abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71396492
Vandaag stond in de Telegraaf dat de kattenverjagers in opkomst zijn.
Tevens geven ze aan dat die dingen mogelijk schadelijk zijn:

http://www.telegraaf.nl/b(...)elijk___.html?p=20,3

Nu vraag ik mij enkele dingen af, is het echt schadelijk voor mens en dier of alleen voor de kat?
Mocht het schadelijk zijn, wie is er dan aansprakelijk, diegene die hem in de tuin plaatst of de fabrikant?

Last but not least, zelf heb ik ook last van die kutbeesten in mijn tuin, hetgeen niet de schuld van die beesten is maar van de domme baasjes die wel een huisdier willen maar hem wel naar buiten schopt omdat een kattenbak stinkt.
Ik ben dus op zoek gegaan naar die verjagers en kom verschillende tegen. Wie heeft ervaring met zo'n ding en welke zouden jullie nemen? :

http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Katten,Honden-en-kattenverjager
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:51:01 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71396609
quote:
Last but not least, zelf heb ik ook last van die kutbeesten in mijn tuin, hetgeen niet de schuld van die beesten is maar van de domme baasjes die wel een huisdier willen maar hem wel naar buiten schopt omdat een kattenbak stinkt.
True that .

Jouw kat, jouw probleem. Niet dat van de buurt.
Huilen dan.
pi_71397635
Ik heb enorm last van auto's in de stad, nu las ik dat er zogenaamde pollers zijn, waarmee je auto's kan tegen houden: weet iemand of deze schadelijk zijn? En weet iemand wie ze schuld het is als iemand tegen mijn poller aan knalt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71397864
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:18 schreef raptorix het volgende:
Ik heb enorm last van auto's in de stad, nu las ik dat er zogenaamde pollers zijn, waarmee je auto's kan tegen houden: [ afbeelding ] weet iemand of deze schadelijk zijn? En weet iemand wie ze schuld het is als iemand tegen mijn poller aan knalt?
Tja, domme reactie , je kiest zelf voor wonen in de stad. Ik kies er niet voor om katten in mijn tuin te hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 15:26:27 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71397893
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tja, domme reactie , je kiest zelf voor wonen in de stad. Ik kies er niet voor om katten in mijn tuin te hebben.
tja domme reactie, je kiest zelf voor wonen in de stad met buren met katten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juli 2009 @ 15:27:06 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71397917
quote:

[..]

Echt wel.
Je had ook een appartement kunnen kopen/huren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:29:02 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71397987
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alsof het vanzelfsprekend is dat jij de katten van de buurt in jouw tuin maar voor lief moet nemen. Kom nou, die beesten horen gewoon binnen. Denk je dat die kat binnen niet gelukkig kan zijn bij jou? Nou, dan neem je toch géén kat. Tres simple.
Huilen dan.
pi_71397995
Ik zou gewoon als je een kat in je tuin ziet er een emmer water overheen gooien. Dat heb ik onze buren ook geadviseerd, mochten ze last hebben van onze kat. Kat durft nooit meer in je tuin te komen en droogt, zonder blijvende schade, vanzelf weer op.
Everyone else my age is an adult. I am merely in disguise.
pi_71398226
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Echt wel.
Je had ook een appartement kunnen kopen/huren.
OH....dus iedereen met een tuin moet maar gestraft worden door paupers met een kat?
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Om het even in het rare te betrekken, jij zegt dat jij papa bent dus als volgt.

Stel nou dat je kind wordt misbruikt door een pedo die bij je in de buurt woont, is het dan ook je eigen schuld? Immers, je bent daar zelf gaan wonen.

Vervang kind door tuin en pedo door kat, :B
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juli 2009 @ 15:38:47 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71398295
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

OH....dus iedereen met een tuin moet maar gestraft worden door paupers met een kat?
Je had van te voren kunnen weten dat er mensen in het rijtje wonen die katten hebben, dus dat ook buiten kunnen rond scharrelen.

Heb jij een hond toevallig?
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Om het even in het rare te betrekken, jij zegt dat jij papa bent dus als volgt.

Stel nou dat je kind wordt misbruikt door een pedo die bij je in de buurt woont, is het dan ook je eigen schuld? Immers, je bent daar zelf gaan wonen.

Vervang kind door tuin en pedo door kat, :B

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 28-07-2009 17:06:35 (Doe die maar niet) ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71398391
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:38 schreef Netsplitter het volgende:

=
Ja nou is het ineens heel anders , precies wat ik dacht. De vergelijking is heel cru ja, maar het principe is hetzelfde.
En nee ik heb geen hond dus alle grappen van schijten op de stoep etc hoef je niet te maken.
Ik heb geen huisdieren omdat ik overdag werk (ben vandaag vrij) en er dus niemand is om voor de dieren te zorgen. Nu zou ik ervoor kunnen kiezen om een kat te nemen en die gewoon de hele dag naar buiten te schoppen zodat anderen er last van hebben maar dat doe ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 28-07-2009 17:07:06 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:42:00 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71398402
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je had van te voren kunnen weten dat er mensen in het rijtje wonen die katten hebben, dus dat ook buiten kunnen rond scharrelen.
Da's de fucking omgekeerde wereld. Je gaat in een grote stad wonen en dan moet je het maar voor lief nemen dat je fiets gejat wordt, je vriendin verkacht wordt en er katten in je tuin rondstruinen.

Die kat hoort gewoon binnen. Jouw kat, jouw probleem.
quote:
Heb jij een hond toevallig?
Ik niet.
Huilen dan.
pi_71399606
quote:

[..]

In heel Nederland rijden auto's, daarnaast hou ik me katten binnnen, mag ik dus jouw auto kapot slaan?
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 16:36:01 #14
137949 Disana
pi_71400271
In een woonwijk met de huizen en tuinen dicht op elkaar lijkt mij zo'n apparaat gewoon dierenmishandeling.

[ Bericht 100% gewijzigd door Disana op 28-07-2009 16:53:16 ]
pi_71400420
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

In heel Nederland rijden auto's, daarnaast hou ik me katten binnnen, mag ik dus jouw auto kapot slaan?
Als ik de benzine en olie van mijn auto in jouw achtertuin dump dan mag dat.
pi_71400714
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als ik de benzine en olie van mijn auto in jouw achtertuin dump dan mag dat.
Nee erger, je dumpt die bende rechstreeks in me luchtwegen, stink aso, je gaat maar lekker electrisch rijden.
pi_71400812
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee erger, je dumpt die bende rechstreeks in me luchtwegen, stink aso, je gaat maar lekker electrisch rijden.
Dus je gaat de discussie waar het oorspronkelijk om ging nu maar zo draaien dat het mijn schuld is , you fail.
pi_71400829
Mijn god, er loopt een kat door mijn tuin! Nu ben ik getraumatiseerd natuurlijk...

Kan iemand mij even uitleggen wat het probleem is van katten die door je tuin lopen? Ik heb meer last van duiven, die schijten immers op mijn auto (en alle andere vogels ook).

Tuin is buiten. Buiten is waar beestjes komen. Als je niet tegen beestjes op je grond kan moet je geen tuin nemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 16:55:11 #19
137949 Disana
pi_71400864
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef DS4 het volgende:
Mijn god, er loopt een kat door mijn tuin! Nu ben ik getraumatiseerd natuurlijk...

Kan iemand mij even uitleggen wat het probleem is van katten die door je tuin lopen? Ik heb meer last van duiven, die schijten immers op mijn auto (en alle andere vogels ook).

Tuin is buiten. Buiten is waar beestjes komen. Als je niet tegen beestjes op je grond kan moet je geen tuin nemen.
Mee eens.

Ik zou er werk van maken als ik zo'n apparaat in mijn omgeving zag.
pi_71400953
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Mee eens.

Ik zou er werk van maken als ik zo'n apparaat in mijn omgeving zag.
Waarom? Het is niet schadelijk voor beestjes.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 16:57:54 #21
137949 Disana
pi_71400981
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Waarom? Het is niet schadelijk voor beestjes.
Je zult echter een kat hebben en het ding staat pal op je huis in de tuin van de buren.
pi_71401002
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef DS4 het volgende:

Ja maar, ja maar,....duiven vliegen in het luchtruim, dan moet je je auto daar niet onder parkeren.
Over de problemen van katten in de tuin ben je niet bekend? Ik zeg, doe eens googelen.
Duiven zijn ook kutbeesten maar ja, daar kun je niets aan doen (tenzij je ze naar benden wilt schieten) katten in mijn tuin daar kan ik wel wat aan doen.
Nu kies ik voor de 'diervriendelijke' oplossing door zo'n apparaat te plaatsen. Ik kan ook kiezen voor gif in mijn tuin, immers mijn tuin, ik mag ermee doen wat ik wil. Maar zo ben ik niet.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Je zult echter een kat hebben en het ding staat pal op je huis in de tuin van de buren.
Dat is hier wel het geval. Zeker gezien het feit dat er hier zo'n vijf a zes gezinnen wonen met die kutbeesten die allemaal mijn mooie grindgedeelte als kattenbak gebruiken. Nu gaan ze zelf maar de last ervan ondervinden. Daarnaast vinden ze dat ding niet want ik zet hem gewoon in mijn schuur!
pi_71401094
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ja maar, ja maar,....duiven vliegen in het luchtruim, dan moet je je auto daar niet onder parkeren.
Ik zeg dat ik daar meer last van heb. Een constatering. Maar je ziet mij er hier niet over janken...
quote:
Over de problemen van katten in de tuin ben je niet bekend? Ik zeg, doe eens googelen.
Je vind het zelf een enorm probleem, maar je kan het niet onder woorden brengen?
quote:
Duiven zijn ook kutbeesten maar ja, daar kun je niets aan doen (tenzij je ze naar benden wilt schieten) katten in mijn tuin daar kan ik wel wat aan doen.
Je kan een hek zetten ja. Mag ook van mij.
quote:
Nu kies ik voor de 'diervriendelijke' oplossing door zo'n apparaat te plaatsen.
Apparaat is illegaal. Dat je het maar weet.
quote:
Ik kan ook kiezen voor gif in mijn tuin, immers mijn tuin, ik mag ermee doen wat ik wil. Maar zo ben ik niet.
Gif in je tuin om de kat van de buren om te leggen mag ook niet. Net zo goed als dat jij in je tuin ook niet de buurman om mag leggen onder het mom "het is mijn tuin dus ik mag alles".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71401109
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat lijkt me in overleg met de buren wel op te lossen.
Voor hangjongeren gebruiken we ook dergelijke dingen, Mosquito etc, dus ik zie het
probleem met katten niet.
Niks mis mee als het helpt.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71401189
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef DS4 het volgende:
Gif in je tuin om de kat van de buren om te leggen mag ook niet. Net zo goed als dat jij in je tuin ook niet de buurman om mag leggen onder het mom "het is mijn tuin dus ik mag alles".
Nee maar dat gif is natuurlijk tegen het onkruid

En waar staat dat kattenverjagers illegaal zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')