abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71442101
Enige tijd geleden was er een schilderijenroof in het nieuws. Ze lieten toen ook een schilderij zien waar ik nu al erg lang naar op zoek ben. Ik zal het proberen te omschrijven:

Het is een setting in de woestijn (sahara?)

Op de voorgrond zie je 2 mensen naast elkaar in sluiers, je ziet alleen de rugkant, ze kijken uit over een meer. In de achtergrond zijn er 2 bergen (oid). Als je het hele totaalplaatje goed bekeek, zag je er een duidelijk (lachend?) gezicht erin, waarbij de bergen (?) de ogen waren en de sluiers zijn/haar mond.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

woensdag 29 juli 2009 @ 22:44:16 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71443577
de schilderij, en dat in TTK?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71444065
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:44 schreef Rosbief het volgende:
de schilderij, en dat in TTK?

Verdomd! Modje, kan je de TT ff veranderen?
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 23:05:30 #4
42184 crew  DaMart
pi_71444327
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:57 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Verdomd! Modje, kan je de TT ff veranderen?
Dat kan .
pi_71444461
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:05 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat kan .

Wees ook nog eens een ttk mod en help me met mijn zoektocht!
pi_71458395
Ik denk aan Dali..
+Viva La Art+
www.jeroensteen.nl
pi_71458806
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:19 schreef GMAC06 het volgende:
Ik denk aan Dali..
Daar dacht ik ook aan. Ze zeiden het ook op het nieuws, maar ik heb me helemaal suf gegoogled, online-posterwinkels en de winkels hier in de buurt afgestruind, maar ik kan het schilderij nergens vinden.
pi_71459112
Tja ik heb zelf een grote foto collectie van allemaal schilderijen eens gedownload en verzameld. (Hamgrey's Art Collection) Maar misschien kan je hem hier tussen vinden http://thepiratebay.org/t(...)lvador_Dali_(GMAC06) of eens kijken op www.virtualdali.com
+Viva La Art+
www.jeroensteen.nl
pi_71459712
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef GMAC06 het volgende:
Tja ik heb zelf een grote foto collectie van allemaal schilderijen eens gedownload en verzameld. (Hamgrey's Art Collection) Maar misschien kan je hem hier tussen vinden http://thepiratebay.org/t(...)lvador_Dali_(GMAC06) of eens kijken op www.virtualdali.com
thnx! eerst ff in de piraten schilderij'en koekeloeren!
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:29:41 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71460645
Heb je geprobeerd een paar van die woorden uit je OP in Google te gooien? Misschien komt hij dan ook wel langs.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71461126
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:29 schreef De_Hertog het volgende:
Heb je geprobeerd een paar van die woorden uit je OP in Google te gooien? Misschien komt hij dan ook wel langs.
De simpelste weg is meestal de beste. ik heb gezocht op ''dali gestolen'' via google en kwam uit op deze site: klik!

Daar staat dat het Dali doek ''Adolescence'' heet.

Deze dus:

Nu kan ik op zoek gaan naar een winkel die de print kan leveren.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:50:06 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71461239
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:45 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Nu kan ik op zoek gaan naar een winkel die de print kan leveren.
Of een heler..

Wel mooi gedaan inderdaad, overigens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71461472
Het is inderdaad erg mooi gedaan. Alleen twijfel ik nou de echtheid van de naam die de verschillende nieuwsbronnen het schilderij geven. Als ik namelijk google naar: Adolescence Dali , dan kom ik alleen maar de nieuwsberichten tegen.

Echter heb ik ook een dali shop gevonden: Hier!

Maar als ik daar zoek naar de naam Adolescence, dan krijg een totaal ander schilderij tegen.

iemand misschien een verhelderend idee?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:01:14 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71461508
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:59 schreef blessed19 het volgende:

iemand misschien een verhelderend idee?

Dali was Spaans: Adolescencia
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:06:14 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71461623
Oh wacht, ik las je post niet goed. Volgens mij hebben ze hem gewoon niet daar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71461746
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:01 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dali was Spaans: Adolescencia
Ik twijfel nog steeds erg of het hierboven afgebeelde kunstwerk werkelijk zo heet. want zowel in het engels als in het spaans is het een bepaald woord, maar ook geen site die het gezochte kunstwerk aanbied.
quote:
ado·les·cen·tie de; v leeftijd van ca. 16 - ca. 20 jaar
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:25:18 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71462074
Volgens mij zie ik waar het probleem vandaan komt.. Er is een ander schilderij waar Adolescence in voor komt, als een van de Three Faces. Volgens onder andere deze discussie is het de juiste naam, en volgens deze blog is het een redelijk onbekend stuk, geschilderd op de cover van een magazine, en moet het gezicht van Betty Stockfeld zijn. Maar als je daar op zoekt kom je een ander schilderij tegen:

En Pour Vous is inderdaad de naam van het magazine dat werd aangehaald.. Zou dat betekenen dat ze twee dingen door elkaar gehaald hebben bij het Scheringa Museum? Want als ik het goed zie is dat verder de enige bron die het schilderij zo noemt...

Maar misschien kun je op deze site meer vinden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71462249
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:25 schreef De_Hertog het volgende:
Volgens mij zie ik waar het probleem vandaan komt.. Er is een ander schilderij waar Adolescence in voor komt, als een van de Three Faces. Volgens onder andere deze discussie is het de juiste naam, en volgens deze blog is het een redelijk onbekend stuk, geschilderd op de cover van een magazine, en moet het gezicht van Betty Stockfeld zijn. Maar als je daar op zoekt kom je een ander schilderij tegen:

[ afbeelding ]

En Pour Vous is inderdaad de naam van het magazine dat werd aangehaald.. Zou dat betekenen dat ze twee dingen door elkaar gehaald hebben bij het Scheringa Museum? Want als ik het goed zie is dat verder de enige bron die het schilderij zo noemt...

Maar misschien kun je op deze site meer vinden?
ik vind het allemaal heel erg vreemd, want op de site die jij noemde zie je helemaal bovenin en helemaal onderin toch redelijk hetzelfde kunstwerk.

Mysterious Mouth Appearing in the Back of My Nurse, 1941
- gouache on paper -
- 44.7 x 30.3 cm -
- private collection -

Zo zou hij dan officieel moeten heten, bedankt voor je info! Ik ga er verder mee google´en.

EDIT:

Zoek de 7 verschillen!
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:33:19 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71462280
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Zo zou hij dan officieel moeten heten, bedankt voor je info! Ik ga er verder mee google´en.
Ja, maar van die kom ik alleen zwart-wit versies tegen, die bovendien minder 'ruimte' hebben:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71462504
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, maar van die kom ik alleen zwart-wit versies tegen, die bovendien minder 'ruimte' hebben:
[ afbeelding ]
Niet alleen dat! het kindje in de schaduw is bij de z/w variant een meisje en de z/w variant is veel gedetailleerder.

het zou toch niet zo zijn dat de gekleurde versie een slechte kopie is?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:42:41 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71462547
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:41 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Niet alleen dat! het kindje in de schaduw is bij de z/w variant een meisje en de z/w variant is veel gedetailleerder.

het zou toch niet zo zijn dat de gekleurde versie een slechte kopie is?
Begon ik me ook af te vragen ja.. Of een studie, of een onvoltooide versie, want de hele ondergrond lijkt niet afgemaakt te zijn.

In ieder geval lijkt Dali het idee vaker gebruikt te hebben, maar dit specifieke schilderij is niet te vinden..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71462632
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Begon ik me ook af te vragen ja.. Of een studie, of een onvoltooide versie, want de hele ondergrond lijkt niet afgemaakt te zijn.

In ieder geval lijkt Dali het idee vaker gebruikt te hebben, maar dit specifieke schilderij is niet te vinden..
zal ik het museum eens bellen en vertellen dat ze misschien een ''vals'' doek hadden?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:50:27 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71462757
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:45 schreef blessed19 het volgende:

[..]

zal ik het museum eens bellen en vertellen dat ze misschien een ''vals'' doek hadden?
Misschien hebben ze het wel express 'gestolen'

--> BNW
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71463109
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het wel express 'gestolen'

--> BNW
Dat zou erg goed kunnen! Dat ze erachter kwamen dat hij nep was (hij is alleen maar in Dali's privecollectie geweest) en via een diefstal toch het geld kunnen opstrijken.

De hufters!

Maargoed, ik heb hieronder een reclame gezien om een foto op linnen te zetten. Nu heb ik hun een mail gestuurd met zowel de kleurenversie als de zwart/wit versie. Heb hun dit verstuurd:
quote:
Goedendag,

Ik ben de laatste tijd op zoek geweest naar een poster van het bijgeleverde kunstwerk van Dali. Ik kan hem helaas nergens vinden, zelfs google kan er niks van maken. Wat blijkt nou, het was alleen maar in dali's privecollectie geweest.

De zwart wit versie is de officiele versie ervan, duidelijk is dat de gekleurde versie een kopie/opdracht is van het orgineel. Is er een mogelijkheid dat 1 van beide op een doek gezet kan worden, en zo ja, wat zal de maximale grootte zijn om geen kwaliteitsverlies te laten optreden?

Ik hoor graag van u,

Vriendelijke groet,
Nu maar afwachten hoe ze zullen reageren, want de kleurenversie is overduidelijk niet een officiele versie.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaMart op 04-11-2009 12:31:11 ]
pi_71486579
Ok, bericht gekregen van hetlinnen bedrijf.

Zolang het voor eigen gebruik is, is het geen enkel probleem om hun een digitale kopie te versturen en dan hun dat gebruiken om op linnen te spuiten en weer op te sturen.

Echter, beide bestanden zijn te klein bevonden om wat mee te kunnen doen. dus ik ga gewoon op zoek naar een mogelijke grotere versie ervan! (min 250 kb zeggen ze).

Weer een stap verder!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')