abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71460306
Is dit een slechte zet (qua CV-building) of maakt het helemaal niet uit? Ik heb het hier dan over bijbanen met een redelijk niveau en verantwoordelijkheid, heb nu al enige tijd een goede bijbaan in de IT sector, echter studeer ik in een totaal andere richting (Economie). Pluspunten van mijn bijbaan is de flexibleheid (tijden) en het is best wel interessant werk.

Moet ik hier in blijven 'hangen' of naar iets anders op zoek gaan wat gerelateerd is aan mijn studie?
pi_71460355
alle werkervaring is goed voor je CV maakt niet uit wat het is
No Guts, No Glory
pi_71460370
Maakt het uit als bijbaan? Kijk, als het nou een fulltime baan is...

ik heb 3 bijbaantjes die alle 3 geen moer met m'n studie te maken hebben. Ze zijn gewoon ontzettend leuk en verdienen ook nog wel wat.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:22:02 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71460431
Studiegerelateerde bijbaan: goed op je cv
Niet-gerelateerde bijbaan: eventueel goed als werkervaring op je cv, anders weglaten
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:25:55 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71460542
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:22 schreef TNA het volgende:
Niet-gerelateerde bijbaan: eventueel goed als werkervaring op je cv, anders weglaten
Wat hij zegt!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:26:23 #6
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_71460556
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:22 schreef TNA het volgende:
Banen moet je nooit weglaten op je CV, zoveel mogelijk erin zetten juist om aan te tonen dat je flexibel bent en goed uit de voeten kan bij zaken waar je niet voor opgeleid bent en daarnaast om meer over jezelf duidelijk te maken, want daar draait het om bij een sollicitatie, een zo compleet mogelijk beeld over jezelf geven.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_71460601
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:19 schreef kirsten. het volgende:
Maakt het uit als bijbaan? Kijk, als het nou een fulltime baan is...

ik heb 3 bijbaantjes die alle 3 geen moer met m'n studie te maken hebben. Ze zijn gewoon ontzettend leuk en verdienen ook nog wel wat.
Het vreemde is dat ik de enige persoon op kantoor ben die niet in de ICT studeert (of heeft gestudeerd). Vond het al opmerkelijk dat ik er was aangenomen, anderhalf jaar geleden, is dat trouwens niet 'te lang' voor een bijbaan of juist niet?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:28:50 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71460623
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:26 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Banen moet je nooit weglaten op je CV, zoveel mogelijk erin zetten juist om aan te tonen dat je flexibel bent en goed uit de voeten kan bij zaken waar je niet voor opgeleid bent en daarnaast om meer over jezelf duidelijk te maken, want daar draait het om bij een sollicitatie, een zo compleet mogelijk beeld over jezelf geven.
Je kunt op een gegeven moment wel weglaten dat je als 14-jarige in de zomer drie weken tuinman, verhuizer en krantenbezorger bent geweest.
pi_71460774
quote:

[..]

Bepaalde banen weglaten bij een sollicitatie is soms wel handig om het overzicht te behouden, of om te voorkomen dat ze erachter komen dat je al 12 keer bent ontslagen
pi_71460845
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:28 schreef TNA het volgende:

[..]

Je kunt op een gegeven moment wel weglaten dat je als 14-jarige in de zomer drie weken tuinman, verhuizer en krantenbezorger bent geweest.
Dat soort bijbanen zet ik nu al niet meer op mijn CV (heb ze bijna allemaal wel gedaan).

Maar ik heb het over de wat 'serieuzere' bijbanen waar je bepaalde vaardigheden voor nodig hebt.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:26:50 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71463991
quote:

[..]

Niet mee eens.

Voor een eerste baantje - als je nog totaal geen professionele CV-vulling hebt - kan je misschien het tomaatplukken in de kas nog vermelden. Als ik iemand van 18 of 20 interview accepteer en verwacht ik de knulligheid wel. Dat hoort bij de leeftijd en ook functieniveau.

Maar als je een jaar of 25 bent, afgestudeerd bent en naar een serieuze functie solliciteert sta je in mijn ogen een beetje voor lul als je oppasbaantjes, tomaten plukken, krantenwijkjes etc. er nog op hebt staan. Dan zie ik liever wat meer aandacht besteed aan relevante hobby's en interesses.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71484683
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:26 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Voor een eerste baantje - als je nog totaal geen professionele CV-vulling hebt - kan je misschien het tomaatplukken in de kas nog vermelden. Als ik iemand van 18 of 20 interview accepteer en verwacht ik de knulligheid wel. Dat hoort bij de leeftijd en ook functieniveau.

Maar als je een jaar of 25 bent, afgestudeerd bent en naar een serieuze functie solliciteert sta je in mijn ogen een beetje voor lul als je oppasbaantjes, tomaten plukken, krantenwijkjes etc. er nog op hebt staan. Dan zie ik liever wat meer aandacht besteed aan relevante hobby's en interesses.
Mwa hangt er vanaf. Sommige bedrijven hebben een bepaalde cultuur waar niet iedereen goed mee kan omgaan. Bijvoorbeeld een ziekenhuis cultuur, als je voor de functie binnen een ondersteundende diensten heb je ook de keus om bij een bank uit te voeren. Maar om aan te tonen dat je al in aanraking bent geweest met de ziekenhuis cultuur, is het vermelden van een bijbaantje in spoelkeuken of bedrijfs hygiëne wel relevant. Niet zo zeer omdat je in de spoelkeuken heb gestaan, maar wel omdat je ervaren hebt wat de ziekenhuis cultuur is....

Maar aan de duur van bijbaantjes kan je ook een hoop aflezen. Zolang jij zelf maar als je uitgenodigd word op gesprek waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt..
I'm not the man you think I am!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:45:18 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71485338
Ik heb tijdens mijn studie ook bij een callcenter gewerkt, postbode geweest en in kassen gewerkt. Totaal niet relevant voor mijn studie, maar het verdiende wel lekker en dat was toen belangrijker. Ik vermeld die zaken inmiddels niet meer op mijn cv overigens.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71485618
Een beetje leidinggevende ziet ook wel dat sommige baantjes gewoon voor de primaire levensbehoefte waren en andere zaken in de cv wat hoger in de theorie van maslow staan
I'm not the man you think I am!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')