abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71389380
Vraagje.

Een tijdje terug werd er ineens een bedrag van 3,68 van mijn bankrekening geincasseerd. In de omschrijving stond (ongeveer) dit:

Direct Pay Services tbv Verzekerings Unie polis/pakketnr XXXXX.

Ik heb nog nooit van DPS of VU gehoord, en heb ook zeker geen polis bij ze lopen. Incasso gestorneerd maar blijft op in behandeling staan.
Ik heb beide bedrijven opgezocht op internet en gemaild met de vraag waarom ze dat in godsnaam afboeken en wanneer ik het terug mag verwachten, maar daar komt geen enkele reaktie op.

Uiteraard ga ik mijn bank lastigvallen met de vraag waarom die stornering in behandeling blijft staan.

Maar nu dus de vraag: iemand enig idee wat dit voor bedrijven zijn en of die vaker maar wat raak incasseren?
pi_71389480
ga eens kijken of er iets gefuseerd is en dat je daarom een vreemde naam ziet staan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:33:53 #3
238900 Koekz
Der Meister
pi_71389641
Direct Pay is onder andere een incasso bureau.
Deze heeft dus waarschijnlijk opdracht van die verzekeringsmaatschappij om af te schrijven maar dat mogen ze niet zomaar doen.

Denk dat er een foutje is in het rekeningnummer.
Bel DPS en VU even op om direct uitleg en geld terug te vragen.
Doen ze er niets meer na een week (wel even opschrijven wanneer je met wie gesproken hebt) dan kan je een aangetekende brief versturen met een termijn waarin je stelt dat je je geld terug wilt (een week ofzo) of anders gerechtelijke stappen zal nemen en dat die kosten op hun verhaald worden.
Nu zal je denken... Is het die 3.86 euro wel waard maar dat is vaak waar het mee begint.
Daarna even naar de rechtsbijstandwinkel om te kijken wat je er precies mee moet.

Tevens kan je bij je bank hun rekeningen laten blokkeren zodat ze niet meer kunnen afschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')