Wat hij zegt!quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:22 schreef TNA het volgende:
Studiegerelateerde bijbaan: goed op je cv
Niet-gerelateerde bijbaan: eventueel goed als werkervaring op je cv, anders weglaten
Banen moet je nooit weglaten op je CV, zoveel mogelijk erin zetten juist om aan te tonen dat je flexibel bent en goed uit de voeten kan bij zaken waar je niet voor opgeleid bent en daarnaast om meer over jezelf duidelijk te maken, want daar draait het om bij een sollicitatie, een zo compleet mogelijk beeld over jezelf geven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:22 schreef TNA het volgende:
Studiegerelateerde bijbaan: goed op je cv
Niet-gerelateerde bijbaan: eventueel goed als werkervaring op je cv, anders weglaten
Het vreemde is dat ik de enige persoon op kantoor ben die niet in de ICT studeert (of heeft gestudeerd). Vond het al opmerkelijk dat ik er was aangenomen, anderhalf jaar geleden, is dat trouwens niet 'te lang' voor een bijbaan of juist niet?quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:19 schreef kirsten. het volgende:
Maakt het uit als bijbaan? Kijk, als het nou een fulltime baan is...
ik heb 3 bijbaantjes die alle 3 geen moer met m'n studie te maken hebben. Ze zijn gewoon ontzettend leuk en verdienen ook nog wel wat.
Je kunt op een gegeven moment wel weglaten dat je als 14-jarige in de zomer drie weken tuinman, verhuizer en krantenbezorger bent geweest.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:26 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Banen moet je nooit weglaten op je CV, zoveel mogelijk erin zetten juist om aan te tonen dat je flexibel bent en goed uit de voeten kan bij zaken waar je niet voor opgeleid bent en daarnaast om meer over jezelf duidelijk te maken, want daar draait het om bij een sollicitatie, een zo compleet mogelijk beeld over jezelf geven.
Bepaalde banen weglaten bij een sollicitatie is soms wel handig om het overzicht te behouden, of om te voorkomen dat ze erachter komen dat je al 12 keer bent ontslagenquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:26 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Banen moet je nooit weglaten op je CV, zoveel mogelijk erin zetten juist om aan te tonen dat je flexibel bent en goed uit de voeten kan bij zaken waar je niet voor opgeleid bent en daarnaast om meer over jezelf duidelijk te maken, want daar draait het om bij een sollicitatie, een zo compleet mogelijk beeld over jezelf geven.
Dat soort bijbanen zet ik nu al niet meer op mijn CV (heb ze bijna allemaal wel gedaan).quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:28 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt op een gegeven moment wel weglaten dat je als 14-jarige in de zomer drie weken tuinman, verhuizer en krantenbezorger bent geweest.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:26 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Mwa hangt er vanaf. Sommige bedrijven hebben een bepaalde cultuur waar niet iedereen goed mee kan omgaan. Bijvoorbeeld een ziekenhuis cultuur, als je voor de functie binnen een ondersteundende diensten heb je ook de keus om bij een bank uit te voeren. Maar om aan te tonen dat je al in aanraking bent geweest met de ziekenhuis cultuur, is het vermelden van een bijbaantje in spoelkeuken of bedrijfs hygiëne wel relevant. Niet zo zeer omdat je in de spoelkeuken heb gestaan, maar wel omdat je ervaren hebt wat de ziekenhuis cultuur is....quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:26 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Voor een eerste baantje - als je nog totaal geen professionele CV-vulling hebt - kan je misschien het tomaatplukken in de kas nog vermelden. Als ik iemand van 18 of 20 interview accepteer en verwacht ik de knulligheid wel. Dat hoort bij de leeftijd en ook functieniveau.
Maar als je een jaar of 25 bent, afgestudeerd bent en naar een serieuze functie solliciteert sta je in mijn ogen een beetje voor lul als je oppasbaantjes, tomaten plukken, krantenwijkjes etc. er nog op hebt staan. Dan zie ik liever wat meer aandacht besteed aan relevante hobby's en interesses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |