abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71480925
Vanochted rond 4 uur 's ochtends ging mijn wekker af. Mijn vriendin zou namelijk haar familie gaan opzoeken, en haar vlucht zou om 7 uur van Schiphol vertrekken. Aardig als ik ben zou ik wel even met haar meegaan naar het vliegveld.

Wij vertrokken dus ruim op tijd richting het station. Uitendelijk stonden we een kwartier na de originele vertrektijd nog steeds te wachten op onze trein (de eerste trein van de ochtend). Er stond geen informatie op de borden en ook over de luidsprekers werd niets gezegd. Wel was er gelukkig zo'n praatpaal-achtig ding, dus ik drukte op de knop en een medewerker van NS vertele mij, nadat ik de situatie uitgelegd had, dat er tussen Amsterdam en Hilversum geen treinverkeer mogelijk is door uitloop van werkzaamheden aan de bovenleiding. Ze wist niet hoe lang de storing nog zou duren. De NS zou bussen inzetten maar die moesten nog besteld worden dus dat kon ook nog wel even duren, zei ze.

Het was toen bijna half 6 en we zaten dus in tijdnood. Ik heb een familielid uit bed moeten bellen om om een lift te vragen... Gelukkig reageerde zij snel en kwamen we dus net op tijd aan waardoor mijn vriendin haar vlucht heeft gehaald.

Klacht: Werkzaamheden die uitlopen waardoor je bijna een vlucht mist.
Pluspuntje: Gelukkig gaat NS ons hiervoor compenseren
pi_71480962
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:41 schreef LuxAeterna het volgende:
Vanochted rond 4 uur 's ochtends ging mijn wekker af. Mijn vriendin zou namelijk haar familie gaan opzoeken, en haar vlucht zou om 7 uur van Schiphol vertrekken. Aardig als ik ben zou ik wel even met haar meegaan naar het vliegveld.
Vroege ochtend seks?
pi_71481000
Pak dan ook een taxi.
Roken is lekker
pi_71481011
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:47 schreef Mr.Cooper het volgende:
Pak dan ook een taxi.
En dan 2 maanden wachten tot ik mijn ~90 euro terugkrijg van de NS zeker..
pi_71481022
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:47 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

En dan 2 maanden wachten tot ik mijn ~90 euro terugkrijg van de NS zeker..
Nouja of je had het zo geregeld dat je helemaal niks met NS te maken hoef te hebben.
Roken is lekker
pi_71481037
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:48 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Nouja of je had het zo geregeld dat je helemaal niks met NS te maken hoef te hebben.
Had gekund, maar goed, ik ben student en die 90 euro kan ik wel beter gebruiken
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 31 juli 2009 @ 08:49:33 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71481042
En het lullige is dat de NS hier niks aan kan doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:50:01 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71481045
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:47 schreef Mr.Cooper het volgende:
Pak dan ook een taxi.
De taxirit is in NL nog duurder dan de vliegreis.
pi_71481066
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:49 schreef Netsplitter het volgende:
Inderdaad, daarom is de klacht ook niet over de NS.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:52:40 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71481093
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:49 schreef Netsplitter het volgende:
Tja, schop dt ProRail er dan gewoon uit en vervang dat met een degelijk bedrijf. Stelletje incompetente afzetters

NS kan er trouwens wel iets aan doen: die moet sowieso zich veel harder opstellen om een betere kwaliteit van ProRail te eisen voor haar reizigers, en ook komen ze vaak veels te laat op gang zodra er iets aan de hand is. Pro Rail weet zelf toch ook wel rond een uurtje of half 5 ofzo dat de werkzaamheden gaan uitlopen? Meteen NS informeren en die moeten dan meteen aan de bel trekken voor vervangend vervoer.

Om over de informatie voor de reizigers op het perron nog maar te zwijgen.
pi_71481295
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:52 schreef Yi-Long het volgende:

Pro Rail weet zelf toch ook wel rond een uurtje of half 5 ofzo dat de werkzaamheden gaan uitlopen? Meteen NS informeren en die moeten dan meteen aan de bel trekken voor vervangend vervoer.

Daar heb je wel een punt. Informatie op het perron was er gewoon niet, en de medewerkster die ik op eigen initiatief te spreken kreeg kon me ook niets vertellen behalve "het kan nog wel even duren" en "er worden bussen besteld"...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:18:44 #12
139330 TNA
For the stars that shine
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:22:27 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71481619
Trouwens, de NS is een 'klant' van ProRail. ProRail veroorzaak 'overlast' door de werkzaamheden uit te laten lopen. In het normale leven 'bescherm' je je klant dan toch gewoon door zelf al maatregelen te nemen zodra je klant wellicht 'schade' zullen opleveren.

Waarom is er geen afspraak tussen NS en ProRail dat in dit soort gevallen ProRail het vervangend vervoer voor de klanten van de NS regelt!? En dan kunnen ze het altijd achteraf nog even hebben over de gemaakte kosten, en die eventueel delen.

ProRail moet toch ook meedenken met de belangen van haar klant (NS), en diens klanten, de reizigers!?

Gewoon totaal wanbeleid bij ProRail, en de reiziger is er al jaren de dupe van.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 31 juli 2009 @ 09:26:41 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71481719
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, schop dt ProRail er dan gewoon uit en vervang dat met een degelijk bedrijf. Stelletje incompetente afzetters

NS kan er trouwens wel iets aan doen: die moet sowieso zich veel harder opstellen om een betere kwaliteit van ProRail te eisen voor haar reizigers, en ook komen ze vaak veels te laat op gang zodra er iets aan de hand is. Pro Rail weet zelf toch ook wel rond een uurtje of half 5 ofzo dat de werkzaamheden gaan uitlopen? Meteen NS informeren en die moeten dan meteen aan de bel trekken voor vervangend vervoer.

Konden ze er maar uit getrapt worden....
Heb het idee dat ze een monopoly hebben op het onderhoud enzo van het spoor.
Denk ook niet dat Den Haag daar snel iets aan gaat doen, aangezien die er geen last van hebben.

De Ns kan inderdaad ook hun inlichtingendienst een stuk verbeteren.
Maar wanneer je niet weet hoe wat en waar kan je de reizigers ook niet inlichten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')