abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71467217
Aangezien we naar de italiaanse kusten vertrekken binnenkort voor een welverdiende vakantie, komen de zwembroeken en dergelijke weer uit de kast. Van een vorige vakantie weet ik nog dat badmutsen oid verplicht zijn in zwembaden. Maar aangezien er mannelijk schoon meegaat op deze vakantie vroeg ik mij ook af of zwemshorts verboden zijn daar? In frankrijk zie ik op google wel het e.e.a. over een dergelijk verbod maar over Italie zie ik niet staan.

Voor de duidelijkheid, het gaat om zwembaden in omgeving Napels/Rome, ik neem aan dat aan stranden een dergelijk verbod sowieso niet geldt.
pi_71467409
Verschilt per zwembad.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:31:47 #3
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_71467478
Waarom zou dat verboden zijn?
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:33:21 #4
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_71467531
Je moet geloof ik wel een badmuts op.
pi_71467593
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:25 schreef JJH het volgende:
In STA?
Meer iets voor TRV denk ik
Dat is een goeie! ik zat me al af te vragen waar ik het moest neerzetten.

Maar dat verschilt dus per zwembad? Wel lastig zeg.
  Redactie Frontpage donderdag 30 juli 2009 @ 19:38:31 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_71467699
Het verschilt inderdaad per zwembad. De ANWB reis of evt. campinggids beschrijft nauwkeurig welk zwembad (publiek of camping) ze verbied.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_71467920
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Sanderrrr het volgende:
Het idee is dat je met die dingen ook gewoon de rest van de dag rond loopt en het dus niet hygienisch zou zijn. Daar hebben ze opzich een punt, ik loop tijdens de vakantie inderdaad vaak de hele dag in die dingen rond, echter verwacht ik niet echt dat een zwembad super hygienisch is.
pi_71467937
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Sanderrrr het volgende:
Omdat sommige mannen een week of langer met die short rondlopen en er dan gezellig in gaan zwemmen, het is dus een hygiene kwestie. In Frankrijk moeten mannen ook een echte zwembroek aan om die reden en dat vind ik eerlijk gezegd heel prettig als je weet hoe de Fransen met persoonlijke hygiene omgaan. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:05:38 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71468669
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:45 schreef Misstique het volgende:

[..]

Omdat sommige mannen een week of langer met die short rondlopen en er dan gezellig in gaan zwemmen, het is dus een hygiene kwestie. In Frankrijk moeten mannen ook een echte zwembroek aan om die reden en dat vind ik eerlijk gezegd heel prettig als je weet hoe de Fransen met persoonlijke hygiene omgaan. .
Dat is een reden. Niet dé reden.

De reden voor het verbod op shorts heeft te maken met de wasmiddelen die achter blijven in de stof.
pi_71468700
Shortverbod? Kickje richting AEX?
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:11:04 #11
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71468898
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is een reden. Niet dé reden.

De reden voor het verbod op shorts heeft te maken met de wasmiddelen die achter blijven in de stof.
anyway...
er zijn inderdaad zwembaden in Italië waar ze er streng op letten dat je niet met lange shorts en met badmuts op in het water bent.
maar op veel nederlands-italiaanse campings maakt het niks uit, en mag je bij wijze van spreken met je burka het bad in duiken
kortom: ik zou even bij je camping/zwembad informeren
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_71877300
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:45 schreef Misstique het volgende:

[..]

maar sommigen moeten ze sowieso niet in het zwembad toelaten als je ziet hoeveel rughaar die gasten daar hebben
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:47:27 #13
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_71910411
Hoeft niet. Maar het is wel bizar, ik was dit jaar weer op kamp in Italië. En ik heb echt nog nooit met een badmuts dingetje gezwommen, terwijl je iedereen daar mee ziet zwemmen weetje maar goed, we gingen dus zwemmen, en nouja ik werd er gewoon ingeduwd met kleding en alles, zonder badmuts, en mocht er gewoon inblijven. dag erna, gingen we weer zwemmen, had ik m'n bikini aan, moest ik meteen het zwembad uit, wtf !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')