abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71374262
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden, ze vertelden dit gisteren en lieten beiden een flinke kneuzing op hun been zien. Zij hadden voorrang op de fiets en de automobilist heeft ze, niet al te hard, maar toch alle 2 omver gereden. Ze zijn gevallen, konden gewoon zelf naar huis en die meneer heeft verklaard fout te zijn en de kosten op zich te nemen. Ze hebben er geen politie bijgehaald.

De schade aan de fietsen kost rond de 300, maar die arme mensjes hebben zelf die 2 fietsen in de auto moeten laden, wegbrengen, en mogen ze woensdag weer ophalen.

Nu zat ik met mijn vriend er eens over te praten en eigenlijk lijkt het mij wenselijk dat die man ook de benzinekosten naar de fietsenmaker vergoedt, een kleine vergoeding geeft voor de overlast die ze er ervan hebben gehad. De huisarts kosten die worden vergoed vanuit hun eigen verzekering.

Is het wijs die man een verklaring te laten tekenen, dat het zijn fout was, en mijn schoonouders hiermee in te dekken als er bv over enkele weken geen voorspoedige genezing plaats vindt en er ziekenhuiskosten voor hun eigen rekening komen?

Is zoiets gebruikelijk om te vragen of hij een verklaring wil ondertekenen en is het normaal dat hij ook de overige onkosten vergoed?
pi_71374313
Waar zijn ze in godsnaam naar de fietsenmaker gegaan?

Ik mag toch wel aannemen dat dat niet een halve tank benzine verderop is geweest ofwel?

Voor die euro zou ik de moeite niet nemen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:47:42 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71374337
Ha eindelijk gerechtigheid!
Bejaarden horen gewoon niet in het verkeer thuis, punt uit.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71374440
Laat ik zeggen dat, mocht ik de dader zijn van een dergelijk ongeluk, zon verklaring als jij nu voorstelt echt niet ga ondertekenen. Dan haal je er maar politie bij, wordt die 300 EU vergoed door de verzekering en klaar. Kan me moeilijk voorstellen dat zaken als reiskosten naar de fietsenmaker etc. dan voor een vergoeding in aanmerking gaan komen.
pi_71374623
als het een verzekeringskwestie is, dan kun je je werkelijke schade claimen toch, inclusief je onkosten?
de fietsenmaker was ruim 10 km verderop, dat x 4 = 40 km die ze anders nooit gemaakt zouden hebben. Ze hebben slechts een AOWtje, letten goed op hun geld etc en hebben simpelweg ongevraagd nu te maken met onkosten.

Waar het me eigenlijk om gaat is dat Ik wil voorkomen dat als de fietsenzaak afgehandeld is er mogelijke ziekenhuis bezoeken straks onder hun eigen risico vallen en ze dan naar die meneer gaan en dat hij zegt; ik heb toch alles betaald? Dan hebben ze geen poot om op te staan.

dus @ibeben het kan zo'n verklaring? hem aansprakelijk stellen voor evt voortkomende kosten?
pi_71374822
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef Babbelzz het volgende:
Mijn schoonouders blijken een week geleden te zijn aangereden,

Toch een van de meest gewilde situaties die je je kan wensen lijkt mij
pi_71374836
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:55 schreef Babbelzz het volgende:
als het een verzekeringskwestie is, dan kun je je werkelijke schade claimen toch, inclusief je onkosten?
de fietsenmaker was ruim 10 km verderop, dat x 4 = 40 km die ze anders nooit gemaakt zouden hebben. Ze hebben slechts een AOWtje, letten goed op hun geld etc en hebben simpelweg ongevraagd nu te maken met onkosten.

Waar het me eigenlijk om gaat is dat Ik wil voorkomen dat als de fietsenzaak afgehandeld is er mogelijke ziekenhuis bezoeken straks onder hun eigen risico vallen en ze dan naar die meneer gaan en dat hij zegt; ik heb toch alles betaald? Dan hebben ze geen poot om op te staan.

dus @ibeben het kan zo'n verklaring? hem aansprakelijk stellen voor evt voortkomende kosten?
Tja, je kan natuurlijk alles op papier zetten wat je wilt. Papier is geduldig he . Ik geef alleen aan dat ik niet zonder slag of stoot akkoord zal gaan met het tekenen van een dergelijke verklaring. Vooral omdat je absoluut niet weet of je hier van 'dader naar slachtoffer' gaat. D'r zijn genoeg mafkezen die een akefietje aangrijpen om je eens flink op kosten proberen te jagen. Ik bedoel absoluut niet dat jouw schoonouders zo zijn, maar men is tegenwoordig gewoon erg voorzichtig.

Je kan natuurlijk gewoon proberen om het op coulance te gooien dat de beste man alsnog wat euro's betaald voor de benzine naar de fietsenmaker. Denk dat eventuele kosten van nazorg wel erg lastig gaan worden.

Overigens is dit verhaal puur op 'gut-feeling'. Heb (gelukkig) geen enkele ervaring met dit soort zaken.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:07:12 #8
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_71374975
quote:
Nu zat ik met mijn vriend er eens over te praten en eigenlijk lijkt het mij wenselijk dat die man ook de benzinekosten naar de fietsenmaker vergoedt, een kleine vergoeding geeft voor de overlast die ze er ervan hebben gehad. De huisarts kosten die worden vergoed vanuit hun eigen verzekering.
Kost ze hun eigen risico. Dat zouden ze ook moeten claimen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_71375369
@ibeben, ze willen die man het wel laten proberen te verklaren, dan hebben ze iig iets. Het is simpelweg onterecht als zij tgv een ongeval met kosten geconfronteerd worden. Als hij het niet wil, dan wordt het wat ons betreft idd een politiezaak.

@ex-lekkerlander in principe is huisarts toch buiten het eigen risicosysteem? Anderzijds, als ze niet verzekerd zouden zijn hadden ze het zelf moeten bekostigen. En als ze het via hun verzekering laten lopen en die zouden weten van een ongeval dan gaan zij die kosten verhalen bij die (verzekering van die)meneer?
pi_71375906
En hoe heeft de meneer 'verklaart' schuldig te zijn? Heeft hij gezegd: sorry, mijn fout. Of iets dergelijks?

Wat ik hiermee bedoel is dat jouw schoonouders, mijn inziens, juridisch waarschijnlijk geen poot hebben om op te staan als zij niet kunnen bewijzen dat die vent de dader is. Als die vent nu zou zeggen: ik ben daar op dat tijdstip niet geweest. Wat ga je dan doen?

Om die reden ALTIJD de politie erbij halen of DIRECT een verklaring opstellen en beide ondertekenen. Anders heb je geen ppot om op te staan. Helaas zijn er tegenwoordig genoeg mensen waarbij dit nodig is...
Theories come and theories go. The frog remains
pi_71376173
yes bioman, ben het helemaal met je eens; maar ze wonen in klein dorp en dachten dat het niet nodig was en hebben er om die reden ook niet eerder met ons over gesproken.

Hij heeft gelijk excuses gemaakt, gezegd dat ie zat te suffen, en ze geholpen en gezegd dat ie de schade zou vergoeden. waar ik een beetje bang voor ben is dat ie als er straks nog onverhoopt kosten of ander leed bij komt, meneer idd zegt nou mooi niet dat ik dat ga betalen.

Waar moeten we aan denken als we hem zo'n verklaring alsnog willen laten tekenen? Zijn er zaken die er minimaal in moeten staan?
pi_71376184
Lol wat een gezeik

Zal wel komen door die gipsen poot van je. Verveel je je?
pi_71376918
neuh verveel me niet, heb loopgips
maar wil die mensen wel even helpen, nadat ze vergeten zijn de politie te bellen...
  maandag 27 juli 2009 @ 22:10:17 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71378852
Meld de gang van zaken bij de zorgverzekeraar. Die gaan er afhankelijk van de verzekeraar achteraan. CZ is me erg behulpzaam geweest bij zoiets.

edit; als ik die man was zette ik helemaal niets zomaar op papier. Het enige wat ik zou doen is eventueel een schadeformulier invullen. Daar heb je zelf genoeg aan, dus misschien moet je hem zo ver zien te krijgen. Da's wat minder bedreigend dan zomaar je poot onder zo'n 'open' verklaring zetten.
Vampire Romance O+
  maandag 27 juli 2009 @ 22:13:44 #15
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_71378961
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:10 schreef MouseOver het volgende:
Meld de gang van zaken bij de zorgverzekeraar. Die gaan er afhankelijk van de verzekeraar achteraan. CZ is me erg behulpzaam geweest bij zoiets.

