abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71416467
Ik heb een gratis Postbankmobiel (Samsung nogwat) en bel prepaid via Telfort. Die lijkt nu ik in het buitenland zit compleet geblokkeerd te zijn: mensen die proberen te bellen krijgen een voicemail-achtig iets en smsjes komen niet aan. Als ik zelf iets probeer krijg ik een foutmelding of iets als 'geen netwerk'.

Iemand enig idee? Een paar jaar terug was ik op vakantie met iemand die hetzelfde had en dat is toen door iemand verholpen en bleek heel simpel te zijn. Misschien is dit dus ook wel heel simpel te verhelpen?
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:42:29 #2
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_71416494
Geen idee. Woon zelf in het buitenland en kan met me nederlandse prepaid simkaart gewoon smsjes en telefoontjes ontvangen.
pi_71416531
Bij die ander bleek dat er gewoon een of andere code ingevoerd moest worden meen ik me te herinneren. Maar het boekje met alle info ligt uiteraard thuis, aan de andere kant van de oceaan
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:47:54 #4
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_71416573
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:44 schreef ShadyLane het volgende:
Bij die ander bleek dat er gewoon een of andere code ingevoerd moest worden meen ik me te herinneren. Maar het boekje met alle info ligt uiteraard thuis, aan de andere kant van de oceaan
haha lastig, kan je hierbij helaas niet verder helpen.

Succes ermee!!
pi_71416590
Google gewoon eens.

"Bel 1244 met uw nieuwe simkaart. Uw simkaart is dan direct geactiveerd."

Of, was je zover al?
pi_71416602
ik vind dit net op een site voor je:

Hoe kan ik met Telfort prepaid bellen vanuit het buitenland?

In de meeste (vakantie)landen kunt u direct bellen met uw Prepay:
* Toets 00 of + gevolgd door de landcode (Nederland = 31)
* Netnummer zonder 0
* Abonneenummer
* OK

Vanuit een aantal landen kunt u alleen bellen met de code *123*:
* Toets *123*
* Toets + gevolgd landcode
* Netnummer zonder 0
* Abonneenummer
* #
* En vervolgens OK
* U wordt teruggebeld. Zodra u opneemt gaat de telefoon over bij degene die u wilt bellen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_71417086
Ja halloooo, Telfort, wat verwacht je nu zelf...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71417763
Aan de andere kant van de oceaan (VS, Mexico etc) hebben ze een andere GSM frequentie, dus als je een gewone Europese dualband 900/1800Mhz telefoon hebt, dan zal die niet werken

En sommige prepaid telefoons moet je inderdaad activeren voor gebruik in het buitenland en moeilijke codes voor ieder telefoonnummer intoetsen, maar dat staat in de handleiding.
pi_71418379
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb een gratis Postbankmobiel (Samsung nogwat) en bel prepaid via Telfort. Die lijkt nu ik in het buitenland zit compleet geblokkeerd te zijn: mensen die proberen te bellen krijgen een voicemail-achtig iets en smsjes komen niet aan. Als ik zelf iets probeer krijg ik een foutmelding of iets als 'geen netwerk'.

Iemand enig idee? Een paar jaar terug was ik op vakantie met iemand die hetzelfde had en dat is toen door iemand verholpen en bleek heel simpel te zijn. Misschien is dit dus ook wel heel simpel te verhelpen?
Misschien wel handig om te vertellen in welk "Buitenland" je zit
So we just called him Fred too
pi_71418423
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:19 schreef DutchTrain het volgende:
En sommige prepaid telefoons moet je inderdaad activeren voor gebruik in het buitenland en moeilijke codes voor ieder telefoonnummer intoetsen, maar dat staat in de handleiding.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:44 schreef ShadyLane het volgende:
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 juli 2009 @ 08:47:17 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71418449
Hoe dom kan je zijn.
Koopt een goedkope telefoon met een goedkope prepaid meuk en gaat daarna naar het buitenland zonder eerst de handleiding te lezen???
Dan vraag je er ook wel een beetje om.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71445532
Jajaja, domdomdom, that's me In Duitsland werkte het vorige maand in elk geval allemaal nog prima, maar in de USA blijkbaar niet. Is ook geen enorm probleem, maar op zich handig om af en toe te kunnen bellen/smsen. Ik ga het overleven. Dank voor de tips, die Telfort info had ik ook al gevonden maar niets van die dingen helpt, dus ik denk dat het inderdaad met de andere frequentie te maken heeft en dat ik m'n mobiel de komende tijd maar gewoon enkel als wekker moet gebruiken
Thanks anyway, hij mag dicht!
pi_71451630
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:41 schreef ShadyLane het volgende:
Jajaja, domdomdom, that's me In Duitsland werkte het vorige maand in elk geval allemaal nog prima, maar in de USA blijkbaar niet. [...]dus ik denk dat het inderdaad met de andere frequentie te maken heeft [...]
Dat weet ik wel zeker dat het komt door de verschillende frequenties.
So we just called him Fred too
pi_71451824
ik heb een prepaid-tele2. zodra ik in het buitenland ben, moet ik mijn mobieltje uitzetten.
wanneer ik na het weer aanzetten mijn code intoets, moet ik eerst een 1 toetsen en dan de code.
simpel!!!
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:38:19 #15
81894 godigita
Trollercoaster
pi_71451856
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:19 schreef DutchTrain het volgende:
Aan de andere kant van de oceaan (VS, Mexico etc) hebben ze een andere GSM frequentie, dus als je een gewone Europese dualband 900/1800Mhz telefoon hebt, dan zal die niet werken
Dit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')