Ik woon in Orange County.
Er is geloof ik ook al een algemeen Westkust/California topic.....
Orange County is qua grootte te vergelijken met Noord Holland, zowel qua Noord/Zuid als Oost/West, alleen dan wel voor 60% bebouwd, en het niet bebouwde deel is voornamelijk natuurpark waar je wel doorheen kan rijden, maar verder onbereikbaar is. (Cleveland Forest).
Qua toerisme, genoeg te beleven. Licht er een beetje aan waar je van houdt.... je hebt Disneyland als attractiepark, en een hoop toeristische zaken daaromheen (downtown Disney met cafe's restaurants etc). Een ander attractiepark is Knott's Berry Farm, maar dat is meer van de grote achtbanen. Daarvoor kun je ook naar SixFlags gaan in Nederland.
Alle stranden zijn prima en ideaal voor een dag aan het strand. Newport Beach, Balboa Peninsula is erg leuk, maar ga daar niet heen in het weekend.... want dan gaan alle werkende Orange Countinians er ook heen, en dan is het dus enorm druk (parkeerproblemen). Beter ga je als je gewoon een dagje naar het strand wil naar Huntington Beach.
Mijn favoriete badplaats is en blijft echter Laguna Beach. Hier kun je heerlijk rondbanjeren nabij Main Beach, eten in een kroeg of restaurant, etc. Heerlijk om een dag door te brengen.
Het weer? Vergelijkbaar met Zuid-Spanje inderdaad..... in November kan het nog makkelijk 22 graden worden bijvoorbeeld, en dat is ook in Januari nog wel mogelijk.
Je hebt ook mindere buurten zoals hierboven al genoemd, maar over het algemeen is Orange County een heel stuk veiliger dan bepaalde wijken in Los Angeles.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin