abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 23:46:40 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71353591
We zijn een trip aan het plannen vanuit de Golf van Mexico via Arizona naar het Westen.
Nu leek ons het wat om aan het einde nog 2 weekjes te hangen in de LA area.

Valt hier veel te beleven voor toeristen?
LA ligt in de buurt, zijn er ook toeristen voorzieningen in OC?
Merk je aan de prijzen in OC dat LA in de buurt ligt?
Hoe zit het met de criminaliteit? Veel mexicanen etc daar?
Hoe is het klimaat? Als je er in het najaar/de winter naartoe gaat is het dan een beetje vergelijkbaar met Zuid-Europa?
  maandag 27 juli 2009 @ 00:16:26 #2
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_71354265
voor zover ik weet ligt disneyland in OC..
snachts zou ik de straat niet opgaan, maar overdag is t erg leuk.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 27 juli 2009 @ 00:21:01 #3
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_71354347
harbor boulevard.
ik had t howard johnson plaza hotel, is aan te raden!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_71354627
Orange County is top! Mijn vriend woont in Costa Mesa en heb in 2008 5 maanden bij hem gewoond. Het leven daar draait om deze dingen: Werken, Strand, Uitgaan Strand, Sport en Strand... Je hebt dan ook al die kustplaatsen als: Huntington Beach, Long Beach, Newport Beach, Laguna Beach enzovoorts.. Vele rijke mensen heb je hier.. en het strandleven is alles waar het omdraait...

Ik begrijp hieruit dat je in oktober/november gaat?

even over je vragen:

Valt hier veel te beleven voor toeristen? Clifornia is sowieso onwijs toeristisch en ja ook de OC, zoals hier al werd gezegd, Disneyland ligt hier in Anaheim om precies te zijn. waar ook het bovenstaande Howard Johnson hotel ligt.. Het is een zeer populaire vakantie bestemming en rijk Amerika heeft graag een tweede huis aan het strand hier.

LA ligt in de buurt, zijn er ook toeristen voorzieningen in OC? Ja heel erg veel zelfs..

Merk je aan de prijzen in OC dat LA in de buurt ligt? euhm? OC is misschien met sommige dingen nog veel duurder dan LA..

Hoe zit het met de criminaliteit? Veel mexicanen etc daar? de OC is groot. je hebt de rijke plekken: Laguna Beach, Newport Beach, Anaheim Hills enzo en de niet zo rijke plekken Anaheim, Tustin, Westminster.. en je hebt overal heel veel mexicanen als die niet wil moet je naar Utah gaan ofzo. Je kan overdag bijna overal wel rondlopen.. en savonds moet je op sommige plaatsen niet over straat gaan.

Hoe is het klimaat? Als je er in het najaar/de winter naartoe gaat is het dan een beetje vergelijkbaar met Zuid-Europa? toen ik weg ging in november was het gemiddeld iets van 18graden.. met Zon en een lekkere koude wind.. zonnig neigend naar woestijnachtig zee-kimaat..

[ Bericht 62% gewijzigd door mividaloca op 27-07-2009 01:21:23 ]
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  maandag 27 juli 2009 @ 08:10:10 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71356711
Ik woon in Orange County.

Er is geloof ik ook al een algemeen Westkust/California topic.....

Orange County is qua grootte te vergelijken met Noord Holland, zowel qua Noord/Zuid als Oost/West, alleen dan wel voor 60% bebouwd, en het niet bebouwde deel is voornamelijk natuurpark waar je wel doorheen kan rijden, maar verder onbereikbaar is. (Cleveland Forest).

Qua toerisme, genoeg te beleven. Licht er een beetje aan waar je van houdt.... je hebt Disneyland als attractiepark, en een hoop toeristische zaken daaromheen (downtown Disney met cafe's restaurants etc). Een ander attractiepark is Knott's Berry Farm, maar dat is meer van de grote achtbanen. Daarvoor kun je ook naar SixFlags gaan in Nederland.

Alle stranden zijn prima en ideaal voor een dag aan het strand. Newport Beach, Balboa Peninsula is erg leuk, maar ga daar niet heen in het weekend.... want dan gaan alle werkende Orange Countinians er ook heen, en dan is het dus enorm druk (parkeerproblemen). Beter ga je als je gewoon een dagje naar het strand wil naar Huntington Beach.

Mijn favoriete badplaats is en blijft echter Laguna Beach. Hier kun je heerlijk rondbanjeren nabij Main Beach, eten in een kroeg of restaurant, etc. Heerlijk om een dag door te brengen.

Het weer? Vergelijkbaar met Zuid-Spanje inderdaad..... in November kan het nog makkelijk 22 graden worden bijvoorbeeld, en dat is ook in Januari nog wel mogelijk.

Je hebt ook mindere buurten zoals hierboven al genoemd, maar over het algemeen is Orange County een heel stuk veiliger dan bepaalde wijken in Los Angeles.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:54:36 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71413973
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:10 schreef maartena het volgende:
Ik woon in Orange County.
Zo, die zag ik niet aankomen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:06:09 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71414363
Is het niet makkelijk om daar een huis te huren voor 3 weken, aangezien er veel leegstaat?
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:49:12 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71417899
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:06 schreef Ixnay het volgende:
Is het niet makkelijk om daar een huis te huren voor 3 weken, aangezien er veel leegstaat?
Wat moet je met een LEEG huis?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71420515
Hhaha!

Hier hetzelfde. Wil volgend jaar 3 weken een huisje/appartement huren in Laguna Beach. Ben nu al een paar keer in Californië geweest en heb het meeste wel gezien eigenlijk.
Aangezien onze familie in OC (Mission Viejo) wonen en omgeving LA, willen we volgend jaar gewoon eens 3 weken strandvakantie ofzo daar. Maar omdat we niet altijd bij hun willen logeren en een eigen plekkie willen, willen we dus voor een paar weken wat huren. Zij kunnen dan ons bezoeken als ze zin hebben!
Net zoals Maartena vinden wij Laguna Beach geweldig, dus vandaar dat we daar een paar weken willen vertoeven.

Dus als je tips hebt Maartena!
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:23:43 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71434004
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat moet je met een LEEG huis?
Dan hoef je geen tent mee te nemen en dan gooi je je spullen gewoon in dat veel te grote huis.
Soort anti-kraak dus.
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:51:05 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71437884
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:23 schreef Ixnay het volgende:
Dan hoef je geen tent mee te nemen en dan gooi je je spullen gewoon in dat veel te grote huis.
Soort anti-kraak dus.
Juist. En hoe dacht je op de dag dat je aankomt "even" elektriciteit, gas, water, televisie etc, te regelen? Ik neem even aan dat je ook nog wil douchen etc?

Neem dan een goedkoop hotel..... kost niet eens gek veel meer dan maandelijkse huur van een (veel te groot) huis, en dan krijg tenminste dagelijks verse lakens, kun je warm douchen, TV kijken, en krijg je er ook nog vaak een zwembad bij.

Huren als toerist is ook niet eens echt mogelijk zonder dat je bijv. 2 of 3 maanden huur als DEPOSIT (borg) inlevert, dus echt financieel aantrekkelijk is het ook niet echt, tenzij je enkele duizenden dollars op zak hebt waar je toch weinig mee doet. En ook als Amerikaan moet je borg betalen trouwens, alleen als toerist heb je het extra probleem dat je geen huurgeschiedenis hebt, en de borg veel hoger kan liggen..... Je krijgt de borg - mits huis onbeschadigd - ook wel weer terug natuurlijk, maar dan moet je dat geld wel eerst hebben.

Kortom: Hotel is dus goedkoper, handiger, en sneller geregeld als je voor 3 a 4 weken in deze buurt wil verblijven.
-
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:55:06 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71438011
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:27 schreef nelisb het volgende:
Hhaha!

Hier hetzelfde. Wil volgend jaar 3 weken een huisje/appartement huren in Laguna Beach. Ben nu al een paar keer in Californië geweest en heb het meeste wel gezien eigenlijk.
Aangezien onze familie in OC (Mission Viejo) wonen en omgeving LA, willen we volgend jaar gewoon eens 3 weken strandvakantie ofzo daar. Maar omdat we niet altijd bij hun willen logeren en een eigen plekkie willen, willen we dus voor een paar weken wat huren. Zij kunnen dan ons bezoeken als ze zin hebben!
Net zoals Maartena vinden wij Laguna Beach geweldig, dus vandaar dat we daar een paar weken willen vertoeven.

Dus als je tips hebt Maartena!
Je kunt eens hier kijken.....

http://www.vacationrental(...)-County/Laguna-Beach

Goedkoop is Laguna Beach sowieso niet..... het is al omringt door heuvels (je bent er zelf geweest), dus er wordt weinig nieuws gebouwd, dus het huren van een appartement AAN het strand is een dure zaak.

Maar het kan dus wel..... zoek gewoon naar iets van "Vacation Rentals Laguna Beach, CA" en dan komen wel e.e.a. aan sites naar boven.

Tips met betrekking tot het verblijven in Orange County heb ik ook eigenlijk niet, ik heb in Orange County/Los Angeles nog nooit in een hotelbed geslapen, altijd OF bij familie, OF ik ben er gaan wonen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')