http://www.spitsnieuws.nl(...)_verboden_in_di.htmlquote:Bloot bovenlijf verboden in dierentuin
In safaripark Beekse Bergen is het vanaf komende zaterdag niet meer toegestaan met ontbloot bovenlijf rond te lopen. Giraffen, gorilla's en leeuwen schrikken daar namelijk van.
Alleen gorillamannen mogen nog met ontbloot bovenlijf rondlopen, zo laat een woordvoerder weten. Andere verschijningen, waarbij gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld korte broeken of boerka's, zijn wel toegestaan.
Niet gepast
Volgens de zegsman is de echte reden achter het verbod de vele klachten die het park kreeg over mannen met ontbloot bovenlijf. "Bij een kindvriendelijke dagattractie vinden we het niet gepast", laat hij weten.
Naar mijn inziens geld dit ook voor de vrouwen, of jij woont in een beter oord dan ikquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Niet echt schokkend te noemen, als man doe je alleen je shirt uit bij het water of in de achtertuin.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso, mannen die in openbare gelegenheden hun shirt uittrekken
Vrouwen mogen wmb overal hun shirt uit doen. Tenzij het vadsige tokkies zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Naar mijn inziens geld dit ook voor de vrouwen, of jij woont in een beter oord dan ik
Dat...quote:
Hopen dat als ze er een andere reden voor geven, de mensen niet gaan klagen over de dresscode? Ik heb ze trouwens al een mailtje gestuurd, hopelijk doen meer mensen dat!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat...
Ik vind sommige mannen er ook ranzig uitzien zonder shirt maarja wie ben ik om daar over te zeiken, hij loopt zelf voor lul.
Wat ik ook niet snap is dat ze die dieren eerst als smoesje gebruiken, waarom niet gewoon zeggen dat er klachten zijn gekomen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Vrouwen mogen wmb overal hun shirt uit doen. Tenzij het vadsige tokkies zijn.
Ja ga ik ook even doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:51 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Hopen dat als ze er een andere reden voor geven, de mensen niet gaan klagen over de dresscode? Ik heb ze trouwens al een mailtje gestuurd, hopelijk doen meer mensen dat!
Er is niks dresscode aan om verplicht een shirt of hemd aan te doen. Met een ontbloot bovenlijf rondlopen is gewoon asociaal, onbeschaafd en ranzig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:10 schreef Sheriam het volgende:
Ik vind ook niet alles mooi -wetlook gel bijvoorbeeld vind ik zo vettig eruit zien, echt smerig. En inderdaad niet iedereen ziet er even mooi uit met ontbloot bovenlijf. Maar ik ben tegen kledingvoorschriften, vrijheid is mijns inziens duizend x belangrijker dan mijn persoonlijke smaak.
Het gaat mij meer om de smoesjes van ow de dieren schrikken en alsof kinderen gaan janken door een vatsig lichaam met borsthaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Er is niks dresscode aan om verplicht een shirt of hemd aan te doen. Met een ontbloot bovenlijf rondlopen is gewoon asociaal, onbeschaafd en ranzig.
Als ik een winkel had hoeven mensen het niet te proberen om zonder t-shirt naar binnen te gaan, zelfde met een restaurent of zelfs een snackbar.
Als ze daar niet mee kunnen leven gaan ze maar in Afrika wonen, daar kan je de hele dag zo naakt rondlopen als je wil.
Whehe ja dat slaat idd nergens opquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om de smoesjes van ow de dieren schrikken en alsof kinderen gaan janken door een vatsig lichaam met borsthaar.
Netjes is het niet maar om het nou te verbieden...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het ook niet netjes, zonder een shirt of overhemd door winkels en dierentuinen enzulks lopen.
Dan verbiedt je het toch in jouw restaurant en sta je het toe in jouw dierentuin?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Netjes is het niet maar om het nou te verbieden...
En restaurant vind ik weer een ander verhaal trouwens.
Ja in Spanje zie je ze vaak.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:05 schreef Sapstengel het volgende:
Het valt me trouwens op dat er in Nederland nergens van die "no shirt, no service" bordjes hangen. Of zijn die er in bijvoorbeeld Scheveningen wel? In het buitenland kom je ze in ieder geval regelmatig tegen.
Van die huisregels moet ik je helemaal gelijk geven maar wat ik al eerder zei vanwaar die smoesjes?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan verbiedt je het toch in jouw restaurant en sta je het toe in jouw dierentuin?
Wat een gezeur weer. Het is een bedrijf, dat heeft huisregels. Had je zelf andere huisregels gemaakt? Begin je eigen bedrijf, dan kun je zelf de huisregels maken zoals je ze beter vindt. Vindt je die huisregel onverdraaglijk? Dan ga je naar een andere dierentuin of helemaal niet.
ik zie eerder (jonge)mannen die juist een gespierd lichaam hebben, legerkaal zijn, plat rotterdams of haags praten en schilder zijn, zonder shirt lopen. behalve dan in het voetbal stadion. dikke bierbuiken en ankertatoos zie je juist op het strand. en die hebben het volste recht.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
En terecht. Wat mij betreft is een ontbloot bovenlijf verboden in elke openbare gelegenheid.
Niks ergers dan tokkievolk dat bij warm weer direct hun shirt uit doet en met hun bierbuik en ankertattoo's over straat loopt te paraderen.
Waarschijnlijk omdat je anders gezeur krijg. Een huisregel moet immers getoetst worden alsof het de nieuwe grondwet is, en als die enigzins afwijkt van wat mensen zelf al als noodzakelijk hadden bedacht, deugt die niet en moet je je er tegen verzetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Van die huisregels moet ik je helemaal gelijk geven maar wat ik al eerder zei vanwaar die smoesjes?
Riekt naar een ernstig gevalletje projectiequote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Er is niks dresscode aan om verplicht een shirt of hemd aan te doen. Met een ontbloot bovenlijf rondlopen is gewoon asociaal, onbeschaafd en ranzig.
In een winkel of een ander willekeurig etablissement: helemaal mee eens.quote:Als ik een winkel had hoeven mensen het niet te proberen om zonder t-shirt naar binnen te gaan, zelfde met een restaurent of zelfs een snackbar.
Als ze daar niet mee kunnen leven gaan ze maar in Afrika wonen, daar kan je de hele dag zo naakt rondlopen als je wil.
pas als je 50% korting krijgt bij de zonnesteekweken van kpn, mag je met ontbloot lichaam op straat. alhoewel ik me afvraag of je dat dan wilt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Riekt naar een ernstig gevalletje projectie
[..]
In een winkel of een ander willekeurig etablissement: helemaal mee eens.
Op straat moet het kunnen, al vind ik het zelf ook niet echt alles. Het ligt een beetje aan de gelegenheid in hoeverre ik het 'vind kunnen', maar het is eigenlijk te onbelangrijk om een mening over te hebben.
Dat vind jij. Ik vind het asociaal om regels te maken over de kleding van je klanten, dit is een vrij land.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als ik een winkel had hoeven mensen het niet te proberen om zonder t-shirt naar binnen te gaan, zelfde met een restaurent of zelfs een snackbar.
verbieden gaat me iets te ver. die dikke pensbuiken zijn niet om aan te zien. daarbij hebben ze er geen benul van hoe afstotelijk ze eruit zien, nu nog 129 kg wegende dames die toples gaan rondlopen . RILLLLLquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:58 schreef Tamashii het volgende:
Ja, je shirt uittrekken in een dierentuin is behoorlijk kansloos.
Maar kom op, je gaat het toch niet verbieden. Oooooh
Allemaal volslagen irrelevant. Wat typisch Nederlands is, van de laatste tijd althans, is dat algemene fatsoensnormen, de wet, maatchappelijke normen en huisregels op één hoop worden gegooid en dan naar een willekeurige maatstaf beoordeeld moeten worden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef WRH het volgende:
Zo typisch Nederlands, dat gezeik meteen over 'iedereen moet maar accepteren hoe ik ben, ook als ik halfnaakt over straat ga of mijn bierbuik op tafel smijt in een restaurant' of dat 'het is een vrij land, dat moet ik lekker zelf weten'
hoe moeilijk is het toch om je gewoon een beetje normaal beschaafd te gedragen, halfbloot is prachtig in je eigen huis en op het strand, daarbuiten trek je gewoon als normaal beschaafd mens wat kleding aan, is dat nu zo ingewikkeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |