abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:06:01 #1
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71470829
Er zijn een hoop verschillen tussen mannen en vrouwen, zowel fysiek als psychisch. Dit topic gaat niet over de verschillen zelf maar wel over hoe mannen tegen vrouwen aankijken.

Ik krijg de indruk dat vrouwen veelal tegen mannen opkijken, ze zoeken bescherming in een relatie want mannen worden geacht sterker te zijn dan de vrouwen. Daarop stoelde eigenlijk onze hele maatschappij (moeke blijft thuis voor de koters en de labrador, pappie gaat 40 uur werken en verdient de centjes), al is werkende moeders wel een grote stap in de (volgens mij) goede richting. Vrouwen zien zichzelf denk ik nog heel vaak als de ondersteuner van de man, hoewel ze dat zelf niet graag toegeven.

Ik krijg ook de indruk dat mannen nogal eens de neiging hebben om neer te kijken op vrouwen. Emotioneel gezeik, ongesteldheid, wispelturig, zwak en noem maar op.

Klopt het dat mannen inderdaad vrouwen als de zwakkere wezens zien? En zijn er ook punten waarop mannen toegeven dat vrouwen wel sterker zijn?

Resistance is futile
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 21:08:42 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71470934
Ik vind vrouwen zwak om het volgende.

Even generaliseren.

Ze willen dolgraag kinderen.
Zijn ze eenmaal zwanger dan zullen ze dat ook zo vaak mogelijk laten weten.
Komt de tijd nabij voor de bevalling beginnen ze te mekkeren dat ze zoveel moeten doorstaan voor dat kind er uit is enzo en dat een man geen benul heeft waar ze het over heeft.
Is het kind er eenmaal een jaar of 2 uit dan willen ze weer dolgraag een kind en begint het gehele gezeik weer van voor af aan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71470955
Klopt het dat mannen inderdaad vrouwen als de zwakkere wezens zien?
Ja

En zijn er ook punten waarop mannen toegeven dat vrouwen wel sterker zijn?
Koken,schoonmaken, kinderen verzorgen, afwassen, kleren strijken.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:10:16 #4
259412 Seven.of.Nine
pi_71470986
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:08 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind vrouwen zwak om het volgende.

Even generaliseren.

Komt de tijd nabij voor de bevalling beginnen ze te mekkeren dat ze zoveel moeten doorstaan voor dat kind er uit is enzo en dat een man geen benul heeft waar ze het over heeft.
Is het kind er eenmaal een jaar of 2 uit dan willen ze weer dolgraag een kind en begint het gehele gezeik weer van voor af aan.
Ja, maar nu begin je over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat zijn evolutionaire verschillen, wij zien de midlife-crisis ook met lede ogen aan.

Kijk je echt neer op vrouwen? Of is dat alleen wat betreft zwangerschap en kinderen krijgen?
Resistance is futile
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:10:23 #5
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_71470987
vrouwen zijn gewoon zwakker - laten we wel wezen
ze kunnen zoveeeeel dingen niet - alleen kinderen uitpoepen /
name it en een man kan het beter.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:11:00 #6
259412 Seven.of.Nine
pi_71471008
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:09 schreef DirkZz het volgende:
Klopt het dat mannen inderdaad vrouwen als de zwakkere wezens zien?
Ja
Waarom?
quote:
En zijn er ook punten waarop mannen toegeven dat vrouwen wel sterker zijn?
Koken,schoonmaken, kinderen verzorgen, afwassen, kleren strijken.
Ik ken mannen die hier beter in zijn dan de gemiddelde vrouw.
Resistance is futile
pi_71471012
Vooral mentaal kunnen vrouwen soms echt zulke mietjes zijn
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:11:49 #8
259412 Seven.of.Nine
pi_71471039
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:10 schreef zomaareennaam het volgende:
vrouwen zijn gewoon zwakker - laten we wel wezen
ze kunnen zoveeeeel dingen niet - alleen kinderen uitpoepen /
name it en een man kan het beter.
Vind je echt dat mannen in alles beter zijn, behalve het huishouden en gezinsrelaties?
Resistance is futile
pi_71471053
Waarom? Dat is nu eenmaal zo bepaald.
Als ik een leuke chick zie zal ik haar natuurlijk niet gaan vertellen dat ik op haar neer kijk.
Maar we weten allemaal dat de kerels superieur zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 juli 2009 @ 21:12:22 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71471063
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:10 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Ja, maar nu begin je over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat zijn evolutionaire verschillen, wij zien de midlife-crisis ook met lede ogen aan.

Kijk je echt neer op vrouwen? Of is dat alleen wat betreft zwangerschap en kinderen krijgen?
Ik kijk niet neer op vrouwen.
Op sommige dingen zijn ze minder dan mij en op andere dingen meer.
Maar dat hangt van de vrouw af die ik voor me heb staan op dat moment.

Dat van vrouwen en kinderen is zwaar overtrokken, maar wel iets wat ik mee krijg van anderen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71471071
Ligt eraan, in sommige aspecten wel. In professioneel opzicht zijn vrouwen vaak minder competent. Dat wil zeggen, er worden minder snel goede beslissingen genomen. Maar goed, ligt er maar net aan welk doel je wilt bereiken. Daarentegen zijn er taken die vrouwen beter uit kunnen voeren, manipulatie, kinderen verzorgen, etc.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:13:13 #12
259412 Seven.of.Nine
pi_71471087
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:12 schreef DirkZz het volgende:
Waarom? Dat is nu eenmaal zo bepaald.
Als ik een leuke chick zie zal ik haar natuurlijk niet gaan vertellen dat ik op haar neer kijk.
Maar we weten allemaal dat de kerels superieur zijn.
Het ligt er maar net aan wat je als superieur beschouwt.
Resistance is futile
pi_71471096
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:08 schreef Netsplitter het volgende:
En de man gaat daar maar als een mak lammetje in mee. .
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:14:02 #14
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_71471111
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Vind je echt dat mannen in alles beter zijn, behalve het huishouden en gezinsrelaties?
ja dat vindt ik echt!
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_71471124
Je moet het ook niet overdrijven he, ik zit niet te wachten op een vrouw die me neerlegt met armpje drukken en meer verstand heeft van (echte) sporten als mij. En kwa zeiken en wispelturigheid doe ik zelf meestal niet onder voor vrouwen, dus het valt wel mee hoor we kijken niet zo neer op vrouwen. Alleen af en toe op jonge dikke vrouwen met een pittig kapsel misschien
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:14:55 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_71471132
Vrouwen zijn sociaal, attent, zorgzaam... dat wel. Aan de andere kant vaak wat oppervlakkig, zeurderig, vol van zichzelf en tegelijk onzeker.

Tja, misschien ken ik alleen maar de verkeerde vrouwen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_71471142
Ik denk dat vrouwen niet zozeer tegen mannen opkijken en zich als zijn ondersteuner zien, maar dat het een vrouwenmanier van 'credits opbouwen' is. Dat ze denken, als ik dingen voor hem over heb heeft hij ook meer voor mij over. De rekening bijhouden zeg maar.

Terwijl mannen volgens mij niet zo vooruit denken sociaal gezien, maar meer bepaalde dingen gewoon verwachten omdat de vrouw hun vrouw is, of denken dat een vrouw die dingen doet omdat ze dat leuk vindt. Mijn schoonvader en mijn vriend geloven oprecht dat mijn schoonmoeder schoonmaken leuk vindt, bijvoorbeeld.Dat het haar hobby is en dat ze er van geniet. Terwijl zij het doet omdat ze vindt dat het haar taak is.

Ik denk wel dat mannen op fok over elkaar heenvallen om maar zo hard mogelijk te schreeuwen hoe ze wel niet op vrouwen neerkijken, maar dat dat meer met e-penissen dan met de realiteit te maken heeft. In het echt zijn die verschillen er ook wel, maar subtieler.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:15:33 #18
259412 Seven.of.Nine
pi_71471156
OK, dus het lijkt erop dat mannen vrouwen inderdaad superieur vinden in het huishouden en qua gezinsrelaties. Hoewel, de meeste posters hierboven zijn geen mensen aan wiens mening enige waarde gehecht moet worden.

