abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71502103
Ok,

Even een kort verhaaltje:

Mijn vader woont sinds mijn 10de in ierland in een klein dorpje, samen met mijn broer en zus die later bij hem kwamen wonen. daarna kreeg hij een vrouw, en nog 3 of meer kinderen. met hen heb ik geen contact meer. weet ook niet meer waar ze wonen.
Mijn ouders zijn gescheiden. Toen mijn ouders gingen scheiden, is afgesproken dat mijn vader 400 gulden alimentatie per maand moest betalen aan mijn moeder voor mij. Dat heeft hij echter NOOIT van zijn leven gedaan (ontdoken door naar ierland te vertrekken.)

Nou kreeg ik toen ik 18 werd een brief van het landelijk buro alimentatie inning of iets dergelijks, waarin stond dat alles nu via mij moest verlopen omdat mijn vader verplicht is tot mijn 21ste een bijdrage te betalen. Ik weet van mijn moeder dat mijn vader nederland niet meer in mag vanwege schulden. een aangewezen advocaat is al sinds mijn 8ste levensjaar bezig om het geld te krijgen. mijn vader krijgt volgensmij ook regelmatig brieven daarover. Met mijn moeder heb ik altijd zeer slecht contact gehad, ik woon onder jeugdzorg omdat ze niet voor me kon zorgen.

Maar even kort uitgerekend, als mijn vader sinds mijn 8ste levensjaar, tot nu, geen alimentatie heeft betaald, dan heeft hij, 21781.45 euro dat hij nog moet betalen, OP ZN MINST.

Is er een manier om dat geld te krijgen? of is alles wat gedaan kon worden al gedaan? tips?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:08:26 #2
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71502378
Je gaat dat eisen van iemand die een land niet meer in mag vanwege schulden? Ik wens je succes.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_71502442
kan het op zn minst proberen.
pi_71502768
Waarom zou je dit geld willen hebben van een "vader" die nooit naar je omgekeken heeft?
pi_71502979
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:22 schreef willempjewever het volgende:
Waarom zou je dit geld willen hebben van een "vader" die nooit naar je omgekeken heeft?
Puur omdat het geld is?
Omdat het je leven makkelijker maakt?
Gewoon het idee alleen al dat je er recht op hebt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:52:09 #6
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_71503645
Kijk eens op de site van www.lbio.nl. Zij kunnen je vast verder helpen.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_71503770
kindsdeel opeissen?
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
  Forum Admin vrijdag 31 juli 2009 @ 23:00:43 #8
35723 crew  GGMM
pi_71503915
Wat sommige mensen doen voor geld. Waar is je trots?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:03:19 #9
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_71503986
als het LBIO al wat geld los krijgt van je vader, dan is dat hoogstens voor een half jaar terug tot nu.
succes!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:05:34 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71504049
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef GGMM het volgende:
Ik zou zeggen pak die klootzak voor zo veel mogelijk centen. Ik haat dit soort type vaders. Het is dat die van mij tussen zes planken ligt. Anders had ik dit zelf ook geprobeerd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Forum Admin vrijdag 31 juli 2009 @ 23:11:29 #11
35723 crew  GGMM
pi_71504216
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen pak die klootzak voor zo veel mogelijk centen. Ik haat dit soort type vaders. Het is dat die van mij tussen zes planken ligt. Anders had ik dit zelf ook geprobeerd.
Wat voor "soort" vaders? Die geen alimentatie betalen?

Terecht.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:35:13 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71504859
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

Wat voor "soort" vaders? Die geen alimentatie betalen?

Terecht.
En de kids in de steek laten en moeders alleen laten opdraaien voor de opvoeding.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71505819
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef GGMM het volgende:
Dude!
Als ik 21K van iemand weet los te peuteren, die me dat wettelijk gezien schuldig is, voel ik me behoorlijk trots. Als ik daarna over straat loop met één-en-twin-tig-dui-zend euro in biljetten van ¤50 in mijn zak is 'trots' niet eens meer toereikenk; dan ga ik stralen.