edit; als ik die man was zette ik helemaal niets zomaar op papier. Het enige wat ik zou doen is eventueel een schadeformulier invullen. Daar heb je zelf genoeg aan, dus misschien moet je hem zo ver zien te krijgen. Da's wat minder bedreigend dan zomaar je poot onder zo'n 'open' verklaring zetten.
Das eigenlijk ook wat ik bedoelde te zeggen. Je weet nooit waar je opeens allemaal verantwoordelijk voor gehouden gaat worden. Schadeformulier ok, de rest mag de verzekering regelen. Daar betaal je als verzekerde ook gewoon voor lijkt me.
pi_71380340
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:55 schreef Babbelzz het volgende:
Als ie aansprakelijk is, dan dient ie alle kosten te vergoeden voorzover die in een voldoende verband met de aanrijding staan. Let wel, je schoonouders hebben een schadebeperkingsplicht. Dus geen kosten maken die niet strikt noodzakelijk zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_71385125
oke lijkt me helder, en ook logisch tav die schade-beperkinsgplicht.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:49:03 #18
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71386020
OMFG. 40 kilometer. Waarschijnlijk hebben ze een Atos. Die rijdt 1 op 20.
2 liter benzine dus. 2*1,2 = 2,40!

Als jij in de tijd van het volspammen van dit topic 2 flessen cola leeg had gezopen dat had het statiegeld ervan nog meer geld opgeleverd, kneus.

Trouwens, nou snap ik ook waarom je bent geweigerd door dat top-terras
pi_71407351
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de automobilist en dan een schadeformulier invullen. Liefst ook ondertekend door de automoblilist. En dan vervolgens hun verzekering inschakelen. Die regelen dan alle schade die je schoonouders lijden. Of dat nou schade aan de fiets is, eventuele kledingschade, gemaakte onkosten, maar ook eventuele letselschade (stel dat het allemaal toch niet helemaal voorspoedig heelt)
Je moet altijd zo snel mogelijk de verzekering informeren.
Hebben je schoonouders een rechtsbijstandverzekering? Dan die voor de zekerheid ook informeren, als de tegenpartij niet wil meewerken.
Zijn er getuigen die de aanrijding gezien hebben? Dat zou wel handig zijn...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:50:43 #20
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71413853
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef Rosbief het volgende:
Ha eindelijk gerechtigheid!
Bejaarden horen gewoon niet in het verkeer thuis, punt uit.
Dat dus.
Toen ik nog fietsend naar school ging namen de wegpiraten altijd 3/4 van het fietspad in beslag.
De aso`s!!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:51:24 #21
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71413878
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:50 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Dat dus.
Toen ik nog fietsend naar school ging namen die wegpiraten altijd 3/4 van het fietspad in beslag.
De aso`s!!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_71430698
En dat bewijst maar weer, als je met je zatte kop de kroeg uit komt rollen kan je beter een taxi bellen!
Want je weet niets, tot ik het je vertel.
pi_71435808
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:37 schreef Pandora73 het volgende:
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de automobilist en dan een schadeformulier invullen. Liefst ook ondertekend door de automoblilist. En dan vervolgens hun verzekering inschakelen. Die regelen dan alle schade die je schoonouders lijden. Of dat nou schade aan de fiets is, eventuele kledingschade, gemaakte onkosten, maar ook eventuele letselschade (stel dat het allemaal toch niet helemaal voorspoedig heelt)
Je moet altijd zo snel mogelijk de verzekering informeren.
Hebben je schoonouders een rechtsbijstandverzekering? Dan die voor de zekerheid ook informeren, als de tegenpartij niet wil meewerken.
Zijn er getuigen die de aanrijding gezien hebben? Dat zou wel handig zijn...
De man wilde eerst de kosten zelf betalen, maar overweegt nu alsnog schadeformulier in te vullen. Lijkt me idd ook het handigste.

Ze hebben geen rechtsbijstandsverzekering. Diebnen ze zelf hun ziektekostenverzekering te informeren?

Er zijn mensen die eea hebben gezien of in ieder geval ter plaatse kwamen nadat het gebeurd was.
pi_71435843
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:49 schreef BeamofLight het volgende:
OMFG. 40 kilometer. Waarschijnlijk hebben ze een Atos. Die rijdt 1 op 20.
2 liter benzine dus. 2*1,2 = 2,40!
Daar gaat het dus niet om, het gat om het principe dat ze kosten moeten maken doordat die vent zat te suffen, dat is letterlijk wat ie zei. Kleding zou je in zo'n geval ook vergoed willen zien, dit is mijn inziens niets anders.
pi_71436425
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:38 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

De man wilde eerst de kosten zelf betalen, maar overweegt nu alsnog schadeformulier in te vullen. Lijkt me idd ook het handigste.

Ze hebben geen rechtsbijstandsverzekering. Diebnen ze zelf hun ziektekostenverzekering te informeren?

Er zijn mensen die eea hebben gezien of in ieder geval ter plaatse kwamen nadat het gebeurd was.
Probeer van deze mensen nog even de gegevens te achterhalen voor het geval dat. Meer is beter, zeker als het om getuigen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')