Ik denk eigenlijk niet dat mannen zouden falen in het huishouden en kinderen opvoeden als ze het moeten doen/er de tijd voor willen nemen.
Resistance is futile
pi_71471175
Als ik de antwoorden lees, word ik daar niet bepaald vrolijk van.
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_71471211
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:16 schreef Appletree het volgende:
Als ik de antwoorden lees, word ik daar niet bepaald vrolijk van.
Dat zijn sowieso geen mannen waar je als vrouw een relatie mee wil, dus we hebben er geen last van lijkt me. Hooguit flipt er een op de 1000 uiteindelijk de pan uit en steekt een prostituee neer omdat alle vrouwen respectloze kankerhoeren zijn, ofzo.
pi_71471244
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat zijn sowieso geen mannen waar je als vrouw een relatie mee wil, dus we hebben er geen last van lijkt me. Hooguit flipt er een op de 1000 uiteindelijk de pan uit en steekt een prostituee neer omdat alle vrouwen respectloze kankerhoeren zijn, ofzo.
weet niet of je een vriend hebt, maar ik weet zeker dat diep van binnen alle kerels er zo over denken.
Ze zullen het alleen nooit irl toegeven, je wil toch wat te neuken hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:20:44 #23
259412 Seven.of.Nine
pi_71471295
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:15 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat vrouwen niet zozeer tegen mannen opkijken en zich als zijn ondersteuner zien, maar dat het een vrouwenmanier van 'credits opbouwen' is. Dat ze denken, als ik dingen voor hem over heb heeft hij ook meer voor mij over. De rekening bijhouden zeg maar.
Ik denk dat het merendeel van de vrouwen ook wel grootgebracht wordt met het idee dat het prettig is als er een man voor je zorgt, dat geeft zekerheid. Misschien is het voor sommige vrouwen ook wel de kwestie van denken dat ze het niet alleen kan. Bij gescheiden vrouwen wordt toch altijd gezegd dat het zo sterk is dat ze het redden enzo. Want in de praktijk is het nu eenmaal zo dat vrouwen meestal parttime werken en mannen meestal niet. Is dat echt omdat wij zelf onze kinderen op willen voeden uit moederliefde (of geen vertrouwen in de man) of komt dat omdat wij het idee hebben dat dit de meest veilige optie is?
quote:
Terwijl mannen volgens mij niet zo vooruit denken sociaal gezien, maar meer bepaalde dingen gewoon verwachten omdat de vrouw hun vrouw is, of denken dat een vrouw die dingen doet omdat ze dat leuk vindt. Mijn schoonvader en mijn vriend geloven oprecht dat mijn schoonmoeder schoonmaken leuk vindt, bijvoorbeeld.Dat het haar hobby is en dat ze er van geniet. Terwijl zij het doet omdat ze vindt dat het haar taak is.
Als mannen echt denken dat het een hobby is, dan zijn ze gewoon dom. Waarom zouden vrouwen het huishouden en opvoeden van kinderen in eerste instantie als hun 'taak' beschouwen?
quote:
Ik denk wel dat mannen op fok over elkaar heenvallen om maar zo hard mogelijk te schreeuwen hoe ze wel niet op vrouwen neerkijken, maar dat dat meer met e-penissen dan met de realiteit te maken heeft. In het echt zijn die verschillen er ook wel, maar subtieler.
Fok is een vergrootglas.
Resistance is futile
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:22:22 #24
259412 Seven.of.Nine
pi_71471341
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef DirkZz het volgende:

[..]

weet niet of je een vriend hebt, maar ik weet zeker dat diep van binnen alle kerels er zo over denken.
Ze zullen het alleen nooit irl toegeven, je wil toch wat te neuken hebben.
Dat denk ik ook. Mannen zien vrouwen simpelweg niet als hun gelijke.
Resistance is futile
pi_71471364
Maar je moet ook niet gaan denken dat ze vrouwen als hun persoonlijke slaafjes zien .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')