TS, die advocaat die al sinds je 8e bezig is is dus al tien jaar full time aan deze zaak bezig.
Misschien wordt het tijd hem de zaak te laten overdragen aan iemand die wél iets doet voor zijn geld.
Klinkt alsof hij alleen de noodzakelijke brief schrijft en zijn honarium incasseert.

Geen idee wat de regelingen zijn voor mensen met schulden, maar Ierland is wel EU. Mogelijk kun je daar een rechtszaak aangaan en winnen op grond van de in NL gemaakte afspraken.

Als je dat doet, reken dan die alimentatie nog een keertje opnieuw uit.

Excel sheetje erbij. Bepaal het bedrag per jaar. Verhoog dat bedrag elk jaar met 2% inflatiecorrectie en tel het bedrag dat hij dat jaar had moeten storten op bij het totaalbedrag.
Bereken vervolgens voor het totaalbedrag een rente van ergens tussen de 5 en 9% op jaarbasis, jaar op jaar, met rente op rente.
Dan wordt die 21K ineens een nog veel interessanter bedrag.

Natuurlijk wordt dit een zaak van lange adem, maar de kans bestaat dat als die nutteloze advocaat af en toe een brief heeft gestuurd, een belangrijk deel hiervan niet verjaard is.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:38:07 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71506353
Mijn moeder heeft in in elk geval een extra pensioen nu dankzij mijn vader. Hij dacht ons te kunnen ontkennen maar de wetgeving in mij geboorte land is wat beter dan hier. Heeft dat lijk tussen zes planken toch nog wat nut gehad.
pi_71506563
Van een kale kip kun je niet plukken. Ook al krijg je het voor elkaar dat hij moet betalen, als hij het geld niet heeft dan wordt het gewoon kwijtscheldt na een tijdje.
  Forum Admin zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:52:24 #16
35723 crew  GGMM
pi_71506640
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:38 schreef Megumi het volgende:
Mijn moeder heeft in in elk geval een extra pensioen nu dankzij mijn vader. Hij dacht ons te kunnen ontkennen maar de wetgeving in mij geboorte land is wat beter dan hier. Heeft dat lijk tussen zes planken toch nog wat nut gehad.
Je zit er echt mee he? Verwerk je gevoelens en ga verder met je leven.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:05:57 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71506891
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:52 schreef GGMM het volgende:

[..]

Je zit er echt mee he? Verwerk je gevoelens en ga verder met je leven.
Doe ik al jaren. Jij bent zeker ook zo een vader?
pi_71509031
Als je dat geld al krijgt heeft je moeder daar dan geen recht op? Die alimentatie was tenslotte bedoelt voor haar om mee te delen in de kosten voor jou.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:02:26 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71509258
Het klinkt allemaal leuk, dat je alimentatie moet betalen, en dat instanties zorgen dat je het krijgt als de vader in kwestie niet betaald.

Helaas is dat niet zo, het lbio is vaak machteloos, vooral als de vader in kwestie geen officiele inkomsten heeft of andere schulden, dan kan je wel proberen loonbeslag te leggen, dat zal niet werken niet.
Daarnaast, zeker als vader in Ierland zit is het bijna onmogelijk om geld te krijgen, stel dat je hem daar voor het gerecht krijgt, een groot deel is inderdaad verjaard, en niet meer redelijk om te eisen, daarnaast zal bij een positieve uitspraak je het geld nog moeten krijgen. Wat betekent dat je weer een plaatselijke deurwaarder moet benaderen, dat zijn weer extra kosten, daarnaaast moet deze wel geld zien te halen, en zoals gesteld, dat ligt niet altijd even gemakkelijk, en de kosten wegen niet op tegen de baten, naast de stress die het met zich meebrengt.

Of dit eerlijk is? Het ligt aan de situatie hoe het kind is verwerkt, als het een eenmalig slippertje is en moeders wil het kind niet aborteren, en de vader geeft aan het niet te willen hebben, waarom moet deze dan betalen aan de opvoeding, omdat de moeder haar zin heeft doorgedrukt en het kind wil houden? (Ik ken zo'n meisje, op vakantie even van bil gegaan, nu hopza met kindje in de bijstand en lekker alimentatie ontvangen, net zoals haar moeder.....)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:14:18 #20
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71518104
allimentatie schulden worden nooit kwijtgescholden via de schuldhulpverlening !
daarnaast zal dit niet verjaren zolang jij hier achteraan blijft gaan (oftewel regelmatig brieven blijft schrijven), en zal hij moeten betalen zodra jij hem te pakken krijgt.
Volgens mij zijn dit soort dingen uiteindelijk zelfs strafbaar en zou je kunnen kijken of een aangifte mogelijk is en dan een uitlevering.
Daarnaast kan je gewoon in ierland natuurlijk met je uitspraak van de rechter (eu landen moeten meewerken met de uitspraken van rechters in andere eu landen) daar een gerechtsdeurwaarder inhuren en zijn hele huis laten leegtrekken + zijn huis per opbod laten verkopen (indien het zijn gekochte huis is)
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:16:56 #21
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71518159
quote:
4. Sheriffs (deurwaarders)
Elke county in Ierland heeft een Sheriff. Dit is een ambtenaar die onder andere verantwoordelijk is voor de beslagname op en de verkoop van goederen om na een rechterlijk vonnis een schuld af te wikkelen. Sheriffs worden benoemd krachtens de Court Officers Act 1945, en paragraaf 12(5) bepaalt dat slechts advocaten met vijf jaar ervaring of degenen die ten minste vijf jaar als bureauchef of hoofdassistent bij een under-sheriff of sheriff hebben gewerkt, voor benoeming in aanmerking komen. Op grond van paragraaf 12(6) (g) van deze wet moeten de arbeidsvoorwaarden van iedere Sheriff op wie de voorafgaande paragrafen van de Act van toepassing zijn, van tijd tot tijd worden vastgesteld door de minister van Financiën na overleg met de minister van Justitie.

Andere methoden die voor de invordering van schulden op grond van rechterlijke vonnissen worden gebruikt, zijn de procedure waarbij de rechter afbetaling in wekelijkse of maandelijkse termijnen gelast nadat hij de draagkracht van de debiteur heeft beoordeeld, een bevel tot beslaglegging op geld dat een derde partij aan een debiteur verschuldigd is ter inlossing van de schuld, een bevel tot beslaglegging op goederen van een debiteur die worden verkocht ter inlossing van de schuld, een bevel tot inschrijving van een hypotheekrecht op een onroerende zaak van de debiteur met een verbod op transacties met deze zaak totdat de schuld is ingelost (de schuldeiser kan ook de volgende stap nemen en de zaak laten verkopen teneinde de schuld te vereffenen) , de opheffing van kapitaalvennootschappen door de rechter en faillietverklaring van de debiteur.
http://ec.europa.eu/civiljustice/legal_prof/legal_prof_ire_nl.htm
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:39:14 #22
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_71518689
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

tsja zo te zien heb je van je moeder ook veel respect geleerd. Alimentatie zal ik btw ook nooit betalen. Als ik toevallig ooit ga scheiden wil ik de kinderen hebben en anders betaal ik in natura maar ik ga never nooit niet zomaar een geldbedrag overmaken
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:46:54 #23
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_71518861
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:02 schreef ozzietukker het volgende:
Het klinkt allemaal leuk, dat je alimentatie moet betalen, en dat instanties zorgen dat je het krijgt als de vader in kwestie niet betaald.

Helaas is dat niet zo, het lbio is vaak machteloos, vooral als de vader in kwestie geen officiele inkomsten heeft of andere schulden, dan kan je wel proberen loonbeslag te leggen, dat zal niet werken niet.
Daarnaast, zeker als vader in Ierland zit is het bijna onmogelijk om geld te krijgen, stel dat je hem daar voor het gerecht krijgt, een groot deel is inderdaad verjaard, en niet meer redelijk om te eisen, daarnaast zal bij een positieve uitspraak je het geld nog moeten krijgen. Wat betekent dat je weer een plaatselijke deurwaarder moet benaderen, dat zijn weer extra kosten, daarnaaast moet deze wel geld zien te halen, en zoals gesteld, dat ligt niet altijd even gemakkelijk, en de kosten wegen niet op tegen de baten, naast de stress die het met zich meebrengt.

Of dit eerlijk is? Het ligt aan de situatie hoe het kind is verwerkt, als het een eenmalig slippertje is en moeders wil het kind niet aborteren, en de vader geeft aan het niet te willen hebben, waarom moet deze dan betalen aan de opvoeding, omdat de moeder haar zin heeft doorgedrukt en het kind wil houden? (Ik ken zo'n meisje, op vakantie even van bil gegaan, nu hopza met kindje in de bijstand en lekker alimentatie ontvangen, net zoals haar moeder.....)
idd te belachelijk voor woorden dat je dan alsnog alimentatie moet betalen terwijl het de keuzen van 1 persoon is
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:11:35 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71519343
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:14 schreef terror623 het volgende:
allimentatie schulden worden nooit kwijtgescholden via de schuldhulpverlening !
daarnaast zal dit niet verjaren zolang jij hier achteraan blijft gaan (oftewel regelmatig brieven blijft schrijven), en zal hij moeten betalen zodra jij hem te pakken krijgt.
Volgens mij zijn dit soort dingen uiteindelijk zelfs strafbaar en zou je kunnen kijken of een aangifte mogelijk is en dan een uitlevering.
Daarnaast kan je gewoon in ierland natuurlijk met je uitspraak van de rechter (eu landen moeten meewerken met de uitspraken van rechters in andere eu landen) daar een gerechtsdeurwaarder inhuren en zijn hele huis laten leegtrekken + zijn huis per opbod laten verkopen (indien het zijn gekochte huis is)
Maar voordat dit mogelijk is, moet TS de hele juridische weg netjes bewandelen, en op het moment dat er een gerechterlijke uitspraak volgt zal de vader van TS genoeg tijd hebben gehad om ervoor zorg te dragen dat er niets te halen valt. En daar zal de deurwaarder naar een haalbaarheidsonderzoek ook achter komen, en aanraden om niet tot executie over te gaan totdat er wel wat te halen valt.

Al snap ik het onrecht gevoel opzich wel, moeder heeft alleen moeten opdraaien voor de kosten, vader heeft daarin niet bijgedragen, maar die heeft TS dan ook weer nooit gezien, in dat opzicht heeft hij verder ook geen rechten.
Het nu halen van geld, wat dan ten onrechte voor TS zou zijn, kan nooit de wond helen van geen betrokkenheid toen TS jonger was, en dit neemt een hoop stress met zich mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:10:29 #25
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_71553586
Zover ik weet, kun je het LBIO ook inschakelen voor alimentatiezaken in het buitenland. Zij hebben met veel landen een verdrag, en gaan dan voor jou het geld bij de vader "halen". Deurwaarders en dergelijke regelen zij ook allemaal, de kosten worden op de alimentatieplichtige verhaald.
Het geld dat je moeder had moeten krijgen, tot aan je 18e dus, daarvoor kun jij geen zaak aanspannen maar dat moet zij zelf doen. Volgens mij gaat dat maar tot 3 jaar terug, en moet er minimaal 3 maanden achterstand zijn voordat het LBIO in aktie komt.
Voorwaarden voor de LBIO zijn o.a. dat er een gerechterlijke uitspraak moet zijn, dus je moet kunnen aantonen dat er alimentatie verschuldigd is. Verder moet de vader officieel ergens wonen, en moeten er inkomen en/of bezittingen zijn.

Succes, en ik hoop dat nog ooit geld van deze man kan plukken. Hier helaas niet gelukt voor mijn 2 oudste kinderen, vader vertrok 7 jaar geleden (naar Engeland vermoedelijk) maar is daar niet ingeschreven, en werkt waarschijnlijk zwart zodat het LBIO niets voor mij kon doen.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')