ik zal een voorbeeld geven:quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:48 schreef cemeteryslut het volgende:
huh, wat?
ze geven toch alleen afkomst etc. weer als ze zoeken naar de dader?
in de kranten die ik lees staat nooit "een man van 20 jaar van zwitserse afkomst" oid. of bedoel je woonplaats? "een man van 20 uit rotterdam" dat zie je wel regematig. is dat ook fout dan? dat wij dan denken dat alle rotterdammer cirmineel zijn.
ah ik kan nog wel even door gaan, maar er is zoveel fout aan it topic, nu al.
geef dan op z'n minst aan wat je preciese punt is, en wat je zelf een goede oplossing zou vinden.
want alleen "iemand" "iemand reed vannacht op een gestolen fiets in een plaats in nederland" is ook niet zo spetterend.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:57 schreef FNM het volgende:
[..]
ik zal een voorbeeld geven:
in het nieuws was bericht dat er een jonge kerel was die geld jat van mensen die net gepind hadden
het viel me op dat er alleen gepind werd waar in de straal van 30meter geen jong persoon was (wel baby's)
quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:33 schreef FNM het volgende:
en wij ''normale'' mensen krijgen daar een slechte naam door.
dus ik vind dat ze in het nieuws/krant niets meer mogen blootgeven over leeftijden/afkomst
De reden waarom ''jouw soort'' mensen een slechte naam krijgt kan voornamelijk terug gevonden worden in ''jullie'' beheersing van de gangbare taal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:57 schreef FNM het volgende:
[..]
ik zal een voorbeeld geven:
in het nieuws was bericht dat er een jonge kerel was die geld jat van mensen die net gepind hadden
het viel me op dat er alleen gepind werd waar in de straal van 30meter geen jong persoon was (wel baby's)
Als hij erbij had vermeld dat hij een Marokkaan was was het een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 29 juli 2009 03:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De reden waarom ''jouw soort'' mensen een slechte naam krijgt kan voornamelijk terug gevonden worden in ''jullie'' beheersing van de gangbare taal.
Daarom zette hij 'normale' (bij mensen) ook tussen aanhalingstekens!quote:Op woensdag 29 juli 2009 04:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als hij erbij had vermeld dat hij een Marokkaan was was het een stuk duidelijker(alhoewel... dat betwijfel ik.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |