abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71497585
Ik zit met een groot probleem namelijk dat mijn computer niet meer opstart. (ik schrijf dit vanaf mijn laptop)
Ik was aan het werken op de computer toen ineens de stroom uitviel.
Daarna probeerde ik de computer weer opnieuw op te starten maar hij gaat niet verder dan het windows XP laden scherm. (dat zwarte scherm met Windowslogo en dat laadbalkje eronder. Dat balkje blijft maar bezig maar de computer gaat niet meer verder..

Iemand een idee hoe ik de computer weer aan de praat krijg?

Bvd!
Koning.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:31:48 #2
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_71497777
opstarten veilige modus (F8 zoek maar)
Systeem herstel

et voila
pi_71497808
Probeer je Windows in Safe Mode op te starten. Bij mij moet je F8 drukken net nadat je computer opstart en dan kan je die optie kiezen. Ik weet niet zeker of dat bij alle computers hetzelfde is.

[Edit] beware_reageerd was mij voor.
pi_71497881
Ook al geprobeerd maar als ik dat doe krijg ik een blauw scherm met een foutmelding...
En dan moet ik de computer weer opnieuw opstarten..
Koning.
  Forum Admin vrijdag 31 juli 2009 @ 19:37:13 #5
58651 crew  murp
murp
pi_71497910
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:35 schreef tha_dark het volgende:
Ook al geprobeerd maar als ik dat doe krijg ik een blauw scherm met een foutmelding...
En dan moet ik de computer weer opnieuw opstarten..
wat staat er op die blauwe scherm?
pi_71497961
Heb je een 'rescue' cd/dvd gekregen toen je de computer kocht? Zoja, die even uitproberen. Een blauw scherm krijgen in Safe Mode is niet echt lekker, dan kan er iets serieus mis zijn.

Wat zijn de andere opties als je F8 drukt?
pi_71498041
Waarschijnlijk harde schijf kapot/geformateerd. Even met een windows xp cd opstarten en kijken hoeveel ruimte er beschikbaar is op de schijf
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:45:15 #8
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_71498084
Anders booten vanaf xp cd dan in herstel modus (dos scherm) Fixmbr Fixboot.

Daarna CHKDSK c:

Et voila.

(misschien kun je nog in veilige modus dos scherm kiezen, maar denk het niet.
Partitietabel of index beschadigt)
pi_71498167
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:37 schreef murp het volgende:

[..]

wat staat er op die blauwe scherm?
Er is een probleem gevonden, om verdere schade te voorkomen wordt de computer afgesloten.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

En dan daaronder dan ik de hard- en software moet controleren enzo.. maar dat snap ik niet.
Koning.
pi_71498241
Ik heb de cd gevonden met XP erop maar hoe open ik die cd dan?
Koning.
pi_71498333
CD erin
Pc opnieuw opstarten
Komt als het goed is op het scherm te staan "press enter to boot from CD" of iets in die trant
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_71498531
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME: de bedrading naar je harde schijf kan niet goed meer werken, die kan je controleren en/of even eruit trekken en er weer opnieuw inzetten.

Als dit het probleem niet is, idd je WinXP cd erin > computer opstarten > CD laden > 'Recovery' kiezen (de R toets) > als je een DOS box kan opstarten, tiep: chkdsk /r > computer opnieuw opstarten (zonder CD)
pi_71498793
Ik heb hier een cd met Besturingssysteem van Dell.
CD voor opnieuw installeren Microsoft Windows XP PRofessional Service Pack 2.

Is dat de goede cd?
Koning.
pi_71498839
Dat lijkt mij idd de juiste CD.
pi_71498920
Maar als ik die er in doe dan doet die niks. Er komt geen scherm te staan.
Koning.
pi_71500074
Als je je computer optstart komt er geen tekst in de trant van 'Press any key to boot from CD...'? Als dit het geval is, dan is deze optie in je BIOS waarschijnlijk uitgezet. Om in de BIOS te komen is op elke computer anders, meestal de F1 of de DEL toets. Ik zit nu achter een HP computer op 't werk dus kan ik het helaas niet checken (Heb wel een Dell thuis staan, maarja).
pi_71500202
Met mijn Dell moest ik dat idd eerst instellen in de BIOS voordat hij vroeg of ik wilde booten vanaf cd...
pi_71500421
Ah, ok dankjewel!
Ik ga meteen even uitzoeken hoe ik in de BIOS moet komen.
Koning.
pi_71500551
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:53 schreef Tegan het volgende:
Met mijn Dell moest ik dat idd eerst instellen in de BIOS voordat hij vroeg of ik wilde booten vanaf cd...
Ik zit nu in het Setup menu (F2) en wat moet ik daar veranderen?
Ik zie wel BOOT Sequence staan en daarbij kan ik aangeven in welke volgorde de computer naar een operating system moet zoeken. Daar staat "Onboard or a USB - Cd Rom drive" op de 4e plek en dus wel aangevinkt. Of moet ik ergens anders iets veranderen?

Echt bedankt tot nu toe voor het meedenken!
Koning.
pi_71500583
Dit vond ik net, misschien helpt het:

The most common keys are the delete (Del) key, however many INTEL motherboards use the F2 key to enter BIOS and I've occasionally seen F10 used as well, although on some INTEL motherboards, F10 will take you to a bootable device menu instead of the BIOS Setup.

Het boekje wat bij je Dell gekregen hebt zal ook wel vermelden welke toets je moet indrukken. Ook wordt het heel kort op je scherm getoont als je je computer opstart.
pi_71500653
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:05 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ik zit nu in het Setup menu (F2) en wat moet ik daar veranderen?
Ik zie wel BOOT Sequence staan en daarbij kan ik aangeven in welke volgorde de computer naar een operating system moet zoeken. Daar staat "Onboard or a USB - Cd Rom drive" op de 4e plek en dus wel aangevinkt. Of moet ik ergens anders iets veranderen?

Echt bedankt tot nu toe voor het meedenken!
Je moet je cd-rom drive bovenaan zetten. (first boot device).
woef
pi_71500682
Kan je de CD-rom zo zetten dat hij boot voordat ie naar je harde schijf kijkt? Plaats 1 of 2 (1 is waarschijnlijk je floppy drive).

En graag gedaan hoor, ik kan de breaks wel gebruiken tussen het werk door.
pi_71500784
Ja hij doet het!
Ik had alles uitgezet behalve dus het zoeken bij Cd-rom.
En toen kwam ik dus in het Windows setup menu van de CD-rom en toen heb ik op de R van Restore gedrukt en daar is de computer nu druk mee bezig. Is even kijken wat hier het resultaat van wordt.
Koning.
pi_71501324
Ja dat restoren kan wel eventjes duren.
pi_71501598
Hij is nu al een tijdje bezig met "onderzoeken van schijf [...]" maar ik zie geen vooruitgang. Is dat normaal?
Koning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')