Dit zorgde ervoor dat de US de strijd aan kon gaan samen met de UK tegenover Duitsland en Italie.quote:In 1939, construction began on a further major improvement: a new set of locks for the canal, large enough to carry the larger warships which the United States was building at the time and had planned to continue building.
De vloot die na Pearl Harbor grotendeels gekelderd was bedoel je?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:24 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dit zorgde ervoor dat de US de strijd aan kon gaan samen met de UK tegenover Duitsland en Italie.
Dat is iig mijn verklaring.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:22 schreef Meddo het volgende:
Vier leiders, allemaal recht door zee.
Daarom varen ze niet om Zuid-Amerika heen maar er door heen.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk, persoonlijk, dat het een reclamezakdoek is van een rederij. En waarschijnlijk staan deze vier erop, omdat zij op dat moment (eind 38) de dominante leiders in de wereld waren. Hitler en Mussolini waren bezig Europa vorm te geven, Engeland had nog zijn enorme Empire en de VS was ook toen al een wereldmacht.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk, persoonlijk, dat het een reclamezakdoek is van een rederij.
Waarom moet het volgens jou dan een betekenis hebben? Misschien heeft de maker gewoon een paar onderwerpen uit 1939 op een doekje willen zetten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:53 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
klinkt inderdaad aannemelijk, toch hoop ik stiekem dat er ergens bij iemand een lampje gaat branden, en dat er een link te leggen is naar of, zoals jij aangeeft, een vorm van reclame, danwel een emotioneel vrouwen-ding, gebaar van de rederij naar opvarenden of thuisblijvers..... of toch iets heel anders...
Dit soort dingen was (en is nog steeds) heel gewoon op cruiseschepen en dat soort tochten, hoor. Maar vooral in de jaren 20, 30 en 40 gebruikte men dit soort frutsels om de passagiers kado te doen. Ik ben er bijna zeker van, dat dit de verklaring is. Zoals je in een hotel een chocolaatje op je kussen vindt, zo vond je de eerste nacht aan boord van zo'n liner zo'n zakdoek als kadootje.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:53 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
klinkt inderdaad aannemelijk, toch hoop ik stiekem dat er ergens bij iemand een lampje gaat branden, en dat er een link te leggen is naar of, zoals jij aangeeft, een vorm van reclame, danwel een emotioneel vrouwen-ding, gebaar van de rederij naar opvarenden of thuisblijvers..... of toch iets heel anders...
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:57 schreef Meddo het volgende:
[..]
Waarom moet het volgens jou dan een betekenis hebben? Misschien heeft de maker gewoon een paar onderwerpen uit 1939 op een doekje willen zetten.
Oh jee, stapels. Men was toen veel losser. Staatshoofden doken op en rond allerlei produkten op. Meestal weerd er dan door een ambassadeur geprotesteerd en verdwenen de dingen weer, maar de impact was toch al bereikt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:57 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
zijn er meer voorbeelden uit die tijd waar de "machten" werden afgebeeld voor reclame doeleinden, min of meer op deze manier?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit soort dingen was (en is nog steeds) heel gewoon op cruiseschepen en dat soort tochten, hoor. Maar vooral in de jaren 20, 30 en 40 gebruikte men dit soort frutsels om de passagiers kado te doen. Ik ben er bijna zeker van, dat dit de verklaring is. Zoals je in een hotel een chocolaatje op je kussen vindt, zo vond je de eerste nacht aan boord van zo'n liner zo'n zakdoek als kadootje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |