abonnement Unibet Coolblue
pi_71460175
Ik heb soms het idee dat de FC bij voorbaat al denkt dat spelers onhaalbaar zijn. Maar dat zal wel aan mij liggen..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:14:54 #77
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71460203
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:12 schreef venomsnake het volgende:
Bajrami, Bajrami, Bajrami, Bajrami, Bajrami, Bajrami, Bajrami .........
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben blij dat er dit weekend weer gespeeld gaat worden. Ben zat van de zomerstop.
Ja dat weten we nu wel
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:15:37 #78
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71460233
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:13 schreef TvhN het volgende:

[..]

Dat is al wel een verbetering ten opzichte van Meerdink.
Ach nee man. Wat moet je nou met zo'n netniet voetballer... Hij is nieteens links volgens mij.
pi_71460296
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:14 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ja dat weten we nu wel
!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71460328
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:14 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ja dat weten we nu wel
Wij (althans ik wel ) en vast wel meerdere hebben Bajrami iig zien spelen. Ik word ook schijtziek van dat gezeur van die gasten op t forum over Bernburg, (ook al is dat wel wat verminderd de laatste dagen) maar ik weet wel bijna zeker dat ze lang niet allemaal hem live hebben zien spelen. Ze gaan altijd weer af op Youtube filmpjes..

Ik heb Bajrami een paar wedstrijden live gezien en mocht de FC deze speler halen dan zit een top5 klassering er bijna wel in. Dit is echt zo'n geweldige speler, precies wat de FC mist.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_71460335
quote:
Begroting stijgt met vijf procent

Directeur Hans Nijland lichtte vanmiddag op de jaarlijkse persdag in zijn toespraak de begroting toe van het komende seizoen. Ook blikte hij nog kort terug op het afgelopen seizoen en nam hij tenslotte de actualiteit door.

Nadat Nijland het recordaantal van ruim tweehonderd belangstellenden onder pers, sponsors, relaties en medewerkers had verwelkomd, blikte hij nog terug op het seizoen waarin FC Groningen op de zesde plek in de reguliere ranglijst eindigde, Europees voetbal nipt misliep, het imago van de club op de tweede plek van de Eredivisie werd gewaardeerd, de jeugdteams hun deelname op het hoogste niveau handhaafden en twee kampioenschappen en twee bekerwinsten werden behaald.

Ook ging hij in op het feit dat de club de sportieve doelstellingen heeft behaald en dat absoluut geen vanzelfsprekendheid is. Daarbij merkte hij op dat het verwachtingspatroon bij veel club te hoog is, gezien het feit dat de helft van de clubs tijdens het afgelopen seizoen afscheid namen van hun hoofdtrainer. Bij FC Groningen heerst stabiliteit en rust en zijn er geen onduidelijkheden in de sportieve doelen. De ploeg van de langst zittende trainer in het Nederlandse betaalde voetbal moet zich minimaal bij de eerste acht scharen en meedoen in de strijd om Europees voetbal.

Begroting seizoen 2009/2010
Vervolgens ging Nijland in op de financiële situatie van de club: “Vorig seizoen hadden wij een begroting van 16,3 miljoen euro. Daarin was een tekort voorzien. Wij hadden gehoopt dit tekort in te lopen gedurende het seizoen middels extra inkomsten. Sportief hoopten we op bekersucces, maar we werden in de achtste finales door middel van strafschoppen uitgeschakeld door NAC Breda.”

“Het tweede speerpunt was een substantiële toename van sponsorinkomsten bovenop de gestelde targets. Hoewel onze professionele commerciële afdeling onder de bezielende leiding van Robbert Klaver een stevige krachtsinspanning heeft geleverd, is dit niet gelukt. Het zal u niet verbazen dat de kredietcrisis hierop van grote invloed is geweest. FC Groningen telt ongeveer duizend commerciële relaties en het is naïef te veronderstellen dat de economische recessie aan al die deuren voorbij zou gaan.”

“Het seizoen 2009/2010 zullen wij werken met een voetbalbegroting van 17 miljoen euro. De afgelopen jaren kenden wij steeds een forse stijging van de begroting van tussen de 10 en 20 procent. Een resultaat dat niet jaren achter elkaar geboekt kan worden. De stijging dit jaar bedraagt 5 procent. Binnen deze begroting dienen wij een tekort te accepteren van bij benadering in de orde van grootte van vorig jaar. De inkomsten uit het tv-contract dalen en daar tegenover staat een toename van de inkomsten uit merchandising en de hogere recette.”

Uitgavenpatroon
“Het tekort van afgelopen jaar en komend seizoen is afgedekt door de winst die wij hebben weten te realiseren met de transfer van Marcus Berg naar de Duitse topclub HSV. Maar het is natuurlijk noodzakelijk dat wij zoals tot voor kort weer toe gaan naar een structureel gezonde bedrijfsvoering en een bedrijfsresultaat boeken waarbij de reguliere inkomsten en uitgaven weer in balans zijn. Kortom: zwarte cijfers schrijven.”

“Dit betekent dat wij heel kritisch zullen gaan kijken naar ons uitgavenpatroon. Naar onze volle overtuiging zullen de salarissen de komende jaren dan ook onder druk komen te staan. Ook in de wereld die betaald voetbal heet. Uiteraard respecteren wij lopende contracten, maar bij nieuwe besprekingen en het aangaan van nieuwe overeenkomsten zullen andere normen en uitgangspunten worden gehanteerd.”

“Het uitgavenpatroon kan namelijk niet ongestraft blijven groeien. Wij vrezen dat clubs komend seizoen in de problemen zullen komen. En daar willen en zullen wij met FC Groningen niet bij horen. Wij trappen dus op de rem en maken een pas op de plaats. Ook wij bij FC Groningen moeten de tering naar de nering zetten. Wij zijn realistisch en onderkennen de economische situatie.”

Inkomstenbronnen
“We zullen ook creatief blijven en steeds op zoek gaan naar nieuwe initiatieven en activiteiten. Zo hebben we komend seizoen de merchandising in eigen beheer. Vorig jaar hebben we daarin al een eerste stap gezet met het op de markt zetten van een eigen kledingmerk: Klupp Sportswear. Vanaf dit seizoen is de Fanshop in eigen beheer en verzorgen wij zelf de distributie naar andere verkooppunten. Daarmee wordt de merchandising een serieuze extra bron van inkomsten voor FC Groningen.”

“Nieuw afgelopen seizoen was ook Eredivisie Live. Een voetbalzender opgezet in een gezamenlijk initiatief van alle Eredivisieclubs. En Eredivisie Live is succesvol. De doelstellingen zijn gehaald. In het eerste jaar mochten we maar liefst 350.000 abonnees begroeten. Daarmee ligt de zender meer dan op koers. Het opzetten van een televisiekanaal vraagt tijd. Voor een succesvolle zender is een aantal jaren nodig en daarmee is ook rekening gehouden. Uiteindelijk werken we toe naar een verdubbeling van het huidige aantal abonnees.”

“FC Groningen verricht ook inspanningen om van de zender een succes te maken. Zo zullen wij bijvoorbeeld aanstaande zondag onze volledige medewerking geven aan de live uitzending hier vanuit Euroborg en starten wij vanaf volgende week met FC Groningen TV. Elke woensdag om 18.15 uur zullen we een eigen programma van ongeveer 18 minuten uitzenden via Eredivisie Live.”

Voetbalbegroting
“Zojuist vertelde ik u al over onze begroting voor komend seizoen. Concurrenten als sc Heerenveen en FC Twente presenteren begrotingen van 25 miljoen euro of meer, maar bij het vergelijken van begrotingen moeten de uitgangspunten wel dezelfde zijn. Om met de woorden van de legendarische voetbaltrainer Fritz Korbach te spreken: je moet geen palmbomen met kerstbomen vergelijken.”

“Uiteindelijk gaat het om het te besteden budget voor voetbalzaken. Indien wij de omzetten van onze andere activiteiten, zoals FC Groningen Media, Preventief Beveiligingsdiensten en Euroborg Horeca (voor 50 procent) meetellen, dan bedraagt onze geconsolideerde omzet 21 miljoen euro.”

“In de huidige Euroborg verwachten wij te kunnen groeien naar een geconsolideerde begroting van circa 25 miljoen euro. Maar dat is dan ook ons plafond. Om onze verworven positie in de subtop van Nederland te kunnen continueren en onze ambities voor de komende jaren te kunnen realiseren dient onze begroting te stijgen naar ongeveer 30 miljoen euro. Daarom moeten wij ons stadion uitbreiden. Alleen dan kunnen wij onze verdiencapaciteit vergroten en alleen op die manier kunnen we groeien.”

Ambitieus
“Inmiddels is duidelijk dat Euroborg verbouwd kan worden en technisch kan worden uitgebreid tot een stadion met een capaciteit van zo’n 32.000 toeschouwers, hetgeen ook onze wens en ambitie is en overeenkomt met de potentie in ons verzorgingsgebied. Daarom studeren we nu verder naar een financieel haalbare constructie. Wij merken dat de gemeente en andere partners onze ambities onderkennen en met hen zullen wij intensief over onze plannen gaan praten over verdere uitbreiding van Euroborg.”

“Euroborg moet groter als FC Groningen wil groeien. En die ambitie hebben wij nog steeds.”

Ontwikkelingen
De club is volop in beweging, getuige de huidige ontwikkelingen, zoals de transfer van Marcus Berg waarmee voor zowel Groningen als HSV de grootste transfersom in de historie is gemoeid. FC Groningen is er trots op dat het een springplank is voor jonge spelers om hogerop te komen. Verder is er de uitbreiding van de skyboxen met 225 stoelen, waarvan circa honderd verkocht zijn. Daarnaast is de merchandising in eigen beheer onder leiding van Tjisse Zijlstra. FC Groningen TV gaat woensdag van start. Het Organisatiebureau FC Groningen is opgestart. De samenwerking tussen de jeugdopleidingen van FC Groningen en BV Veendam is begonnen. En op het commerciële vlak is er de terugkeer van sales manager Geert Kuiper. Kortom, er gebeurt van alles.

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71460478
En wat is het slechte nieuws waar Masker het over had ?

Edit:
quote:
“Dit betekent dat wij heel kritisch zullen gaan kijken naar ons uitgavenpatroon. Naar onze volle overtuiging zullen de salarissen de komende jaren dan ook onder druk komen te staan. Ook in de wereld die betaald voetbal heet. Uiteraard respecteren wij lopende contracten, maar bij nieuwe besprekingen en het aangaan van nieuwe overeenkomsten zullen andere normen en uitgangspunten worden gehanteerd.”
Vast dat dus
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_71460530
Jeffrey Sarpong mag van mij wel komen en als je nog een optie tot koop kan bedwingen.Is dat helemaal goed ,jammer dat Tim Sparv voorlopig nog niet komt.
pi_71460609
Ik vind het allemaal wel meevallen. Masker de angstzaaier .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71460745
quote:
FC Groningen zoekt nog versterkingen
GRONINGEN - FC Groningen gaat zich zeker nog versterken met een nieuwe middenvelder en mogelijk een extra spits. Dat maakte de club vandaag bekend op een persconferentie.

Volgens voorzitter Hans Nijland wordt een dezer dagen een linkermiddenvelder gepresenteerd. De naam is niet bekendgemaakt. Ook komt er wellicht nog een spits, maar dat is nog onzeker.

Ron Jans wil per se nog twee extra versterkingen voor het einde van de transferperiode. Een versterking heeft de trainer alvast binnen: Jef Rijsdijk stroomt door van de beloften naar het eerste.
Bron
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:38:15 #86
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_71460913
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:28 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind het allemaal wel meevallen. Masker de angstzaaier .
De officiële website brengt het iets positiever. Maar het komt op hetzelfde neer. Ik vind het in ieder geval wel redelijk zorgwekkend.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_71461050
Tja.. De huidige Euroborg is gewoon een blok aan het been. Je wilt groeien, maar als je echt stappen wil maken moet het stadion gewoon uitgebreid gaan worden. Maar dat was al langer bekend toch?
Heb je ook nog te maken met de kredietcrisis waardoor sommige sponsoren het (tijdelijk) voor gezien houden.

Stadion moet zo snel mogelijk uitgebreid worden (zal ook een moeilijk financieel verhaal worden), en het zou mooi zijn als er een keer een hoofsponsor komt die wat meer te bieden heeft, zonder Autolease nu tekort te doen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:47:01 #88
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71461158
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:18 schreef Kerol het volgende:

[..]

Wij (althans ik wel ) en vast wel meerdere hebben Bajrami iig zien spelen. Ik word ook schijtziek van dat gezeur van die gasten op t forum over Bernburg, (ook al is dat wel wat verminderd de laatste dagen) maar ik weet wel bijna zeker dat ze lang niet allemaal hem live hebben zien spelen. Ze gaan altijd weer af op Youtube filmpjes..

Ik heb Bajrami een paar wedstrijden live gezien en mocht de FC deze speler halen dan zit een top5 klassering er bijna wel in. Dit is echt zo'n geweldige speler, precies wat de FC mist.
Ik vind ook zoveel voetballers goed, maar dat zegt toch helemaal niks.
pi_71461449
Ik vind dat wij, ondanks de stappen die we hebben gemaakt de afgelopen jaren, nog steeds lang niet zo ver zijn als, bijvoorbeeld, Heerenveen en Twente. Daar zijn de benodigde stappen alweer een tijd terug gemaakt voor mijn gevoel en die gaan nu verder, waar wij (even?) stoppen. Ik denk ook dat Euroborg een blok aan de been is, daar hebben ze zich op verkeken. In combi met de kredietcrisis zitten we echt aan ons plafond op dit moment en duurt het denk ik wel even voor we weer verder kunnen kijken.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_71461706
quote:
Levchenko aan de slag bij Saturn Moskou
30 juli 2009

Evgeniy Levchenko heeft in Rusland een nieuwe werkgever gevonden. De middenvelder tekende een verbintenis bij Saturn Moskou. Hij kan op 1 augustus zijn debuut maken in de competitiewedstrijd tegen het Zenit Sint Petersburg van coach Dick Advocaat.

De 31-jarige Levchenko speelde de afgelopen vier seizoenen voor FC Groningen. Deze zomer kon hij met de noorderlingen geen overeenkomst bereiken over een nieuw contract. De Oekraïner kwam in Nederland ook nog uit voor Vitesse, Helmond Sport, Cambuur Leeuwarden en Sparta.
http://www.fcupdate.nl/ni(...)aturn-moskou_125182/
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_71461844
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:22:07 #92
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71461985
Groningen werkt nu met 17 miljoen, Twente al met bijna 33 miljoen, das een best verschil
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_71462060
quote:
Volgens Ron Jans is de huidige selectie van FC Groningen niet breed genoeg om een aanval te doen op de top zes.

De trainer zou graag nog een spits en twee middenvelders aan zijn selectie toegevoegd zien. FC Groningen onderhandelt momenteel met een club over de komst van een andere linkermiddenvelder dan Sparv. Jans hoopt de nieuweling morgen nog op de training te begroeten. Hij schat de kans daarop in op meer dan 50 procent. De kans dat de club erin slaagt nog voor 1 september een goede spits aan te trekken, acht hij klein. "In dat geval wil ik er graag een rechtermiddenvelder bij."

De komst van drie echte versterkingen per 1 september lijkt financieel onhaalbaar.

Gezinsbode
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71462095
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:32 schreef Gruning3r het volgende:

[..]

Bron
Heeft Rijsdijk snel voor elkaar dan. Nu maar eens zien of hij aanspraak kan gaan maken op een basisplaats, al is het niet verkeerd om eerst lekker speelminuten op te doen via invalbeurten en nog wat te wennen aan de Eredivisie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71462180
Zou me overigens niets verbazen als men nu een linkermiddenvelder gaat huren totdat Sparv overgenomen kan worden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71462273
quote:
Rijsdijk toegevoegd aan eerste selectie

Drie dagen voor de start van de competitie is middenvelder Jeffrey Rijsdijk toegevoegd aan de eerste selectie van FC Groningen. Aan de selectie van Jong FC Groningen zijn tevens twee spelers toegevoegd. Verder blijft de club op zoek een middenvelder en een spits voor de eerste selectie.

Jeffrey Rijsdijk is toegevoegd aan de eerste selectie van FC Groningen. De middenvelder speelde afgelopen seizoen zijn wedstrijden bij Jong Sparta en maakte aan het einde van de competitie zijn debuut in de Eredivisie in de Rotterdamse hoofdmacht. De 21-jarige speler maakte tijdens de voorbereiding op dit seizoen al deel uit van de eerste selectie en werd afgelopen donderdag definitief toegevoegd aan de selectie van trainer Ron Jans.

Twee Grieken
Het duo Christos Tripsas en Aineias Kalogeris heeft een oefenstage bij Jong FC Groningen succesvol afgerond. Beide spelers zijn afkomstig van AEK Athene. De linksbenige Tripsas (19), speelde eerder bij Olympiacos en is inzetbaar als linksback en linkermiddenvelder. Aineias Kalogeris (18) is een aanvallende middenvelder.
Technisch manager Henk Veldmate: “Beide spelers worden na een succesvolle stage op amateurbasis toegevoegd aan de selectie van Jong FC Groningen. Ze wilden hun opleiding persé in Nederland voortzetten en hebben de kans bij FC Groningen met beide handen aangegrepen.”

Uitbreiding eerste selectie
Op de persdag werd ruiterlijk erkend dat de selectie van FC Groningen op dit moment eigenlijk nog te smal is. Directeur Hans Nijland: “We zijn afgelopen maandag in Zweden bij Halmstads geweest en hebben met de voorzitter van de club onderhandeld. De wedstrijd die zij maandag speelden, was van groot belang voor hen en helaas ging de wedstrijd verloren. Mede daardoor hebben ze besloten Tim Sparv niet voor het einde van de Zweedse competitie af te staan. Wij streven ernaar hem na de winterstop alsnog toe te voegen aan de selectie.”

“Voor de korte termijn hebben we een andere middenvelder op het oog, waarmee we momenteel in onderhandeling zijn. We hopen met hem één dezer dagen tot een akkoord te komen. Verder zijn wij nog steeds op zoek naar een opvolger voor Marcus Berg. Dit moet uiteraard wel een absolute versterking zijn voor de eerste selectie. Wij willen verantwoorde en goede dingen doen en laten ons niet door de tijd onder druk zetten.”

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:42:09 #97
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_71462530
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:29 schreef venomsnake het volgende:
Zou me overigens niets verbazen als men nu een linkermiddenvelder gaat huren totdat Sparv overgenomen kan worden.
Zonneveld maar huren dan?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_71462584
Het zou me niets verbazen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71462585
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:42 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Zonneveld maar huren dan?


Zonneveld is echt veel te traag. Leuke trap, dat wel, maar verder kun je barweinig met hem. Kun je nog beter Femi op VM zetten en Holla op links..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:46:11 #100
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_71462639
Ik zou niet weten wie anders die middenvelder voor de korte termijn zou kunnen zijn. Misschien dat ze Paul Matthijs een half jaar van Veendam gaan huren...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')