True thatquote:Last but not least, zelf heb ik ook last van die kutbeesten in mijn tuin, hetgeen niet de schuld van die beesten is maar van de domme baasjes die wel een huisdier willen maar hem wel naar buiten schopt omdat een kattenbak stinkt.
Tja, domme reactie , je kiest zelf voor wonen in de stad. Ik kies er niet voor om katten in mijn tuin te hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:18 schreef raptorix het volgende:
Ik heb enorm last van auto's in de stad, nu las ik dat er zogenaamde pollers zijn, waarmee je auto's kan tegen houden: [ afbeelding ] weet iemand of deze schadelijk zijn? En weet iemand wie ze schuld het is als iemand tegen mijn poller aan knalt?
tja domme reactie, je kiest zelf voor wonen in de stad met buren met katten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tja, domme reactie , je kiest zelf voor wonen in de stad. Ik kies er niet voor om katten in mijn tuin te hebben.
Echt wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tja, domme reactie , je kiest zelf voor wonen in de stad. Ik kies er niet voor om katten in mijn tuin te hebben.
Alsof het vanzelfsprekend is dat jij de katten van de buurt in jouw tuin maar voor lief moet nemen. Kom nou, die beesten horen gewoon binnen. Denk je dat die kat binnen niet gelukkig kan zijn bij jou? Nou, dan neem je toch géén kat. Tres simple.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tja domme reactie, je kiest zelf voor wonen in de stad met buren met katten.
OH....dus iedereen met een tuin moet maar gestraft worden door paupers met een kat?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Echt wel.
Je had ook een appartement kunnen kopen/huren.
Om het even in het rare te betrekken, jij zegt dat jij papa bent dus als volgt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tja domme reactie, je kiest zelf voor wonen in de stad met buren met katten.
Je had van te voren kunnen weten dat er mensen in het rijtje wonen die katten hebben, dus dat ook buiten kunnen rond scharrelen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
OH....dus iedereen met een tuin moet maar gestraft worden door paupers met een kat?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
OH....dus iedereen met een tuin moet maar gestraft worden door paupers met een kat?
[..]
Om het even in het rare te betrekken, jij zegt dat jij papa bent dus als volgt.
Stel nou dat je kind wordt misbruikt door een pedo die bij je in de buurt woont, is het dan ook je eigen schuld? Immers, je bent daar zelf gaan wonen.
Vervang kind door tuin en pedo door kat, :B
Ja nou is het ineens heel anders , precies wat ik dacht. De vergelijking is heel cru ja, maar het principe is hetzelfde.quote:
Da's de fucking omgekeerde wereld. Je gaat in een grote stad wonen en dan moet je het maar voor lief nemen dat je fiets gejat wordt, je vriendin verkacht wordt en er katten in je tuin rondstruinen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je had van te voren kunnen weten dat er mensen in het rijtje wonen die katten hebben, dus dat ook buiten kunnen rond scharrelen.
Ik niet.quote:Heb jij een hond toevallig?
In heel Nederland rijden auto's, daarnaast hou ik me katten binnnen, mag ik dus jouw auto kapot slaan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als ik de benzine en olie van mijn auto in jouw achtertuin dump dan mag dat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
In heel Nederland rijden auto's, daarnaast hou ik me katten binnnen, mag ik dus jouw auto kapot slaan?
Nee erger, je dumpt die bende rechstreeks in me luchtwegen, stink aso, je gaat maar lekker electrisch rijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als ik de benzine en olie van mijn auto in jouw achtertuin dump dan mag dat.
Dus je gaat de discussie waar het oorspronkelijk om ging nu maar zo draaien dat het mijn schuld isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee erger, je dumpt die bende rechstreeks in me luchtwegen, stink aso, je gaat maar lekker electrisch rijden.
Mee eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef DS4 het volgende:
Mijn god, er loopt een kat door mijn tuin! Nu ben ik getraumatiseerd natuurlijk...![]()
Kan iemand mij even uitleggen wat het probleem is van katten die door je tuin lopen? Ik heb meer last van duiven, die schijten immers op mijn auto (en alle andere vogels ook).
Tuin is buiten. Buiten is waar beestjes komen. Als je niet tegen beestjes op je grond kan moet je geen tuin nemen.
Waarom? Het is niet schadelijk voor beestjes.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik zou er werk van maken als ik zo'n apparaat in mijn omgeving zag.
Je zult echter een kat hebben en het ding staat pal op je huis in de tuin van de buren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet schadelijk voor beestjes.
Ja maar, ja maar,....duiven vliegen in het luchtruim, dan moet je je auto daar niet onder parkeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef DS4 het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat het probleem is van katten die door je tuin lopen? Ik heb meer last van duiven, die schijten immers op mijn auto (en alle andere vogels ook).
Dat is hier wel het geval. Zeker gezien het feit dat er hier zo'n vijf a zes gezinnen wonen met die kutbeesten die allemaal mijn mooie grindgedeelte als kattenbak gebruiken. Nu gaan ze zelf maar de last ervan ondervinden. Daarnaast vinden ze dat ding niet want ik zet hem gewoon in mijn schuur!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult echter een kat hebben en het ding staat pal op je huis in de tuin van de buren.
Ik zeg dat ik daar meer last van heb. Een constatering. Maar je ziet mij er hier niet over janken...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja maar, ja maar,....duiven vliegen in het luchtruim, dan moet je je auto daar niet onder parkeren.
Je vind het zelf een enorm probleem, maar je kan het niet onder woorden brengen?quote:Over de problemen van katten in de tuin ben je niet bekend? Ik zeg, doe eens googelen.
Je kan een hek zetten ja. Mag ook van mij.quote:Duiven zijn ook kutbeesten maar ja, daar kun je niets aan doen (tenzij je ze naar benden wilt schieten) katten in mijn tuin daar kan ik wel wat aan doen.
Apparaat is illegaal. Dat je het maar weet.quote:Nu kies ik voor de 'diervriendelijke' oplossing door zo'n apparaat te plaatsen.
Gif in je tuin om de kat van de buren om te leggen mag ook niet. Net zo goed als dat jij in je tuin ook niet de buurman om mag leggen onder het mom "het is mijn tuin dus ik mag alles".quote:Ik kan ook kiezen voor gif in mijn tuin, immers mijn tuin, ik mag ermee doen wat ik wil. Maar zo ben ik niet.
Dat lijkt me in overleg met de buren wel op te lossen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult echter een kat hebben en het ding staat pal op je huis in de tuin van de buren.
Nee maar dat gif is natuurlijk tegen het onkruidquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef DS4 het volgende:
Gif in je tuin om de kat van de buren om te leggen mag ook niet. Net zo goed als dat jij in je tuin ook niet de buurman om mag leggen onder het mom "het is mijn tuin dus ik mag alles".
Nee het gaat erom dat je een probleem van iets gaat maken dat geen probleem is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus je gaat de discussie waar het oorspronkelijk om ging nu maar zo draaien dat het mijn schuld is, you fail.
Net als die kankerwagens van jullie, ga er maar mee rijden in je garage.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef deedeetee het volgende:
Gewoon proberen, als die beesten er last van hebben blijven ze toch lekker binnen ? Daar horen ze tenslotte ook thuis.
Hoe weet jij dat het geen probleem is? Ik zit hier met een strook van 6 bij 3 meter wat vol ligt met stront van die kutbeesten, kom jij het opruimen? Zo ja, dan heb ik geen probleem meer. Zijn we beiden blij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat je een probleem van iets gaat maken dat geen probleem is.
Jij bent net als een oom van mij, ouwehoeren over auto's en met een verjaardag vragen of hij mee mag rijden. Jij doet alles op de fiets? En oh ja, je hoeft niet zo te schelden hoor. Zie je vaker bij mensen die geen argumenten meer hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net als die kankerwagens van jullie, ga er maar mee rijden in je garage.
Ja, zo gaat het al vele eeuwen, binnen en buiten de stad.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof het vanzelfsprekend is dat jij de katten van de buurt in jouw tuin maar voor lief moet nemen.
Nee.quote:
Kom nou, die beesten horen gewoon binnen.
Nee, die wil ook naar buiten.quote:Denk je dat die kat binnen niet gelukkig kan zijn bij jou?
Nee, want zonder domme aanstellers als jij is er geen probleem, en die negeer ik sowieso liever.quote:Nou, dan neem je toch géén kat. Tres simple.
Ik heb zelf katten (en ja die blijven binnen) maar heb ook tuin gehad, en geen last van kattendrollen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het geen probleem is? Ik zit hier met een strook van 6 bij 3 meter wat vol ligt met stront van die kutbeesten, kom jij het opruimen? Zo ja, dan heb ik geen probleem meer. Zijn we beiden blij.
[..]
Jij bent net als een oom van mij, ouwehoeren over auto's en met een verjaardag vragen of hij mee mag rijden. Jij doet alles op de fiets? En oh ja, je hoeft niet zo te schelden hoor. Zie je vaker bij mensen die geen argumenten meer hebben.
Als jij belooft je kinderen binnen te houden..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef deedeetee het volgende:
Gewoon proberen, als die beesten er last van hebben blijven ze toch lekker binnen ? Daar horen ze tenslotte ook thuis.
Als die tuin beplant is, ligt hij echt niet 'vol stront'. Dus ofwel je loopt hier stoer te doen, ofwel je tuin is niet aangelegd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het geen probleem is? Ik zit hier met een strook van 6 bij 3 meter wat vol ligt met stront van die kutbeesten, kom jij het opruimen? Zo ja, dan heb ik geen probleem meer. Zijn we beiden blij.
[..]
Jij bent net als een oom van mij, ouwehoeren over auto's en met een verjaardag vragen of hij mee mag rijden. Jij doet alles op de fiets? En oh ja, je hoeft niet zo te schelden hoor. Zie je vaker bij mensen die geen argumenten meer hebben.
Zelden gebruik maken is nog steeds gebruik maken. En oh ja, OV heeft ook uitlaatgassen hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb zelf katten (en ja die blijven binnen) maar heb ook tuin gehad, en geen last van kattendrollen.
En qua vervoer? Zelden tot nooit maak ik gebruik van auto, ja doe alles lopend en met OV.
Hoezo, schijten die bij jou in de tuin?? Ik zie echt de stomste argumenten voorbij komen van auto's tot duiven en van duiven tot kinderen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:14 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als jij belooft je kinderen binnen te houden..
Kun je lezen? Er ligt GRIND!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Als die tuin beplant is, ligt hij echt niet 'vol stront'. Dus ofwel je loopt hier stoer te doen, ofwel je tuin is niet aangelegd.
Hoezo loop ik stoer te doen, omdat ik een stuk grind heb van 6 bij 3? Ik weet niet wat stoer is bij jullie maar dit is bij ons niet stoer hoor.quote:
Heel netjes, kijk zo kan het dus ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:38 schreef Sheriam het volgende:
Mensen die willen dat ik mijn kat binnen mijn tuin houdt, moeten ook zorgen dat het geluid niet verder komt dan hun tuin.
Dat mijn kat buiten komt heeft trouwens niks te maken met geen kattenbak willen, ik heb 18 jaar lang een binnen-kat gehad en het ook met deze geprobeerd, maar als ex-zwerfster kon ze binnen niet goed aarden. Gelukkig heb ik geen klachten van de buren, en ze gebruikt een stukje tuin vlak bij de (eigen) deur als bak.
Mag inmiddels niet meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef Clairvaux het volgende:
Voor hangjongeren gebruiken we ook dergelijke dingen, Mosquito etc
Hahah wat een onzin. Een kat heeft nul bestaansrecht johquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef DS4 het volgende:
Mijn god, er loopt een kat door mijn tuin! Nu ben ik getraumatiseerd natuurlijk...![]()
Tuin is buiten. Buiten is waar beestjes komen. Als je niet tegen beestjes op je grond kan moet je geen tuin nemen.
Waarom zou de kat er dan van omvallen. Tenzij je het weer op een bepaalde wijze doet en dat tellen jouw handelingen, niet jouw verklaring.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nee maar dat gif is natuurlijk tegen het onkruid![]()
Ik heb in de jurisprudentie voorbij zien schieten dat dit soort zaken niet mogen.quote:En waar staat dat kattenverjagers illegaal zijn?
Wat gek. Ik heb daar nog nooit last van gehad. Waarom komen alle katten bij jou in de tuin schijten? Heb je in plaats van grind kattenbakvulling gebruikt om geld te sparen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hoe weet jij dat het geen probleem is? Ik zit hier met een strook van 6 bij 3 meter wat vol ligt met stront van die kutbeesten, kom jij het opruimen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat gek. Ik heb daar nog nooit last van gehad. Waarom komen alle katten bij jou in de tuin schijten? Heb je in plaats van grind kattenbakvulling gebruikt om geld te sparen?
Katten zijn van nature beesten die de hele dag binnen zitten? O?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:45 schreef Isdatzo het volgende:
Hahah wat een onzin. Een kat heeft nul bestaansrecht joh. Dat beest hóórt niet buiten.
Zet een hek als je het per sé niet wil. Maar beestjes komen in jouw tuin. Dat was honderden jaren geleden al en over 100 jaar is het ook nog zo.quote:En al helemaal niet in mijn tuin.
Ik weet niet welke beestjes zich bij jou laten verjagen, maar ook al is onze kat een echte jager, het stikt nog altijd van de beestjes bij ons.quote:Die kat jaagt júist de beestjes weg die ik wél in m'n tuin wil hebben.
Je loopt gewoon een beetje te roepen over de rug van kattenbezittersquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoezo loop ik stoer te doen, omdat ik een stuk grind heb van 6 bij 3? Ik weet niet wat stoer is bij jullie maar dit is bij ons niet stoer hoor.
Verschrikkelijk. Dader nooit gevonden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach liever zo'n doosje bij de buren dan een kogel in de kat, bij ons zijn alle kat doodgeschoten tot we stopten met de aanschaf
Nouja ik kan wel langs de deuren gaan en vragen, maar moet de eerste nog zien die "Ik was 't" zegt in die situaties. Ofwel, nee nooit gevonden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Dader nooit gevonden?
Triest dat mensen zo intolerant zijn. Gelukkig heeft TS alleen maar een grote mond over katten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nouja ik kan wel langs de deuren gaan en vragen, maar moet de eerste nog zien die "Ik was 't" zegt in die situaties. Ofwel, nee nooit gevonden.
Klopt, daarom vind ik zo'n kastje ook niet zo'n probleem. Als het katten weert is 't altijd beter dan de luchtbuks pakken wat mij betreft. Maargoed, ik heb dan ook zo'n ervaring met kattenhaters dat zo'n kastje redelijk onschuldig klinktquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Triest dat mensen zo intolerant zijn. Gelukkig heeft TS alleen maar een grote mond over katten.
Ze maken lawaai, daar heb ik meer last van dan een netjes begraven drolletje tussen de bloemen...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zelden gebruik maken is nog steeds gebruik maken. En oh ja, OV heeft ook uitlaatgassen hoor.
[..]
Hoezo, schijten die bij jou in de tuin?? Ik zie echt de stomste argumenten voorbij komen van auto's tot duiven en van duiven tot kinderen.
Het bereik van die dingen gaat verder dan de eigen tuin en hindert niet alleen katten. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, daarom vind ik zo'n kastje ook niet zo'n probleem. Als het katten weert is 't altijd beter dan de luchtbuks pakken wat mij betreft. Maargoed, ik heb dan ook zo'n ervaring met kattenhaters dat zo'n kastje redelijk onschuldig klinkt
Die wandelen niet ongevraagt de tuin van de buren in en ze zouden het al helemaal niet in hun hoofd halen om daar te gaan piesen en poepenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:14 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als jij belooft je kinderen binnen te houden..
Zeg jij, maar waarop baseer je het? Katten zijn al eeuwen huisdieren die altijd al in en uit lopen. Dat jij daar niet tegen kan, is jouw probleem...quote:
Maar ze maken wel lawaai. Ik zit er persoonlijk niet mee, maar als jij eist dat ik mijn kat binnenhoud moet je zelf ook wat opofferen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die wandelen niet ongevraagt de tuin van de buren in en ze zouden het al helemaal niet in hun hoofd halen om daar te gaan piesen en poepen![]()
Heb je wel eens gehoord van een kattenluikje? Die mensen zetten die dieren niet op straat, ze laten ze naar buiten wanneer die katten dat willen, en dan komen die katten ook weer terug wanneer ze dat willen. Katten vinden het juist leuk, dus een fatsoenlijk mens en goed baasje zorgt dat zijn kat gelukkiger is door hem af en toe buiten te laten spelen wanneer die daar behoefte aan heeft.quote:Katten op straat loslaten is aso gedrag ! Gewoon treiterij van misantropen![]()
Fatsoenlijke mensen zorgen goed voor hun huisdieren, die zetten ze niet op straat.
Wis en waarachtig. B.v. achter de voetbal aan...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Die wandelen niet ongevraagt de tuin van de buren in
Stinkbom door de brievenbus bij de voordeur, strijker in de groene brievenbus, aardappel in de uitlaat, besjes schieten tegen de ramen... Ik noem maar een paar dingen die ik zelf heb uitgespookt...quote:en ze zouden het al helemaal niet in hun hoofd halen om daar te gaan piesen en poepen![]()
Nee, je ergeren aan een kat die door je tuin loopt is pas asociaal.quote:Katten op straat loslaten is aso gedrag !
Hoe krachtig je buks ook is, die dingen zijn nutteloos tegen katten.Je verwond de kat er alleen maar mee en dat is zielig. Gewoon in de zomers de hond in de tuin laten en je hebt geen last van katten. Nadat onze vorige hond dood was gegaan duurde het zeker 6 maanden voordat er weer katten in de tuin kwamenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb net een buks besteld met een gigantische luchtkracht. daar ga ik ogen van mensen die mijn katten wat aandoen mee uitschieten.
oh ja, een kattenverjager moet mogen. als ie maar begrenst is tot het terrein van de persoon die onhebbelijk is.
en dan vervolgens:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:36 schreef Kabolter het volgende:
Ook weer zo'n verantwoordelijkheidswegschuiftopicje.
Dus kattenliefhebbers moeten wel dulden, maar niemand hoeft de kat te dulden.quote:Rekening houden met kinderen vind ik wel een verplichting
Precies, de kattenliefhebbers doen alsof zij de kennis in pacht hebben, nou niets is minder waar blijkt maar weer. De vergelijkingen met kinderen en auto's maken alsof dit gelijk staat tot elkander. Verschrikkelijk om met die mensen te moeten discusseren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:36 schreef Kabolter het volgende:
Ook weer zo'n verantwoordelijkheidswegschuiftopicje.
Weet nog dat bij een topic over katten van mij, dat ik bijna verplicht werd om de tuin anders in te richten omdat de katten dan meer kans maakten.
Rekening houden met kinderen vind ik wel een verplichting
Gewoon lekker doen waar je zin in hebt als het jouw tuin is.
Afmaken zou ik zelf niet kunnen, maar zelfs daar kijk ik niet raar van op.
Die drollen van die katten zijn alles behalve schoon.
En als je een mooi hokje voor je vogels hebt gebouwd kan ik mij voorstellen dat je daar meer waarde aan hecht.
Al helemaal als het door een ander persoon komt.
Je kan mij niet wijsmaken dat er echt honden zijn die van binnen zitten houden, maar ja, die laat je ook gewoon uit.
En ja, ik moet je toegeven, het zal er vast raar uitzien, zo'n kat uitlaten.
Zolang niemand het doet en die beesten STRONTeigenwijs zijn, en de liefhebbers dat leuk vinden, dan moet je ook niet raar opkijken van de consequenties. En anders moeten die krengen eens nodig doorgefokt worden.
Wel de 'leuke' eigenschappen willen hebben, maar niet de verantwoordelijkheden.
Dat vind ik erg laag.
Niks mee te maken, last time i checked waren ze geen inheemse fauna en derhalve geen bestaansrecht buitenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Katten zijn van nature beesten die de hele dag binnen zitten? O?
Ja.. honderd jaar geleden werden er vrouwen verkracht, dat is nu zo, en dat zal vast over 100 jaar ook nog zo zijn. Reden om het maar te laten zijn voor wat 't isquote:[..]
Zet een hek als je het per sé niet wil. Maar beestjes komen in jouw tuin. Dat was honderden jaren geleden al en over 100 jaar is het ook nog zo.
Als zo'n kutbeest hier in de tuin rondstruint kan je er vanuit gaan dat alle vogels weg zijn hoor.quote:[..]
Ik weet niet welke beestjes zich bij jou laten verjagen, maar ook al is onze kat een echte jager, het stikt nog altijd van de beestjes bij ons.
Altijd? En dat weet jij omdat.. ? Je bent er toch niet 24/7 bij?quote:En onze kat komt netjes thuis om de kattenbak te gebruiken...
lees mijn verhaal nog eens. aub.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:41 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hoe krachtig je buks ook is, die dingen zijn nutteloos tegen katten.Je verwond de kat er alleen maar mee en dat is zielig. Gewoon in de zomers de hond in de tuin laten en je hebt geen last van katten. Nadat onze vorige hond dood was gegaan duurde het zeker 6 maanden voordat er weer katten in de tuin kwamen
Ja dat heb ik, en als je denkt dat zoiets lukt dan ben je nog dommer dan je post doet overkomenquote:
Katten op diervriendelijke wijze weren uit de tuin:quote:
ik heb het niet over het schieten van katten! jezus, wat is er aan de hand op fok! is het te warm om goed te lezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ja dat heb ik, en als je denkt dat zoiets lukt dan ben je nog dommer dan je post doet overkomen
Wat minder films kijken poppekopje, in de echte wereld heb je skills nodig om wat te raken als je schiet.
Nou snap ik waarom jouw tuin vol kan liggen met drollen. Er is maar één drol voor nodig...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
zie een stuk van mijn tuin.
Ik kan heel trots op mezelf zijn dat ik weet dat 't over mensenogen gingquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het niet over het schieten van katten! jezus, wat is er aan de hand op fok! is het te warm om goed te lezen?
Zoals je kunt zien hebben wij hetzelfde grind, dus jij bent ook aan het stoer doen.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb appelbomen in de tuin. Zo nu en dan een appel naar zo'n kat werkt maar matig.
Maar een direct hit heeft wel min. 24 uur effect.![]()
NB. Ze zitten vooral op grintpaden te schijten.
Dan raggen ze je grind aan de kant en daarnaast ligt een drol.
[ afbeelding ]
vlnr.vers gegraven dysfunctioneel poepgat, stokje, drol.
Vliegen zijn kennelijk elders souperen, maar verder compleet beeld.
Tenzij Disana , ondanks dat het een kattenliefhebster is niet weet waar ze het over heeft,...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je loopt gewoon een beetje te roepen over de rug van kattenbezitters
Katten houden niet van grind. Je zult wel een verdwaald blaadje gevonden hebben.
A: het is niet grappigquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou snap ik waarom jouw tuin vol kan liggen met drollen. Er is maar één drol voor nodig...
Het is alleen nooit geaccepteerd...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ja.. honderd jaar geleden werden er vrouwen verkracht, dat is nu zo, en dat zal vast over 100 jaar ook nog zo zijn.
Waarom bij mij dan niet?quote:Als zo'n kutbeest hier in de tuin rondstruint kan je er vanuit gaan dat alle vogels weg zijn hoor.
Ze voor de deur kan zeuren of ze op de bak mag. En ook verdomd hard rent af en toe om te mogen...quote:Altijd? En dat weet jij omdat.. ?
gelukkig zijn er nog wat mensen wakker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan heel trots op mezelf zijn dat ik weet dat 't over mensenogen ging
Nou, ik zie het probleem niet. Het ziet er keurig uit en ik zie geen enkel drolletje. Je hebt één keer een kat voorbij zien komen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals je kunt zien hebben wij hetzelfde grind, dus jij bent ook aan het stoer doen.....
[..]
Tenzij Disana , ondanks dat het een kattenliefhebster is niet weet waar ze het over heeft,...
Deze foto is gemaakt toen ik er ging wonen en mijn 1e intentie was toen niet echt het ontdekken en/of fotograferen van stront. Afijn, je zit fout en je ziet het zelf ook wel in (hoop ik tenminste). Ach, binnenkort is het schoon, dan ruim ik het op en komt er geen kat meer de tuin in. Gaan ze fijn bij de andere buren schijten :Bquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, ik zie het probleem niet. Het ziet er keurig uit en ik zie geen enkel drolletje. Je hebt één keer een kat voorbij zien komen?
Maak nu eens een foto dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Deze foto is gemaakt toen ik er ging wonen en mijn 1e intentie was toen niet echt het ontdekken en/of fotograferen van stront. Afijn, je zit fout en je ziet het zelf ook wel in (hoop ik tenminste). Ach, binnenkort is het schoon, dan ruim ik het op en komt er geen kat meer de tuin in. Gaan ze fijn bij de andere buren schijten :B
Ik heb geen kleine kinderenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:24 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar ze maken wel lawaai. Ik zit er persoonlijk niet mee, maar als jij eist dat ik mijn kat binnenhoud moet je zelf ook wat opofferen natuurlijk.
Als jouw kat gelukkig is buiten koop je maar een huis met een hele grote tuin en daar zet je een hek omheen zodat dat beest netjes daar blijft waar hij hoort.quote:Heb je wel eens gehoord van een kattenluikje? Die mensen zetten die dieren niet op straat, ze laten ze naar buiten wanneer die katten dat willen, en dan komen die katten ook weer terug wanneer ze dat willen. Katten vinden het juist leuk, dus een fatsoenlijk mens en goed baasje zorgt dat zijn kat gelukkiger is door hem af en toe buiten te laten spelen wanneer die daar behoefte aan heeft.
Ik heb ooit gekozen voor een kat vanwege het stront eigenwijze karakter van het beestje.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alof ze het hem niet zelf hebben aangeleerd om dat te * willen *
Maar ik durf te wedden dat ze ooit klein zijn geweest...quote:
quote:Ik blijf bij mijn standpunt dat mensen die zich er bewust zijn dat een kat overlast aan de buurt bezorgt dat beest willens en wetens buiten zetten omdat ze het stiekem maar wat leuk vind dat dat beest de buurt terroriseert.
Dan houd je 'm maar lekker binnen. Ben je van mening dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn? Dan neem je maar géén kat. C'est tres simple.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:58 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik heb ooit gekozen voor een kat vanwege het stront eigenwijze karakter van het beestje.
Daar valt weinig "aan te leren". Geloof me, ik heb echt pogingen daartoe ondernomen.![]()
Er staat 'willens en wetens' hè. In ieder geval doen ze er niks aan om die overlast te voorkomen terwijl er genoeg oplossingen zijn, dus dat komt op 't zelfde neer. Óf er niks om geven dat JOUW plezier anderen overlast bezorgt óf er genoegen uit halen dat jouw kat overlast bezorgt.quote:
Neem een kitten dat nooit buiten is geweest en je hebt geen enkel probleem, mits je hem genoeg ruimte en speelmogelijkheden geeft. Je hebt dus weldegelijk zélf gekozen voor een * buitenkat *quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:58 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik heb ooit gekozen voor een kat vanwege het stront eigenwijze karakter van het beestje.
Daar valt weinig "aan te leren". Geloof me, ik heb echt pogingen daartoe ondernomen.![]()
Mijn kat komt toevallig nooit buiten de tuin (omheind) maar dat is inderdaad een uitzondering.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan houd je 'm maar lekker binnen. Ben je van mening dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn? Dan neem je maar géén kat. C'est tres simple.
Of zorg er voor dat hij niet buiten jouw tuin kan, whatever. Maar zadel de buurt niet op met jouw huisdier. Wel de lusten maar niet de lasten. Maak je er maar lekker makkelijk van af, goed zo.
.
Dat is lachwekkend, net als overlast van een kat. Mijn god, waar kun je je allemaal aan ergeren...quote:
Ik heb liever dit in mijn tuin:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is lachwekkend, net als overlast van een kat. Mijn god, waar kun je je allemaal aan ergeren...
Wat krijg ik ervoor terug?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Maak nu eens een foto dan?
Met drolletjes natuurlijk
Maar als ze dan wat overkomen dan is het mis.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:07 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Mijn kat komt toevallig nooit buiten de tuin (omheind) maar dat is inderdaad een uitzondering.
De meeste katten zwerven een beetje door hun omgeving, territorium verkennen en zo, vrij normaal.
Dat zal altijd wel zo blijven, deal with it. (op een diervriendelijke manier wel te verstaan).
Niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Even denken hoor...
cocktailprikkertjes om tussen de kiezels te zetten!
Doen mensen dat serieus?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Even denken hoor...
cocktailprikkertjes om tussen de kiezels te zetten!
Ja, maar het kan geen kwaad hoor. Zo'n kat bedenkt zich wel twee keer als hij één stapje verkeerd zet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:18 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Doen mensen dat serieus?
Dat is al bijna even sneu als bierflesjes in de tuin zetten voor tegen mollen..
Dat dacht ik al, blij dat ik geen moeite gedaan hebquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, dan blijf ik maar denken dat het allemaal wel meevalt met jouw grind.
Gewoon even naar buiten lopen en de schade voor ons op de plaat zetten, kom opquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, blij dat ik geen moeite gedaan heb
Je verhaal over katten en grind kan iig de prullenbak in.
Ik heb daar nu geen zin in, morgen wellicht. VInd an sich dat ik je al veel te veel tegemoed gekomen ben om uberhaubt al een foto te plaatsen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Gewoon even naar buiten lopen en de schade voor ons op de plaat zetten, kom op
Ja dat is waar, dankjewel voor de situatieschets. Nu nog een beetje schappelijker worden (leven en laten leven) door even te kijken naar de alternatieven die hier eerder via een link gepost werdenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik heb daar nu geen zin in, morgen wellicht. VInd an sich dat ik je al veel te veel tegemoed gekomen ben om uberhaubt al een foto te plaatsen.
Die wil ik ook in mijn tuin. Speelgoed voor mijn kat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb liever dit in mijn tuin:
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon het argument "zo beestje, zo baasje" gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik heb daar nu geen zin in, morgen wellicht. VInd an sich dat ik je al veel te veel tegemoed gekomen ben om uberhaubt al een foto te plaatsen.
Grind?quote:
Welke overlast? Dieren, alle dieren, in jouw tuin schijten in jouw tuin. Geen probleem, BEHALVE als het een kat is. Wie is er nu gek?quote:Of moet ik de overlast van de huisdieren van anderen maar voor lief nemen?
Om mijn terrein staat een groot hek. Ik wens je veel succes.quote:Want dan kom ik ook mijn hond (die ik geen heb) uitlaten en m'n motor wassen in jouw tuin.
't Is maar waar je 'trots' op bent. Vind het een beetje sadistisch, maar whatever.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:25 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Die wil ik ook in mijn tuin. Speelgoed voor mijn kat.![]()
Die is daar zeer bedreven in. (voorlopige tussenstand 2 mussen, 3 merels en 2 duiven)
Ja, en dat beestje hoort helemaal niet buiten rond te lopen. Zoals ik zei, totaal geen bestaansrecht buiten. Als ik nou een grote boze hond koop, echt heel gemeen en bijtgraag, en ik laat die in de speeltuin vol kleine kindjes lekker bijten en happen. Is dat dan ook prima?quote:Zit nou eenmaal in de aard van het beestje.
Dat is natuurlijk helemaal hetzelfde als een kat die door een tuin heen loopt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik nou een grote boze hond koop, echt heel gemeen en bijtgraag, en ik laat die in de speeltuin vol kleine kindjes lekker bijten en happen. Is dat dan ook prima?
Dat is inderdaad 1 van de weinige goedpraters die ik wel begrijp.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
't Is maar waar je 'trots' op bent. Vind het een beetje sadistisch, maar whatever.
[..]
Ja, en dat beestje hoort helemaal niet buiten rond te lopen. Zoals ik zei, totaal geen bestaansrecht buiten. Als ik nou een grote boze hond koop, echt heel gemeen en bijtgraag, en ik laat die in de speeltuin vol kleine kindjes lekker bijten en happen. Is dat dan ook prima?
"Zit nou eenmaal in de aard van 't beestje, niks aan te doen."
"Hoort er bij."
"Moet je je kinderen maar uit de buurt van mijn hond houden".
Ha. Haquote:
Mag ik zelf bepalen dat ik liever vogels dan katten in mijn tuin hebquote:[..]
Welke overlast? Dieren, alle dieren, in jouw tuin schijten in jouw tuin. Geen probleem, BEHALVE als het een kat is. Wie is er nu gek?
Je snapt het punt niet? Nog een keer dan:quote:[..]
Om mijn terrein staat een groot hek. Ik wens je veel succes.
Heel de natuur is sadistisch in jouw ogen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
't Is maar waar je 'trots' op bent. Vind het een beetje sadistisch, maar whatever.
[..]
Katten en honden kun je niet vergelijken.quote:Ja, en dat beestje hoort helemaal niet buiten rond te lopen. Zoals ik zei, totaal geen bestaansrecht buiten. Als ik nou een grote boze hond koop, echt heel gemeen en bijtgraag, en ik laat die in de speeltuin vol kleine kindjes lekker bijten en happen. Is dat dan ook prima?
"Zit nou eenmaal in de aard van 't beestje, niks aan te doen."
"Hoort er bij."
"Moet je je kinderen maar uit de buurt van mijn hond houden".
Ja, het geeft precies de idiotie van de hele 'aard-van-het-beestje'-redenering weer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal hetzelfde als een kat die door een tuin heen loopt.
Kat is geen inheemse diersoort, vind het knap hoe jij 't dan natuur noemt. Als ik een olifant in jouw tuin zet die je hele tuinhuisje aan gort stampt is het ook 'natuur'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Heel de natuur is sadistisch in jouw ogen?
Nee? En waarom niet? Het is toch natuur?quote:Ik vind het triest voor het vogeltje maar ben wel trots op mijn kat.![]()
[..]
Katten en honden kun je niet vergelijken.
Katten natuur vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Heel de natuur is sadistisch in jouw ogen?
Ik vind het triest voor het vogeltje maar ben wel trots op mijn kat.![]()
[..]
Katten en honden kun je niet vergelijken.
Nee het is niet normaal,en nee ik ben er van overtuigd dat het vroeg of laat verboden gaat worden.quote:De meeste katten zwerven een beetje door hun omgeving, territorium verkennen en zo, vrij normaal. Dat zal altijd wel zo blijven, deal with it. (op een diervriendelijke manier wel te verstaan).
Ik zie alleen maar grind, dus...quote:
Een kat verjaagt de vogels niet. Die gaan gewoon op een boomtak zitten. En nee, dat mag je niet bepalen. Ik zou ook liever hebben dat vogels niet op mijn auto schijten, maar vogels doen dat nou eenmaal.quote:Mag ik zelf bepalen dat ik liever vogels dan katten in mijn tuin heb. Het gaat me niet eens zo zeer om het schijten in m'n tuin, het (ver)jagen van de vogels vind ik erger.
Dan wens ik je nog steeds veel succes, het is geen klein hekje, maar bovendien: een hond opzettelijk in andermans tuin laten schijten is iets heel anders dan je kat buiten laten lopen.quote:En als ik nou m'n hond over dat hek gooi om 'm daar lekker in jouw tuin te laten schijten. Gewoon, een paar keer per week ofzo.
quote:
Ja, wordt net zo verboden als koffie, sigaretten, alcohol en alles wat nog meer verslavend is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee het is niet normaal,en nee ik ben er van overtuigd dat het vroeg of laat verboden gaat worden.
Ik werk zo'n beest gewoon m'n tuin uit goedschiks of kwaadschiks.
Verreweg de meeste mensen zijn in staat om sociaal om te gaan met anderen. Dus: nee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:50 schreef deedeetee het volgende:
ik ben er van overtuigd dat het vroeg of laat verboden gaat worden.
Ja hallo!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee het is niet normaal,en nee ik ben er van overtuigd dat het vroeg of laat verboden gaat worden.
OMGquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:50 schreef DS4 het volgende:
een hond opzettelijk in andermans tuin laten schijten is iets heel anders dan je kat buiten laten lopen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
quote:deedeetee dinsdag 28 juli 2009 @ 20:06 (#84)
Ben zelf ook een lekker eigenwijze kat.....
Steentje doet 't veel beter, wel goed mikkenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:52 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ja hallo!
Je moet een emmer pakken, die je van te voren hebt gevuld met water en dan proberen die kat te raken.
En als je lui bent moet je eerst helemaal naar de winkel fietsen, geld uitgeven en dan je hele tuin onder sprayen, zodat ze niet jouw aardappels weer eens ondersprayen als je de deur van de schuur niet goed hebt gesloten (en dan heb je nog mazzel).
www.pearl.nlquote:
Een kat verjaagt vogels nietquote:[..]
Een kat verjaagt de vogels niet. Die gaan gewoon op een boomtak zitten.
Verschil is alleen dat vogels wél natuur zijn.. dat krijg je bij het wonen aan een bosrand. Daar is niks aan te doen en dat neem ik voor lief. Maar katten zijn géén natuur en aan dát probleem is wel iets te doen. Of in iedergeval, de kattenbezitters kunnen daar iets aan doen.quote:En nee, dat mag je niet bepalen. Ik zou ook liever hebben dat vogels niet op mijn auto schijten, maar vogels doen dat nou eenmaal.
Dude, het gaat om het PUNT. Niet of jouw hek zo hoog is dat ik er nou wel of geen hond overheen krijg.quote:[..]
Dan wens ik je nog steeds veel succes, het is geen klein hekje, maar bovendien: een hond opzettelijk in andermans tuin laten schijten is iets heel anders dan je kat buiten laten lopen.
Voor jouw voordeur, whatever. Nogmaals, het gaat om 't punt. Niet om jouw specifieke situatie.quote:En overigens, als jouw hond ergens door een gat in het hek gaat schijten, dan zal ik het niet merken, dus ik kan me er dan ook niet aan ergeren.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Steentje doet 't veel beter, wel goed mikken
Mensen die hun kat buiten zetten zijn niet sociaal. De rest dwingt ze vroeg of laat tot socialer gedrag.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste mensen zijn in staat om sociaal om te gaan met anderen. Dus: nee.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:01 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
http://www.persepolis.com/jokes/Pictures/index.33.jpg
Goed, inhoudelijk nog iets te melden? Dus als ik jouw argumenten iets verder doortrek is 't ineens belachelijk? Misschien zie je dan eens in dat jouw argument kant noch wal raakt. Zal wel valse hoop zijn.quote:
Welnee. De meeste mensen geven en nemen, zoals het hoort in een gezonde maatschappij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen die hun kat buiten zetten zijn niet sociaal. De rest dwingt ze vroeg of laat tot socialer gedrag.
Ach, in de ogen van iemand ben je altijd asociaal. Je kan het nooit goed doen, ik zie ook genoeg asociaal gedrag dagelijks. Maar dat is mijn mening en blijkbaar niet van iedereen want anders gebeurde het niet....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen die hun kat buiten zetten zijn niet sociaal. De rest dwingt ze vroeg of laat tot socialer gedrag.
Ik vrees dat dit een hopeloos geval is. Het is geen betonplaat meer maar een heel flatgebouw denk ikquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
OMG![]()
![]()
![]()
Kun je nog wel wat zien door die betonplaat heen ?![]()
Tuurlijk is het heel wat anders, katten hoor je buiten te laten schijten want dat zit in de aard van het beestje, dat is de natúúr
'Neem' jij de hondenstront die voor jouw deur ligt dan ook?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. De meeste mensen geven en nemen, zoals het hoort in een gezonde maatschappij.
Ja hoor. En de spelende kinderen die af en toe per ongelijk snoeihard een bal tegen mijn raam schoppen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
'Neem' jij de hondenstront die voor jouw deur ligt dan ook?
Oh? Dat dan weer niet hè.
Dacht ik wel.
Honden schijten ook buiten. Misschien dat het je nog nooit eerder is opgevallen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:56 schreef deedeetee het volgende:
Tuurlijk is het heel wat anders, katten hoor je buiten te laten schijten want dat zit in de aard van het beestje, dat is de natúúr
Waar ligt de grens? Als er 1 keer per jaar een bal dóór die ruit gaat? Of 1 keer per kwartaal? Of 1 keer per week?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoor. En de spelende kinderen die af en toe per ongelijk snoeihard een bal tegen mijn raam schoppen.
Ik heb veel en zeldzame vogels in mijn tuin. Ook al loopt onze kat dagelijks door onze tuin, ze laten zich niet wegjagen. Je zit dus te verzinnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
En als er regelmatig katten lopen zal je zien dat vogels je tuin gaan mijden.
Wat een kletskoek.quote:Verschil is alleen dat vogels wél natuur zijn.. dat krijg je bij het wonen aan een bosrand. Daar is niks aan te doen en dat neem ik voor lief. Maar katten zijn géén natuur en aan dát probleem is wel iets te doen. Of in iedergeval, de kattenbezitters kunnen daar iets aan doen.
Als je met domme opmerkingen komt weiger ik er serieus op in te gaan.quote:Dude, het gaat om het PUNT. Niet of jouw hek zo hoog is dat ik er nou wel of geen hond overheen krijg.
Nee, jij bent asociaal. Je kan kennelijk niet samenleven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:01 schreef deedeetee het volgende:
Mensen die hun kat buiten zetten zijn niet sociaal.
Je trekt mijn argumenten niet verder door. Dat jij dat niet door hebt kan ik niet helpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:03 schreef Isdatzo het volgende:
Dus als ik jouw argumenten iets verder doortrek is 't ineens belachelijk?
Da's een behoorlijke beschuldiging die je daar doet. Ik zit te verzinnen? Waarom zou ik? Om op internet een non-discussie te winnen? Laat je nakijken. Maar vooruit.. Geef eens een situatieschets van je tuin en wat voor zelfdzame vogels jij daar dan ziet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb veel en zeldzame vogels in mijn tuin. Ook al loopt onze kat dagelijks door onze tuin, ze laten zich niet wegjagen. Je zit dus te verzinnen.
De natuur heb ik niet in de hand, jij ook niet. Jouw kat kan je wel in de hand hebben. Niks kletskoek.quote:[..]
Wat een kletskoek.
Mijn vergelijking afdoen als een domme opmerking maar dan vooral niet uitleggen waarom die dom zou zijn. Goed zo!quote:[..]
Als je met domme opmerkingen komt weiger ik er serieus op in te gaan.
Goed, het was het argument van Clairvaux.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je trekt mijn argumenten niet verder door. Dat jij dat niet door hebt kan ik niet helpen.
Ik heb een tuin en woon in een katrijk blok en ik zit er totaal niet mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar ligt de grens? Als er 1 keer per jaar een bal dóór die ruit gaat? Of 1 keer per kwartaal? Of 1 keer per week?
Als er af en toe een kat door de tuin zou lopen had ik er ook niet zo'n probleem mee, maar bij mij is die grens overschreden nu het schering en inslag is. Jammer dat DS4 e.a. dat niet in kunnen willen zien.
Jij niet. Maar kan je je inbeelden dat ík wel problemen heb met katten die hier de vogels weg aan 't jagen zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb een tuin en woon in een katrijk blok en ik zit er totaal niet mee.
Wat moet jij een kutleven hebben...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
Als er af en toe een kat door de tuin zou lopen had ik er ook niet zo'n probleem mee, maar bij mij is die grens overschreden nu het schering en inslag is.
Nee, eerlijk gezegd niet. Je maakt je er niet voor het eerst enorm druk over, alsof je je er helemaal in hebt vastgebeten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij niet. Maar kan je je inbeelden dat ík wel problemen heb met katten die hier de vogels weg aan 't jagen zijn?
Ja joh, je moest eens weten manquote:
Ehh, ik had het uitsluitend over de natuur, waartoe ik oa de dierenwereld reken, jij begon overquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed, het was het argument van Clairvaux.
Tuin, ven, hoop grond er omheen die vol met bomen staat. Niet helemaal duidelijk wat dat uit maakt in het gedrag van de vogels...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:23 schreef Isdatzo het volgende:
Da's een behoorlijke beschuldiging die je daar doet. Ik zit te verzinnen? Waarom zou ik? Om op internet een non-discussie te winnen? Laat je nakijken. Maar vooruit.. Geef eens een situatieschets van je tuin en wat voor zelfdzame vogels jij daar dan ziet.
Ik kan mijn kat opsluiten ja. Maar ik zie geen goede reden om mijn kat te pesten.quote:De natuur heb ik niet in de hand, jij ook niet. Jouw kat kan je wel in de hand hebben. Niks kletskoek.
Dat verzin je even voor mij?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij kan jij je wel vinden in dat argument
Als je je zo enorm ergert aan zulke onzinnige zaken, dan kan het niet anders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
maar ik ben wel benieuwd hoe je tot zo'n uitspraak komt.
Neuh, zo erg is 't niet.. maar iedere keer als ik zo'n beest door de tuin zie lopen heb ik zoiets van: moet dat nou, houd dat beest gewoon binnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd niet. Je maakt je er niet voor het eerst enorm druk over, alsof je je er helemaal in hebt vastgebeten.
Maar de denkfout die je maakt is dat de kat helemaal geen natuur is in Nederland. Net zoals een olifant in Nederland geen natuur zou zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:30 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ehh, ik had het uitsluitend over de natuur, waartoe ik oa de dierenwereld reken, jij begon over
pedofilie etc.
LOL het is toch wat met die buitenkatten dat ze zelfs aan je shirts aan je waslijn gaan hangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuh, zo erg is 't niet.. maar iedere keer als ik zo'n beest door de tuin zie lopen heb ik zoiets van: moet dat nou, houd dat beest gewoon binnen.
Heb niks tegen katten hoor, vind 't heel leuke beesten zelfs. Zolang ze maar niet in mijn tuin komen. Of gaatjes in mijn shirt maken.
maar wel je buren?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:31 schreef DS4 het volgende:
Ik kan mijn kat opsluiten ja. Maar ik zie geen goede reden om mijn kat te pesten.
Volgens mij ben je een vogelliefhebber en dan kan ik me voorstellen dat het nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij niet. Maar kan je je inbeelden dat ík wel problemen heb met katten die hier de vogels weg aan 't jagen zijn?
Welke zeldzame vogels trekken zich dan niks aan van je kat?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuin, ven, hoop grond er omheen die vol met bomen staat. Niet helemaal duidelijk wat dat uit maakt in het gedrag van de vogels...
http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poesquote:Overal in Nederland lopen katten. Een vogel zal wel gek zijn om te vluchten, want dat zou verkassen naar de Noordzee inhouden.
quote:De huiskat is daarmee het meest verspreide roofdier in Nederland, en de invloed van poezen op het buitenleven is groter dan van bijvoorbeeld de vos. Alleen al het aantal vogels dat sneuvelt in de bek van de poes (dertig miljoen), is duizend keer groter dan in alle Nederlandse windmolens samen.
Herhaal mezelf: als je denkt dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn moet je geen kat nemen.quote:[..]
Ik kan mijn kat opsluiten ja. Maar ik zie geen goede reden om mijn kat te pesten.
Nu komen we ergens..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:35 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een vogelliefhebber en dan kan ik me voorstellen dat het niet
leuk is als je hele hordes katten voorbij ziet komen die en passant je tuin ook nog eens volschijten.
Als ik een kat zie en ik ben buiten kan hij een emmer water over zich heen krijgen of een waterstraal uit de tuinslang. Om de tuin kat-vrij te omheinen is geen beginnen aan. Aan de voortuin grenst een heg (met een laag stukje gaaswerk, 30cm hoog ongeveer), zijtuin aan de oostkant ook een heg en aan de westkant bosjes en hoge dennenbomen met af en toe open stukken waar je de tuin van de buren in kan lopen. Aan de achterzijde van 't huis staat voor een gedeelte een hek en het andere stuk grenst aan het bos.quote:Heb je zelf iets gedaan om te voorkomen dat er katten in je tuin komen??
Ik heb niet gezegd dat ze zich niets aantrekken (het gaat overigens om alle vogels), ik heb gezegd dat ze gewoon in de boom gaan zitten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
Welke zeldzame vogels trekken zich dan niks aan van je kat?
'Een kat moet een buitengebied hebben om zich lekker te voelen.quote:
Mijn grondgebied is zo groot dat de kat in een groot deel niet eens komt. Ze blijft op mijn terrein. Of mag dat nu ook al niet meer. Het is een kat, dus die moet binnen lijden!?quote:Herhaal mezelf: als je denkt dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn moet je geen kat nemen.
Natuurlijk wel, vind het ook aso als mensen dat niet opruimen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Honden schijten ook buiten. Misschien dat het je nog nooit eerder is opgevallen.
Er zijn denk ik veel mensen die zich ergeren aan kattendrollen in hun tuin, hoe kom je erbij dat dat niet zo is ?quote:In de praktijk zijn er veel klachten over hondenpoep, maar kattendrollen? Ik heb ze echt nog nooit gezien in het wild... Hondenpoep zie je dagelijks.
En duiveneigenaren? De til dichtspijkeren?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:41 schreef Isdatzo het volgende:
Katteneigenaren horen hun kat BINNEN te houden
Als je op had gelet had je waarschijnlijk gezien dat als ze die kat regelmatig spotten ze toch echt weg blijven op den duur.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ze zich niets aantrekken (het gaat overigens om alle vogels), ik heb gezegd dat ze gewoon in de boom gaan zitten.
Goed. Lees je nu de rest van het artikel?quote:[..]
'Een kat moet een buitengebied hebben om zich lekker te voelen.
Waarvan akte!
Ik zou 't liefste zien dat dat beest lekker binnen bleef ja, maar wat hij op jouw terrein doet.. tja, daar heb ik niks over te zeggen natuurlijk.quote:[..]
Mijn grondgebied is zo groot dat de kat in een groot deel niet eens komt. Ze blijft op mijn terrein. Of mag dat nu ook al niet meer. Het is een kat, dus die moet binnen lijden!?
Nou, ik zie het nooit. Nou moet ik eerlijk zijn: ik laat het onderhoud door een bedrijf doen, dus zit tegenwoordig zelden zelf in de tuin iets te doen, maar in het verleden vaak genoeg gedaan en echt NOOIT kattendrollen tegengekomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef deedeetee het volgende:
Er zijn denk ik veel mensen die zich ergeren aan kattendrollen in hun tuin, hoe kom je erbij dat dat niet zo is ?
Of onder je schoen zitten...quote:Hondepoep op straat die zie je zó liggen.
Denk dat het aantal duiven dat op jouw auto schijt die in bezit van mensenzijn in het niet valt met het aantal katten dat in tuinen schijt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
En duiveneigenaren? De til dichtspijkeren?
Ik woon hier al best lang en de kat is al langer bij ons. De kat loopt dagelijks buiten. Onze kat is een jager zelfs en vangt zeer geregeld vogels, waaronder zelfs roofvogels (psychokitty, viel als kitten al dobermanns aan...). Er zitten nog steeds evenveel vogels.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
Als je op had gelet had je waarschijnlijk gezien dat als ze die kat regelmatig spotten ze toch echt weg blijven op den duur.
Had ik al gedaan.quote:Goed. Lees je nu de rest van het artikel?
Dat klopt.quote:Ik zou 't liefste zien dat dat beest lekker binnen bleef ja, maar wat hij op jouw terrein doet.. tja, daar heb ik niks over te zeggen natuurlijk.
Kletskoek. De meeste katten willen buiten lopen. Zie jouw eigen link.quote:En als zo'n dier van jongs af aan niet beter weet dan is er echt niks aan de hand hoor.
Je draait er omheen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Isdatzo het volgende:
Denk dat het aantal duiven dat op jouw auto schijt die in bezit van mensenzijn in het niet valt met het aantal katten dat in tuinen schijt.
Overigens is er in sommige steden inderdaad een duivenprobleem en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden. Maar die duiven zijn niet van individuen die controle hebben op die duif.
Gast, dat is toch helemaal niet de discussie? Open een topic over duiven die schijten en dat het irritant is en ik steun je nog ook! Maar nu is dat heel even niet relevant. Het gaat om de katten. Mijn buurman heeft ook duiven (en een kat) en die schijten ook in mijn tuin. Maar nogmaals, open je topic en ik plaats zelfs een filmpje van die beesten in mijn tuinquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
En duiveneigenaren? De til dichtspijkeren?
Lijkt me sterk, maar ik kan het tegendeel niet bewijzen natuurlijk. Evenmin als dat jij dat over de situatie hier kan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik woon hier al best lang en de kat is al langer bij ons. De kat loopt dagelijks buiten. Onze kat is een jager zelfs en vangt zeer geregeld vogels, waaronder zelfs roofvogels (psychokitty, viel als kitten al dobermanns aan...). Er zitten nog steeds evenveel vogels.
Dat dacht ik al ja, maar ik wachtte op een reactie daar op.quote:[..]
Had ik al gedaan.
I beg to differ. Ik kan zat mensen waarbij de kat zijn of haar hele leven niet buiten is geweest en ik heb geen reden om aan te nemen dat die beesten doodongelukkig zijn. Die mensen, die zitten zelfs in dit topicquote:[..]
Dat klopt.
[..]
Kletskoek. De meeste katten willen buiten lopen. Zie jouw eigen link.
Je hebt zelf een buitenkat lees ik net. Die zorgt dat de andere katten uit jouw tuin blijven en zelf doet hij het dan wellicht bij je buren in de tuinquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ik zie het nooit. Nou moet ik eerlijk zijn: ik laat het onderhoud door een bedrijf doen, dus zit tegenwoordig zelden zelf in de tuin iets te doen, maar in het verleden vaak genoeg gedaan en echt NOOIT kattendrollen tegengekomen.
Misschien dat er uitzonderingen zijn. Als de buurvrouw 30 katten heeft en geen kattenbak, ja, dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Dan wordt het ook asociaal.
[..]
Of onder je schoen zitten...
Hondenpoep is gewoon een groter probleem.
Als de buurt last heeft van die duiven zou ik het niet meer dan redelijk vinden dat hij een andere plek voor zijn duiven zoekt, een plek waar ze geen overlast bezorgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je draait er omheen.
Ik stelde een directe vraag. Een eigenaar van 100 duiven in een til. Moet die man de til dichtspijkeren?
Da's de omgekeerde wereld. Ik moet de katten niet uit mijn tuin hoeven houden natuurlijk. Het is de verantwoordelijkheid van de katteneigenaren om het dier binnen hún tuin te houden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:58 schreef mazaru het volgende:
Wist u dat als u last heeft van katten in de tuin dat u konijnen keutels moet strooien houd de katten weg en je tuin bemest.
- hans
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Katten
Heel fijn om te weten ik wil gewoon dat de eigenaren van katten zelf zorgen dat die beesten niet in mijn tuin komen !quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:58 schreef mazaru het volgende:
Wist u dat als u last heeft van katten in de tuin dat u konijnen keutels moet strooien houd de katten weg en je tuin bemest.
- hans
Da's een leuke tip (alleen jammer dat die kattenverjager-advertentie er dan weer door Google onder wordt gezet). Maar ik geloof dat het de meesten meer om het klagen te doen is dan om een praktische oplossing.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:58 schreef mazaru het volgende:
- hans
Maar ik geloof dat de meesten meer uit luiheid net doen alsof niemand last van hun kat heeft dan zelf iets moeten doen aan een praktische oplossing.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's een leuke tip (alleen jammer dat die kattenverjager-advertentie er dan weer door Google onder wordt gezet). Maar ik geloof dat het de meesten meer om het klagen te doen is dan om een praktische oplossing.
Jawel. De discussie gaat over de vraag of je ook wat van anderen kan accepteren. Of dat nu katten, duiven, de BBQ, of wat dan ook is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gast, dat is toch helemaal niet de discussie?
Ik geloof niet dat vogels hier anders reageren dan bij jou in de tuin. Het zal dus ergens in de perceptie van een van ons moeten liggen...quote:
Dan bestrijd je je eigen link...quote:I beg to differ.
Dat is de discussie helemaal niet. Ik ben het topic begonnen en dat is dus helemaal niet de insteek. Dat sommigen het topic overnemen met domme berichten over auto's en duiven is niet mijn schuld. De vraagstelling was oorspronkelijk of iemand ervaring met die dingen had. Of ze idd bijvoorbeeld hoorbaar zouden zijn voor mensen etc. Niets over duiven en acceptatie van anderen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel. De discussie gaat over de vraag of je ook wat van anderen kan accepteren. Of dat nu katten, duiven, de BBQ, of wat dan ook is.
Ik heb ettelijke hectaren ter beschikking en woon in het buitengebied. Zo ver lopen katten niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:56 schreef deedeetee het volgende:
Je hebt zelf een buitenkat lees ik net. Die zorgt dat de andere katten uit jouw tuin blijven en zelf doet hij het dan wellicht bij je buren in de tuin![]()
Ik erger mij niet aan hondenpoep, ik constateer slechts.quote:Geen wonder dat jij je meer ergert aan hondenpoep op straat.
liever weet ik hoe die ultrasone kattenvangers goed zijn voor dieren buiten hun eigen tuintje. reiken die alleen maar tot binnen hun terrein? of gaan ze ver daarbuiten en worden dieren een beetje gek van die sound?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat is de discussie helemaal niet. Ik ben het topic begonnen en dat is dus helemaal niet de insteek. Dat sommigen het topic overnemen met domme berichten over auto's en duiven is niet mijn schuld. De vraagstelling was oorspronkelijk of iemand ervaring met die dingen had. Of ze idd bijvoorbeeld hoorbaar zouden zijn voor mensen etc. Niets over duiven en acceptatie van anderen.
Ik constateer dat je katten per definitie binnen wenst te laten en bij duiven een heel veel milder standpunt in neemt...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:56 schreef Isdatzo het volgende:
Als de buurt last heeft van die duiven zou ik het niet meer dan redelijk vinden dat hij een andere plek voor zijn duiven zoekt, een plek waar ze geen overlast bezorgen.
Tevreden met dat antwoord?
Ik heb je al verteld dat ze illegaal zijn. Wat meer wil je nog weten dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De vraagstelling was oorspronkelijk of iemand ervaring met die dingen had.
Ik heb begrepen dat ze vrij ver reiken en dus op de zenuwen van dieren (honden, katten) kunnen werken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
liever weet ik hoe die ultrasone kattenvangers goed zijn voor dieren buiten hun eigen tuintje. reiken die alleen maar tot binnen hun terrein? of gaan ze ver daarbuiten en worden dieren een beetje gek van die sound?
Ik wou de bron wel weten. Lijkt mij niet dat ze illegaal zijn als ze gewoon overal worden aangeboden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb je al verteld dat ze illegaal zijn. Wat meer wil je nog weten dan?
dan lijken me die dingen niet wenselijk. want je beschermt niet alleen je eigen tuintje, maar je pakt ook beesten ver buiten die regionen. die gewoon thuis opgefokt raken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze vrij ver reiken en dus op de zenuwen van dieren (honden, katten) kunnen werken.
Jurisprudentie. Dat stond er al.quote:
enige juiste uitspraak hier.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Da's de omgekeerde wereld. Ik moet de katten niet uit mijn tuin hoeven houden natuurlijk. Het is de verantwoordelijkheid van de katteneigenaren om het dier binnen hún tuin te houden.
Precies. Niet doen dus, TS. Overigens is er best meer over te vinden:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan lijken me die dingen niet wenselijk. want je beschermt niet alleen je eigen tuintje, maar je pakt ook beesten ver buiten die regionen. die gewoon thuis opgefokt raken.
lijkt me minstens net zo illegaal als een zender in je auto, waarmee je flitspalen kan omzeilen. justitie doe er wat aan.
En mensen horen het dus ook, kun je nagaan hoe honden en katten het ervaren met hun goede oren.quote:Deze dingen zijn illigaal!!!
Zijn ook alleen te verkrijgen in Duitsland!!!
Dus ff vriendelijk aan de buuf vragen of ze het wil verwijderen.
Mocht ze hier geen reactie op geven dan moet je ff aangifte doen bij de politie.
En daarna naar agentschap telecom een mailtje sturen.
Dan komen ze hem verwijderen voor je,met de gemaakte kosten natuurlijk voor de buurvrouw!!!
En dat is een kostbare grap
Ja maar waar kan ik die jurisprudentie vinden dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jurisprudentie. Dat stond er al.
Verkoop is niet illegaal. Gebruik in de openbare ruimte (en jouw tuin hoort daarbij, tenzij die zo groot is dat niemand het zou kunnen horen, maar integendeel...) is wel illegaal.
en wat dacht je van vogels? die hebben er ook last van, dus met zo'n ding komt er geen vogel meer in je tuin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Precies. Niet doen dus, TS. Overigens is er best meer over te vinden:
http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=63&t=38046
[..]
En mensen horen het dus ook, kun je nagaan hoe honden en katten het ervaren met hun goede oren.
welke overlast van welke kutbeesten? hou jij van vogels? honden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
enige juiste uitspraak hier.
leuk dat al die kattenbezitters steeds weer argumenten aandragen, maar feit is dat die beesten voor véél overlast zorgen, en dat mensen die katten nemen zich verdorie eens zouden moeten realiseren hoeveel overlast die kutbeesten brengen als ze los lopen.
Begin nou niet ook,...het gaat over katten. Begin je eigen topic over vogels of honden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke overlast van welke kutbeesten? hou jij van vogels? honden?
zoals in m'n post staat; katten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke overlast van welke kutbeesten? hou jij van vogels? honden?
dit topic gaat notabene over vogels, honden en katten. je vraagt je af of het afschriksysteem van katten goed is...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Begin nou niet ook,...het gaat over katten. Begin je eigen topic over vogels of honden.
Over snel geirriteerde piem gesproken ...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit topic gaat notabene over vogels, honden en katten. je vraagt je af of het afschriksysteem van katten goed is...
ik geef je een antwoord. elk beest, waarschijnlijk babies ook, hoort die kuttoon. behalve wespen, die komen er op af.
dus zet zo'n illegale geluidspaal lekker neer en je hebt ruzie met je buren en wespen. en anders ga je lekker met je kleine, snel geïritteerde piem in een hutje op de hei zitten. ongevoelige zakkenwasser met je egocentrische gelul.
Als je een grindtuin hebt, heb je er niet zo veel aan om de tuin te bemesten met konijnenkeutelsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's een leuke tip (alleen jammer dat die kattenverjager-advertentie er dan weer door Google onder wordt gezet). Maar ik geloof dat het de meesten meer om het klagen te doen is dan om een praktische oplossing.
Tegen normaal uurtarief zoek ik dat voor je uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja maar waar kan ik die jurisprudentie vinden dan?
Hoeft niet, ik zeg dat het er niet is. Ik ben zelf ook niet lullig met zoeken en heb niets gevonden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegen normaal uurtarief zoek ik dat voor je uit.
Lekker eigenwijs zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hoeft niet, ik zeg dat het er niet is.
Nee natuurlijk niet. Zoals ik zeg, bewijs het tegendeel maar. Ik heb aangetoont dat het er niet is (ook met google en noem maar op).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lekker eigenwijs zijn.
Dat jij het niet kan vinden wil niet zeggen dat het er niet is.
Je hebt niets aangetoond...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb aangetoont dat het er niet is (ook met google en noem maar op).
asswise, je zet jezelf alleen maar voor lul. Denk je zelf niet dat het op een website als jure (waar gewoon echt alles opstaat, je bent zeer naief als je dat ontkent) zou staan als het er was? Denk je niet, dat wanneer een artikel in de krant komt over zo'n product, dat ze wel zouden melden dat het illegaal zou zijn? Of denk je dat ze dat 'zomaar' weg zouden laten?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt niets aangetoond...
En jurisprudentie zoeken met google... Ja, dat is superbetrouwbaar.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:14 schreef Schanulleke het volgende:
Wat zal ik de partij bejubelen die eens op de proppen komt met een goede kattenbelasting, net zoals iedere gemeente wel braaf hondenbelasting int.
Daar zitten alleen maar voordelen aan. Meer inkomsten en minder overlast.
Dat is niet mijn stijl. Hoewel ik absoluut niet van katten in mijn tuin hou gaat het me veel te ver om ze te verwonden/ te doden. Liever hadden hun baasjes wat meer beschaving.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:34 schreef kriele het volgende:
[..]
Koop een goede luchtbuks. Dan kan je alle ongedierte dat je niet in je tuin wil hebben beschieten.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet schadelijk voor beestjes.
quote:'Kattenverjager schadelijk' AMSTERDAM - Naar aanleiding van een klacht uit Zierikzee onderzoekt de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) of kattenverjagers schadelijk zijn voor mens en dier.
De kattenverjager is een apparaatje dat een hoog, ultrasoon geluid maakt. Katten kunnen dit horen en slaan op de vlucht. Het baasje van een kat uit Zierikzee betoogt dat haar Elmo door zo'n apparaat getraumatiseerd is geraakt, meldt de PZC. Het geluid zou inwerken op het zenuwgestel
Waaromquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:00 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die katten verjagen.
In alle redelijkheid kan ik als kattenliefhebber je frustratie wel begrijpen.quote:
Euh, je ben er van op de hoogte dat dat ook daadwerkelijk gebeurt? Legaal en wel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 06:31 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[knip]
Al zou iedereen zijn kat binnenhouden, wat wil je doen met de vele zwerfkatten? Afschieten?
[knip]
Ik begrijp dat jij stelt dat die dure abonnementen waar alle advocatenkantoren gebruik van maken onzinnig zijn, aangezien op jure ook alles te vinden is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Denk je zelf niet dat het op een website als jure (waar gewoon echt alles opstaat, je bent zeer naief als je dat ontkent) zou staan als het er was?
Ehm, als mijn buurman in m'n tuin gaat zitten poepen dan jaag ik 'm ook de tuin uit hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Dit draadje maakt overigens weer heel erg duidelijk dat de tolerantie waar hollanders zich voor op de borst slaan niets anders is dan de eis dat iedereen tolerant jegens hen is, maar enige reciprociteit is daarin niet te ontdekken.
Wel typisch dat dat uit jouw mond komt. Je bent zelf te beroerd om ervoor te zorgen dat JOUW kat anderen geen overlast bezorgt, en dan janken dat anderen niet tolerant zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Dit draadje maakt overigens weer heel erg duidelijk dat de tolerantie waar hollanders zich voor op de borst slaan niets anders is dan de eis dat iedereen tolerant jegens hen is, maar enige reciprociteit is daarin niet te ontdekken.
Het maakt vooral duidelijk dat sommige mensen vinden dat zij het op eigen erf voor het zeggen hebben (binnen de grenzen van de wet uiteraard) en dat anderen vinden dat ze zo ontzettend gaaf en belangrijk zijn dat ze ook in andermans tuin kunnen gaan bepalen wat daar wel en niet mag en moet. Gevalletje megalomanie dus, dat heeft verder weinig met tolerantie te maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Ik blijf dat apart vinden, al die klachten over katten die in de tuinen schijten. Een fatsoenlijk baasje zorgt voor een kattenbak waar de kat gewoon op toiletteert.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:15 schreef Loedertje het volgende:
Ehm, als mijn buurman in m'n tuin gaat zitten poepen dan jaag ik 'm ook de tuin uit hoor.
Leg mij nog even uit wie er overlast heeft van mijn kat?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:15 schreef Isdatzo het volgende:
Wel typisch dat dat uit jouw mond komt. Je bent zelf te beroerd om ervoor te zorgen dat JOUW kat anderen geen overlast bezorgt, en dan janken dat anderen niet tolerant zijn.
Heb je het nu nog niet gevonden? Ga toch eens wat doen met je leven ipv de grote man uithangen met je dure abonnementen. Als ik zeg dat iets er is en iemand anders zegt van niet (en toont dat aan) dan is het aan jou om het tegendeel te bewijzen en nogmaals, dat kun je niet dus hou maar op met interessant doen ok?quote:
Nogmaals: als je een tuin hebt komen daar beestjes in. Als je daar niet tegen kan moet je geen tuin nemen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:22 schreef Schanulleke het volgende:
Het maakt vooral duidelijk dat sommige mensen vinden dat zij het op eigen erf voor het zeggen hebben (binnen de grenzen van de wet uiteraard) en dat anderen vinden dat ze zo ontzettend gaaf en belangrijk zijn dat ze ook in andermans tuin kunnen gaan bepalen wat daar wel en niet mag en moet.
Dat jij je het niet voor kan stellen ligt in dit geval eerder aan jou dan aan de mensen die zich in jouw ogen aanstellen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Overlast door katten KAN, maar het wordt gebracht als "standaard" en daar klopt gewoon geen donder van.
Het is de laatste jaren erg in om dingen juist niet te dulden en dat ook voortdurend op hoge toon kenbaar te maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: als je een tuin hebt komen daar beestjes in. Als je daar niet tegen kan moet je geen tuin nemen.
Ik vind duiven bijvoorbeeld vieze beesten. Soort van vliegende ratten. Nou kan ik ook heel overdreven iedere duif van mijn terrein knallen, maar persoonlijk vind ik dat gestoord gedrag.
Af en toe heb je ook wat te dulden.
Ik ben niet aan het zoeken, dus het zou bijzonder vreemd zijn als ik het gevonden zou hebben.quote:
Wat een grote muil van de persoon die eerst claimt dat op jure alles te vinden is en een ander naïef noemt als die dat wil ontkennen... en die nu blijkt dat ook jure dat ontkent maar lekker op de man gaat spelen...quote:Ga toch eens wat doen met je leven
Toegegeven, in jouw geval zal het misschien wel meevallen allemaal.. maar de meeste 'buitenkatten' veroorzaken wél overlast.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg mij nog even uit wie er overlast heeft van mijn kat?
Nee, het ligt altijd aan de aanstellers. Dat zit in het woord besloten. Krijg ik van jou nog een onderbouwing dat mijn kat overlast bezorgt aan anderen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Isdatzo het volgende:
Dat jij je het niet voor kan stellen ligt in dit geval eerder aan jou dan aan de mensen die zich in jouw ogen aanstellen.
Exact. Allemaal kennen ze hun rechten. Maar plichten hebben ze nog nooit van gehoord. Als je in een woonwijk zit heb je invloed op elkaar. Maar de invloed die zij hebben op anderen is normaal, de invloed van anderen op hun is een inbreuk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Disana het volgende:
Het is de laatste jaren erg in om dingen juist niet te dulden en dat ook voortdurend op hoge toon kenbaar te maken.
Ik wil graag weten wie in theorie overlast kan hebben van mijn kat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:31 schreef Isdatzo het volgende:
Toegegeven, in jouw geval zal het misschien wel meevallen allemaal..
Jij zegt toch dat er jurisprudentie is?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het zoeken, dus het zou bijzonder vreemd zijn als ik het gevonden zou hebben.
[..]
Wat een grote muil van de persoon die eerst claimt dat op jure alles te vinden is en een ander naïef noemt als die dat wil ontkennen... en die nu blijkt dat ook jure dat ontkent maar lekker op de man gaat spelen...
om zich vervolgens weer gewoon te ergeren aan een kat die door zijn tuin loopt. Ja, ik ben echt degene met problemen hier...
Verschil is dat katten niet onder de beestjes vallen die in mijn tuin horen, én dat katteneigenaren daar iets aan kunnen doen. Tegen die duiven, die geen baasje hebben, is inderdaad weinig te ondernemen. Dus dan ook maar die katten voor lief nemen? Overigens heb ík geen last van duiven in m'n tuin.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: als je een tuin hebt komen daar beestjes in. Als je daar niet tegen kan moet je geen tuin nemen.
Ik schiet ook niet op katten maar ik zou wel graag zien dat ze uit m'n tuin optyfen. Nogmaals: katteneigenaren kunnen de overlast voor anderen wegnemen door te zorgen dat hun kat in hun tuin blijft. Die duiven hebben geen eigenaar die de overlast door duiven kan wegnemen. Derhalve scheve vergelijking.quote:Ik vind duiven bijvoorbeeld vieze beesten. Soort van vliegende ratten. Nou kan ik ook heel overdreven iedere duif van mijn terrein knallen, maar persoonlijk vind ik dat gestoord gedrag.
Dus jij bepaalt dat ik de overlast van jouw kat maar moet dulden? En als ik dan bepaal dat jij de overlast van mijn olifant in jouw tuin maar moet dulden is 't ook goed?quote:Af en toe heb je ook wat te dulden.
Meestal wordt de soep gelukkig niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Vooral hier denk ik dat er ook een hoop internetstoerkheid bij zit. Wel verbaas ik me erover dat sommige mensen zich er zo in vastbijten: hoe meer je tegenwerpt, hoe groter het overlast probleem kennelijk wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Exact. Allemaal kennen ze hun rechten. Maar plichten hebben ze nog nooit van gehoord. Als je in een woonwijk zit heb je invloed op elkaar. Maar de invloed die zij hebben op anderen is normaal, de invloed van anderen op hun is een inbreuk.
Tsja...
Waarom overdrijf je zo?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef Isdatzo het volgende:
Dus jij bepaalt dat ik de overlast van jouw kat maar moet dulden? En als ik dan bepaal dat jij de overlast van mijn olifant in jouw tuin maar moet dulden is 't ook goed?
Ah, plichten! Goed dat je daar over begint. Het is namelijk de plicht van de eigenaar van een huisdier om de overlast van zijn of haar huisdier te voorkomen of beperken. Dat in alle redelijkheid natuurlijk. Daar mensen die hun kat vrij in en uit de tuin laten lopen geen enkele moeite doen om die overlast te beperken voldoen zij niet aan die plicht.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Exact. Allemaal kennen ze hun rechten. Maar plichten hebben ze nog nooit van gehoord. Als je in een woonwijk zit heb je invloed op elkaar. Maar de invloed die zij hebben op anderen is normaal, de invloed van anderen op hun is een inbreuk.
Tsja...
Om duidelijk te maken dat het niet aan de eigenaren van katten is om te bepalen wat anderen maar moeten dulden. Blijkbaar vinden jullie dat die overlast wel meevalt en anderen zich aanstellen.quote:
Jij bent groot kattenfan en wellicht wat beter op de hoogte dan DS4. Jij weet toch ook wel dat er nog helemaal geen jurisprudentie is over dit onderwerp, wellicht luistert hij naar jou wel .....quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:41 schreef Disana het volgende:
Jammer, topic slaat dood op overmatige herhaling en overdreven fanatisme.
Ik zou jou inderdaad ook uitlachen... Beetje je kattenfrustraties op het internet mikken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
ik zal dit draadje hier eens laten lezen op het werk, die mensen kunnen ook wel een goede lach gebruiken
Nee, het topic slaat dood op de staalplaat die je voor je kop hebt. Je weigert in te zien dat katten daadwerkelijk voor overlast zorgen en weigert mee te denken aan een praktische oplossing om jouw kat in jouw tuin te houden en er zo voor te zorgen dat hij geen overlast meer veroorzaakt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:41 schreef Disana het volgende:
Jammer, topic slaat dood op overmatige herhaling en overdreven fanatisme.
Als jij in eigen tuin met wapenvergunning ervoor kiest om (opnieuw binnen de wet uiteraard) op duiven te jagen, dan zal ik je geenszins in de weg zitten. Zo tolerant ben ik wel. Ik heb alleen geen behoefte aan de vieze huisdieren van een ander die vogels verjagen in mijn tuin. En ja, ik heb gelezen dat jij dat onzin vindt maar mijn waarneming is anders. Misschien heeft dat er mee te maken dat ik in een verstedelijkt gebied woon en jij zo te lezen nogal ruim bemeten in buitengebied. Dat is fijn voor jou maar doet niets af aan de legitimiteit van mijn wensen ten aanzien van mijn tuin. Hier is de 'druk' van katten zodanig hoog dat het de vogelpopulatie in mijn tuin negatief beïnvloedt, ook al richt ik mijn tuin vogelvriendelijk in.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind duiven bijvoorbeeld vieze beesten. Soort van vliegende ratten. Nou kan ik ook heel overdreven iedere duif van mijn terrein knallen, maar persoonlijk vind ik dat gestoord gedrag.
Af en toe heb je ook wat te dulden.
Op grond van wat?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef Isdatzo het volgende:
Verschil is dat katten niet onder de beestjes vallen die in mijn tuin horen,
De meeste duiven hier in de buurt hebben weldegelijk een baasje. De houtduiven niet nee... maar ik heb het dan ook over die Turkse tortel.quote:én dat katteneigenaren daar iets aan kunnen doen. Tegen die duiven, die geen baasje hebben, is inderdaad weinig te ondernemen.
Nee, want jij legt een duidelijk andere norm aan tav duiven. Maar duivenpoep heb ik meermaals gezien en nog op mijn auto ook (slecht voor de lak!), wat een stuk vervelender is dan ergens in de grond, achter een struik, whatever...quote:Overigens heb ík geen last van duiven in m'n tuin.
Dat mag en van mij mag je ze ook weren. Mits op toegestande manieren.quote:Ik schiet ook niet op katten maar ik zou wel graag zien dat ze uit m'n tuin optyfen.
Heel Nederland is bezaaid met duivenmelkers... Dat je het durft te ontkennen!quote:Nogmaals: katteneigenaren kunnen de overlast voor anderen wegnemen door te zorgen dat hun kat in hun tuin blijft. Die duiven hebben geen eigenaar die de overlast door duiven kan wegnemen. Derhalve scheve vergelijking.
Nee, ik ben van mening dat iedereen die in een woonwijk woont van zijn buren het e.e.a. moet dulden. Lijkt mij sterk dat jouw buren nooit iets van jou merken. Of dat nou krijsende kinderen zijn, de BBQ, uitlaatgassen van jouw auto, enz. enz. Dat maakt niet uit. Als je echt niet gestoord wil worden door anderen, dan moet je achteraf gaan wonen. Kan ik overigens aanbevelen.quote:Dus jij bepaalt dat ik de overlast van jouw kat maar moet dulden?
Dat is inderdaad precies hetzelfde.quote:En als ik dan bepaal dat jij de overlast van mijn olifant in jouw tuin maar moet dulden is 't ook goed?
Ik herhaal de vraag: je beschuldigt mij ervan dat mijn kat overlast kan veroorzaken en dat ik geen maatregelen daartegen neem. Zou je die beschuldiging nog ergens dit uur willen onderbouwen?quote:
Psies.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
True that.
Jouw kat, jouw probleem. Niet dat van de buurt.
Jij denkt dat het afschieten van andermans dieren legaal is?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef Schanulleke het volgende:
Als jij in eigen tuin met wapenvergunning ervoor kiest om (opnieuw binnen de wet uiteraard) op duiven te jagen, dan zal ik je geenszins in de weg zitten.
Vogels in stedelijk gebied zijn schichtiger? Vind je het heel raar als ik daar niets van geloof?quote:Misschien heeft dat er mee te maken dat ik in een verstedelijkt gebied woon en jij zo te lezen nogal ruim bemeten in buitengebied.
Deze discussie doet mij een beetje denken aan de oproep van EG om de BBQ te verbieden. Wat vinden de kattenhaters: goed idee om de BBQ te verbieden?quote:Dat is fijn voor jou maar doet niets af aan de legitimiteit van mijn wensen ten aanzien van mijn tuin.
Zoals ik al aan gaf: in uitzonderlijke situaties (b.v. buren met 100 katten, of 50 voor mijn part) kan ik mij voorstellen dat er overlast is. Maar dan lijkt het mij logisch dat die buren iets anders regelen voor de kat. Het gaat mij om de algemeenheid van de stelling.quote:Hier is de 'druk' van katten zodanig hoog dat het de vogelpopulatie in mijn tuin negatief beïnvloedt
Lijst inheemse flora en fauna.quote:
quote:[..]
De meeste duiven hier in de buurt hebben weldegelijk een baasje. De houtduiven niet nee... maar ik heb het dan ook over die Turkse tortel.
Ik heb nagenoeg geen duiven in mijn tuin, dus ook geen overlast van duiven. Maar dat is totaal irrelevant. Als ik wel last had van duiven die in het bezit van anderen waren vind ik ook dat ik had mogen verwachten dat zij iets aan die overlast zouden doen. Anderen hoeven niet de overlast van jouw huisdier te dulden. Of dat nu katten, honden, duiven of olifanten zijn.quote:[..]
Nee, want jij legt een duidelijk andere norm aan tav duiven. Maar duivenpoep heb ik meermaals gezien en nog op mijn auto ook (slecht voor de lak!), wat een stuk vervelender is dan ergens in de grond, achter een struik, whatever...
Daar kies je blijkbaar voor. Ik kies er niet voor om de overlast van katten te toloreren. Overigens zijn die duiven waar jij het over hebt helemaal niet in bezit van anderen.quote:Maar nogmaals: dat heb IK te tolereren.
Omgekeerde wereld.quote:[..]
Dat mag en van mij mag je ze ook weren. Mits op toegestande manieren.
Hoeveel duivenmelkers ken jij? Ik geen. Hoeveel mensen met katten ken jij? Kan er zo 10 opnoemen.quote:[..]
Heel Nederland is bezaaid met duivenmelkers... Dat je het durft te ontkennen!![]()
Ah, dus jij bepaalt wat ik wel en niet moet dulden. Mooi is dat!quote:[..]
Nee, ik ben van mening dat iedereen die in een woonwijk woont van zijn buren het e.e.a. moet dulden. Lijkt mij sterk dat jouw buren nooit iets van jou merken. Of dat nou krijsende kinderen zijn, de BBQ, uitlaatgassen van jouw auto, enz. enz. Dat maakt niet uit. Als je echt niet gestoord wil worden door anderen, dan moet je achteraf gaan wonen. Kan ik overigens aanbevelen.
Je hoeft niet alles te dulden. Als je een buurvrouw hebt met 100 katten die jouw tuin exclusief gebruiken als kattenbak, ja, dan heb je wat te klagen. Maar in zijn algemeenheid heb je geen overlast van een enkele kat die door jouw tuin loopt.
Volgens mij heb ik al 2 keer gezegd dat dat in jouw geval wellicht mee valt, moet ik het nog een derde keer zeggen? Lees maar terug.quote:Voor de goede orde: kattenliefhebbers die geen kattenbak nemen omdat de kat het wel buiten doet vind ik ook asociaal. Maar dat is iets heel anders.
Overigens, waar blijft die onderbouwin van de overlast van mijn kat?
Jij bepaalt dat ik de overlast van katten maar moet dulden. Als ik bepaal dat jij de overlast van mijn olifant moet dulden is dat ineens niet goed meer? Da-haaagquote:[..]
Dat is inderdaad precies hetzelfde.
Ik zet er niet voor niets bij dat ik binnen de wet redeneer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt dat het afschieten van andermans dieren legaal is?
Vogels in stedelijk gebied hebben niet rekening te houden met een enkel katje en zijn daardoor gedwongen hun gedrag meer aan te passen. Als hier sporadisch een enkele kat door de tuin banjerde hoorde je me ook nergens over en ik ben er ook van overtuigd dat er dan geen (noemenswaardige) invloed op de vogelpopulatie zou zijn. Maar ja, het is geen enkele kat en het is niet sporadisch.quote:[..]
Vogels in stedelijk gebied zijn schichtiger? Vind je het heel raar als ik daar niets van geloof?
[..]
Idioot idee. Al houd ik mij het recht voor om buren die ongevraagd hun barbecue in mijn tuin komen opstoken als asociaal te bestempelen en te verwijderen.quote:Deze discussie doet mij een beetje denken aan de oproep van EG om de BBQ te verbieden. Wat vinden de kattenhaters: goed idee om de BBQ te verbieden?
[..]
Die algemeenheid ga je vervolgens te lijf met redeneren vanuit jouw redelijk uitzonderlijke woonsituatie en dat leidt tot niets.quote:Zoals ik al aan gaf: in uitzonderlijke situaties (b.v. buren met 100 katten, of 50 voor mijn part) kan ik mij voorstellen dat er overlast is. Maar dan lijkt het mij logisch dat die buren iets anders regelen voor de kat. Het gaat mij om de algemeenheid van de stelling.
Er is een verschil tussen een incidentele bbq waar je last van kan hebben en een voortdurende overlast van katten. Wel knap dat jij over de situatie van anderen denkt te kunnen oordelen en het afdoen als aanstellerij.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Deze discussie doet mij een beetje denken aan de oproep van EG om de BBQ te verbieden. Wat vinden de kattenhaters: goed idee om de BBQ te verbieden?
Turkse tortel voldoet daar wel aan?quote:
Ik ken echt werkelijk niemand die huismussen houdt. Duiventillen zie ik genoeg hier in de omgeving.quote:. Dat zou het zelfde zijn als zeggen dat de meeste huismussen een baasje hebben
Dus toch de til dichtspijkeren?quote:Als ik wel last had van duiven die in het bezit van anderen waren vind ik ook dat ik had mogen verwachten dat zij iets aan die overlast zouden doen.
Jij kan beter beoordelen dan ik van wie de duiven op mijn terrein zijn? Huh?quote:Overigens zijn die duiven waar jij het over hebt helemaal niet in bezit van anderen.
Nee hoor.quote:Omgekeerde wereld.
Ik zie hier in de omgeving veel van die duiventillen staan. En iemand met een duiventil heeft er al snel vele tientallen, tot wellicht honderden.quote:Hoeveel duivenmelkers ken jij? Ik geen. Hoeveel mensen met katten ken jij? Kan er zo 10 opnoemen.
Het zijn meer normale sociale normen. Dat je ook wat van een ander pikt. Alleen als het te erg wordt, dan heb je iets te melden. Zo is op een zomerdag een muziekje bij de buren horen geen probleem. De speaker in het raam en de stereo op 10 is wel een probleem.quote:Ah, dus jij bepaalt wat ik wel en niet moet dulden.
Meevallen is nog steeds enige mate. Onderbouw het eens! Niet flauw afzwakken, nee, erken gewoon eens dat je onterecht een beschuldiging hebt geuit.quote:Volgens mij heb ik al 2 keer gezegd dat dat in jouw geval wellicht mee valt, moet ik het nog een derde keer zeggen? Lees maar terug.
Als jij het verschil niet begrijpt ben je een beetje van het padje af. Voorlopig hou ik het er op dat je eigenwijs bent.quote:Jij bepaalt dat ik de overlast van katten maar moet dulden. Als ik bepaal dat jij de overlast van mijn olifant moet dulden is dat ineens niet goed meer? Da-haaag.
Kijk en daar zit het verschil hem in, jij woont in een pauperbuurt waar dit allemaal maar normaal blijkt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:20 schreef DS4 het volgende:
Ik zie hier in de omgeving veel van die duiventillen staan. En iemand met een duiventil heeft er al snel vele tientallen, tot wellicht honderden.
Dan vind ik het ook goed als vrouwen worden verkracht. Binnen de wettelijke mogelijkheden in NL natuurlijk... Immers, dan vind ik het niet goed.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:10 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zet er niet voor niets bij dat ik binnen de wet redeneer.
Ik blijf dat dus gek vinden. Onze kat is een groot deel van de dag buiten en vangt geregeld een vogel. Toch blijven de vogels in grote getalen in mijn tuin zitten. Waarom dat anders is in de stad? Ik zou er geen logische verklaring voor kunnen bedenken.quote:Vogels in stedelijk gebied hebben niet rekening te houden met een enkel katje en zijn daardoor gedwongen hun gedrag meer aan te passen. Als hier sporadisch een enkele kat door de tuin banjerde hoorde je me ook nergens over en ik ben er ook van overtuigd dat er dan geen (noemenswaardige) invloed op de vogelpopulatie zou zijn. Maar ja, het is geen enkele kat en het is niet sporadisch.
Als de buren in hun eigen tuin de BBQ aan hebben merk jij dat ook. EG noemt dat overlast en dat is net zo valide als "overlast van katten".quote:Idioot idee. Al houd ik mij het recht voor om buren die ongevraagd hun barbecue in mijn tuin komen opstoken als asociaal te bestempelen en te verwijderen.
Ik redeneer helemaal niet vanuit mijn situatie. Ik heb het juist nadrukkelijk over een woonwijk en ik woon niet in een woonwijk. Ik woon in het buitengebied.quote:Die algemeenheid ga je vervolgens te lijf met redeneren vanuit jouw redelijk uitzonderlijke woonsituatie en dat leidt tot niets.
Dus als de buren iedere dag als de zon schijnt willen BBQ-en wil jij het verbieden?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
Er is een verschil tussen een incidentele bbq waar je last van kan hebben
Ja, dat is het... Het buitengebied is waar de paupers in NL wonen.quote:
Yup, totaal irrelevant overigens.quote:
Maar daar zitten geen tukse tortels in hoor.quote:[..]
Ik ken echt werkelijk niemand die huismussen houdt. Duiventillen zie ik genoeg hier in de omgeving.
Je hebt echt een probleem aan je ogen hè? Dit schreef ik in mijn vorige post:quote:Maar je draait er flink omheen. Ik heb het over duiven met een baasje. Ga daar eens op in, in plaats van kleuterachtig net te doen alsof je de vraag niet begrijpt.
[..]
Dus toch de til dichtspijkeren?
[..]
Neuh, ik zeg alleen dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat de duiven die in jouw tuin schijten aan iemand toebehoren.quote:Jij kan beter beoordelen dan ik van wie de duiven op mijn terrein zijn? Huh?
Jouw kat. Daar dien jij voor te zorgen. Niet ik.quote:[..]
Nee hoor.
Leuk, open er een topic over? Ik heb al meerdere malen aangegeven dat als die duiven daadwerkelijk overlast veroorzaken ik vind dat hij een voor alle partijen bevredigende oplossing dient te vinden.quote:[..]
Ik zie hier in de omgeving veel van die duiventillen staan. En iemand met een duiventil heeft er al snel vele tientallen, tot wellicht honderden.
Ik blijf mezelf herhalen tegen jou, het wil er echt niet in hè? Een enkele kat, geen probleem. Structureel kattenoverlast, wel een probleem.quote:[..]
Het zijn meer normale sociale normen. Dat je ook wat van een ander pikt. Alleen als het te erg wordt, dan heb je iets te melden. Zo is op een zomerdag een muziekje bij de buren horen geen probleem. De speaker in het raam en de stereo op 10 is wel een probleem.
Het zou helpen als je eens leerde lezen inderdaadquote:Dat ik dit potdimme uit moet leggen...![]()
Afgezien van het feit dat het er totaal niet toe doet ga ik dat niet doen. Jij bent er niet 24/7 bij en weet dus niet wat hij doet of waar hij is als jij er niet bij bent. Het zou dus kunnen dat hij in andermans tuin aan het schijten is.quote:[..]
Meevallen is nog steeds enige mate. Onderbouw het eens! Niet flauw afzwakken, nee, erken gewoon eens dat je onterecht een beschuldiging hebt geuit.
Het geeft in ieder geval prima weer hoe hyporiet jouw denkwijze is.quote:[..]
Als jij het verschil niet begrijpt ben je een beetje van het padje af. Voorlopig hou ik het er op dat je eigenwijs bent.
Minstens één. Jammer dat je 't zelf niet inziet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is het... Het buitengebied is waar de paupers in NL wonen.
Als ik 24/7 in de barbecuerook zit, ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus als de buren iedere dag als de zon schijnt willen BBQ-en wil jij het verbieden?
Precies! Maar daar hoort ook bij dat de katteneigenaren verantwoordelijkheid voor hun dieren nemen en mee willen denken aan een praktische oplossing om de overlast voor de buurt te beperken.quote:En kinderen bij de buren? Daar kan ook een "zeurpiet" overlast van hebben. Jonge kinderen hoor je iedere dag, zeker als je in een rijtje woont. Moeten die ouders hun kinderen dan in een geluidsdichte kamer opsluiten?
Besef nu eens dat samen leven in houdt dat je ook wat van elkaar moet dulden!
Je doet het hier voorkomen alsof het uitzonderlijk is. Toch denk ik dat jij ook niet van blijheid staat te springen als iemand anders ongevraagd op jouw erf zijn liefhebberijen komt uitoefenen. Dat je met het voorbeeld komt van duiven geeft dat al een beetje aan. Ik trek daar ook de grens. Eventuele last van dingen die mijn buren op hun eigen erf uitvoeren schaar ik onder de noemer samenleven in een tolerante maatschappij (ook hier, uiteraard binnen de grenzen van de wet). Op mijn erf gelden echter mijn regels maar degenen die verantwoordelijk zijn voor de katten in mijn tuin laten zich niet op hun verantwoordelijkheid aanspreken. En dat is uiterst asociaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:
Als de buren in hun eigen tuin de BBQ aan hebben merk jij dat ook. EG noemt dat overlast en dat is net zo valide als "overlast van katten".
Maar daar heb je dus precies wat ik al schreef: wat je zelf doet is normaal en moeten anderen dulden, maar anderen die in "jouw" territorium komen, die moeten zich volledig schikken.
Beest komt uit India, dus dat is wel een verdomd vreemde lijst dan...quote:
Interesseert mij geen donder. Ik heb het over duiven die wel een baasje hebben. Is dat nu nog niet duidelijk?quote:Maar daar zitten geen tukse tortels in hoor.
Nee hoor. Ik merk alleen op dat jij weigert te accepteren dat iedere duif wel eens ergens "overlast" veroorzaakt, tenminste, op de wijze waarop een kat overlast veroorzaakt volgens jouw norm. Als kattenliefhebbers de kat binnen moeten houden, moet de duiventil worden dichtgespijkerd.quote:Je hebt echt een probleem aan je ogen hè?
Er zullen ook duiven tussen zitten die gewoon wild leven. Maar ook duiven van een ander, want duiven weten niet dat mijn grond van mij is...quote:Neuh, ik zeg alleen dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat de duiven die in jouw tuin schijten aan iemand toebehoren.
Jij zorgt niet voor mijn kat, dat doe ik. Dus jouw klacht?quote:Jouw kat. Daar dien jij voor te zorgen. Niet ik.
Ik heb ook al aangegeven dat als katten daadwerkelijk overlast geven er een voor alle partijen bevredigende oplossing gevonden dient te worden.quote:Leuk, open er een topic over? Ik heb al meerdere malen aangegeven dat als die duiven daadwerkelijk overlast veroorzaken ik vind dat hij een voor alle partijen bevredigende oplossing dient te vinden.
Ik heb al lang en breed aangegeven dat bij daarwerkelijke overlast ik niet vind dat je het moet dulden. Waarom beschuldig jij eigenlijk mij van slecht lezen als je zelf niet leest?quote:Ik blijf mezelf herhalen tegen jou, het wil er echt niet in hè? Een enkele kat, geen probleem. Structureel kattenoverlast, wel een probleem.
Komende van de persoon die na 100x nog niet door heeft dat als ik het over duiven van een ander heb dat ik het dan niet heb over wilde duiven...quote:Het zou helpen als je eens leerde lezen inderdaad.
De kat komt nooit van mijn terrein, want katten blijven in een bepaalde omgeving. Sterker nog, als we even een rondje over het terrein doen loopt de kat vaak mee. Als we te ver van het huis komen gaat de kat mauwen, want zo ver wil ze helemaal niet.quote:Afgezien van het feit dat het er totaal niet toe doet ga ik dat niet doen. Jij bent er niet 24/7 bij en weet dus niet wat hij doet of waar hij is als jij er niet bij bent. Het zou dus kunnen dat hij in andermans tuin aan het schijten is.
O, daar lees je ook al over heen!quote:Reageer eens inhoudelijk
Dat heb ik al lang en breed gezegd. Zorg dat je een nette kattenbak hebt en jouw kat zal daar gebruik van maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:38 schreef Isdatzo het volgende:
Precies! Maar daar hoort ook bij dat de katteneigenaren verantwoordelijkheid voor hun dieren nemen en mee willen denken aan een praktische oplossing om de overlast voor de buurt te beperken.
Ik zou niet in de ad hominems van ronnie the loser trappen... Ik ben al verdomd lang jurist. Sterker nog, al verdomd lang als partner verbonden.quote:Dat zou jij toch, als aspirant jurist (dat begreep ik hier boven)
Als het baasje achter de kat over jouw terrein loopt heb je een punt. Maar dat lijkt mij echt uitzonderlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:41 schreef Schanulleke het volgende:
Toch denk ik dat jij ook niet van blijheid staat te springen als iemand anders ongevraagd op jouw erf zijn liefhebberijen komt uitoefenen.
Dus jij wil ook geen duiven in jouw tuin?quote:Dat je met het voorbeeld komt van duiven geeft dat al een beetje aan. Ik trek daar ook de grens.
Dan lijken sommige baasjes toch op de kat die ze hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heb ik al lang en breed gezegd. Zorg dat je een nette kattenbak hebt en jouw kat zal daar gebruik van maken.
Waarom lees je daar overheen?
[..]
Ik zou niet in de ad hominems van ronnie the loser trappen... Ik ben al verdomd lang jurist. Sterker nog, al verdomd lang als partner verbonden.
Kan zijn, doet er niet toe.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Beest komt uit India, dus dat is wel een verdomd vreemde lijst dan...
Was me volstrekt duidelijk. Ik geef alleen aan dat die er weinig zijn. Maar als die overlast veroorzaken is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om daar iets aan te doen.quote:[..]
Interesseert mij geen donder. Ik heb het over duiven die wel een baasje hebben. Is dat nu nog niet duidelijk?
Als dat de enige oplossing is, so it. Maar dat is niet zo. Verder eveneens totaal irrelevant.quote:[..]
Nee hoor. Ik merk alleen op dat jij weigert te accepteren dat iedere duif wel eens ergens "overlast" veroorzaakt, tenminste, op de wijze waarop een kat overlast veroorzaakt volgens jouw norm. Als kattenliefhebbers de kat binnen moeten houden, moet de duiventil worden dichtgespijkerd.
Die zijn op jaarbasis waarschijnlijk op één hand te tellen. Waarschijnlijk op één vinger.quote:[..]
Er zullen ook duiven tussen zitten die gewoon wild leven. Maar ook duiven van een ander, want duiven weten niet dat mijn grond van mij is...
Dat doe je niet want ik moet 'm uit mijn tuin houden. Jouw kat moet jouw probleem zijn, niet mijn probleem.quote:[..]
Jij zorgt niet voor mijn kat, dat doe ik. Dus jouw klacht?
Neuh, het hoorde er toch bij en dan moest ik maar zorgen dat hij uit mijn tuin bleef?quote:[..]
Ik heb ook al aangegeven dat als katten daadwerkelijk overlast geven er een voor alle partijen bevredigende oplossing gevonden dient te worden.
Ik heb al lang en breed aangegeven dat bij overlast van duiven de eigenaar daar verantwoordelijk voor is en een oplossing dient te vinden. Nogmaals: le-zen.quote:Maar dat is voor jou dan weer niet voldoende...
[..]
Ik heb al lang en breed aangegeven dat bij daarwerkelijke overlast ik niet vind dat je het moet dulden. Waarom beschuldig jij eigenlijk mij van slecht lezen als je zelf niet leest?
Lezen.quote:[..]
Komende van de persoon die na 100x nog niet door heeft dat als ik het over duiven van een ander heb dat ik het dan niet heb over wilde duiven...
Kan het niet bevestigen of ontkennen, hoe dan ook: irrelevant. Het gaat nu niet om jouw situatie. Ik beredeneer vanuit de overlastsituatie.quote:[..]
De kat komt nooit van mijn terrein, want katten blijven in een bepaalde omgeving. Sterker nog, als we even een rondje over het terrein doen loopt de kat vaak mee. Als we te ver van het huis komen gaat de kat mauwen, want zo ver wil ze helemaal niet.
Over iets dat er niet is kan ik niet heen lezen.quote:[..]
O, daar lees je ook al over heen!
Goed. Dan schijt die betreffende kat niet in m'n tuin.. en m'n vogels danquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heb ik al lang en breed gezegd. Zorg dat je een nette kattenbak hebt en jouw kat zal daar gebruik van maken.
Waarom lees je daar overheen?
Ik heb er moeite mee dat te geloven. Dan had ik toch een beduidend hoger niveau van discussieren verwacht.quote:[..]
Ik zou niet in de ad hominems van ronnie the loser trappen... Ik ben al verdomd lang jurist. Sterker nog, al verdomd lang als partner verbonden.
Als ik zo een linkje voorhanden had, had ik dat gedaan. Ik heb het ergens gelezen (gewoon op papier) en haal dat hier gewoon aan. Meer niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:59 schreef Kabolter het volgende:
Wees niet zo zielig, geef die gast een linkje.
Ik begrijp dat het woord "inheems" een nieuwe betekenis heeft?quote:
Gelijk kattenliefhebbers de kat thuis moeten houden, moet de duiventil dus dichtgespijkerd worden.quote:Maar als die overlast veroorzaken is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om daar iets aan te doen.
Ik ben benieuwd naar optie 2.quote:Als dat de enige oplossing is, so it. Maar dat is niet zo.
Dan ga ik ook heel flauw zijn en zeggen dat op jaarbasis er nauwelijks een kat door jouw tuin loopt.quote:Die zijn op jaarbasis waarschijnlijk op één hand te tellen. Waarschijnlijk op één vinger.
Mijn kat komt in jouw tuin? Echt? Ik ben nu definitief de weg kwijt met jou...quote:Dat doe je niet want ik moet 'm uit mijn tuin houden.
Volgens mij haal je weer agumentaties door elkaar. Bij daadwerkelijke overlast is het aan de eigenaar om daar iets aan te doen. Dat is logisch.quote:Neuh, het hoorde er toch bij en dan moest ik maar zorgen dat hij uit mijn tuin bleef?
Heb ik dus ook al lang en breed gezegd ten aanzien van de katten. Kennelijk zijn we het dus op dat punt eens.quote:Ik heb al lang en breed aangegeven dat bij overlast van duiven de eigenaar daar verantwoordelijk voor is en een oplossing dient te vinden. Nogmaals: le-zen.
Wel relevant, want het ging om een beschuldiging jegens mij. En dan is mijn situatie bijzonder relevant.quote:Kan het niet bevestigen of ontkennen, hoe dan ook: irrelevant.
Dat klopt.quote:Over iets dat er niet is kan ik niet heen lezen.
Belletje. Desnoods een koebel. Die laatste helpt waarschijnlijk wel...quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
Goed. Dan schijt die betreffende kat niet in m'n tuin.. en m'n vogels dan?
Het interesseert mij niet of je het wel of niet gelooft.quote:Ik heb er moeite mee dat te geloven. Dan had ik toch een beduidend hoger niveau van discussieren verwacht.
Irrelevant. Maar oorspronkelijk een exoot inderdaad. Er is nogal wat discussie over de te voeren term, wil je dat hier doen? Als we lang genoeg katten laten verwilderen zal de huiskat op den duur ook tot de inheemse fauna gerekend worden. Dus dan moeten we dat maar laten gebeuren, en wanner 't zo ver is kan je zeggen: ja, da's ook natuur en inheems. Nogmaals, totaal irrelevant hier.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het woord "inheems" een nieuwe betekenis heeft?
Irrelevant. Jouw conclusie. Als dat de enige oplossing is, so it.quote:[..]
Gelijk kattenliefhebbers de kat thuis moeten houden, moet de duiventil dus dichtgespijkerd worden.
Ook irrelevant. Ik heb geen duiventil en hoef dus niet over oplossingen na te denken. Maar ik kan me voorstellen dat het verplaatsen van de til naar een lokatie waar de duiven geen overlast veroorzaken een mogelijkheid is. Nogmaals, ir-re-le-vant.quote:[..]
Ik ben benieuwd naar optie 2.
Irrelevant. Het is een feit dat er tig meer katten vrij rondlopen dan dat er duiven in bezit van mensen zijn. Feit.quote:[..]
Dan ga ik ook heel flauw zijn en zeggen dat op jaarbasis er nauwelijks een kat door jouw tuin loopt.
Probleem opgelost.
Ik beredeneer vanuit de overlastsituatie. Dat het niet specifiek JOUW kat is doet er niet toe.quote:[..]
Mijn kat komt in jouw tuin? Echt? Ik ben nu definitief de weg kwijt met jou...
Ja, en laat die nou redeneren zoals de - inmiddels verdwenen - Disana, totaal niet voor enige rede whatsoever vatbaar.quote:[..]
Volgens mij haal je weer agumentaties door elkaar. Bij daadwerkelijke overlast is het aan de eigenaar om daar iets aan te doen. Dat is logisch.
Nee, jouw situatie is niet relevant. Dat even afgezien van het feit dat je niks kan bewijzen. Je kan alleen aannemelijk maken dat jouw kat geen overlast veroorzaakt en dat wil ik van je aannemen. Maar jij hebt aangegeven vanuit de overlastsituatie te reageren dus in welke jouw specifieke situatie van belang is ontgaat mij. Ik snap dat je je gelijk wil halen, ga je niet krijgen totdat je met watertight bewijs komt.quote:[..]
Heb ik dus ook al lang en breed gezegd ten aanzien van de katten. Kennelijk zijn we het dus op dat punt eens.
[..]
Wel relevant, want het ging om een beschuldiging jegens mij. En dan is mijn situatie bijzonder relevant.
quote:[..]
Dat klopt.
Internet is een massamedium. Vind je het dan niet een beetje raar dat als je zoekt op "kattenverjager illegaal" of "kattenverjagers illegaal" er maar 3 bladzijden als zoekresultaten zijn?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik zo een linkje voorhanden had, had ik dat gedaan. Ik heb het ergens gelezen (gewoon op papier) en haal dat hier gewoon aan. Meer niet.
Overigens is het met logisch nadenken wel duidelijk dat die dingen niet mogen als ze te horen zijn bij de buren. Volwassenen horen zo'n ding meestal niet (wat overigens niet wil zeggen dat je er geen last van kan hebben, maar dat zou ik zo niet weten), maar kinderen vaak wel en dieren sowieso.
Het is dus geluidsoverlast (als een ander het hoort). En dat mag niet. Vrij simpel. Als je de kat van de buren uit jouw tuin houdt met dat ding, heeft de kat er ook last van in de eigen tuin...
Moet ik daar voor zorgen of de eigenaar van de kat?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Belletje. Desnoods een koebel. Die laatste helpt waarschijnlijk wel...
Waarom wil je dan zo graag je gelijk halen op het punt dat jouw kat geen overlast zou veroorzaken.quote:[..]
Het interesseert mij niet of je het wel of niet gelooft.
Dus eerst had je jurisprudentie , nu 'heb je het ergens gelezen' meer niet. Mijn advocaat/jurist wordt je nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik zo een linkje voorhanden had, had ik dat gedaan. Ik heb het ergens gelezen (gewoon op papier) en haal dat hier gewoon aan. Meer niet.
Overigens is het met logisch nadenken wel duidelijk dat die dingen niet mogen als ze te horen zijn bij de buren. Volwassenen horen zo'n ding meestal niet (wat overigens niet wil zeggen dat je er geen last van kan hebben, maar dat zou ik zo niet weten), maar kinderen vaak wel en dieren sowieso.
Het is dus geluidsoverlast (als een ander het hoort). En dat mag niet. Vrij simpel. Als je de kat van de buren uit jouw tuin houdt met dat ding, heeft de kat er ook last van in de eigen tuin...
Je kent het wel toch jurist, dit noemen ze getuigen of ervaringsdeskundigenquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een huilie. Nu weer anderen erbij halen...
Rustig nou maar. Bij zoiets actueels, waar de sites vol van staan en de meesten wel een mening over hebben, was er in ieder geval wel 1 zo'n gast als hem die eventjes had gezegd waar het onder stond.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus eerst had je jurisprudentie , nu 'heb je het ergens gelezen' meer niet. Mijn advocaat/jurist wordt je niet.
Maar ook 'als je het ergens hebt gelezen' kun je dit aantonen. En dan verwacht ik geen bericht van 'een willekeurig iemand op een forum' die zegt dat het verboden is.
[..]
Je kent het wel toch jurist, dit noemen ze getuigen of ervaringsdeskundigen
Ik vind dat daarmee de verantwoordelijkheid weer weggenomen wordt bij de overlastveroorzaker.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:42 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben dus een voorstander van het plaatsen van kattenverjagers.Als die katten er koppijn van krijgen dan blijven ze maar lekker in hun eigen huis
All in favor say 'AYE'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vind dat daarmee de verantwoordelijkheid weer weggenomen wordt bij de overlastveroorzaker.
Ik ben voor een aanlijnverplichting buiten toegekende losloopzones.
Ik ben voor alles die de kattenbezitters dwingt om hun verantwoordelijkheid voor dat beest te nemen en er voor zorgt dat die beesten niet mee vrij rondzwerven.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vind dat daarmee de verantwoordelijkheid weer weggenomen wordt bij de overlastveroorzaker.
Ik ben voor een aanlijnverplichting buiten toegekende losloopzones.
Als ik mij niet vergis komt het argument uit jouw hoek, maar goed. Zand erover.quote:
Ok. Vind je dat niet een beetje overdreven tov een paar keer duivenpoep op mijn auto?quote:Als dat de enige oplossing is, so it.
Dat lijkt mij voor de duivenmelker een lastig verhaal en voorts zou ik in NL zo'n locatie niet kennen. Dus is er maar één semi-realistische oplossing en ik vind die ook niet bepaald realistisch, net als het opsluiten van alle katten.quote:Maar ik kan me voorstellen dat het verplaatsen van de til naar een lokatie waar de duiven geen overlast veroorzaken een mogelijkheid is.
Daarmee is niets gezegd over overlast. Overigens, alles irrelevant noemen is niet sterk.quote:Het is een feit dat er tig meer katten vrij rondlopen dan dat er duiven in bezit van mensen zijn.
Dan is het handig dat je het niet "jouw kat" noemt.quote:Ik beredeneer vanuit de overlastsituatie.
Over welke eigenaar hebben we het nu? En verder: er zijn asocialen op de wereld, maar daar ben ik niet voor. Als mensen mij aanspreken op mijn gedrag en dat op een normale manier doen, hou ik er rekening mee (mits en maar) en ik verwacht van anderen dat ze dat ook doen. Zo niet is dat onterecht.quote:Ja, en laat die nou redeneren zoals de - inmiddels verdwenen - Disana, totaal niet voor enige rede whatsoever vatbaar.
Je trekt de beschuldiging dus in. Fijn.quote:Nee, jouw situatie is niet relevant. Dat even afgezien van het feit dat je niks kan bewijzen. Je kan alleen aannemelijk maken dat jouw kat geen overlast veroorzaakt en dat wil ik van je aannemen.
Helemaal geen grap maar gewoon discriminatie van de hondenbezitter.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
All in favor say 'AYE'.
AYE!
En kattenbelasting. Honden wel maar katten niet? Wat een grap.
Nee, niet echt. Er zijn ik weet niet hoeveel uitspraken niet te vinden met google, zelfs niet als ze belangwekkend zijn (en sommigen ook weer wel).quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Kabolter het volgende:
Internet is een massamedium. Vind je het dan niet een beetje raar dat als je zoekt op "kattenverjager illegaal" of "kattenverjagers illegaal" er maar 3 bladzijden als zoekresultaten zijn?
Dat is waar. Maar dan is het nog steeds illegaal. Ik wijs hem daarop en het is aan hem om daar al dan niet wat mee te doen. Maar als ik zijn buurman was en ik had er daadwerkelijk last van zou ik hem er op aanspreken en als dat ding dan niet verdwijnt gaat er een handhavingsverzoek uit.quote:Het is illegaal om geluidsoverlast te produceren, maar je kan je in dit geval makkelijk van de domme houden.
Ook goed, maar dat geldt voor wel meer zaken die illegaal zijn. Het adagium "het is pas illegaal als je wordt betrapt" is in de praktijk een feit, maar in theorie onwaar.quote:Overigens kan je dit ook makkelijk omzeilen door de kattenverjager aan te sluiten om een stopcontact met afstandsbediening. Geen hond () die er achter komt dat je zo'n ding in je tuin hebt staan.
Vind ik een beetje onzinnig gebruik van de dierenambulance eerlijk gezegd.quote:Een betere tip is misschien wel: vang de kat en bel de dierenambulance.
Ook eigenlijk nooit meegemaakt, maar het kan. De meeste katten hebben maar één waarschuwing nodig lijkt me.quote:Wat veel eigenaren overigens niet realiseren is dat katten ook voor gevaarlijke situaties zorgen in het verkeer. Ik zeg ook altijd, ik rem er niet meer voor. Maar toch doe je dat uit volle macht.
De eigenaar natuurlijk. Waarom denk je dat ik anders zou denken?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Isdatzo het volgende:
Moet ik daar voor zorgen of de eigenaar van de kat?
Wat dat met jurist zijn te maken heeft ontgaat mij volledig, maar goed... Het ging mij erom dat je mij beschuldigde. Dat vind ik onjuist.quote:Waarom wil je dan zo graag je gelijk halen op het punt dat jouw kat geen overlast zou veroorzaken.
Het is echt exact hetzelfde hoor. Het ging om een uitspraak van een rechter en daarmee is het jurisprudentie, zelfs als het in het lokale suffertje staat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus eerst had je jurisprudentie , nu 'heb je het ergens gelezen' meer niet.
Gelukkig maar. Ik heb het druk zat en het laatste waar ik behoefte aan heb ik ordinaire burenruzies die nergens om gaan. Voor de goede orde: die zaken doe ik niet eens.quote:Mijn advocaat/jurist wordt je niet.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Maar ook 'als je het ergens hebt gelezen' kun je dit aantonen.
Omdat er mensen zijn die menen dat samen leven ook in houdt dat je enige coulance moet hebben tov anderen. En dus worden voorbeelden genoemd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:42 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niet waarom er in deze discussie toch steeds andere zaken die overlast geven erbij gesleept moeten worden![]()
En jouw buurman vindt dan weer dat iets anders wat jij doet niet kan. En zo kunnen we lekker over iedereen klagen, maar of je daar gelukkig van wordt?quote:Kunnen we 't niet gewoon alleen dáár over hebben ? Het gaat niet over duiven of schreeuwende kinderen of wat dan ook. Het gaat over mensen die menen dat hele wereld beschikbaar moet zijn voor hun kat. Omdat dat beest dat leuk vind en dus moet dat volgens hun kúnnen.
Ik vind dat dat niet kan, en al helemaal niet in mijn tuin![]()
En als ze daar dan nog steeds koppijn hebben van dat ding?quote:Ik ben dus een voorstander van het plaatsen van kattenverjagers.Als die katten er koppijn van krijgen dan blijven ze maar lekker in hun eigen huis
Het argument dat KATTEN niet inheems zijn. Jij maakt er tortelduiven van. Of tortelduiven nu wel of niet inheems zijn is irrelevant, of katten dat zijn níet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis komt het argument uit jouw hoek, maar goed. Zand erover.
En wat nu als jouw auto structureel helemaal ondergescheten wordt. Als in: je moet met de poepschep aan de slag om je auto te bereiken? Voor de zoveelste keer, sporadisch een kat in m'n tuin.. sure, prima, whatever. Structureel katten in mijn tuin? Dank je vriendelijk.quote:[..]
Ok. Vind je dat niet een beetje overdreven tov een paar keer duivenpoep op mijn auto?
Ik heb geen zin om over oplossingen voor duivenoverlast na te denken. 1. Omdat ik geen last heb van duiven. 2. Omdat ik geen duiven heb waar andere mensen last van hebben. Einde discussie.quote:[..]
Dat lijkt mij voor de duivenmelker een lastig verhaal en voorts zou ik in NL zo'n locatie niet kennen. Dus is er maar één semi-realistische oplossing en ik vind die ook niet bepaald realistisch, net als het opsluiten van alle katten.
Ik durf wel te stellen dat de overlast van de duiven in het bezit van eigenaren totaal in het niet valt van de overlast van katten in bezit van eigenaren. En ik nóem het niet irrelevant, het IS irrelevant.quote:[..]
Daarmee is niets gezegd over overlast. Overigens, alles irrelevant noemen is niet sterk.
Leek me dat je ondertussen door had dat ik jou als katteneigenaar in het algemeen zag en ook vanuit die situatie sprak. Maar dan weet je dat nu.quote:[..]
Dan is het handig dat je het niet "jouw kat" noemt.
Blijkbaar wil jij niet inzien dat ik het als overlast ervaar en zal je er ook geen actie op ondernemen. Voor de duidelijkheid, dit is niet vanuit jouw specifieke situatie geberedeneerd maar vanuit de overlastsituatie.quote:[..]
Over welke eigenaar hebben we het nu? En verder: er zijn asocialen op de wereld, maar daar ben ik niet voor. Als mensen mij aanspreken op mijn gedrag en dat op een normale manier doen, hou ik er rekening mee (mits en maar) en ik verwacht van anderen dat ze dat ook doen. Zo niet is dat onterecht.
Als jij dat zo wil interpreteren, prima.quote:[..]
Je trekt de beschuldiging dus in. Fijn.
Even serieus, ik zal niet meer op de man spelenquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is echt exact hetzelfde hoor. Het ging om een uitspraak van een rechter en daarmee is het jurisprudentie, zelfs als het in het lokale suffertje staat.
Het is als kattenbelletje achtergebleven, zoals dat nu eenmaal gaat met het lezen van literatuur. Alleen de echt belangrijke uitspraken diep je uit en kan je snel en makkelijk terugvinden.
[..]
Gelukkig maar. Ik heb het druk zat en het laatste waar ik behoefte aan heb ik ordinaire burenruzies die nergens om gaan. Voor de goede orde: die zaken doe ik niet eens.
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Nay!quote:
De bedoeling van hondenbelasting is dat het wordt uitgegeven aan voorzieningen voor honden (zoals een hondentoilet).quote:En kattenbelasting. Honden wel maar katten niet? Wat een grap.
Hou nou toch eens op met alles wat een ander aan draagt als irrelevant te bestempelen. Dat is echt heel zwak.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
Het argument dat KATTEN niet inheems zijn. Jij maakt er tortelduiven van. Of tortelduiven nu wel of niet inheems zijn is irrelevant, of katten dat zijn níet.
Lijkt mij niet realistisch. En ik zou dan zorgen dat de auto altijd binnen staat.quote:En wat nu als jouw auto structureel helemaal ondergescheten wordt. Als in: je moet met de poepschep aan de slag om je auto te bereiken?
Begrijp ik nu goed naar analogie dat jij met schep jouw tuin iedere week moet bevrijden van 2 ton kattendrollen? Dan heb je m.i. een terechte klacht.quote:Voor de zoveelste keer, sporadisch een kat in m'n tuin.. sure, prima, whatever. Structureel katten in mijn tuin? Dank je vriendelijk.
Dat is duidelijk.quote:Ik heb geen zin om over oplossingen voor duivenoverlast na te denken.
En ik durf dat te betwisten.quote:Ik durf wel te stellen dat de overlast van de duiven in het bezit van eigenaren totaal in het niet valt van de overlast van katten in bezit van eigenaren.
Alleen is dat niet zo relevant. Het gaat erom of iets OBJECTIEF als overlast kan worden gezien. Zo hadden we ooit Klopkoek die het als overlast zag als een ander zijn auto op de openbare parkeerplaats voor zijn huis neer zet. Dat meent hij oprecht, maar daarmee is het geen overlast.quote:Blijkbaar wil jij niet inzien dat ik het als overlast ervaar
Dus je blijft bij de beschuldiging, omdat ik het tegendeel niet bewezen heb?quote:Als jij dat zo wil interpreteren, prima.
Het gaat hier om overlast die heel eenvoudig is te voorkomen : kattenbezitters moeten hun kat gewoon niet zomaar op straat zetten. Vind het onbegrijpelijk dat het nog steeds mag. Had allang verboden moeten zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat er mensen zijn die menen dat samen leven ook in houdt dat je enige coulance moet hebben tov anderen. En dus worden voorbeelden genoemd.
Het is o zo makkelijk om te roepen dat je moet zorgen dat niemand last van je heeft, maar iedereen... echt iedereen... doet wel eens iets waar een ander zich aan ergert.
En wat je zelf doet vind je doorgaans niet zo erg. Anderen moeten niet zo zeiken is dan snel de conclusie. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
[..]
En jouw buurman vindt dan weer dat iets anders wat jij doet niet kan. En zo kunnen we lekker over iedereen klagen, maar of je daar gelukkig van wordt?
[..]
En als ze daar dan nog steeds koppijn hebben van dat ding?
Veel katten hebben buitenruimte nodig om zich goed te voelen. Zie de link die door ik meen isdatzo is gegeven.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:21 schreef deedeetee het volgende:
Het gaat hier om overlast die heel eenvoudig is te voorkomen : kattenbezitters moeten hun kat gewoon niet zomaar op straat zetten. Vind het onbegrijpelijk dat het nog steeds mag. Had allang verboden moeten zijn.
Dat is jouw mening, maar een ontrechte, zie de link.quote:Katten horen geen overlast te geven, die beesten horen gewoon thuis te blijven.
Dus iemand moet een toezegging doen ten aanzien van iets wat legaal is om een illegale situatie te laten beëindigen?quote:Als ze ook in huis knappende koppijn krijgen van de kattenverjager van de buren, dan gaat hun baasje maar eens vriendelijk vragen aan de buren of die dat ding willen uitzetten, in ruil voor de toezegging dat ze er voor gaan zorgen dat hun kat voortaan op hun eigen terrein blijft.
Geef dan aan op welke wijze het relevant is of tortelduiven wel of geen inheemse diersoort zijn in deze discussie. Weet je wát zwak is? Allerlei irrelevante zaken erbij betrekken die met de essentie van dit verhaal niks van doen hebben. Dan als ik er ONDANKS de irrelevantie er nog op in ga met de vermelding dat het irrelevant is, reageren op mijn vermelding van irrelevantie en dat afdoen als zwakheid in plaats van inhoudelijk, op het door jou aangedragen, irrelevante argument te reageren. Dat is zwak.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met alles wat een ander aan draagt als irrelevant te bestempelen. Dat is echt heel zwak.
'Ok'.quote:[..]
Lijkt mij niet realistisch. En ik zou dan zorgen dat de auto altijd binnen staat.
Nee, ik geef alleen aan dat er bij mij een bepaalde grens overschreden is. De grens van tolerantie.quote:[..]
Begrijp ik nu goed naar analogie dat jij met schep jouw tuin iedere week moet bevrijden van 2 ton kattendrollen? Dan heb je m.i. een terechte klacht.
Het is geen continue situatie, maar het zorgt er wel voor dat het aantal vogels in mijn tuin merkbaar afgenomen is. En dat is voor mij een grens.quote:En ik vind overigens ook niet dat je continue een verzameling katten in je tuin hoeft te dulden. Maar als het echt zo erg is hebben we het over een uitzonderlijke situatie.
Mooi.quote:[..]
Dat is duidelijk.
Dat staat je volledig vrij. Maar dat heeft nog steeds niks met kattenoverlast van doen.quote:[..]
En ik durf dat te betwisten.
En jij als katteneigenaar en -liefhebber bent de aangewezen persoon om dat OBJECTIEF te beoorden? Het lijkt me dat men aan mijn waarneming, als overlast ervarende, meer waarde mag hechten. Wellicht niet, maar dat is niet aan jou, noch aan mij, om te bepalen dan.quote:[..]
Alleen is dat niet zo relevant. Het gaat erom of iets OBJECTIEF als overlast kan worden gezien. Zo hadden we ooit Klopkoek die het als overlast zag als een ander zijn auto op de openbare parkeerplaats voor zijn huis neer zet. Dat meent hij oprecht, maar daarmee is het geen overlast.
Interpreteer het zoals je wil.quote:[..]
Dus je blijft bij de beschuldiging, omdat ik het tegendeel niet bewezen heb?
Het is niet illegaal doe niet zo naief.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:24 schreef DS4 het volgende:
Dus iemand moet een toezegging doen ten aanzien van iets wat legaal is om een illegale situatie te laten beëindigen?
Over omgedraaide wereld gesproken!
Kan jij die buitenruimte niet op jouw terrein bieden dan dien je geen kat te nemen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Veel katten hebben buitenruimte nodig om zich goed te voelen. Zie de link die door ik meen isdatzo is gegeven.
Het is ook illegaal om niets te doen aan een overlastveroorzakende kat. En we wachten nog steeds op bronnen waaruit blijkt dat het daadwerkelijk een illegaal instrument zou zijn.quote:[..]
Dat is jouw mening, maar een ontrechte, zie de link.
[..]
Dus iemand moet een toezegging doen ten aanzien van iets wat legaal is om een illegale situatie te laten beëindigen?
Over omgedraaide wereld gesproken!
De kat van de buren wordt in huis gek gemaakt met die pieptoon en jij gelooft dat dat mag?quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Het is niet illegaal doe niet zo naief.
Het gaat er niet om wat ik geloof, het gaat om de wet, zou jij toch moeten wetenquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
De kat van de buren wordt in huis gek gemaakt met die pieptoon en jij gelooft dat dat mag?
Jouw stelling was algemeen:quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
Het argument dat KATTEN niet inheems zijn. Jij maakt er tortelduiven van. Of tortelduiven nu wel of niet inheems zijn is irrelevant, of katten dat zijn níet.
Hiermee geef je aan dat alle dieren die geen inheemse fauna zijn geen bestaansrecht buiten hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:46 schreef Isdatzo het volgende:
Niks mee te maken, last time i checked waren ze geen inheemse fauna en derhalve geen bestaansrecht buiten
Zeker niet, maar ik laat dan ook in het midden of jouw situatie onder overlast valt.quote:En jij als katteneigenaar en -liefhebber bent de aangewezen persoon om dat OBJECTIEF te beoorden?
Ik constateer alleen dat jij niet bepaald met feiten komt op basis waarvan ik denk "hé, dat zou wel eens een terechte klacht kunnen zijn".quote:Het lijkt me dat men aan mijn waarneming, als overlast ervarende, meer waarde mag hechten. Wellicht niet, maar dat is niet aan jou, noch aan mij, om te bepalen dan.
Waarom draai je overal zo omheen?quote:Interpreteer het zoals je wil.
Dat is een mening. En die kan ik m.m. toepassen op de duiventil. En ook op kinderen (als je niet de ruimte hebt om kinderen zo te huisvesten dat anderen ze niet horen moet je ze nemen).quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:31 schreef Isdatzo het volgende:
Kan jij die buitenruimte niet op jouw terrein bieden dan dien je geen kat te nemen.
Olifanten zijn dus niet legaal als huisdier. Het zijn ook gewoon geen huisdieren en een kattendrol in je tuin is net wat anders dan een olifant die per ongeluk jouw auto vernielt.quote:Ik heb maar een tuin van 1 bij 1, maar mijn olifant heeft ook veel buitenruimte nodig ja![]()
!
Bij daadwerkelijke overlast ja. Door de tuin lopen van de kat valt daar niet onder.quote:Het is ook illegaal om niets te doen aan een overlastveroorzakende kat.
Ik heb het al beredeneerd aangegeven. Misschien dat je daar eens op in gaat, in plaats van eisen dat ik ga zoeken in alle tijdschriften die ik het afgelopen jaar heb gelezen.quote:En we wachten nog steeds op bronnen waaruit blijkt dat het daadwerkelijk een illegaal instrument zou zijn.
Ja, en de turkse tortel is ondertussen een inheemse diersoort. Als we lang genoeg wachten zal de huiskat ook onder die omschrijving kunnen vallen. Reden om dat gewoon te laten gebeuren, en dan achteraf zeggen van: ja, het is nu toch natuur? Neen. Wederom is dit het verdraaien van argumentatie. Waarom blijf ik er nog inhoudelijk op ingaan vraag ik me af.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw stelling was algemeen:
[..]
Hiermee geef je aan dat alle dieren die geen inheemse fauna zijn geen bestaansrecht buiten hebben.
Ik schreef: "Blijkbaar wil jij niet inzien dat ik het als overlast ervaar."quote:[..]
Zeker niet, maar ik laat dan ook in het midden of jouw situatie onder overlast valt.
En dan staat het mij vrij om geen waarde aan de gedachte van een katteneigenaar te hechten die mijn waarneming van overlast blijkbaar niet serieus neemt. Bij dezenquote:[..]
Ik constateer alleen dat jij niet bepaald met feiten komt op basis waarvan ik denk "hé, dat zou wel eens een terechte klacht kunnen zijn".
Pot verwijt de ketel, ik draai - in tegenstelling tot wat jij doet - nergens omheen. Ik zeg alleen dat het in jouw geval wellicht meevalt. Wellicht ook niet. Op grond van de beschrijving die jij gegeven hebt krijg ik de indruk dat het meevalt. En dus nadrukkelijk niet de indruk dat het uitgesloten is dat jouw kat overlast veroorzaakt. Maar dat is allemaal jouw specifieke situatie en vanaf nu reageer ik daar in dit topic niet meer op, daar heeft niemand iets aan. Wil je over jouw specifieke situatie verder babbelen, mijn PM-box staat open.quote:[..]
Waarom draai je overal zo omheen?
Art. 36, lid 1 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren:quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Het gaat er niet om wat ik geloof, het gaat om de wet, zou jij toch moeten weten
Beredeneerd aangegeven?? Je hebt alleen gezegd dat je het 'ergens gelezen hebt'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:43 schreef DS4 het volgende:
Ik heb het al beredeneerd aangegeven. Misschien dat je daar eens op in gaat, in plaats van eisen dat ik ga zoeken in alle tijdschriften die ik het afgelopen jaar heb gelezen.
Neuh, het is de plicht van de katteneigenaar om overlast te voorkomen, en indien onmogelijk te beperken. Dat zou jij als jurist toch moeten wetenquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een mening. En die kan ik m.m. toepassen op de duiventil. En ook op kinderen (als je niet de ruimte hebt om kinderen zo te huisvesten dat anderen ze niet horen moet je ze nemen).
Loslopende katten die géén overlast veroorzaken bedoel je. Een niet-zo-subtiel verschil.quote:De scheidsrechter in dezen is de wetgever. Die staat loslopende katten toe. Als dat verboden wordt is iedere kat in jouw tuin teveel.
Of het nu wel of niet legaal is om een olifant te houden als huisdier, het gaat om het punt dat ik probeer te maken. Vervang olifant maar door een wel legaal huisdier dat JOU overlast bezorgt.quote:[..]
Olifanten zijn dus niet legaal als huisdier. Het zijn ook gewoon geen huisdieren en een kattendrol in je tuin is net wat anders dan een olifant die per ongeluk jouw auto vernielt.
Ik ervaar het als overlast. MIJN perceptie. Je kan hoog of laag springen, ik ervaar het zo. En that's the end of it.quote:[..]
Bij daadwerkelijke overlast ja. Door de tuin lopen van de kat valt daar niet onder.
Je maakt wederom de denkfout iets dat mogelijk overlast veroorzaakt direct als illegaal te bestempelen. Dan zouden katten ook per definitie illegaal zijn omdat ze in sommige gevallen overlast veroorzaken.quote:[..]
Ik heb het al beredeneerd aangegeven. Misschien dat je daar eens op in gaat, in plaats van eisen dat ik ga zoeken in alle tijdschriften die ik het afgelopen jaar heb gelezen.
Ik gaf al onderbouwd aan dat jouw mening in dezen niet relevant is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:46 schreef Isdatzo het volgende:
Ik schreef: "Blijkbaar wil jij niet inzien dat ik het als overlast ervaar."
Welke waarneming van overlast? Die heb ik niet mogen ontdekken...quote:die mijn waarneming van overlast blijkbaar niet serieus neemt.
De jij-bak erbij... Waarom ook niet?quote:Pot verwijt de ketel, ik draai - in tegenstelling tot wat jij doet - nergens omheen.
Hoezo "meevallen"?quote:Ik zeg alleen dat het in jouw geval wellicht meevalt. Wellicht ook niet. Op grond van de beschrijving die jij gegeven hebt krijg ik de indruk dat het meevalt.
Ze zal toch potdimme in de wei hiernaast komen. Die koeien zullen klagen!quote:En dus nadrukkelijk niet de indruk dat het uitgesloten is dat jouw kat overlast veroorzaakt.
Ja, wel zo moedig om iemand te beschuldigen, maar het intrekken daarvan, daar ben je te laf voor. En dat voor een moderator!quote:Maar dat is allemaal jouw specifieke situatie
ZUCHT!quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Beredeneerd aangegeven?? Je hebt alleen gezegd dat je het 'ergens gelezen hebt'.
Is mij ontgaan. Kun je dat herhalen?quote:Nu heb ik reeds aangetoont dat er op 21 augustus 2008 nog niets verboden was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |