Ziggo bellen heeft geen zin, het probleem is daar allang bekend. Het is een probleem met verschillende door Ziggo 'gecertificeerde' decoders, waaronder de door jou gebruikte Samsung 360. Ik heb er zelf geen last van, maar ik gebruik dan ook geen gecertificeerde decoder. Een firmware update zou de oplossing moeten brengen, maar ik betwijfel of dat echt gaat helpen. Ik denk namelijk dat de decoderchip in de betreffende decoders de vrij hoge bitrate die de NPO gebruikt niet helemaal goed aankan. Uitermate suf natuurlijk, maar het geeft wel aan dat die hele certificatie niks voorstelt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:36 schreef Herkauwer het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat Ziggo NL 1, 2 en 3 ook in HD uitzend tegenwoordig. Deze kanalen wilde ik gaan instellen in plaats van de normale zenders. Echter wat ik al eerder merkte op Film1 HD is dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ik heb het dan over een hele kleine afwijking, maar genoeg om te zien dat het echt niet klopt. Volgens mij hebben alle HD kanalen die ik heb er last van!
Iemand anders met Ziggo die dit ook heeft of juist niet?
Signaal sterkte is 77 tot 80 en de BER waarde is en blijft 0. Verder heb ik een Samsung DCH-H360R Digitale decoder en er is geen software update beschikbaar. Dit in combinatie met een Samsung 32" LCD tv met HDMI kabel (goldplated)
Erg jammer, volgende stap is bellen van Ziggo,..... iemand nog een idee? Misschien een instelling die ik kan proberen?
Bij mij thuis heeft Film1 HD het probleem niet, maar Nederland 1, 2 en 3 HD het aardig sterk ja. Is dus denk ik een probleempje bij Ziggo inderdaad. Ben benieuwd wanneer het opgelost wordt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:13 schreef Herkauwer het volgende:
NIet opgelost dus, lijkt wel zo te zijn voor Ned HD 1, 2 en 3. Film1 HD heeft nog steeds een kleine afwijking
Ik zit ook bij Ziggo en bij mij zijn Nederland 1,2 en 3 in HD perfect lipsynchroon. Het ligt echt aan de gebruikte decoder.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:03 schreef Joene94 het volgende:
[..]
Bij mij thuis heeft Film1 HD het probleem niet, maar Nederland 1, 2 en 3 HD het aardig sterk ja. Is dus denk ik een probleempje bij Ziggo inderdaad. Ben benieuwd wanneer het opgelost wordt.
Bedankt voor de info, welke decoder gebruik jij. En een firmware update geloof ik niet in. Het speelt al erg lang en er is al heel lang geen update geweest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:09 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik zit ook bij Ziggo en bij mij zijn Nederland 1,2 en 3 in HD perfect lipsynchroon. Het ligt echt aan de gebruikte decoder.
Ik gebruik geen decoder, ik heb een TV met een ingebouwde DVB-C (HD) tuner.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, welke decoder gebruik jij. En een firmware update geloof ik niet in. Het speelt al erg lang en er is al heel lang geen update geweest.
En hoe groot is de kans dat als ik zo'n tv koop ik binnen een paar jaar toch een andere decoder moet kopen omdat deze niet voldoet?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:08 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik gebruik geen decoder, ik heb een TV met een ingebouwde DVB-C (HD) tuner.
Die kans is 0% als je een TV koopt die tevens is voorzien van een CI+ slot. Ziggo gaat namelijk de CI+ standaard officieel ondersteunen. Goedgekeurde CAM's hadden al in de winkel moeten liggen, maar de productie heeft wat vertraging opgelopen. Dat wordt nu medio augustus, maar dat is al gauw genoeg.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:19 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En hoe groot is de kans dat als ik zo'n tv koop ik binnen een paar jaar toch een andere decoder moet kopen omdat deze niet voldoet?
Ja.quote:En, werkt iedere tv met een DVB-C HD tuner met Ziggo?
Ik weet niet waar je woont, maar in sommige regio's heeft Ziggo de frequentie van de transportstream waarin o.a. de door door jou genoemde zenders zitten gewijzigd. Dat zou geen probleem mogen zijn, tenzij de interne bekabeling in huis niet helemaal in orde is en er instraling optreedt (bijvoorbeeld door een naburige Digitenne zendmast) die storing veroorzaakt en daardoor maakt dat de decoder er geen chocola meer van kan maken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:50 schreef Ad_rem het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn om het topic te kapen..
Wij hebben ook Ziggo digitale tv. Alles deed het perfect maar sinds kort doen opeens de zenders rtl5 sbs6 rtl7 en Veronica het nietmeer.
Zelfs na bellen helpdesk updaten en herinstalleren doen ze het niet. Erg vreemd. Via Google vind ik er 1 topic over met mensen die hetzelfde probleem hebben maar geen oplossing.. Iemand enig idee?
Niet gaan knoeien met signaalversterkers, die zullen immers het probleem van je instraling als gevolg van slechte bekabeling c.q. slechte afscherming niet oplossen. Je bent verder zelf verantwoordelijk voor de bekabeling in huis vanaf het AOP, dus Ziggo zal je niet helpen. Je kunt het beste contact opnemen met een vakman (een installateur of zo) als je de bekabeling zelf niet kunt vernieuwen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:02 schreef Ad_rem het volgende:
Damn ik heb het geprobeerd bij een tv dichter aan straat en daar heb ik nu wel gewoon rtl5 sbs6 rtl7 en veronica.. bedankt voor de tip.
Zucht maar dat is een 'kleine' tv in de woonkamer. Ik moet verder achterin het huis dus een beter signaal hebben?
Hoe gaat het met signaal versterkers in z'n werk? Kan ik er gewoon iets tussenhangen/zelf doen?
De ziggo helpdesk was trouwens een DRAMA echt geen idee waar ze het over hebben. Uiteindelijk was de humax decoder zogenaamd defect, ze wilden wel een monteur langssturen maar die moesten we zelf betalen als bleek dat het probleem aan een defect kastje lag en niet aan 'hun'.Ermee ingestemd en ik moest nog even aan de lijn blijven. Vervolgens werd de verbinding gewoon verbroken.
Is er echt geen andere oplossing? Het hoeft toch niet perse instraling te zijn? Heeft Digitenne een zendmast in twente? De kabellengte maakt toch ook uit? Het is namelijk wel zo'n 30 meter. Echt zo'n gedoe om voor die 4 zenders overal nieuwe kabels neer te leggen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Niet gaan knoeien met signaalversterkers, die zullen immers het probleem van je instraling als gevolg van slechte bekabeling c.q. slechte afscherming niet oplossen. Je bent verder zelf verantwoordelijk voor de bekabeling in huis vanaf het AOP, dus Ziggo zal je niet helpen. Je kunt het beste contact opnemen met een vakman (een installateur of zo) als je de bekabeling zelf niet kunt vernieuwen.
Het feit dat je problemen hebt met een aantal zenders die allemaal in dezelfde transportstream zitten (en dus op dezelfde frequentie) wijst echt wel op een interferentieprobleem. Dertig meter is inderdaad vrij lang, en als de kabel niet echt goed is (bouwmarktkwaliteit, geen professioneel spul van bijv. Hirschmann), dan kun je, helaas voor jou, dergelijke problemen verwachten. Digitenne zenders hebben een relatief klein bereik en staan daarom verspreid door het hele land.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:16 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Is er echt geen andere oplossing? Het hoeft toch niet perse instraling te zijn? Heeft Digitenne een zendmast in twente? De kabellengte maakt toch ook uit? Het is namelijk wel zo'n 30 meter. Echt zo'n gedoe om voor die 4 zenders overal nieuwe kabels neer te leggen.
Ok duidelijk, bedankt voor je uitlegquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het feit dat je problemen hebt met een aantal zenders die allemaal in dezelfde transportstream zitten (en dus op dezelfde frequentie) wijst echt wel op een interferentieprobleem. Dertig meter is inderdaad vrij lang, en als de kabel niet echt goed is (bouwmarktkwaliteit, geen professioneel spul van bijv. Hirschmann), dan kun je, helaas voor jou, dergelijke problemen verwachten. Digitenne zenders hebben een relatief klein bereik en staan daarom verspreid door het hele land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |