Vanochted rond 4 uur 's ochtends ging mijn wekker af. Mijn vriendin zou namelijk haar familie gaan opzoeken, en haar vlucht zou om 7 uur van Schiphol vertrekken. Aardig als ik ben zou ik wel even met haar meegaan naar het vliegveld.
Wij vertrokken dus ruim op tijd richting het station. Uitendelijk stonden we een kwartier na de originele vertrektijd nog steeds te wachten op onze trein (de eerste trein van de ochtend). Er stond geen informatie op de borden en ook over de luidsprekers werd niets gezegd. Wel was er gelukkig zo'n praatpaal-achtig ding, dus ik drukte op de knop en een medewerker van NS vertele mij, nadat ik de situatie uitgelegd had, dat er tussen Amsterdam en Hilversum geen treinverkeer mogelijk is door uitloop van werkzaamheden aan de bovenleiding. Ze wist niet hoe lang de storing nog zou duren. De NS zou bussen inzetten maar die moesten nog besteld worden dus dat kon ook nog wel even duren, zei ze.
Het was toen bijna half 6 en we zaten dus in tijdnood. Ik heb een familielid uit bed moeten bellen om om een lift te vragen... Gelukkig reageerde zij snel en kwamen we dus net op tijd aan waardoor mijn vriendin haar vlucht heeft gehaald.
Klacht: Werkzaamheden die uitlopen waardoor je bijna een vlucht mist.
Pluspuntje: Gelukkig gaat NS ons hiervoor compenseren