quote:Yep das Caprice......die doet echt zihzelf niet zoiets aan
Op zaterdag 20 april 2002 03:03 schreef -ScuL- het volgende:[..]
zeker ? .. ik heb 'm van zo'n officiële corset site afgetrokken..
ik denk dat ik nachtmerries krijg vannacht ALS ik nog in slaap kom
jezus wat een ranzige zooi
Overigens leuk om te zien hoe iedereen hier van "walgt". Vroeger was dit dus normaal. Was mode. En over 100 jaar kan het weer net zo goed het modebeeld zijn. Dan wordt er juist gewalgd bij mensen zonder corset.
Wat ik me wel afvraag: als ik nou elke dag te klein ondergoed aantrek, wordt mijn kont dan ook kleiner?
quote:Nee, ik heb geen wepkem, en ook nog geen foto van mijzelf met ontbloot bovenlichaam
Op vrijdag 19 april 2002 23:50 schreef Lurky het volgende:[..]
Cam! Cam! Kan je laten zien hoe je eruit ziet zonder het corset?
quote:Nee, ik heb dat ding ook niet altijd aan hoor
Slaap je er ook mee?
quote:* bewust relatieloos is*
Heb je ook een partner met corset en kan je die hetzelfde vragen voor ons?
quote:Daar kan ik je helaas ook niet aan helpen
We kunnen namelijk (nog) geen plaatje vinden van een bloot slank middeltje van een 24/7 corsetlichaam.
quote:Dat heed crushing...
Op zaterdag 20 april 2002 12:28 schreef JBravo het volgende:
Ook erg sexy, een banaan fijn prakken met je voeten....raarrrrr.....
en dat kind van cu2 ziet die mensen nog als voorbeeld? omfg zeg, arm kind.
quote:Dit staat in het Londonmuseum en er is voor dat museum geen enkele rede om het te fotoshoppen:
Op zaterdag 20 april 2002 15:02 schreef Wisp het volgende:
het is toch echt fotosoep dit.. tenminste de meeste plaatjes
quote:In de Victoriaanse tijd werd het vrouwenlichaam met extreme strakke corsetten gevormd. Geexposeerd is een voorbeeld van een corset waarmee de taille 18 inch werd en het model van een torso dat laat zien welke schokkende efecten dit had op de ingewanden.
Later on, Victorian fashion shaped the bodies of London women, as style dictated impossibly tight-fitting corsets. On display, you will find an example which produced a waist of just eighteen inches, together with a torso model showing the shocking effect on the body's internal organs.
Ook in ons eigen topic hier zien we genoeg verwijzingen naar vervormingen en medische gevolgen om aan te nemen dat wij te maken hebben met extreme verdwazing. Op 2 plaatjes na is wat je hier ziet helaas allemaal echt.
Hier is een vroege foto uit de negentiende eeuw: In die tijd waren er al vrouwen die erop wezen dat het vrouwenlichaam niet bedoeld was om te worden vervormd waardoor de vitale organen hun "heilige functie" niet goed konden uitvoeren. Een tijdschrift protesteert onder andere tegen de plicht voor meisjes op een kostschool om net zo lang gemarteld te worden tot ze 17 inch taille hadden. De moderverdwazing zou mede tot misvormde kinderen leiden: iets wat in die tijd veel voorkomend was in Amerikaanse steden.
http://www.victoriana.com/library/doors/hpcorset.html
Elders kwam ik de mededeling tegen dat dames in de 19e eeuw bij paardrijden een 21 inch corset aan mochten! Dus de maximale middellijn tijdens de sport, in die tijd was rijden zowat de enige vrouwensport, was 63 cm ongeacht de leeftijd van de paardrijdster! foto uit 1910
Kijk hier hoe men rond de vorige eeuwwisseling erbij liep:
http://www.costumes.org/pages/timelinepages/1900s1.htm
Dit soort regels zijn rond 1920 overboord gegooid.
Iemand kan best af en toe een 'rijglijfje' aandoen uit schoonheidsoverwegingen maar het insnoeren tot op bepaalde 'ideale' afmetingen is opzettelijk als achterlijk overboord gegooit.
Zouden er in China nu weer meisjes zijn die opzettelijk hun voeten vervormen? Omdat ze het mooi vinden en menen dat het zonde is dat niet iedereen dat weer doet?
Blijft zoeken naar een blootplaatje
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 20-04-2002 16:17]
Wie vallen er nou op dit soort monsters?
Funnie z'n topic
quote:De zgn. 'Lotus voetjes'.
Op maandag 22 april 2002 16:25 schreef Lopat het volgende:
China waar ze de voetjes van de meisje inbonden.. (gebeurt dat nog steeds)
En dan de corsetten-manie..
Ik kan maar niet geloven dat er vrouwen bestaan met deze fysieke kenmerken en die dan ook nog in staat zijn een normaal en gezond leven te kunnen leiden.
Het lijkt eerder een poging tot het creëeren van een "vleesgeworden" (photo-shop)fantasie, ontsproten uit e.o.a. vaag mannen-ideaal, dat vervolgens tot in het absurde is doorgevoerd.
Of zoiets..
quote:getver, ook een vies beroep..
Op maandag 22 april 2002 16:52 schreef Dreadknight het volgende:
(het zijn trouwens toeristen trekkers geworden)
quote:
Op maandag 22 april 2002 17:22 schreef emst het volgende:[..]
getver, ook een vies beroep..
En dat op zo'n leeftijd..
quote:De meeste foto's die ik hier heb gezien zijn authentiek. Okee, die foto van die blondine in dat aluminium corset is waarschijnlijk niet echt, de rest vrijwel allemaal wel.
Op maandag 22 april 2002 17:13 schreef Meaghan het volgende:[..]
En dan de corsetten-manie..
Ik kan maar niet geloven dat er vrouwen bestaan met deze fysieke kenmerken en die dan ook nog in staat zijn een normaal en gezond leven te kunnen leiden.Het lijkt eerder een poging tot het creëeren van een "vleesgeworden" (photo-shop)fantasie, ontsproten uit e.o.a. vaag mannen-ideaal, dat vervolgens tot in het absurde is doorgevoerd.
Of zoiets..
Dit was vroeger het schoonheidsideaal, een wespetaille. Omdat alles zo strak was ingesnoerd werd de doorbloeding nogal afgeknepen, hetgeen het veelvuldig flauwvallen van de dames verklaart.
Maar er zijn nog veel meer vormen van lichaamsmodificatie (mutilatie zo u wilt)
Voorbeelden?
-tattoo's
-piercings
-liposuctie
-siliconenimplantatie
-klompvoetjes
-scarification
-pocketing
-punthoofden
-brandmerking
-gewichten aan armen, benen en nek (Eiland van de Girafvrouwen)
-wespentaille
etc.
Wat hebben deze allemaal met elkaar gemeen? Het zijn allemaal schoonheidsidealen in een bepaalde cultuur. Buiten die cultuur wordt er maar vreemd tegenaangekeken.
quote:Vele schoonheidsidealen zijn verre van "schoon".
Op maandag 22 april 2002 21:44 schreef Elegy het volgende:[..]
De meeste foto's die ik hier heb gezien zijn authentiek. Okee, die foto van die blondine in dat aluminium corset is waarschijnlijk niet echt, de rest vrijwel allemaal wel.
Dit was vroeger het schoonheidsideaal, een wespetaille. Omdat alles zo strak was ingesnoerd werd de doorbloeding nogal afgeknepen, hetgeen het veelvuldig flauwvallen van de dames verklaart.
Maar er zijn nog veel meer vormen van lichaamsmodificatie (mutilatie zo u wilt)
Voorbeelden?-tattoo's
-piercings
-liposuctie
-siliconenimplantatie
-klompvoetjes
-scarification
-pocketing
-punthoofden
-brandmerking
-gewichten aan armen, benen en nek (Eiland van de Girafvrouwen)
-wespentaille
etc.Wat hebben deze allemaal met elkaar gemeen? Het zijn allemaal schoonheidsidealen in een bepaalde cultuur. Buiten die cultuur wordt er maar vreemd tegenaangekeken.
In 't geval van de 'Lotus voetjes' en de 'vrouwen van Birma' zou je zelfs kunnen spreken van vrouwen-onderdrukking. Deze vrouwen wordt immers een schoonheidsideaal opgelegd dat door de desbetreffende mannelijke bevolking begeerd wordt. Wie hier als vrouw niet aan voldoet, zal geen partner kunnen krijgen en uiteindelijk buiten de leefgemeenschap vallen om zo letterlijk in de goot te belanden. Vrouwen uit deze culturen zijn min of meer gedwongen om hun uiterlijk aan te passen aan de geldende norm, of dit nu verminking of een handicap tot gevolg heeft is niet eens van belang.
Wij als westerlingen, en dan met name de vrouwen, hebben echter ook zo onze eigenaardigheden.
Zo is er (blijkbaar) de 'Wespen-taille', het slankheidsideaal, grote (nep)borsten, liposuctie, (zonnebank)bruin-kleurtje, spiermassa etc. Echter, met het levensgrote verschil dat deze 'schoonheidsidealen' worden nagestreefd uit vrije wil en er dus sprake is van een individuele keus.
Hierbij kan echter een ander gevaar de kop opsteken; het obsessief nastreven van een ideaal schoonheidsbeeld waarbij operaties en diverse behandelingen niet geschuwd worden met alle mogelijke gevolgen van dien.
Onderlippen waar een deksel van een potje inzit, oren met een gat in je oorlel van 10 cm doorsnede of meer, ringen om je nek totdat je een nek van 40 cm krijgt etc!
quote:Niet gesoept (behalve die 2 zwart-rood plaatjes met dat model). Gewoon ziek dus
Op dinsdag 23 april 2002 19:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Hmm die corsetten zijn vrij ziek....of gesoept
quote:Waarom is alles wat niet conventioneel is meteen ziek?
Op dinsdag 23 april 2002 19:43 schreef La_Chatte_Noir het volgende:[..]
Niet gesoept (behalve die 2 zwart-rood plaatjes met dat model). Gewoon ziek dus
Elegy, aangezien jij hier als enige opkomt voor de ingesnoerde taille, het rijglijfje en het dwangbuis-corset zou het heel interessant zijn als je uitlegt wat er zo mooi, lekker en goed aan is. Je hebt al verteld dat je het alleen maar afentoe doet en je lichaam ernaar gaat staan. Nog een paar vragen:
-Zou je met de loop der jaren eerder een strakker dan een groter corset kopen.?
-Als je het een paar uur aanhebt snoer je het dan strakker?
-Zou je er meerdere willen hebben?
-Zou je het ook als onderdeel van je ondergoed willen gebruiken?
-Zie je het als romantisch of erotisch?
-is het heimwee naar de 19e eeuwse mode?
-Ken je andere jongeren die een corset dragen?
-Zit het lekker?
-Ben je blij als je het weer uit kan trekken?
-Als je sex zou hebben zou je het dan uitdoen of juist aantrekken?
-Als je het aan zou houden zou je het dan na de sex als je gaat slapen alsnog uit doen waar je partner bij is?
-Als je een vriendin zou hebben die je vraagt of je haar wilt helpen haar corset strakker aan te trekken, windt dat je dan op? Of denk je, 'mens kleed jezelf aan met iets wat je zelf dicht kan krijgen' maar help je zoals iemand die je vraagt of je een rits dicht wilt trekken op haar rug?
-Als ik zou zeggen dat je de komende 3 jaar gratis 3 korsetten mag kopen op andermans kosten en het maakt niet uit hoe duur, welke zou je dan kiezen en in welke taillemaat
?
* Lurky is benieuwd
quote:Het gaat mij om het feit dat omdat het nu niet meer gebruikelijk is, iets meteen
Op dinsdag 23 april 2002 21:58 schreef Lurky het volgende:
-text-
Goed, voor zover een stukje cultuuronderricht en nu: De vragen
Elegy, aangezien jij hier als enige opkomt voor de ingesnoerde taille, het rijglijfje en het dwangbuis-corset zou het heel interessant zijn als je uitlegt wat er zo mooi, lekker en goed aan is. Je hebt al verteld dat je het alleen maar af en toe doet en je lichaam ernaar gaat staan. Nog een paar vragen:
-Zou je met de loop der jaren eerder een strakker dan een groter corset kopen.?
