Ik heb Boomsma hoog zitten maar wat is dit? Wordt Jezus nog niet genoeg belachelijk gemaakt ofzo? Ik vind het een beetje popi-jopi gedrag van de EO, kijk eens hoe 'cool' we tegenwoordig zijn, we laten zelfs Jezus belachelijk maken. En dan het geforceerde, waarschijnlijk tenenkrommende, "wat vind je eigenlijk van Jezus?"-praatje achteraf.quote:Cabaretiers mogen van EO grappen maken over Jezus
Gepubliceerd op 28 juli 2009, 07:00
Grappen maken over Jezus. Bij de Vara zou dat kunnen, bij de VPRO en de Avro ook. Maar níet bij de EO. Althans, dat verwacht je. Toch zendt de Evangelische Omroep het programma 'Loopt een man over het water...' uit, waarin óngelovige cabaretiers de gelegenheid krijgen om, in een conference, hun licht te laten schijnen over Jezus Christus.
Arie Boomsma, die kort geleden nog onder vuur lag naar aanleiding van pikante foto's in het blad L'Homo, gaat het nieuwe programma presenteren. De cabaretiers krijgen van Boomsma een bijbel en een iPod-versie van het bijbelboek 'Marcus' ter inspiratie voor hun conference. Boomsma volgt daarna het proces van de cabaretiers en is bij de uiteindelijke opvoering van de Jezus-conference aanwezig. De cabaretiers krijgen carte blanche voor hun interpretatie van Jezus. ,,Dat is spannend", laat de presentator weten. ,,De cabaretiers zijn volledig vrij en kunnen daarom heel kritisch of zelfs spottend zijn, maar in het programma gaat het juist om de dialoog. Gelovige kijkers krijgen een spiegel voorgehouden en niet-gelovige kijkers worden aan het denken gezet over deze bijzondere figuur." In de eerste aflevering op 31 augustus is de conference van Guido Weijers te zien. Namen van andere cabaretiers zijn nog niet bekend. 'Loopt een man over het water...' wordt uitgezonden in 'TV Lab', een themaweek van de NPO. De EO zegt in te calculeren dat cabaretiers Jezus Christus op de hak nemen. ,,Daar zullen de kijkers en wij niet blij mee zijn, maar dan gaan we wel is discussie met de cabaretier in kwestie.''
Guido Weijers: foutje van God.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:45 schreef Biels het volgende:
Geen stress, Guido Weijers komt meedoen. Alles wat hij zegt is eigenlijk promotie voor het christendom.
Het is ook gewoon olliedom van de EO aangezien ze dit waarschijnlijk weer leden gaat kosten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef Iblis het volgende:
Ik snap het ook niet. Ik begreep dat Weijers een crucifix met gekruisigde Jezus had en die over z'n tepels ging aaien, wat Boomsma toch minder vond, en hij maakte daaruit op dat Boomsma toch wel lichtgeraakt was m.b.t. het geloof.
Ik weet niet helemaal wat zijn definitie van lichtgeraakt is, maar ik vind het al niet heel subtiele humor meer. Het is de shockvalue die het 'm daar moet doen, verder is er niets grappigs aan. Dat de EO die kant opgaat, verbaast me dan ook wel.
In je (bijna) Adamskostuum in de L'homo staan vind ik dan Bijbelser.
...quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef koningdavid het volgende:
De EO moet eens intelligente, serieuze programma's gaan maken.
Gast, het gaat hier om GUIDO WEIJERS. De grootste faalhaas die er in het cabaret bestaat, met z'n loensogen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef Iblis het volgende:
Ik snap het ook niet. Ik begreep dat Weijers een crucifix met gekruisigde Jezus had en die over z'n tepels ging aaien, wat Boomsma toch minder vond, en hij maakte daaruit op dat Boomsma toch wel lichtgeraakt was m.b.t. het geloof.
Ik weet niet helemaal wat zijn definitie van lichtgeraakt is, maar ik vind het al niet heel subtiele humor meer. Het is de shockvalue die het 'm daar moet doen, verder is er niets grappigs aan. Dat de EO die kant opgaat, verbaast me dan ook wel.
In je (bijna) Adamskostuum in de L'homo staan vind ik dan Bijbelser.
Ja.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja.![]()
Niet dat het verboden is grappen over Jezus te maken ofzo, maar ik snap niet waarom juist de EO dit wilt gaan doen. Dat is net zoiets als dat ik een christenbashtopic op FOK! zou gaan openen.
Lijkt mij nogal hoopvol denken om zo de dialoog tussen gelovige en niet-gelovige te starten. EO zal zo wel zijn imago willen verbeteren na al het gedoe rondom Boomsmaquote:Dat is spannend", laat de presentator weten. ,,De cabaretiers zijn volledig vrij en kunnen daarom heel kritisch of zelfs spottend zijn, maar in het programma gaat het juist om de dialoog.Gelovige kijkers krijgen een spiegel voorgehouden en niet-gelovige kijkers worden aan het denken gezet over deze bijzondere figuur."
Een dialoog starten met iemand die Jezus over z'n tepels gaat wrijven is natuurlijk net zo zinnig als discussiëren op het internet in een KLB topic om 1 uur 's nachts.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef rechterschoen het volgende:
[..]
Lijkt mij nogal hoopvol denken om zo de dialoog tussen gelovige en niet-gelovige te starten. EO zal zo wel zijn imago willen verbeteren na al het gedoe rondom Boomsma
Daltarief.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:54 schreef Je_Homie het volgende:
Terechte klacht maar waarom open je er om FOKKING KWART VOOR EEN 'S NACHTS een topic over?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |