdensweg aan vooraf ging.

Verder kan ik me zo voorstellen dat de rechtsgang in Marokko iets anders is - of op z'n minst was - dan hier. Het zou me niet verbazen wanneer daar meer mensen onterecht vast zitten dan in Nederland. Ik vrees dat dat voor het grootste deel van de wereld geldt overigens.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:49:53 #25
11102 knep
Mountainfreak
pi_71503557
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Jij noemt Auschwitz..... Ken je geschiedenis.
Inderdaad . Goeiendag zeg, hoe erg kun je je eigen post ondermijnen .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:51:42 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71503630
Zolang er leven is is er hoop. De joden hadden geen schijn van kans. Ik vindt de vergelijking niet opgaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71503660
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef Megumi het volgende:
Zolang er leven is is er hoop. De joden hadden geen schijn van kans. Ik vindt de vergelijking niet opgaan.
Niet alle joden werden vermoord.
pi_71503777
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:52 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen enkel besef he. Zoals Surveillance Fiets al zei... je moet je doodschamen dat je dit zegt.
pi_71503796
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef Megumi het volgende:
Ten eerste is het niet voor iedereen zo dat ie nog hoop heeft zolang ie nog kan ademen. Als dat wel zo was zouden we geen zelfmoorden hebben of discussies over euthanasie.
Ten tweede is niet ieder kamp even erg geweest en ook niet even streng beveiligd. Mijn opa schijnt tot twee keer toe ontsnapt te zijn uit een werkkamp. Was overigens geen jood, maar hij had de Duitsers tegengewerkt en dat vonden ze niet zo lollig. Maar goed, er zaten natuurlijk wel meer niet-joden in de kampen.

Eén ding was denk ik wel 'beter' in WO II - men kon wel contact hebben met andere mensen. En hoe slecht je omstandigheden ook zijn, in ieder geval heb je dan steun en afleiding.

Voor zover je dan van 'beter' kan spreken.

Maar goed, ik vraag me een beetje af wat het doel van TS is.
pi_71503815
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:52 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Je weet wat het doel van Auschwitz was? En hoeveel mensen daar vermoord zijn?
pi_71503884
Overigens vind ik dit:
quote:
Also, the food rations were minimal. [3] There are also allegations of executions. [4]. All in all, 35 prisoners, or more than half of the people incarcerated at Tazmamart during the eighteen years died [5], before the prison was finally closed in 1991.
Wel het grootste argument om het niet te vergelijken met de jodenvervolging. Qua schaal is dit gewoon niks. Blijft naar voor die mensen natuurlijk die er misschien wel onschuldig hebben gezeten. En zelfs in het geval dat ze schuldig waren vind ik de behandeling niet door de beugel kunnen. Maar totaal ca. 70 gevangenen en 35 doden in 18 jaar tijd, dat is duidelijk veel minder dan alleen al in Auschwitz.
pi_71503903
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:56 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je had Auschwitz I en Auschwitz II, slechts één was een vernietigingskamp. De andere werkten, onder gruwelijke omstandigheden, dat wel.

Wat ik met deze vergelijking wil zeggen is dat er iets bestaan heeft wat nog gruwelijker moest zijn dan zo\n concentratiekamp. daarmee wil ik aangeven hoe erg het is.
pi_71503919
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:56 schreef VoreG het volgende:

[..]

Het doel van auschwitz l en auschwitz birkenau ll was doden, auschwitz monowitz was een werkkamp.. Wou het gewoon even melden
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_71503928
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:59 schreef Maeghan het volgende:
Overigens vind ik dit:
[..]

Wel het grootste argument om het niet te vergelijken met de jodenvervolging. Qua schaal is dit gewoon niks. Blijft naar voor die mensen natuurlijk die er misschien wel onschuldig hebben gezeten. En zelfs in het geval dat ze schuldig waren vind ik de behandeling niet door de beugel kunnen. Maar totaal ca. 70 gevangenen en 35 doden in 18 jaar tijd, dat is duidelijk veel minder dan alleen al in Auschwitz.
Ik eb het nu alleen maar over de persoonlijke belevenis van die mensen, niet over de schaal van doden op wereldniveau.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 23:01:29 #36
Toezicht is gezond!
pi_71503940
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Je had Auschwitz I en Auschwitz II, slechts één was een vernietigingskamp. De andere werkten, onder gruwelijke omstandigheden, dat wel.

Wat ik met deze vergelijking wil zeggen is dat er iets bestaan heeft wat nog gruwelijker moest zijn dan zo\n concentratiekamp. daarmee wil ik aangeven hoe erg het is.
zijn er wel joden vermoord en heeft de holocaust wel plaatsgevonden of ga je dat ook afzwakken of zelfs ontkennen?
pi_71503963
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Lieverd, auschwitz l en auschwitz ll birkenau waren vernietegingskampen, daar zijn 1,1 MILJOEN mensen vermoord.. Alleen auschwitz lll monowitz was een werkkamp En bovendie, 'slechts' vind ik hier een heel ongepast woord.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_71503970
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

zijn er wel joden vermoord en heeft de holocaust wel plaatsgevonden of ga je dat ook afzwakken of zelfs ontkennen?
Daar gaat dit topic niet over. Ga ergens anders janken en iemand berichten verkeerd interpreteren.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik nog liever in Auschwitz gezeten zou willen hebben dan in zo'n grot.
pi_71503992
Auschwitz blijft natuurlijk gewoon Auschwitz.
Dat ze uit 3 delen bestaat, maakt natuurlijk helemaal niets uit.
pi_71503999
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Lieverd, auschwitz l en auschwitz ll birkenau waren vernietegingskampen, daar zijn 1,1 MILJOEN mensen vermoord.. Alleen auschwitz lll monowitz was een werkkamp
Achter eén moest nog andere.

Waarom gaat dit nu wseer alleen over die kampen? open daar maar een apart topic over. Het punt is dat Tazmamart nog naarder moet zijn geweest dan zo;n kamp.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 23:04:04 #41
Toezicht is gezond!
pi_71504010
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Ga ergens anders janken en iemand berichten verkeerd interpreteren.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik nog liever in Auschwitz gezeten zou willen hebben dan in zo'n grot.
Ik wil dan alleen even zeggen dat jij je kapot moet schamen.
pi_71504026
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik wil dan alleen even zeggen dat jij je kapot moet schamen.
Jij moet je kapot schamen.
pi_71504059
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:03 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Achter eén moest nog andere.

Waarom gaat dit nu wseer alleen over die kampen? open daar maar een apart topic over. Het punt is dat Tazmamart nog naarder moet zijn geweest dan zo;n kamp.
Waarom het over die vernietigingskampen gaat? Dat lijkt mij nogal logisch, je vergelijkt die kampen met een gevangenis.
pi_71504061
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:01 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Ik eb het nu alleen maar over de persoonlijke belevenis van die mensen, niet over de schaal van doden op wereldniveau.
Tja, ik denk niet dat je daar veel over kan zeggen. Je hebt het allebei niet meegemaakt.

Je kan ook zeggen dat de joden vervolgd werden voor iets waar ze niets aan konden doen - dat iemand probeerde om alle joden uit te moorden moet ook een soort aanslag op je identiteit zijn en daarnaast kun je er gewoon niets aan veranderen en zou het niet uit meoten maken.

De gevangenen in Marokko hebben in ieder geval nog niets gedaan. Ze hebben meegewerkt aan een staatsgreep. Ze wisten in ieder geval waarom ze gevangen zaten. En ik vraag me ook af of je na een bepaalde tijd niet gewoon ophoudt met bewust te zijn van waar je bent. Als je alleen maar hoeft stil te liggen, kun je alles laten gaan. Als je moet blijven werken terwijl er niets meer is wat je lichaam overeind kan houden, kan dat niet.

Overigens denk ik dat je op een gegeven moment niet meer kan zeggen dat het een erger is dan het ander. Je gaat ook niet zitten doen alsof de eennagrootste vliegtuigramp veel minder erg was dan de grootste vliegtuigramp, of de top drie orkanen zitten vergelijken. Op een gegeven moment is het allemaal van een bepaalde orde die de geest niet meer kan bevatten eigenlijk.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 23:06:09 #45
Toezicht is gezond!
pi_71504064
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:04 schreef Kralicek het volgende:

[..]

omdat?
pi_71504066
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:04 schreef Kralicek het volgende:

[..]

nee jij, als je zegt dat de gemiddelde jood het beter had dan vind ik dat heel respectloos. Voor mij komt dat over als: Oh, omdat er zo'n erge gevangenis is, is auschwitz niet zo erg meer. Je moet eens wat meer boeken lezen :s Als je dat doet zul je merken hoe erg het daar is .. Of er nou een gevangenis is die erger is of niet.
pi_71504074
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:01 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Dat is precies waarom het schandalig is deze vergelijking te maken. Ik weet nieteens waar ik moet beginnen... Het is net zoiets als zeggen dat de kelder van Fritzl best een fijne plek moet zijn geweest vergeleken met Auschwitz.
pi_71504106
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:06 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Tja, ik denk niet dat je daar veel over kan zeggen. Je hebt het allebei niet meegemaakt.

Je kan ook zeggen dat de joden vervolgd werden voor iets waar ze niets aan konden doen - dat iemand probeerde om alle joden uit te moorden moet ook een soort aanslag op je identiteit zijn en daarnaast kun je er gewoon niets aan veranderen en zou het niet uit meoten maken.

De gevangenen in Marokko hebben in ieder geval nog niets gedaan. Ze hebben meegewerkt aan een staatsgreep. Ze wisten in ieder geval waarom ze gevangen zaten. En ik vraag me ook af of je na een bepaalde tijd niet gewoon ophoudt met bewust te zijn van waar je bent. Als je alleen maar hoeft stil te liggen, kun je alles laten gaan. Als je moet blijven werken terwijl er niets meer is wat je lichaam overeind kan houden, kan dat niet.

Overigens denk ik dat je op een gegeven moment niet meer kan zeggen dat het een erger is dan het ander. Je gaat ook niet zitten doen alsof de eennagrootste vliegtuigramp veel minder erg was dan de grootste vliegtuigramp, of de top drie orkanen zitten vergelijken. Op een gegeven moment is het allemaal van een bepaalde orde die de geest niet meer kan bevatten eigenlijk.
Zij hadden niet bewust meegewerkt aan dei staatsgreep.

En misschien klopt dat ook.
Ik wou de mensen gewoon laten weten dat er nog iets ergers bestond dan zo'n kamp. En ik denk dat als je lichamelijk uitgeput bent het minder erg is dan geestelijk. geestelijk sterven lijkt me 10 x zwaarder dan lichamelijk.
pi_71504146
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:06 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

nee jij, als je zegt dat de gemiddelde jood het beter had dan vind ik dat heel respectloos. Voor mij komt dat over als: Oh, omdat er zo'n erge gevangenis is, is auschwitz niet zo erg meer. Je moet eens wat meer boeken lezen :s Als je dat doet zul je merken hoe erg het daar is .. Of er nou een gevangenis is die erger is of niet.
Die lijn trek je zelf door. Dat Auschwitz misschien beter was dan Tazmamart betekent niet dat het verder leuk was.
pi_71504150
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:07 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Ik wou de mensen gewoon laten weten dat er nog iets ergers bestond dan zo'n kamp. En ik denk dat als je lichamelijk uitgeput bent het minder erg is dan geestelijk. geestelijk sterven lijkt me 10 x zwaarder dan lichamelijk.
Want je bent niet geestelijk aan het doodgaan in zo'n kamp?
pi_71504154
quote:

[..]

iets ergers? Hallo! Die mensen in de gevangenis zitten er waarschijnlijk omdat ze dat verdienen. Mensen die niet om die reden daar zitten worden veel eerder vrij gelaten. Miljoenen joden werde naar een kamp gebracht omdat ze helemaal nada niks hadden gedaan
pi_71504156
Redelijke backfire dit, of niet...

pi_71504168
quote:

[..]

geestelijk sterven lijkt me 10 x zwaarder dan lichamelijk.
Je moet nu echt ophouden
pi_71504171
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:06 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Dan lees jij iets anders dan ik. Ik heb TS dat nergens zien beweren.
pi_71504174
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:09 schreef VoreG het volgende:

[..]

Want je bent niet geestelijk aan het doodgaan in zo'n kamp?
Je bent te uitgeput om te denken. En natuurlijk sterf je geestelijk. Maar niet 18 jaar lang.
pi_71504195
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:10 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dan lees jij iets anders dan ik. Ik heb TS dat nergens zien beweren.
Dan lees jij ook iets anders: Voor mij komt dat zo over staat er.
pi_71504198
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:09 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

iets ergers? Hallo! Die mensen in de gevangenis zitten er waarschijnlijk omdat ze dat verdienen. Mensen die niet om die reden daar zitten worden veel eerder vrij gelaten. Miljoenen joden werde naar een kamp gebracht omdat ze helemaal nada niks hadden gedaan
Nee, ze waren onschudlig. het waren gewoon onschuldige huurlingen die niet eens wisten waar ze naar toe werden gebracht,.
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 23:10:54 #58
Toezicht is gezond!
pi_71504199
  PR/Manusje van alles vrijdag 31 juli 2009 @ 23:11:11 #59
Toezicht is gezond!
pi_71504207
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:10 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Nee, ze waren onschudlig. het waren gewoon onschuldige huurlingen die niet eens wisten waar ze naar toe werden gebracht,.
en joden waren wel schuldig?
pi_71504208
Nope, gaat um niet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')