abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2009 @ 11:12:24 #1
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_71359417
Ik volg de opleiding tot Aardrijkskundeleraar aan de Fontys in Sittard. Nu heb ik het eerste jaar alles gehaald m.u.v. 1 tentamen (demografie). De herkansingen hiervoor zijn gepland op 26 augustus. Het probleem hier is echter dat ik dan nog op vakantie ben en dus onmogelijk bij de herkansing aanwezig kan zijn. Ik had deze vakantie geboekt toen nog niet bekend was wanneer de herkansingen zouden zijn, en ik ging uit van September omdat dan ook het schooljaar start. Bij ons op school wordt gewerkt met losse modules.

als ik mijn school bel zeggen ze dat ik maar contact moet opnemen met de coördinator die er pas 20 aug. weer is, en wordt er tegelijkertijd met termen gegooid als "je moet hiermee uitkijken of je krijgt een negatief bindend studie-advies". Hier maken ze mij natuurlijk niet bepaald vrolijk mee.

Weten jullie wellicht wat in zo'n geval normaalgesproken de procedure is? Iemand die ervaring heeft met dit soort situaties?
Conformists will be cast away by the tide of history
  maandag 27 juli 2009 @ 11:17:56 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71359567
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:12 schreef Liquidist het volgende:
Ik volg de opleiding tot Aardrijkskundeleraar aan de Fontys in Sittard. Nu heb ik het eerste jaar alles gehaald m.u.v. 1 tentamen (demografie). De herkansingen hiervoor zijn gepland op 26 augustus. Het probleem hier is echter dat ik dan nog op vakantie ben en dus onmogelijk bij de herkansing aanwezig kan zijn. Ik had deze vakantie geboekt toen nog niet bekend was wanneer de herkansingen zouden zijn, en ik ging uit van September omdat dan ook het schooljaar start. Bij ons op school wordt gewerkt met losse modules.

als ik mijn school bel zeggen ze dat ik maar contact moet opnemen met de coördinator die er pas 20 aug. weer is, en wordt er tegelijkertijd met termen gegooid als "je moet hiermee uitkijken of je krijgt een negatief bindend studie-advies". Hier maken ze mij natuurlijk niet bepaald vrolijk mee.

Weten jullie wellicht wat in zo'n geval normaalgesproken de procedure is? Iemand die ervaring heeft met dit soort situaties?
ik zeg in jan 2010 nog een keer doen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  maandag 27 juli 2009 @ 11:24:51 #3
102973 Liquidist
pi_71359756
Was mijn gedachte ook ja..

ik volg overigens een maatwerktraject. wat inhoudt dat ik in principe zo lang ik wil over de opleiding mag doen
pi_71359895
Gewoon volgend jaar doen, het is niet anders
pi_71360029
Jah, daar moet je je echt niet druk om maken. Ik heb hetzelfde (in het tweede jaar dan), je hebt tijd zat om dat tentamen nog een keer in te halen.
kaasboer
pi_71360156
Als ik een herkansing had, was dat altijd in augustus.
Kwam altijd niet helemaal fijn gepland met Lowlands enzo...

Volgens mij is het in augustus, omdat dat nog bij het oude schooljaar hoort, en in september start het nieuwe schooljaar.
Als je nog een kans hebt om het in het nieuwe jaar nog een keer te herkansen zou ik dat gewoon doen.
  maandag 27 juli 2009 @ 11:57:09 #7
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_71360778
Volgend jaar in ieder geval beter plannen...
pi_71361235
Herkansingen zijn vrijwel altijd in de laatste week van augustus inderdaad. Je zou misschien wat met de leraar kunnen regelen die dit vaak gedoceerd heeft? Anders inderdaad wachten tot volgend collegejaar. Ik moet ook nog een essay van 2 collegejaren terug schrijven en inleveren, ach
gewoon omdat het kan
  woensdag 9 september 2009 @ 19:11:42 #9
102973 Liquidist
pi_72591548
ik moet het nu in April 2010 opnieuw herkansen. Ach ik vind het prima. Ze deden wel een beetje nukkig maar ben blij dat het geregeld is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')