ik heb een switch achter het standaard zonder draadloze modem gehangen van Ziggo, een motorola dus.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:19 schreef Hardrebel het volgende:
Praat je over een switch of een router? Ziggo werkt toch met die domme a nummers? Die kan je alleen in een router instellen of op 1 pc anders krijg je ip conflicten.
ik heb zo´n pruts motorola, ff proberenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:21 schreef CasB het volgende:
Als je zo'n pruts-Motorola modem hebt, moet je ff het modem 30 seconden van de stroom afhalen (als alle pc's/laptops aangesloten zijn). Dan geeft hij wel een ip adres aan de andere pc's.
Volgens mij zijn dat ook geen routers, je zult dus waarschijnlijk een losse router aan moeten sluiten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb een switch achter het standaard zonder draadloze modem gehangen van Ziggo, een motorola dus.
Idd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:28 schreef Daeron het volgende:
Heb je wel een router op het modem aangesloten?
Het modem van Ziggo is bedoeld voor 1 aansluiting, wil je meer pc's aansluiten moet je er een router tussen hangen.
Ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:35 schreef Klonk het volgende:
gereset, en hij blijft idd vragen om een ip adres
maar zoals jullie het nu zeggen is het voldoende om een cheapass router aan te sluiten op het modem ?
Je hebt geen "kabelrouter" nodig. Je hebt gewoon een TCP/IP router nodig met UTP-ports. Of het internetsignaal via ADSL, kabel of je moeder binnenkomt maakt die router niks uit.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:42 schreef Klonk het volgende:
ik heb een nog dommere vraag, dus ik kan nu de lokale computerboer binnen rennen en vragen om een kabelrouter en dan snappen zij wat ik bedoel ?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt geen "kabelrouter" nodig. Je hebt gewoon een TCP/IP router nodig met UTP-ports. Of het internetsignaal via ADSL, kabel of je moeder binnenkomt maakt die router niks uit.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:05 schreef Klonk het volgende:
mijn computerboer wist dat idd, ff happie eten dan verder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |