abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71387375
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen. Joeghei! Wij zijn allebei klant bij de ING en bezitten dus allebei een eigen betaalrekening. Logische stap is dus straks het aanvragen van een extra betaalrekening, een zogenaamde en/of rekening. Probleem waar ik tegenaan denk te lopen is het feit dat ik bijna 4 jaar geleden (november 2005) een serieuze BKR-notering (A3) heb opgelopen. Nu wil ik dat niet goedpraten, ik ben in die periode behoorlijk naïef en afhankelijk geweest, en al zeker niet hier gaan lopen verkondigen dat mensen kunnen veranderen in de loop der jaren. Wat dat betreft moet ik op de blaren zitten.

Maar door dit hele geval ben ik er min of meer zeker van dat die notering (of codering, hoe je het ook maar noemen wilt) flink roet in het eten kan gooien. Mijn vraag is dan ook, wat zijn mijn opties als de aanvraag straks wordt afgewezen? Mijn vriendin en ik willen graag een gezamenlijke rekening, maar wat als dit niet bij de ING kan gebeuren? Hoe hebben mensen, die tegen dezelfde problemen zijn aangelopen, dit aangepakt?

Moet ik dan denken aan het openen van een extra betaalrekening, enkel op naam van mijn vriendin, maar die we wel allebei kunnen gebruiken? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een spaarrekening te openen bij Argenta (als tegenrekening gebruiken we dan een van onze huidige ING-betaalrekeningen) en die als het ware te laten functioneren als gezamenlijke rekening?
pi_71387410
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:11 schreef Fargo het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen. Joeghei! Wij zijn allebei klant bij de ING en bezitten dus allebei een eigen betaalrekening. Logische stap is dus straks het aanvragen van een extra betaalrekening, een zogenaamde en/of rekening. Probleem waar ik tegenaan denk te lopen is het feit dat ik bijna 4 jaar geleden (november 2005) een serieuze BKR-notering (A3) heb opgelopen. Nu wil ik dat niet goedpraten, ik ben in die periode behoorlijk naïef en afhankelijk geweest, en al zeker niet hier gaan lopen verkondigen dat mensen kunnen veranderen in de loop der jaren. Wat dat betreft moet ik op de blaren zitten.

Maar door dit hele geval ben ik er min of meer zeker van dat die notering (of codering, hoe je het ook maar noemen wilt) flink roet in het eten kan gooien. Mijn vraag is dan ook, wat zijn mijn opties als de aanvraag straks wordt afgewezen? Mijn vriendin en ik willen graag een gezamenlijke rekening, maar wat als dit niet bij de ING kan gebeuren? Hoe hebben mensen, die tegen dezelfde problemen zijn aangelopen, dit aangepakt?

Moet ik dan denken aan het openen van een extra betaalrekening, enkel op naam van mijn vriendin, maar die we wel allebei kunnen gebruiken? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een spaarrekening te openen bij Argenta (als tegenrekening gebruiken we dan een van onze huidige ING-betaalrekeningen) en die als het ware te laten functioneren als gezamenlijke rekening?
.

Op het moment dat je een rekening opent waarbij je niet in het rood kan staan, moet een BKR-registratie toch geen probleem zijn?
pi_71387502
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Op het moment dat je een rekening opent waarbij je niet in het rood kan staan, moet een BKR-registratie toch geen probleem zijn?
Ik heb werkelijk waar geen idee of dat bij een toetsing eventueel als verzachtende omstandigheid zou gelden.
pi_71387533
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk waar geen idee of dat bij een toetsing eventueel als verzachtende omstandigheid zou gelden.
Je wordt toch alleen maar getoetst bij BKR op het moment dat je geld wilt lenen?

Rood staan is dan lenen in dit geval.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 10:17:53 ]
pi_71387553
Volgens mij moet je gewoon een rekening kunnen openen met zn tweeen.
Laatst nog gedaan bij de ABN. Het enige wat ze willen weten is je ID. Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over BKR of schulden ofzo.
pi_71387631
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:18 schreef Kekaa het volgende:
Volgens mij moet je gewoon een rekening kunnen openen met zn tweeen.
Laatst nog gedaan bij de ABN. Het enige wat ze willen weten is je ID. Ik kan me niet herinneren dat ze het hebben gehad over BKR of schulden ofzo.
ING meldt het in elk geval vrij expliciet op hun website als het gaat om het aanvragen van een extra betaalrekening.
pi_71387725
Een lopende rekening openen lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n probleem met een BKR-registratie.

En wat betreft het openen van een en/of-rekening bij Argenta, bereid je voor op hopeloze bureaucratie. Mijn man had daar al een rekening en we wilden mij daar als mederekeninghouder aan toevoegen vorig jaar. Dat moet dan in de eerste plaats per se via een tussenpersoon, hier bij ons in de buurt is dat één of ander hypotheekmannetje. Die moest vervolgens eerst een hele nieuwe rekening voor mij openen bij Argenta, terwijl ik helemaal geen nieuwe rekening wilde. Maar het kon volgens Argenta alleen op die manier, want door die rekening te openen zou ik 'in hun systeem' opgenomen zijn en pas dan zouden ze mij kunnen toevoegen als mederekeninghouder van die rekening van mijn man. En daarna zou die nieuwe rekening dan weer opgeheven kunnen/moeten worden. Je wilt niet weten hoe lang dit allemaal geduurd heeft in totaal, ik denk wel een half jaar, echt waardeloos. De website van Argenta is verder ook hopeloos uit de tijd. Heel vaak is het saldo niet bijgewerkt. Ik ben bij ING gewend dat overschrijvingen meteen zichtbaar zijn. Bij Argenta is het regelmatig zo dat een betaling van een paar dagen geleden nog niet zichtbaar is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:53:25 #8
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_71388415
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Je wordt toch alleen maar getoetst bij BKR op het moment dat je geld wilt lenen?

Rood staan is dan lenen in dit geval.
Idd, misschien dat ze je testen als je je bestedingslimiet wil aanpassen, maar anders heeft je bkr-notering geen nadelige gevolgen voor het openen van een rekening ... lijkt me.
pi_71388731
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:53 schreef Flat---- het volgende:

[..]

Idd, misschien dat ze je testen als je je bestedingslimiet wil aanpassen, maar anders heeft je bkr-notering geen nadelige gevolgen voor het openen van een rekening ... lijkt me.
Rood kunnen staan of niet (in ons geval niet, maar dat geheel terzijde), getoetst wordt er wel degelijk. Dat meldt de site van de ING vrij duidelijk. En dan ben ik toch bang dat zo'n notering een stokje voor het hele gebeuren steekt.
pi_71388826
Waarom probeer je het niet gewoon? Dan kom je er vanzelf wel achter.
pi_71388883
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:05 schreef Fargo het volgende:

[..]

Rood kunnen staan of niet (in ons geval niet, maar dat geheel terzijde), getoetst wordt er wel degelijk. Dat meldt de site van de ING vrij duidelijk. En dan ben ik toch bang dat zo'n notering een stokje voor het hele gebeuren steekt.
Dom antwoord misschien -> Maar bel de bank ff/loop ff binnen en vraag t?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:22:06 #12
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_71389236
Weet je vriendin al van je notering?
pi_71389780
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:22 schreef Flat---- het volgende:
Weet je vriendin al van je notering?
Jazeker!

En op bovenstaande vragen kan ik antwoorden dat we dit wel gaan doen, maar dat ik (vooralsnog) in Brabant en zij in Limburg woont. Even doordeweeks samen naar de bank is er dus niet echt bij. En op dit moment heeft het ook nog niet zo veel zin, omdat we nog niet samenwonen. Maar we wilden even alle mogelijkheden bekijken en daar kwam ook deze hindernis op ons pad. Vandaar dat we benieuwd waren naar onze mogelijkheden.
pi_71391228
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:37 schreef Fargo het volgende:

[..]

Jazeker!

En op bovenstaande vragen kan ik antwoorden dat we dit wel gaan doen, maar dat ik (vooralsnog) in Brabant en zij in Limburg woont. Even doordeweeks samen naar de bank is er dus niet echt bij. En op dit moment heeft het ook nog niet zo veel zin, omdat we nog niet samenwonen. Maar we wilden even alle mogelijkheden bekijken en daar kwam ook deze hindernis op ons pad. Vandaar dat we benieuwd waren naar onze mogelijkheden.
Ik zou gewoon even bellen of naar binnen lopen en het VRAGEN, of het een probleem is. Aanvragen + horen dat het een probleem is, is ook weer zo genant
pi_71391251
Dat is echt geen probleem zolang je geen krediet op je rekening wil. Alleen je legitimatiebewijs meenemen moet voldoende zijn. (En vanuit mijn ervaring bij de ABN is dat zelfs niet altijd nodig als je maar rijk/vervelend genoeg bent ).
Everyone else my age is an adult. I am merely in disguise.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:22:01 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71391301
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:37 schreef Fargo het volgende:

[..]

Jazeker!

Volgens mij kun je alles online aanvragen. Je moet uiteindelijk wel een keer langs een bank/postkantoor voor wat handtekeningen en kopieën van paspoorten, maar dat moet ook op een zaterdagochtend kunnen.

Volgens mij krijg je automatisch een rekening zonder roodstaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_71391720
Ik heb ook zo'n notering, maar het openen van een en/of rekening bij de ABN (waar zowel mijn vriendin als ik al een betaalrekening hebben) was geen enkel probleem. Dit was overigens twee weken geleden.

Een nieuwe betaalrekening voor mijzelf bij een hele andere bank was ook geen probleem, alleen kan ik daar niet rood staan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:22:37 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71393205
Mijn partner en ik hebben dit destijds ook bij de ABN gedaan. Ik was toen nieuwe klant bij de ABN en dan checken ze wel je BKR verleden. Maar daarna was het geen probleem meer en konden we gewoon samen een rekening openen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')