In hoeverre is dit nou eigenlijk waar? Meer ervaringen hiermee? Gebeurt dit overal of enkel bij die net-niet bedrijven waar de wat minder intelligente afgestudeerden terecht komen?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 07:19 schreef Sabelhout het volgende:
Ik ben juist afgelopen jaar van een multinational (40.000 mensen wereldwijd) naar een BV overgestapt (zo'n 100 mensen in Nederland) omdat:
(...)
- je alleen carriere kan maken door jezelf bij het hoger management naar binnen te likken, niet op basis van kwaliteiten.
In vrijwel elk bedrijf van enige omvang komen dit soort praktijken voor. Likken naar boven en trappen naar beneden is vaak aan de orde van de dag in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:10 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
In hoeverre is dit nou eigenlijk waar? Meer ervaringen hiermee? Gebeurt dit overal of enkel bij die net-niet bedrijven waar de wat minder intelligente afgestudeerden terecht komen?
Maar wil je alleen ergens werken vanwege de naam of wil je een baan die je leuk vind en waar je met plezier naar toe gaat?quote:Enkel en alleen de rechtsvorm lijkt me overigens niet zo interessant, er zijn meer zaken die meespelen. Volgens mij zijn McKinsey en BCG beide een vof, en zo slecht lijken deze bedrijven me ook weer niet voor je carrière...
Maar je zal toch zeker ook een bult kwaliteit moeten tonen? Of is dat werkelijk een naieve gedachte.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In vrijwel elk bedrijf van enige omvang komen dit soort praktijken voor. Likken naar boven en trappen naar beneden is vaak aan de orde van de dag in het bedrijfsleven.
[..]
De baan lijkt me eerlijk waar verschrikkelijk leuk. Maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik, indien twee werkgevers een identieke baan aanbieden, ik voor de meest prestigieuze ga. Maar of dat nou zo raar is..quote:Maar wil je alleen ergens werken vanwege de naam of wil je een baan die je leuk vind en waar je met plezier naar toe gaat?
Tuurlijk spelen kwaliteiten ook mee, dat zal ik niet ontkennen. Maar vergis je niet in de politieke spelletjes die in bedrijven gespeeld worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:33 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Maar je zal toch zeker ook een bult kwaliteit moeten tonen? Of is dat werkelijk een naieve gedachte.
Dat zouden we allemaal doen denk ik. Het staat toch net iets leuker op je cv enzo. Maar ik zou ook zeker kijken naar de inhoud van de baan, de groeimogelijkheden etcquote:De baan lijkt me eerlijk waar verschrikkelijk leuk. Maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik, indien twee werkgevers een identieke baan aanbieden, ik voor de meest prestigieuze ga. Maar of dat nou zo raar is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |