.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef Fargo het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen. Joeghei! Wij zijn allebei klant bij de ING en bezitten dus allebei een eigen betaalrekening. Logische stap is dus straks het aanvragen van een extra betaalrekening, een zogenaamde en/of rekening. Probleem waar ik tegenaan denk te lopen is het feit dat ik bijna 4 jaar geleden (november 2005) een serieuze BKR-notering (A3) heb opgelopen. Nu wil ik dat niet goedpraten, ik ben in die periode behoorlijk naïef en afhankelijk geweest, en al zeker niet hier gaan lopen verkondigen dat mensen kunnen veranderen in de loop der jaren. Wat dat betreft moet ik op de blaren zitten.
Maar door dit hele geval ben ik er min of meer zeker van dat die notering (of codering, hoe je het ook maar noemen wilt) flink roet in het eten kan gooien. Mijn vraag is dan ook, wat zijn mijn opties als de aanvraag straks wordt afgewezen? Mijn vriendin en ik willen graag een gezamenlijke rekening, maar wat als dit niet bij de ING kan gebeuren? Hoe hebben mensen, die tegen dezelfde problemen zijn aangelopen, dit aangepakt?
Moet ik dan denken aan het openen van een extra betaalrekening, enkel op naam van mijn vriendin, maar die we wel allebei kunnen gebruiken? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een spaarrekening te openen bij Argenta (als tegenrekening gebruiken we dan een van onze huidige ING-betaalrekeningen) en die als het ware te laten functioneren als gezamenlijke rekening?
Ik heb werkelijk waar geen idee of dat bij een toetsing eventueel als verzachtende omstandigheid zou gelden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Op het moment dat je een rekening opent waarbij je niet in het rood kan staan, moet een BKR-registratie toch geen probleem zijn?
Je wordt toch alleen maar getoetst bij BKR op het moment dat je geld wilt lenen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee of dat bij een toetsing eventueel als verzachtende omstandigheid zou gelden.
ING meldt het in elk geval vrij expliciet op hun website als het gaat om het aanvragen van een extra betaalrekening.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:18 schreef Kekaa het volgende:
Volgens mij moet je gewoon een rekening kunnen openen met zn tweeen.
Laatst nog gedaan bij de ABN. Het enige wat ze willen weten is je ID. Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over BKR of schulden ofzo.
Idd, misschien dat ze je testen als je je bestedingslimiet wil aanpassen, maar anders heeft je bkr-notering geen nadelige gevolgen voor het openen van een rekening ... lijkt me.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Je wordt toch alleen maar getoetst bij BKR op het moment dat je geld wilt lenen?
Rood staan is dan lenen in dit geval.
Rood kunnen staan of niet (in ons geval niet, maar dat geheel terzijde), getoetst wordt er wel degelijk. Dat meldt de site van de ING vrij duidelijk. En dan ben ik toch bang dat zo'n notering een stokje voor het hele gebeuren steekt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:53 schreef Flat---- het volgende:
[..]
Idd, misschien dat ze je testen als je je bestedingslimiet wil aanpassen, maar anders heeft je bkr-notering geen nadelige gevolgen voor het openen van een rekening ... lijkt me.
Dom antwoord misschien -> Maar bel de bank ff/loop ff binnen en vraag t?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:05 schreef Fargo het volgende:
[..]
Rood kunnen staan of niet (in ons geval niet, maar dat geheel terzijde), getoetst wordt er wel degelijk. Dat meldt de site van de ING vrij duidelijk. En dan ben ik toch bang dat zo'n notering een stokje voor het hele gebeuren steekt.
Jazeker!quote:
Ik zou gewoon even bellen of naar binnen lopen en het VRAGEN, of het een probleem is. Aanvragen + horen dat het een probleem is, is ook weer zo genantquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:37 schreef Fargo het volgende:
[..]
Jazeker!
En op bovenstaande vragen kan ik antwoorden dat we dit wel gaan doen, maar dat ik (vooralsnog) in Brabant en zij in Limburg woont. Even doordeweeks samen naar de bank is er dus niet echt bij. En op dit moment heeft het ook nog niet zo veel zin, omdat we nog niet samenwonen. Maar we wilden even alle mogelijkheden bekijken en daar kwam ook deze hindernis op ons pad. Vandaar dat we benieuwd waren naar onze mogelijkheden.
Volgens mij kun je alles online aanvragen. Je moet uiteindelijk wel een keer langs een bank/postkantoor voor wat handtekeningen en kopieën van paspoorten, maar dat moet ook op een zaterdagochtend kunnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:37 schreef Fargo het volgende:
[..]
Jazeker!
En op bovenstaande vragen kan ik antwoorden dat we dit wel gaan doen, maar dat ik (vooralsnog) in Brabant en zij in Limburg woont. Even doordeweeks samen naar de bank is er dus niet echt bij. En op dit moment heeft het ook nog niet zo veel zin, omdat we nog niet samenwonen. Maar we wilden even alle mogelijkheden bekijken en daar kwam ook deze hindernis op ons pad. Vandaar dat we benieuwd waren naar onze mogelijkheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |