abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71394618
Ik sprak laatst iemand, bij wie de portier op het werk Mexicaanse griep had. Vervolgens moeten alle receptionistes ook in quarantaine, want die hadden er vlakbij gezeten. Weet iemand waar ze de grens trekken qua quarantainemaatregelen? Stel, ik blijk Mexicaanse griep te hebben. Ik werk in een kantoortuin. Moeten dan al mijn collegae in quarantaine en wordt het hele bedrijf dan gesloten (met als gevolg dat geen enkele student nog stufi krijgt?)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:30:45 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71395758
interessante vraag natuurlijk waar ik eigenlijk ook het antwoord niet op heb, ik denk dat je voor antwoorden bij het bedrijf zelf moet zijn aangezien er nog geen regelgeving is van boven af.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71408136
Er zitten op dit moment al meer mensen in quarantaine hoor en dat is al een tijdje aan de gang.
Vooral vakantiegangers naar risicolanden mogen daar wel rekening mee houden,
het zou zomaar kunnen dat je buren de pantjes iets langer water moeten gaan geven dan
gepland.

http://www.bndestem.nl/al(...)s-in-quarantaine.ece

woensdag 22 juli 2009 | 17:43 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 22 juli 2009 | 21:03

PARIJS (ANP) - Wegens de Mexicaanse griep zijn twee groepen buitenlandse tieners,
voornamelijk uit Spanje en Italië, op zomerscholen in de omgeving van Parijs in quarantaine geplaatst.
In totaal 64 jongeren zouden de griep onder de leden hebben.
Dat hebben lokale autoriteiten woensdag laten weten.
Onder de jongeren zijn ook Britten en Amerikanen.

De groepen volgen taalcursussen op de scholen.
De gezondheid van de tieners zou niet in gevaar zijn.

http://www.elsevier.nl/we(...)antaine.htm?rss=true

Mexicaanse griep: Nederlanders in quarantaine
maandag 13 juli 2009 15:06

Dertien Nederlandse scholieren zijn op het Indonesische eiland Flores in quarantaine geplaatst,
omdat ze mogelijk zijn besmet met de Mexicaanse griep.

Een 13-jarige jongen wordt geïsoleerd van andere patiënten behandeld in het ziekenhuis.

http://www.elsevier.nl/we(...)uarantaine-gezet.htm

Mexicaanse griep: Nederlanders in quarantaine gezet
zaterdag 2 mei 2009 10:52

Uit angst voor de verspreiding van de Mexicaanse griep zijn alle gasten van een hotel in Hongkong -
onder wie acht Nederlanders - in quarantaine geplaatst.

Drie van hen zijn opgenomen in het ziekenhuis en verblijven daar nog. \
Dat meldt een woordvoerder van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken vandaag.

In het hotel zitten tweehonderd gasten en honderd personeelsleden vast.

Isolatie
Een van de gasten bleek de Mexicaanse griep te hebben, waarna het hele hotel in quarantaine werd gezet.

Van de drie Nederlanders die in het ziekenhuis liggen, heeft er één lichte verhoging.
Van de andere vier is niet bekend hoe het met hen gaat.

Media
Het hotel Metro Park in de wijk Wanchai is omgeven door media.

De quarantainemaatregel is vrijdag begonnen en zal zeven dagen duren. Het consulaat probeert de Nederlanders op de hoogte te houden van wat er aan de hand is en verleent verdere bijstand.

Drastisch
China vreest voor een grootschalige uitbraak van de Mexicaanse griep.

Hotelgasten die weigerden in het hotel te blijven, zijn gedwongen overgebracht
naar een quarantaine-unit aan de grens van Hongkong.
pi_71524399
Mexicaanse griep houdt 150 mensen vast op cruiseschip

Zo'n 150 mensen bevinden zich momenteel op het Amerikaans-Noorse cruiseschip Voyager
of the Seas in de Franse havenstad Marseille.
Ze mogen het schip niet verlaten en worden in quarantaine gehouden omdat de meeste van hen symptomen van de Mexicaanse griep vertonen.

Vrijdagavond mocht de Voyager niet aanmeren in Marseille.

Aan boord zaten 3.600 passagiers waarvan enkele tientallen griepsymptomen vertonen.

Ze hebben allemaal de nacht moeten doorbrengen op het schip.

Zaterdag heeft de meerderheid van de passagiers het schip dan toch mogen verlaten,
maar zo'n 150 mensen worden nog in quarantaine gehouden aan boord.

Eén persoon besmet
Zo'n 60 bemanningsleden werden de laatste dagen ziek en zitten al een tijdje in isolement.

Ook zo'n 60 passagiers lijken besmet te zijn geraakt nadat ze in contact zijn gekomen met de bemanningsleden.

Zij verblijven ook in quarantaine.

Daarnaast worden ongeveer 20 passagiers uit voorzorg nog even op het schip gehouden.

Van één passagier is al zeker dat ze besmet is met het griepvirus.

Het cruiseschip, dat vorige week zondag vertrok uit Barcelona, zou normaal gezien vrijdagavond opnieuw koers zetten naar de Spaanse stad vanuit Marseille.

De Voyager is één van de grootste cruiseschepen ter wereld.

Het is wel een mooi schip dus dat scheelt...

http://www.hbvl.be/nieuws(...)-op-cruiseschip.aspx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')