Ik heb gezocht doch niet gevonden hier op Fok en dat vind ik jammer want de jonge heren maken (voor mijn smaak althans) verdomd lekkere muziek.
Ok ok ze komen echt nog maar net om de hoek kijken internationaal gezien, hun debuut album is amper 2 maanden uit maar toch, ik denk dat ze er mogen zijn en ook niet meer weg gaan met veel bekendheid tot gevolg.

(Wat ik alleen maar toejuich)
quote:
02.sep.2009 20:00
Paradiso (upstairs) Amsterdam
Ter informatie :
We Were Promised Jetpacks is een indie rock band afkomstig uit Glasgow, Scotland.
Bestaande uit
(van links naar rechts):
Darren Lackie (drums)
Michael Palmer (guitar)
Sean Smith (bass)
Adam Thompson (vocals, guitar)
![]()
Als er zoiets bestaat als een blauwdruk van pure Britse indierock, zou het zo maar kunnen dat de Schotse band We Were Promised Jetpacks deze in zijn bezit heeft.
Stuwende drums, felle gitaarrifs, melodieuze zanglijnen en emotioneel geladen teksten.
Op het debuutalbum ‘These Four Walls’ vliegen de toekomstige hits je om de oren.
De vier jonge bandleden uit Glasgow vermengen shoegaze, postpunk, folkrock en pop tot een onweerstaanbaar brouwsel dat vergelijkingen oproept met de muziek van Arctic Monkeys, Joy Division, Bloc Party en The Maccabees, maar dan met een onvervalst Schots accent.
Het begon allemaal in Edinburgh waar de jongens opgroeide en naar school gingen om in 2003 met de band hun eerste optreden te doen tijdens de battle of the bands wedstrijd op hun voormalige school, welk ze ook uiteraard wonnen.
Daarop volgend zijn de jongens verhuisd richting Glasgow, Scotland.
Waar ze werk besloten te me maken van hun talent om vervolgens fatsoenlijke optredens te geven in degelijke zalen en op festivals.
In September 2008, stond de band in het voorprogramma van Frightened Rabbit tour tijdens de Midnight Organ Fight.
Uiteindelijk werd de band ontdekt met dank aan Myspace, waar Fat Cat records via vrienden van Frightend Rabbit ook We were Promised Jetpacks ontdekte.
Op 15 juni, 2009, bracht de band hun debuut album uit genaamd These Four Walls.
Het debuut album van de band genaamd "These Four Walls" is op (15-06-09) uitgebracht via Fat Cat Records.
01) It’s Thunder and It’s Lightning
02) Ships With Holes Will Sink
03) Roll Up Your Sleeves
04) Conductor
05) A Half-Built House
06) This Is My House, This Is My Home < Mijn favoriet
07) Quiet Little Voices
08) Moving Clocks Run Slow
09) Short Bursts
10) Keeping Warm
11) An Almighty Thudhttp://wwpj.hyves.nl/[ Bericht 6% gewijzigd door Tiesemans op 31-07-2009 03:33:54 ]