Dus begin dit schooljaar ben ik verhuisd naar een andere universiteit, netjes alles gewijzigd en doorgegeven aan ib-groep, uitwonened uitgeschreven. Daarna ook een controle inschrijvingsformulier die ik met de post heb gekregen keurig ingevuld terug heb gestuurd. een aantal maanden later is ineens mijn studiefinanciering stop gezet en hebben mijn ouders een brief gekregen dat uit controle is gebleken dat ik niet ben ingeschreven aan een universiteit en dat met onmiddelijke ingang mijn stufi is stopgezet en het bedrag wat ik heb kregen terug moet betalen binnen twee weken of het word als een lening gezien. Als ik er niet mee eens moet ik binnen 2 weken bezwaar aantekenen.
Dus ik heb gelijk bij de hoogste professor, de "dean" van de faculteit, voor een verklaring gevraagt. Geen onzin meer met dat formulier van ib groep. En dezelfde dag krijg ik nog een perfecte brief compleet met een authentieke stempel, handtekening en orginele envelop van de universiteit. Ook daar kunnen ze nog wat van leren hier in nederland. Dit is gewoon een echte pro die te werk gaat. Deze heb ik verstuurd samen met een bezwaarschrift. En gelijk daar overheen heb ik een nieuwe verklaring verstuurd dat ik met ingang van volgend schooljaar naar een andere faculteit verhuis en daar een top programma ga doen. Ik heb gewoon overal ter wereld de universiteiten en programmas voor het uitkiezen en dan proberen zij mij een lesjes te leren

2 maanden later heb ik gewoon netjes 1500 euro op mijn bank gekregen en een brief gekregen dat het bezwaarschrift succesvol was. Ik kan het mij al voorstellen dat de afdelingsleider op een gegeven moment heeft gezegt: ladies and gentlemen, we got him! Gevolgt met luid gejuich en opgentrokken champagne flessen. Ik zie het al voor mij dat ze gelijk een feestje hebben gehouden omdat ze nou eindelijk een fraudeur te pakken hebben gekregen.

Nou mooi niet sukkels! Misschien dat jullie meer geluk zullen hebben bij bi-culturelen.
Deze overwinning op de nederlandse staat ga ik nu lekker op mijn welverdiende vakantie vieren.