abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:53:09 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_71417918
Wie van jullie heeft onlangs nog gewisseld van energie-leverancier? Is het handig om nu voor vast of variabel te kiezen, of is daar niets van te zeggen? Het meeste wat ik erover lees is dat je niet goed bezig bent als je voor een meer-jaren-vast contract kiest, maar then again: als je overstapt neemt je nieuwe maatschappij toch meestal de overstap-kosten op zich? Dus: so what?

Waar moet ik rekening mee houden met overstappen? (even los van de slechte ervaringen bij sommige maatschappijen, ik zit nu bij Energie:Direct, daar heb ik geen problemen mee, maar hoor je net zoveel gezeik mee als Oxxio, waar ik naartoe wil moven...)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:49:51 #2
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71418484
Kiezen voor vast of variabel is eigenlijk dezelfde gok als dat je doet met beleggen. Je kan er uiteindelijk goedkoper mee uit zijn, maar ook veel meer betalen dan anderen. De prijs is uiteindelijk gekoppeld aan de olieprijs. Verwacht je dat die de komende tijd flink omhoog zal gaan (bijvoorbeeld oorlogsdreiging Iran), dan is een vaste prijs wel zo prettig. Toch heb ik ook al verhalen gehoord van energiebedrijven die de prijs toch gingen verhogen, ondanks dat de prijs vastgezet was.

Staar je trouwens niet blind op die tarieven, het grootste deel van de kosten komt nog steeds uit de transportkosten. Die kunnen in ieder geval verhoogd worden, zonder dat het contractbreuk zou betekenen. Ook de energiebelasting kan, als je veel verbruikt, een grote kostenpost worden. Ook die belasting staat niet vast.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_71418905
Ik heb gekeken naar de prijs. Voor mij was RWE voor 1 jaar met een vaste prijs het gunstigst. Die heb ik dus genomen. Maar zoals ikbenik ook al zei: het is en blijft een gok.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71419116
Ik kijk regelmatig op van die vergelijkingsites en daar komt steevast uit dat Oxxio en Energie:Direct bijna 400 euro op jaarbasis goedkoper is dan mijn huidige leverancier Essent. Ik weet dat het actietarieven zijn die maar 1 jaar geldig zijn. Daarna zal ik waarschijnlijk hogere tarieven moeten betalen. Daarnaast vergelijk ik regelmatig de tarieven op de diverse sites van de energieleveranciers. Daar komt vaak uit dat Essent toch één van de goedkopere is.

Veranderen van energiemaatschappij vind ik nog altijd wat eng, omdat je vaak van die verhalen hoort dat het niet goed gaat of dat je maandenlang met foute voorschotten zit e.d. Daarom blijf ik voorlopig maar lekker bij mijn huidige leverancier Essent. Dan betaal ik maar iets meer, maar het wel de zekerheid dat alles goed gaat.
  Forum Admin woensdag 29 juli 2009 @ 09:46:04 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_71419480
Energiemaatschappijen willen graag winst maken. Al is het alleen maar om het topsalaris van de baas te kunnen betalen. Het feit dat ze een "vast" tarief aanbieden doen ze niet om jou als consument te plezieren maar voor hun eigen gewin....
pi_71419535
Ik heb Windstroom, dus ik hoop dat het hard gaat waaien dit jaar !
pi_71419920
Het ligt er ook aan hoeveel je verbruikt. Zoals hierboven ook al gezegd, gaan waarschijnlijk de meeste kosten zitten in het transport en de energiebelasting. En die prijzen kun je toch niet laten vastzetten.

Stel dat je door vast te kiezen 30% minder zou kunnen betalen dan met variabel tarief, dan zou dat in ons huishouden maarliefst 25 euro per jaar schelen

En voor dat geld ga ik het risico niet nemen dat volgend jaar het variabele tarief ineens voordeliger blijkt te zijn.

TOEVOEGING:

Daarnaast zijn bedrijven geen liefdadigheidsinstellingen. Ik denk altijd: als zij zo graag proberen om mij een 'vast' contract aan te bieden, dan zal dat wel betekenen dat zij op die manier de meeste winst maken. En dus is dat voor mij niet voordeliger. Hoe liever bedrijven een product kwijt (lijken te) willen, hoe minder ik er geinteresseerd ben...
Theories come and theories go. The frog remains
pi_71420075
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')