abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71497431
Uit 1939 deze ongebruikelijke en voor die tijd zeer afwijkende zakdoek, met Hitler, Roosevelt, King George, & Mussolini.

Er staat een schip in het midden, in het panama kanaal..., omringd door kalenders voor het jaar 1939,.....

heeft er iemand hier enig idee van de betekenis?

image courtesy of Early American History Auctions.
Item A038563

An unusual and rare 1939 handkerchief with portraits of Roosevelt, King George, Hitler, and Mussolini. White with a blue portrait at each corner. At center is a small image of a ship in the Panama Canal, surrounded by calendars for each month of the year for 1939.
i reserve the right to do as i damnwell please.
pi_71497523
Vier leiders, allemaal recht door zee.
Daarom varen ze niet om Zuid-Amerika heen maar er door heen.
You dream it, I live it.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:24:17 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71497591
quote:
In 1939, construction began on a further major improvement: a new set of locks for the canal, large enough to carry the larger warships which the United States was building at the time and had planned to continue building.
Dit zorgde ervoor dat de US de strijd aan kon gaan samen met de UK tegenover Duitsland en Italie.

Dat is iig mijn verklaring.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:51:47 #4
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71498258
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:24 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dit zorgde ervoor dat de US de strijd aan kon gaan samen met de UK tegenover Duitsland en Italie.

Dat is iig mijn verklaring.
De vloot die na Pearl Harbor grotendeels gekelderd was bedoel je?
pi_71501282
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:22 schreef Meddo het volgende:
Vier leiders, allemaal recht door zee.
Daarom varen ze niet om Zuid-Amerika heen maar er door heen.

Nou dat is echt een logische verklaring.....
75 topics = FIN
pi_71504704
Als nou iedereen zondag eens op bezoek gaat bij opa en oma, en ze dit even voorlegt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:35:43 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71504871
Ik denk, persoonlijk, dat het een reclamezakdoek is van een rederij. En waarschijnlijk staan deze vier erop, omdat zij op dat moment (eind 38) de dominante leiders in de wereld waren. Hitler en Mussolini waren bezig Europa vorm te geven, Engeland had nog zijn enorme Empire en de VS was ook toen al een wereldmacht.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_71505344
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk, persoonlijk, dat het een reclamezakdoek is van een rederij. En waarschijnlijk staan deze vier erop, omdat zij op dat moment (eind 38) de dominante leiders in de wereld waren. Hitler en Mussolini waren bezig Europa vorm te geven, Engeland had nog zijn enorme Empire en de VS was ook toen al een wereldmacht.
klinkt inderdaad aannemelijk, toch hoop ik stiekem dat er ergens bij iemand een lampje gaat branden, en dat er een link te leggen is naar of, zoals jij aangeeft, een vorm van reclame, danwel een emotioneel vrouwen-ding, gebaar van de rederij naar opvarenden of thuisblijvers..... of toch iets heel anders...
pi_71505420
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk, persoonlijk, dat het een reclamezakdoek is van een rederij.
zijn er meer voorbeelden uit die tijd waar de "machten" werden afgebeeld voor reclame doeleinden, min of meer op deze manier?
pi_71505422
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:53 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

klinkt inderdaad aannemelijk, toch hoop ik stiekem dat er ergens bij iemand een lampje gaat branden, en dat er een link te leggen is naar of, zoals jij aangeeft, een vorm van reclame, danwel een emotioneel vrouwen-ding, gebaar van de rederij naar opvarenden of thuisblijvers..... of toch iets heel anders...
Waarom moet het volgens jou dan een betekenis hebben? Misschien heeft de maker gewoon een paar onderwerpen uit 1939 op een doekje willen zetten.
You dream it, I live it.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:58:24 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_71505447
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:53 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Dit soort dingen was (en is nog steeds) heel gewoon op cruiseschepen en dat soort tochten, hoor. Maar vooral in de jaren 20, 30 en 40 gebruikte men dit soort frutsels om de passagiers kado te doen. Ik ben er bijna zeker van, dat dit de verklaring is. Zoals je in een hotel een chocolaatje op je kussen vindt, zo vond je de eerste nacht aan boord van zo'n liner zo'n zakdoek als kadootje.
pi_71505461
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:57 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarom moet het volgens jou dan een betekenis hebben? Misschien heeft de maker gewoon een paar onderwerpen uit 1939 op een doekje willen zetten.
het lijkt me niet iets dat je op je zakdoek wilt hebben, tenzij je er graag meermaals per dag even naar wilt kijken, en dan zal daar wel een reden voor zijn.... toch?

De meeste mensen zetten wel hun favoriete club overal op, maar meestal niet de ergste tegenstander...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:59:39 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_71505476
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:57 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

zijn er meer voorbeelden uit die tijd waar de "machten" werden afgebeeld voor reclame doeleinden, min of meer op deze manier?
Oh jee, stapels. Men was toen veel losser. Staatshoofden doken op en rond allerlei produkten op. Meestal weerd er dan door een ambassadeur geprotesteerd en verdwenen de dingen weer, maar de impact was toch al bereikt.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:00:08 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_71505484
En kun je ook zinnen beginnen zonder smiley?
pi_71505495
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit soort dingen was (en is nog steeds) heel gewoon op cruiseschepen en dat soort tochten, hoor. Maar vooral in de jaren 20, 30 en 40 gebruikte men dit soort frutsels om de passagiers kado te doen. Ik ben er bijna zeker van, dat dit de verklaring is. Zoals je in een hotel een chocolaatje op je kussen vindt, zo vond je de eerste nacht aan boord van zo'n liner zo'n zakdoek als kadootje.
Top, wist ik niet,... dankbaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')