abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71496422
Wat mij opvalt is dat sommige mensen die zeggen zuinig te stoken toch enorme bedragen aan hun ernergieleverancier kwijt zijn.
Ik wil graag van mijn 2 kamer benedenwoning verhuizen naar een vrij nieuw 3 kamer huis(je) , maar wil niet verrast worden met dubbele energiekosten.
Nu betaal ik 40 euro p.m. aan blokverwarming en 10 euro aan Eneco voor electriciteit, ik kook ook electrisch, bijna elke dag.
Ik vraag mij af of het in een andere woning met eigen cv ketel wel mogelijk is om van een bescheiden bedrag aan gas en elektra te leven.
Iemand nog tips ?
Niet nodig
pi_71496775
Ikzelf ben 70 euro kwijt aan voorschot voor een bovenwoning met de indeling van een eengezinswoning met twee slaapkamers (d.w.z. drie verdiepingen (woonkamer/open keuken/hal/toilet- overloop met twee slaapkamers en een badkamer- zolder met vaste trap)). Ik heb dus voordeel dat ik de warmte krijg van mijn onderburen als die in de winter stoken, woon alleen, kook met gas en heb een eigen combiketel en let goed op hoe ik met energie omga (d.w.z. spaarlampen in de lampen die ik het meest gebruik, geen wasdroger, verwarming pas aan als het echte te koud wordt ('s avonds) en dan alleen in de woonkamer etc.), verder wel de "normale" elektrische apparaten in huis. Ben je de hele dag thuis of overdag niet aanwezig, ben je een koukleum of niet? Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden Dus of je het met 50 euro redt.....
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71497141
Reken bij een normale eengezinswoning van twee verdiepingen waar iedereen overdag werkt (en de kachel dus op 16-17 graden staat in de winter) op een voorschot van 135-180 euro; dat is voor zowel gas als electra maar kan verschillen wanneer je electrisch blijft koken. Gas is nu eenmaal flink duurder.

Overigens zegt de hoogte van je voorschot niets over wat je uiteindelijk op de jaarafrekening moet betalen; hou daar wel rekening mee! Veel mensen denken bijvoorbeeld bij oxxio goedkoop uit te zijn (want ik betaal maar een paar tientjes voorschot!!) maar dan moet uiteindelijk fors bijbetaald worden..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71497367
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:07 schreef SadKingBilly het volgende:
Reken bij een normale eengezinswoning van twee verdiepingen waar iedereen overdag werkt (en de kachel dus op 16-17 graden staat in de winter) op een voorschot van 135-180 euro; dat is voor zowel gas als electra maar kan verschillen wanneer je electrisch blijft koken. Gas is nu eenmaal flink duurder.

Elektrisch koken is in het algemeen juist een stuk duurder dan gas.
pi_71497450
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:15 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Elektrisch koken is in het algemeen juist een stuk duurder dan gas.
Klopt.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:20:39 #6
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_71497492
Electrisch is toch juist goedkoper, omdat de gasprijzen zo zijn toegenomen de afgelopen jaren?
Toen ik overstapte van electrisch koken naar gas werd mijn rekening echt hoger!
pi_71499347
Ik heb mijn verbruik dit jaar eens bijgehouden... zit nu op ca. 1800 kwh stroom en 1050 m³ aan gas.
Ik betaal in de maand 126 euro aan stroom en 37 aan gas...

Volgens mijn berekening moet ik best wat geld terug gaan krijgen, maar er zijn wel gekkere dingen gebeurd..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_71502038
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:20 schreef TeleluvR het volgende:
Electrisch is toch juist goedkoper, omdat de gasprijzen zo zijn toegenomen de afgelopen jaren?
Toen ik overstapte van electrisch koken naar gas werd mijn rekening echt hoger!
Waarom stapte je over van elektrisch naar gas?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:22:35 #9
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_71502763
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom stapte je over van elektrisch naar gas?
Omdat gas fijner kookt...
pi_71509159
Als je overdag niet thuis bent zet je de verwarming toch gewoon helemaal uit ? Doe ik nu ook en 's nachts ook . Niet op 15 graden, want dan kost het je nog gas.
Ik hoor ook steeds dat electrisch koken duur is, maar valt bij mij wel mee dus.
Helaas kan dat in de meeste woningen niet.
Hoe warm stoken die mensen die resp. 70 en 135 euro betalen ?
Niet nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')