Ik kan niet uit ervaring spreken, wel uit opgedane kennis: Naarmate je langer een corset draagt zal het strakker kunnen. Dientengevolge zal je hoogstwaarschijnlijk geen groter corset kopen, omdat je lichaam zich aanpast aan het model. Goed, als je plotseling zou groeien oid. is het natuurlijk een ander verhaal. Erg veel kleiner zou een corset niet worden hoor, waarschijnlijk een paar inch. Nog waarschijnlijker is het laten maken van een corset op maat,
-Als je het een paar uur aanhebt snoer je het dan strakker?
Ja, je lichaam went eraan.
-Zou je er meerdere willen hebben?
Heel graag, maar goede corsetten zijn erg duur. Als ze goed zijn zitten er iig vier (twee voor, twee achter) stalen of (kunst)benen balijnen in. Een erg goed merk is Vollers, ik heb er ook één, een lakcorset
-Zou je het ook als onderdeel van je ondergoed willen gebruiken?
Hmz, moeilijke vraag. Aan de éne kant wel, aan de andere kant is het nogal onpraktisch op school, op de fiets etc. Vergeet niet dat de dames vroeger die zo'n corset droegen vrijwel niets hoefden uit te voeren de hele dag.
-Zie je het als romantisch of erotisch?
Dat hangt van het materiaal af. Een satijnen/katoenen/fluwelen corset vind ik erg romantisch/erotisch (als in: mooi erotisch/lief/elegant). Is het van pvc/lak/metaal/rubber, dan straalt het meer erotiek uit, wat ruigers en kinky.
-is het heimwee naar de 19e eeuwse mode?
Wellicht enigzins ja. Ik vind die kledingstijl erg mooi, de vrouwen in japonnen en jurken, mannen in mooie pakken met capes, en hoeden
Naar mijn mening werd kleding toen eleganter gedragen, met een zweem van romantiek, etiquette en speciale regels. ja, soms ben ik hopeloos romantisch
-Ken je andere jongeren die een corset dragen?
Ik neem aan dat je op jongeren doelt, dus ook meisjes? Wel, ik ken er een stuk of vier bij naam. Verder zie ik wel eens anderen op feesten in corset, maar dan ken ik ze niet
-Zit het lekker?
Ik vind van wel. In het begin is het moeilijk bewegen en ademen (hoesten of niezen is helemaal een crime ) en ook als het corset te laag zit (op het bekken) of te hoog (lastig ademen) is het niet prettig, maar als het op de juiste plaats zit voelt het best lekker. In het begin zit het minder strak dan later op de avond.
-Ben je blij als je het weer uit kan trekken?
Ja, uittrekken van zo'n ding is ook een lekker gevoel
-Als je sex zou hebben zou je het dan uitdoen of juist aantrekken?
Ik heb nooit sex... Maar ik zou het uittrekken, ben ik veel wendbaarder
Bovendien kan je daar ook nog wel een "voorspel" van maken
-Als je het aan zou houden zou je het dan na de sex als je gaat slapen alsnog uit doen waar je partner bij is?
Zie het antwoord hierboven
-Als je een vriendin zou hebben die je vraagt of je haar wilt helpen haar corset strakker aan te trekken, windt dat je dan op? Of denk je, 'mens kleed jezelf aan met iets wat je zelf dicht kan krijgen' maar help je zoals iemand die je vraagt of je een rits dicht wilt trekken op haar rug?
Ik heb ook nooit een vriendin...
maar ik heb wel een goede vriendin die ook vaak een corset naar feesten draagt (mooi zwart satijn). Ik rijg haar dan in ja, en het voelt wel een beetje, euh, nou ja, je snapt het wel
Een corset zorgt voor een mooi elegant figuur, en daarmee doel ik niet uitsluitend op de taille, maar het hele voorkomen: rug recht, rechtop lopen, mooie houding.
Dit is haar corset:
-Als ik zou zeggen dat je de komende 3 jaar gratis 3 korsetten mag kopen op andermans kosten en het maakt niet uit hoe duur, welke zou je dan kiezen en in welke taillemaat?
Oei, moeilijk hoor. Bijkomend probleem is dat ik geen borsten heb, dus er valt heel wat moois af
Deze vind ik erg mooi:
* Lurky is benieuwd
Enigzins bevredigd?
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 24-04-2002 01:01]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |