http://hln.be/hln/nl/33/F(...)n-bij-kinderen.dhtmlquote:Tamiflu veroorzaakt heel wat bijwerkingen bij kinderen
Meer dan de helft van de kinderen die Tamiflu nemen, het medicijn dat de Mexicaanse griep bevecht, kampt met misselijkheid en nachtmerries. Daarnaast blijkt uit Brits onderzoek dat het ook buikpijn, diarree en slaapproblemen kan veroorzaken.
Neveneffecten
Uit onderzoek bij 103 kinderen blijkt dat 53 procent van de kinderen na inname van Tamiflu met neveneffecten kampt. De meest voorkomende klachten zijn misselijkheid (29 procent), maagpijn of krampen (20 procent) en slaapproblemen (12 procent). Een andere studie bij middelbare schoolkinderen toonde aan dat 51 procent van de leerlingen zich ziek voelde (31 procent) door Tamiflu, last had van hoofdpijn (24 procent) en maagpijn (21 procent). Daarnaast wordt er momenteel onderzoek verricht naar het verband tussen Tamiflu en leverfalen.
Geen voorschrift
In Groot-Brittannië wordt dit medicijn massaal verspreidt, je hebt er zelfs geen doktersvoorschrift voor nodig. De resultaten van dit onderzoek stelt in vraag of patiënten met milde symptomen wel gebaat zijn bij het nemen van Tamiflu. Gezondheidsexpert Liam Donaldson rechtvaardigt deze massale verspreiding door te zeggen dat de helft van degenen die stierven aan de ziekte in Engeland gezond waren en geen andere ernstige aandoeningen hadden.
Niet onschuldig
Momenteel kreeg een Britse veiligheidswaakhond al 150 meldingen binnen van negatieve reacties op Tamiflu, waaronder één onverklaarbaar overlijden. Bij 59 van de gevallen gaat het om slachtoffers jonger dan 14. Japan adviseerde gisteren alle huisartsen om de medicatie niet aan jongeren tussen 10 en 19 jaar te geven omdat het neveneffecten als verwarring en nare dromen kan veroorzaken. Britse huisartsen krijgen ook steeds meer klachten over neveneffecten van Tamiflu. "Dit is niet het onschuldige medicijn dat de bevolking denkt dat het is", aldus een Britse dokter. (ep)
De gezondheidszorg in de UKquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:42 schreef Antaresje het volgende:
Het volledige rapport
Met daarin ook de kanttekeningen die je bij dit onderzoek kunt plaatsen. Alle geconstateerde bijwerkingen staan overigens netjes vermeld in de bijsluiter van Tamiflu, dus die Britse dokter die zich over de bijwerkingen lijkt te verbazen mag zich ook gaan schamen.
Jup. Wat denk je van Japanse kindertjes die op TV (of op de Japanse equivalent van Fok!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:02 schreef Iblis het volgende:
Als ik koortsig ben krijg ik sowieso vaak van die nare koortsige ijldromen. Zoiets kan toch ook met de griep samenhangen?
Als ik het goed begrijp is dit onderzoek gehouden onder de kinderen die niet besmet waren, maar Tamiflu kregen ter preventie, dus zou je de verschijnselen niet kunnen wijten aan de griep.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:02 schreef Iblis het volgende:
Als ik koortsig ben krijg ik sowieso vaak van die nare koortsige ijldromen. Zoiets kan toch ook met de griep samenhangen?
Klopt, maar dat is natuurlijk altijd moeilijk filteren.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef Antaresje het volgende:
Maar wat denk je, het gaat om kinderen van 4 tot 14 jaar, die ineens verteld werd dat er iemand ziek was, dat de school een paar weken dicht ging en dat ze medicijnen moesten slikken zodat ze niet ziek zouden worden. Het zou pas vreemd zijn als daar geen nare dromen van zouden komen.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://hln.be/hln/nl/33/F(...)n-bij-kinderen.dhtml
Dus...
nou niet écht alléén maar onschuldige bijwerking denk ik...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:47 schreef SP het volgende:
[..]
poehee, een medicijn met bijwerkingen, stop de persen!
Een online onderzoek? Het moet ook niet gekker worden. Verder een interventiegroep van 95 en een controlegroep van 7? Dat noemen we troep, geen onderzoekquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:43 schreef FANN het volgende:
[..]
nou niet écht alléén maar onschuldige bijwerking denk ik...
za 01 aug 2009, 14:32 | 16 reacties
'Kinderen ziek door tamiflu'
AMSTERDAM - Meer dan de helft van de kinderen die behandeld worden met Tamiflu,
het geneesmiddel tegen de Mexicaanse griep, heeft last van bijwerkingen.
Verpleegkundigensite Bijzijn.nl meldt dat het vooral om maag- en darmproblemen en nachtmerries gaat.
De bijwerkingen zijn naar voren gekomen in Brits onderzoek.
Aan het (online) onderzoek deden 103 kinderen mee, waarvan 95 Tamiflu moesten gebruiken.
Het grootste deel van hen (85 kinderen), deed dat ook.
Meer dan de helft van hen (53%) meldde een of meer bijwerkingen, zoals misselijkheid, maagpijn, en maagkrampen (40 procent).
12 procent van de kinderen kreeg last van slaapproblemen als nachtmerries.
Eenvijfde van de kinderen kon niet meer goed nadenken of begon vreemd gedrag te vertonen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)amiflu___.html?p=3,1
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:45 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Een online onderzoek? Het moet ook niet gekker worden. Verder een interventiegroep van 95 en een controlegroep van 7? Dat noemen we troep, geen onderzoek
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hij en de rest van de apen met belangen in de geneesmiddelenindustrie.
Aha logisch..quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hij en de rest van de apen met belangen in de geneesmiddelenindustrie.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:14 schreef dotKoen het volgende:
Oh ja, ik zal GlaxoSmithKline nog even bellen waar mijn maandelijkse cheque blijft.Zal voor volgende maand wat meer declareren, heb een hoop mensen misleid deze week.
We wordt hier gedefinieerd als mensen de enig verstand hebben van hoe je onderzoek doet.
Ik weet niet of je de rest van het topic gelezen hebt, maar dit verwijst naar precies hetzelfde onderzoek als de OP.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:43 schreef FANN het volgende:
[..]
nou niet écht alléén maar onschuldige bijwerking denk ik...
za 01 aug 2009, 14:32 | 16 reacties
'Kinderen ziek door tamiflu'
AMSTERDAM - Meer dan de helft van de kinderen die behandeld worden met Tamiflu,
het geneesmiddel tegen de Mexicaanse griep, heeft last van bijwerkingen.
Verpleegkundigensite Bijzijn.nl meldt dat het vooral om maag- en darmproblemen en nachtmerries gaat.
De bijwerkingen zijn naar voren gekomen in Brits onderzoek.
Aan het (online) onderzoek deden 103 kinderen mee, waarvan 95 Tamiflu moesten gebruiken.
Het grootste deel van hen (85 kinderen), deed dat ook.
Meer dan de helft van hen (53%) meldde een of meer bijwerkingen, zoals misselijkheid, maagpijn, en maagkrampen (40 procent).
12 procent van de kinderen kreeg last van slaapproblemen als nachtmerries.
Eenvijfde van de kinderen kon niet meer goed nadenken of begon vreemd gedrag te vertonen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)amiflu___.html?p=3,1
Ja lieverd ik heb het hele topic gelezenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de rest van het topic gelezen hebt, maar dit verwijst naar precies hetzelfde onderzoek als de OP.
Niet iedereen heeft zin om dat paginalange rappport in de engelse taal te gaan doorspitten enquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:42 schreef Antaresje het volgende:
Het volledige rapport
Met daarin ook de kanttekeningen die je bij dit onderzoek kunt plaatsen. Alle geconstateerde bijwerkingen staan overigens netjes vermeld in de bijsluiter van Tamiflu, dus die Britse dokter die zich over de bijwerkingen lijkt te verbazen mag zich ook gaan schamen.
Die verschijnselen vertonen eenvijfde van de kinderen zonder Tamilflu ook alquote:Eenvijfde van de kinderen kon niet meer goed nadenken of begon vreemd gedrag te vertonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |