quote:Even de buggy uit
In twee gebieden in Apenheul moet u even de buggy laten staan en uw kind aan de hand of op de arm meenemen. Daar leven namelijk de doodshoofdaapjes die heel graag op en in buggy’s op zoek gaan naar broodkruimels of etensresten. Wees gerust: uw buggy staat veilig, en de wandelingetjes in deze gebieden zijn maar kort. Overal elders in Apenheul kunt u de buggy prima gebruiken!
Die beesten willen nog wel eens wat ruig zijn en kleine baby's zijn niet zo stevig. Het is zo zielig als je op de basisschool je spreekbeurt moet houden over de aap die je ogen heeft gestolen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:49 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is er erg aan een aap die dicht bij je baby komt? Zo lang hij hem niet meeneemt naar zijn nest of er aan begint te knagen is er niks aan de hand lijkt me.
Wat een onzin, de enige mensen die 'gewond' de Apenheul verlaten zijn mensen die het over zichzelf afroepen dat ze gebeten worden door constant proberen de apen te lokken en aaien.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die beesten willen nog wel eens wat ruig zijn en kleine baby's zijn niet zo stevig. Het is zo zielig als je op de basisschool je spreekbeurt moet houden over de aap die je ogen heeft gestolen.
Papa lokt een aap of een van de apen heeft vandaag een beetje lak aan de opvoeding die jullie ze bij willen brengen en dan hoeft de baby alleen nog maar even verkeerd met de armpjes zwaaien en de baby heeft er ook om gevraagd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:57 schreef ehqo het volgende:
[..]
Wat een onzin, de enige mensen die 'gewond' de Apenheul verlaten zijn mensen die het over zichzelf afroepen dat ze gebeten worden door constant proberen de apen te lokken en aaien.
Klopt, dat wil ik er nog wel even bij zeggen. Veel mensen gaan er meestal van uit dat ze niet in een gebied met vrije apen zijn als ze wat willen eten, terwijl de meerderheid van de gebieden dat wél is. Dus als je wat wil eten en je twijfelt of je in een aapvrij gebied bent, ga er dan gemakshalve van uit dat ze wel vrij rondlopen, want als je met eten in een gebied met apen gaat rondlopen vraag je uiteraard om problemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:00 schreef mgerben het volgende:
Het valt heel erg mee met de brutaliteit van de apen.
Niet alleen de apen worden opgevoed, het publiek ook.
Mensen nemen geen eten mee naar binnen en voeren de apen niet (heb ik als bezoeker gezien - het personeel zal het wel eens zien gebeuren).
Ik vond dat je dat aan de apen kon merken: die gingen niet brutaal overal op zoek, waarschijnlijk wisten ze dat er toch niets te halen was.
Ik zou gewoon gaan en bij het personeel even vragen.
Ja, er kán altijd wat gebeuren, maar er gebeurt zelden nog iets in de praktijk. En hoe onwenselijk een bijtgeval ook is, het is doorgaans helemaal niet ernstig omdat het waarschuwingsbeetjes zijn, dus niks met bloeden enzo.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Papa lokt een aap of een van de apen heeft vandaag een beetje lak aan de opvoeding die jullie ze bij willen brengen en dan hoeft de baby alleen nog maar even verkeerd met de armpjes zwaaien en de baby heeft er ook om gevraagd.
Daarmee wil ik niet zeggen dat dit de schuld zou zijn van die apen maar het laat wel zien waarom het onverstandig is (of tegenwoordig blijkbaar was) om met zo'n klein kind daar naartoe te gaan.
Wel goed dat jullie tegenwoordig die apen een beetje opvoeden want de Apenheul was natuurlijk allang niet leuk meer met die agressief-opdringerige jattende beesten.
Liep het bezoekersaantal terug dat die maatregel getroffen is?
Jammer dat de plantenspuit niet gebruikt mag worden voor bezoekers die lak hebben aan de regels die gelden bij de Apenheul. Ik stond vorig jaar echt versteld van de brutaliteit en stupiditeit van sommige bezoekers. Echt, die verdienden het echt om een apengebitje in de bovenarm te krijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Papa lokt een aap of een van de apen heeft vandaag een beetje lak aan de opvoeding die jullie ze bij willen brengen en dan hoeft de baby alleen nog maar even verkeerd met de armpjes zwaaien en de baby heeft er ook om gevraagd.
Daarmee wil ik niet zeggen dat dit de schuld zou zijn van die apen maar het laat wel zien waarom het onverstandig is (of tegenwoordig blijkbaar was) om met zo'n klein kind daar naartoe te gaan.
Wel goed dat jullie tegenwoordig die apen een beetje opvoeden want de Apenheul was natuurlijk allang niet leuk meer met die agressief-opdringerige jattende beesten.
Liep het bezoekersaantal terug dat die maatregel getroffen is?
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen pal onder een aap gaan staan en met de mond op naar boven gaan staren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:17 schreef Sapstengel het volgende:
Een keer toen ik naar de apenheul ging plaste een aap over de schouder van mijn oma.
Ja erg jammer is dat, in principe kan het helemaal geen kwaad als de apen bij mensen komen, maar er is gewoon een groep mensen die zichzelf klaarblijkelijk belangrijker vinden dan alles en met hun gedrag het verpesten voor de rest. Er zijn nog altijd mensen die met een broekzak vol pinda's rondstruinen voor een leuke foto, onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:18 schreef Smirre het volgende:
[..]
Jammer dat de plantenspuit niet gebruikt mag worden voor bezoekers die lak hebben aan de regels die gelden bij de Apenheul. Ik stond vorig jaar echt versteld van de brutaliteit en stupiditeit van sommige bezoekers. Echt, die verdienden het echt om een apengebitje in de bovenarm te krijgen.
Ik vind het spijtig dat dit nodig is; Ik herinner me als de dag van vandaag die ijskoude pootjes op mijn schouder van jaren geleden. En het geduld dat je uitoefende om stenisch zo nonchalant mogelijk te gaan zitten of staan in de hoop dat er een aapje dichtbij komt.Dat lolletje had ik mijn kinderen ook graag gegund.
Ontopic; baby in draagdoek zou ik gerust meenemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |