abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71415469
quote:
Cabaretiers mogen van EO grappen maken over Jezus
Gepubliceerd op 28 juli 2009, 07:00

Grappen maken over Jezus. Bij de Vara zou dat kunnen, bij de VPRO en de Avro ook. Maar níet bij de EO. Althans, dat verwacht je. Toch zendt de Evangelische Omroep het programma 'Loopt een man over het water...' uit, waarin óngelovige cabaretiers de gelegenheid krijgen om, in een conference, hun licht te laten schijnen over Jezus Christus.

Arie Boomsma, die kort geleden nog onder vuur lag naar aanleiding van pikante foto's in het blad L'Homo, gaat het nieuwe programma presenteren. De cabaretiers krijgen van Boomsma een bijbel en een iPod-versie van het bijbelboek 'Marcus' ter inspiratie voor hun conference. Boomsma volgt daarna het proces van de cabaretiers en is bij de uiteindelijke opvoering van de Jezus-conference aanwezig. De cabaretiers krijgen carte blanche voor hun interpretatie van Jezus. ,,Dat is spannend", laat de presentator weten. ,,De cabaretiers zijn volledig vrij en kunnen daarom heel kritisch of zelfs spottend zijn, maar in het programma gaat het juist om de dialoog. Gelovige kijkers krijgen een spiegel voorgehouden en niet-gelovige kijkers worden aan het denken gezet over deze bijzondere figuur." In de eerste aflevering op 31 augustus is de conference van Guido Weijers te zien. Namen van andere cabaretiers zijn nog niet bekend. 'Loopt een man over het water...' wordt uitgezonden in 'TV Lab', een themaweek van de NPO. De EO zegt in te calculeren dat cabaretiers Jezus Christus op de hak nemen. ,,Daar zullen de kijkers en wij niet blij mee zijn, maar dan gaan we wel is discussie met de cabaretier in kwestie.''
Ik heb Boomsma hoog zitten maar wat is dit? Wordt Jezus nog niet genoeg belachelijk gemaakt ofzo? Ik vind het een beetje popi-jopi gedrag van de EO, kijk eens hoe 'cool' we tegenwoordig zijn, we laten zelfs Jezus belachelijk maken. En dan het geforceerde, waarschijnlijk tenenkrommende, "wat vind je eigenlijk van Jezus?"-praatje achteraf.

KLACHT: EO gaat christenbashen, nee erger nog Jezusbashen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:45:11 #2
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_71415519
Geen stress, Guido Weijers komt meedoen. Alles wat hij zegt is eigenlijk promotie voor het christendom .
pi_71415521
terechte klacht. Dit hoort de EO niet te doen, daar zijn zat andere omroepen voor.
pi_71415589
Denken dat de EO iets voorstelt
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:49:18 #5
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71415608
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:45 schreef Biels het volgende:
Geen stress, Guido Weijers komt meedoen. Alles wat hij zegt is eigenlijk promotie voor het christendom .
Guido Weijers: foutje van God.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:49:25 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71415611
Ik snap het ook niet. Ik begreep dat Weijers een crucifix met gekruisigde Jezus had en die over z'n tepels ging aaien, wat Boomsma toch minder vond, en hij maakte daaruit op dat Boomsma toch wel lichtgeraakt was m.b.t. het geloof.

Ik weet niet helemaal wat zijn definitie van lichtgeraakt is, maar ik vind het al niet heel subtiele humor meer. Het is de shockvalue die het 'm daar moet doen, verder is er niets grappigs aan. Dat de EO die kant opgaat, verbaast me dan ook wel.

In je (bijna) Adamskostuum in de L'homo staan vind ik dan Bijbelser.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71415612
De EO moet eens intelligente, serieuze programma's gaan maken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_71415620
Ze hoeven alleen maar dit fragment: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)dlos/bb.teeuwenl.asf van hier uit te zenden, dat is al voldoende!

[ Bericht 1% gewijzigd door Magere_Gein op 29-07-2009 00:57:40 ]
Er is leven na de lach.
pi_71415623
schelden doet toch geen pijn?

en dan daarbij : degene die grappen maken over het geloof weten niet eens het hele verhaal

je kan het ook zien als : christenen hebben geen gevoel voor humor

God zijt met U
graf zahl
pi_71415647
EO is gewoon fakking hardcore nu, jewaits.

nog even en Zarayda gaat daar presenteren.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:52:02 #11
138448 PeZu
Suspended animation
pi_71415665
pff wat een gedoe, net of jezus heilig is
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:52:17 #12
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_71415669
40 dagen zonder Jezus
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_71415672
TS waarom bel je niet naar het EO programma: Helpdesk live?

Als je daar naar kijkt, word je automatisch al ziek en depri.
pi_71415673
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef Iblis het volgende:
Ik snap het ook niet. Ik begreep dat Weijers een crucifix met gekruisigde Jezus had en die over z'n tepels ging aaien, wat Boomsma toch minder vond, en hij maakte daaruit op dat Boomsma toch wel lichtgeraakt was m.b.t. het geloof.

Ik weet niet helemaal wat zijn definitie van lichtgeraakt is, maar ik vind het al niet heel subtiele humor meer. Het is de shockvalue die het 'm daar moet doen, verder is er niets grappigs aan. Dat de EO die kant opgaat, verbaast me dan ook wel.

Het is ook gewoon olliedom van de EO aangezien ze dit waarschijnlijk weer leden gaat kosten.

Helemaal als cabaretiers "grappen" willen gaan maken als jij hierboven beschrijf. Als de EO dat soort dingen gaat uitzenden zou ik ook mijn lidmaatschap opzeggen (als ik die had ).
pi_71415684
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef koningdavid het volgende:
De EO moet eens intelligente, serieuze programma's gaan maken.
...
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:53:02 #16
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71415685
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef Iblis het volgende:

Gast, het gaat hier om GUIDO WEIJERS. De grootste faalhaas die er in het cabaret bestaat, met z'n loensogen.
pi_71415706
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:52 schreef PeZu het volgende:
pff wat een gedoe, net of jezus heilig is
Ja.

Niet dat het verboden is grappen over Jezus te maken ofzo, maar ik snap niet waarom juist de EO dit wilt gaan doen. Dat is net zoiets als dat ik een christenbashtopic op FOK! zou gaan openen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:54:17 #18
264322 Je_Homie
Kijk niet naar mijn profiel!
pi_71415708
Terechte klacht maar waarom open je er om FOKKING KWART VOOR EEN 'S NACHTS een topic over? .

Straight up homie. .
Een klavertje vier moet je niet zoeken, die vindt je alleen als je geluk hebt. ;).
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:55:23 #19
138448 PeZu
Suspended animation
pi_71415730
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ja.

Niet dat het verboden is grappen over Jezus te maken ofzo, maar ik snap niet waarom juist de EO dit wilt gaan doen. Dat is net zoiets als dat ik een christenbashtopic op FOK! zou gaan openen.

moet je doen, zelfspot is leuk
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_71415749
quote:
Dat is spannend", laat de presentator weten. ,,De cabaretiers zijn volledig vrij en kunnen daarom heel kritisch of zelfs spottend zijn, maar in het programma gaat het juist om de dialoog.Gelovige kijkers krijgen een spiegel voorgehouden en niet-gelovige kijkers worden aan het denken gezet over deze bijzondere figuur."
Lijkt mij nogal hoopvol denken om zo de dialoog tussen gelovige en niet-gelovige te starten. EO zal zo wel zijn imago willen verbeteren na al het gedoe rondom Boomsma
pi_71415776
Arie is cool.
-
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:58:30 #22
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71415800
En ik maar denken dat ze rock bottom hadden geraakt met 40 dagen zonder seks
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:00:04 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71415831
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef rechterschoen het volgende:

[..]

Lijkt mij nogal hoopvol denken om zo de dialoog tussen gelovige en niet-gelovige te starten. EO zal zo wel zijn imago willen verbeteren na al het gedoe rondom Boomsma
Een dialoog starten met iemand die Jezus over z'n tepels gaat wrijven is natuurlijk net zo zinnig als discussiëren op het internet in een KLB topic om 1 uur 's nachts.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71415845
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:54 schreef Je_Homie het volgende:
Terechte klacht maar waarom open je er om FOKKING KWART VOOR EEN 'S NACHTS een topic over? .
Daltarief.
pi_71415885
De EO zal marketingtechnische maatregelen hebben genomen. Ze zien ook wel in dat de Biblebelt-opvatting van religie achterhaald is. De volgende stap is het verloochenen van Jezus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')