abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71468287
Deze vakantie heb ik flink wat weken gewerkt om mijn autorijbewijs te kunnen financieren. (Fuck trouwens alle mensen die het krijgen van pappa en mamma omdat ze zich altijd zo braaf gedragen hebben en dan mij dan aankijken dat ik het nog niet heb )

Maar aangezien ik verwacht dat ik de komende jaren praktisch nooit de auto zal gebruiken ben ik bang dat ik het autorijden weer half ga verleren. Er wordt me echter verteld dat het met het jaar lastiger is om dat papiertje binnen te halen, dus hoe ouder je wordt des te moeilijker je het leert zeg maar.

Dus heeft iemand ervaringen mee? Verleer je het autorijden nadat je het een lange tijd niet heb gedaan of wordt het een automatisme en valt dit wel mee?
Patat Friet
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:57:45 #2
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71468376
Net nadat je hem hebt gehaald moet je wel veel uren maken in de auto. Na een tijdje niet meer.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:02:58 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71468580
Kun je niet af en toe een auto huren?
Het is wel belangrijk dat je blijft rijden, vooral als je net je rijbewijs hebt gehaald. Het wordt alleen maar drukker op de weg, niet stiller.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:04:19 #4
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71468620
Dat is overigens omdat je eigen rijstijl uiteindelijk heel veel verschilt van de rijstijl die krijgt aangeleerd van je rij-instructeur.
pi_71468819
Ik denk dat je beter op je 23e rijlessen kan nemen en dan gelijk gaan rijden dan nu je papiertje gaan scoren "omdat het straks mss meer kost" en dan jaren niet rijden, om dan vervolgens de eerstvolgende keer een levensgevaarlijke idioot op de weg te zijn

Als je op je 35e gaat lessen zal je dat vast merken in je leercurve, maar die paar jaar maakt niet uit...
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:13:43 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71468990
Waarom zou je nu een rijbewijs willen halen, als je er voorlopig niets mee gaat doen?!
Qua ouder worden: ga uit van 1 extra les per jaar.
censuur :O
pi_71469165
Het rijden zelf, de handelingen, verleer je niet. Het deelnemen aan het verkeer wel. Ik had mijn rijbewijs 4 jaar toen ik een jaar naar het buitenland ging, waar het verkeer veel rustiger is (waar ik dus geen auto gereden heb, alleen als voetganger in het verkeer was). Ik had daarna erg veel moeite om weer met het drukke verkeer in de randstad om te gaan. En dat terwijl ik in die 4 jaar echt erg veel in de randstad gereden heb.

Mijn moeder heeft haar rijbewijs op haar 45e gehaald, maar is daarna nooit veel gaan rijden. Toen ze wel moest, omdat mijn vader ziek werd, was ze een gevaar op de weg, omdat ze het verkeer totaal niet kon inschatten. Na een paar opfrislessen ging dat overigens weer wel als een trein

Dus, als je niet van plan bent regelmatig te rijden, wacht dan liever een paar jaar. Zonde van je geld nu (t gaat immers ook van de houdbaarheid van je rijbewijs af)
pi_71469246
Kan je geen baantje als pizzabezorger nemen ofzo? Dan rij je toch en het kost je niks.
pi_71470626
Dat
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:18 schreef Pyttpytt het volgende:
Het rijden zelf, de handelingen, verleer je niet. Het deelnemen aan het verkeer wel. Ik had mijn rijbewijs 4 jaar toen ik een jaar naar het buitenland ging, waar het verkeer veel rustiger is (waar ik dus geen auto gereden heb, alleen als voetganger in het verkeer was). Ik had daarna erg veel moeite om weer met het drukke verkeer in de randstad om te gaan. En dat terwijl ik in die 4 jaar echt erg veel in de randstad gereden heb.

Mijn moeder heeft haar rijbewijs op haar 45e gehaald, maar is daarna nooit veel gaan rijden. Toen ze wel moest, omdat mijn vader ziek werd, was ze een gevaar op de weg, omdat ze het verkeer totaal niet kon inschatten. Na een paar opfrislessen ging dat overigens weer wel als een trein

Dus, als je niet van plan bent regelmatig te rijden, wacht dan liever een paar jaar. Zonde van je geld nu (t gaat immers ook van de houdbaarheid van je rijbewijs af)

Autorijden verleer je niet net als fietsen en zwemmen. Je hebt hoogstens een paar opfrissingslessen nodig.

En het gaat van de houdbaarheid van je rijbewijs af? Dat roze ding hoort toch altijd geldig te zijn en eens per tien jaar verlengd te worden .
pi_71470853
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:00 schreef zeemonster het volgende:

En het gaat van de houdbaarheid van je rijbewijs af? Dat roze ding hoort toch altijd geldig te zijn en eens per tien jaar verlengd te worden .
Daarmee bedoel ik dat het zonde is om je rijbewijs nu te halen, om het vervolgens 5 jaar te laten liggen. dan kan je het net zo goed daarna pas halen, dan kan je die 50 E nog even in je zak houden. Als je m pas na 5 jr gebruikt moet je m al na 5 jr vernieuwen, zeg maar. Ok ik lul raar maar tis iig zonde om 'm pas na een paar jaar te gebruiken
pi_71471112
Over vijf jaar is het per les weer vijf euro duurder geworden dus dan ben je nog veel meer kwijt , er is voor allebei wat te zeggen.
pi_71471194
Sommige mensen leren het nooit... dat weet ik wel zeker.
pi_71471255
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sommige mensen leren het nooit... dat weet ik wel zeker.
En je punt hiermee is...
pi_71471424
er zullen altijd situaties voordoen waarbij het handig is dat je auto mag rijden (en kunt rijden, ook al zal het ff weer wennen zijn). Bovendien geeft het meer kansen op de arbeidsmarkt (mocht je ontslagen worden/ontslag nemen).
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:30:23 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_71471620
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:06 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dat het zonde is om je rijbewijs nu te halen, om het vervolgens 5 jaar te laten liggen. dan kan je het net zo goed daarna pas halen, dan kan je die 50 E nog even in je zak houden. Als je m pas na 5 jr gebruikt moet je m al na 5 jr vernieuwen, zeg maar. Ok ik lul raar maar tis iig zonde om 'm pas na een paar jaar te gebruiken
Als je een rijbewijs hebt lijkt de kans me erg klein dat je hem helemaal niet gebruikt in 5 jaar.
pi_71471694
Haal je rijbewijs en leen af en toe een auto, eventueel met eigenaar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:35:42 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71471772
Over verleren: ik heb het afgelopen jaar bar weinig gereden (haal ik volgend jaar wel in)... In augustus heb ik 2200 km links gereden in Ierland, afgelopen december retour naar Brussel op 1 dag (ruim 600 km)... Hiervoor heb ik wel aardig wat rijervaring gehad, en daardoor verleer je het niet. In december probeerde ik alleen een keertje links te schakelen... Qua verkeersdeelname valt het ook mee, alleen extra hard concentreren.
censuur :O
pi_71471920
Ik heb iig het meeste geleerd vlak na het halen van mijn rijbewijs (vorig jaar februari).

Zeker met mijn bijbaan nu waarin ik de afgelopen 4 maanden 12000 kilometer heb gemaakt merk ik wel dat ik nu echt veel beter kan rijden dan toen ik hem net had.

De eerste 3 maanden nadat ik hem had gehaald heb ik letterlijk elke dag gereden.
Geen referral hier.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:44:51 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71472027
Direct halen, in de tijd dat je weinig rijdt gaan toch de jaren van je beginnersrijbewijs voorbij.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_71472047
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:19 schreef zeemonster het volgende:

[..]

En je punt hiermee is...
Dat het zinloos is om je ramen met modderwater te zemen.
pi_71472306
Helemaal verleren doe je het heus niet, je zult hoogstens even weer moeten wennen aan een auto, maar dat gaat snel genoeg...
٩๏̯͡๏)۶
pi_71473092
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat het zinloos is om je ramen met modderwater te zemen.
Wow , dus daarom zie ik al die jaren maar niets...
pi_71473346
Het hangt er ook vanaf waar je gaat rijden, alleen in een klein dorpje gaan rijden heeft weinig nut als je het niet wilt verleren, het rijden zelf verleer je namelijk niet, vooral de complexe situaties worden lastiger.
Ik heb nu 3 jaar lang mijn rijbewijs en alitjd in een klein dorpje rond gereden, veel snelweg ook, maar eigenlijk maar zelden in de stad.
Snelwegrijden en doorgaande wegen ging me dan ook altijd perfect af, in steden had ik echter wat meer moeite.
Sindskort woon ik midden in een grote stad en ik merk dat ik pas de laatste maand heb geleerd om daar te rijden, daarvoor gaat het wel maar je zit toch anders achter het stuur als wanneer je het regelmatig doet zoals nu.
pi_71477297
Vriend van mij heeft precies hetzelfde, heeft nu na dik anderhalf jaar niet meer auto gereden en durft nu niet meer
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:19:14 #25
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71477456
Ik heb dik 2 jaar niet meer gereden, gaat prima. Ik ken alleen de voorrangsregels niet meer. Verder ben ik volwassen nu en rij ik niet meer minstens 20 km te hard, dat wil ook wel helpen.
Resistance is futile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')